AoE - Hot or Not?

DeletedUser

Guest
Att denna värld var avgjord från början var enligt de flesta skeptiker och kritiker väldigt enade om, men allt efter världens gång blev det mer och mer tyst om detta i forumet. Om det är för att folket inte längre orkar konstatera sanningen eller om det har dykt upp en annan sanning vet vi inte ej. Dock finns det allianser som seglar genom de grekiska haven för att ändra på Värld Zeta förutbestämda framtid. Och det är inte bara AoE-allianserna som gör detta. Det finns även andra, vi har tillexempel en "färsk" nykommling till toppen; Röda Orm, Välkommna. Sedan så har vi de rutinerade och erfarna allianserna Costra Nostra och ULTIMATE. Sedan har vi även TSE 2.0 som har rykt upp dig ordentligt nu.

Nu ska inte jag sitta här och diskutera Zetas framtid, utan hade tänkt behandla ett ämne i en speciell tråd för att en gång för alla diskutera ut detta problem, utan pajkastning och OFF-topic postar i andra trådar.

Argumentet som använd Mot AoE-Allianserna brukar oftast uttalas såhärr:

Folk hävdar i detta nu att AoE-allianserna fuskar genom att ha två allianser. Deras argument bygger oftast på "Eftersom värld Zeta alliansgränns går på 40 spelare i en allians, är det fusk att AoE-allianserna har 2 allianser och därmed 80 spelare"

För att vara riktigt petnoga har AoE-allianserna faktiskt bara 73 spelare.

Argumentet som har använts för AoE-Allianserna lyder på detta sätt:

Givetvis får man fler spelare genom att ha fler allianser. Men vart detta bryter mot .se GP-Regler kan varken jag eller du finna. Däremot hade det var fusk om en av allianserna skulle innehava 41 medlemmar. Men såvitt varken jag eller du kan beskåda så innehaver allianserna just nu 38 spelare respektive 35. Inget fusk med andra ord.

AoE-Allianserna har sedan mannaminne arbetat tillsammans i vått och torrt, i lä och storm samt i fred och krig. Och detta har de gjort oväntat bra. Trots all smutskastning så har dessa krigare stått emot tryck från de främsta allianser i denna värld och även ibland gett de stora spelarna problem i spelandet. Ta en titt på AoE-erövringslista så kanske du kan finna något där...

För att hedra detta lyckade sammarbete bestämde man sig för att döpa allianserna till samma namn, dock så är den enda med en punk (.) efter. De båda allianserna har samma makt då de även delar upp ledarna där emellan med mera. Sedan så har man även gemensamt forum för att kunna ta hand om de problem som kan uppstå.

Detta stycke är det enda personliga jag kommer skriva i denna post, Jag kan inte se vart AoE-allianserna fuskar? De följer spelreglerna och kör järnet, varför vill ni andra inte sluta smutskasta och köra järnet istället? Jag kan inte förstå hur folk kan se detta som fusk, då de i själva verket är den enda alliansen på Zeta som faktiskt har lyckats skaffa ett såpass bra förbund och diplomati/sammarbete. Att de kan tänka sig att uppoffra alliansernas mest privata information till en annan allians.

Denna tråd kommer finnas för skeptikerna och kritikerna. Men även för de som gillar AoE. Ni alla kan svara på frågor så kommer dessa besvaras. Eftersom jag har gjort denna tråd kommer jag inte svara på frågor i andra forumstrådar. Om jag ser några sådana frågor på fel trådar, kommer jag via PM hänvisa till denna tråd.

Med Grekiska Hälsningar Grecostyle samt övriga AoE-Allianserna
 

DeletedUser

Guest
Denna tråd har jag givetvis lyckats lägga in i fel forum.

Jag ber moderatorerna för denna forumsdel att flytta tråden till "Politik och propaganda" för värld Zeta.
 

DeletedUser

Guest
Intressant läsning :). En fråga: Varför har ni inte AoE. som akademi och AoE som huvud allians?

Annars vill jag gärna höra dina argument varför ni har delat upp er som ni har gjort nu :)!
 

DeletedUser339

Guest
Man behöver inte vara duktig om man har 70+ spelare i en allians. Man kan avbryta en erövring med rå styrka. Likaså för att deffa emot ett ks som kommer.
Jämför att avbryta en erövring med ~40 medlemmar och sen lägg till 30 till. Vilka har fördelen? Jag har ändå hellre 30 sammansvetsade medlemmar i en allians än 70 medlemmar i 2 där bara ett visst antal gör en så kallad "core" (kärna).

Ser inte mycket skills i det, behövs bara skriva i forumet "hjälp dom anfaller mig". Så skickar dom duktigare och mer erfarna spelarna i alliansen sin hjälp och räddar dom, räcker det inte med dom så finns det alltid 60 medlemmar till som skickar anfall på 8-10 bs:eek:.

Jag medger att AoE har bra spelare i sina allianser men dom behöver inte vara 2 allianser för att klara sig. Ni har massa dödvikt som ni släpar med er.
 

DeletedUser

Guest
Må ha mye dövikt, men i en allians tar man hand om varandra helt enkelt^^
 

DeletedUser

Guest
Intressant läsning :). En fråga: Varför har ni inte AoE. som akademi och AoE som huvud allians?

Annars vill jag gärna höra dina argument varför ni har delat upp er som ni har gjort nu :)!

Vi Anser varandra som lika mäktiga. Heldre jämnbalans än en som är stark och den andra som är för svag. Då kommer bara den starka vara tvungen att agera som storebror för den svaga.

Då hade den svaga akademin bara varit onödig. Nu är båda parter beroende av sammarbete.
 

DeletedUser

Guest
Man behöver inte vara duktig om man har 70+ spelare i en allians. Man kan avbryta en erövring med rå styrka. Likaså för att deffa emot ett ks som kommer.
Jämför att avbryta en erövring med ~40 medlemmar och sen lägg till 30 till. Vilka har fördelen? Jag har ändå hellre 30 sammansvetsade medlemmar i en allians än 70 medlemmar i 2 där bara ett visst antal gör en så kallad "core" (kärna).

Ser inte mycket skills i det, behövs bara skriva i forumet "hjälp dom anfaller mig". Så skickar dom duktigare och mer erfarna spelarna i alliansen sin hjälp och räddar dom, räcker det inte med dom så finns det alltid 60 medlemmar till som skickar anfall på 8-10 bs:eek:.

Jag medger att AoE har bra spelare i sina allianser men dom behöver inte vara 2 allianser för att klara sig. Ni har massa dödvikt som ni släpar med er.

Du har faktiskt en hel del rätt här, Jag måste erkänna att alla 80 inte bidrar i en belägring. Likaväl som jag vet att alla 40 i din allians inte bidrar med ett anfall. Det finns en elit som skyddar bredden, ja. Men samtidigt så blir fler och fler från bredden en elit.
 

DeletedUser

Guest
Vi Anser varandra som lika mäktiga. Heldre jämnbalans än en som är stark och den andra som är för svag. Då kommer bara den starka vara tvungen att agera som storebror för den svaga.

Då hade den svaga akademin bara varit onödig. Nu är båda parter beroende av sammarbete.

Bra förklaring. Hade hoppats på den :)!
 

DeletedUser1880

Guest
Vad är det för idioter som antytt att det AoE gör skulle vara fusk!? :eek:
Är väl inget nytt fenomen med en Akademi och varför skulle den inte kunna vara lika stor som "huvudalliansen"?
Se Drakens Rike och Drakens Rike. på Epsi, en och samma allians, men alla fick inte plats så de delade på den. Vi Mongoler som var/är deras ärkefiender protesterade INTE och varför skulle vi. :rolleyes:

Kör hård och lycka till AoE!!
 

DeletedUser

Guest
Vad är det för idioter som antytt att det AoE gör skulle vara fusk!? :eek:
Är väl inget nytt fenomen med en Akademi och varför skulle den inte kunna vara lika stor som "huvudalliansen"?
Se Drakens Rike och Drakens Rike. på Epsi, en och samma allians, men alla fick inte plats så de delade på den. Vi Mongoler som var/är deras ärkefiender protesterade INTE och varför skulle vi. :rolleyes:

Kör hård och lycka till AoE!!

Idioter vill jag inte kalla dem, jag vill heldre kalla dem ärkerivaler (och nej, ärkerivaler i mina ögon är inte idioter). Då de inte bara är våra motståndare i spelet, utan även att de smutskastar oss utanför spelet i det externa forumet (det forumet du nu läser i).

Nu är jag inte insatt i värld Epsi, men jag är tillräckligt insatt i Grepolis för att veta att akademier inte är något nytt begrepp. Jag har aldrig under mina år som TW och Grepolisspelare varit med om någon sådan här extrem smutskastning mot Akademier som jag har fått beskåda från spelare på Zeta. och det värsta är att det är erfarna och grymma spelare som har gett AoE en hel del smutskastning.

Jag och AoE tackar dig för dina lyckoönskningar, Vi ska kämpa väl och länge för att se till att vi lever upp till dina önskningar.

Med Grekiska Hälsningar Grecostyle samt övriga AoE-allianserna
 

DeletedUser

Guest
känner att jag måste ställa en fråga eftersom du spikat upp er på korset nu i 2 dagar. Hur ofta blir ni beskyllda för att fuska och av hur många? Den enda jag sett skriva det är linken typ 2ggr så hur synd om er är det egentligen?
 

DeletedUser

Guest
känner att jag måste ställa en fråga eftersom du spikat upp er på korset nu i 2 dagar. Hur ofta blir ni beskyllda för att fuska och av hur många? Den enda jag sett skriva det är linken typ 2ggr så hur synd om er är det egentligen?

Om du orkar bläddra igenom "det ryktas att" alla 110 sidor hittar du säkert något mer, Sedan finner jag även en ganska oskön kommentar av dig, du kunde ha sagt det bättre för att få det att undvikas som smutskastning.

Läs Post 91
http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?t=1560&page=9
Du får kopiera länken och lägga in på din webbläsare :)

Detta handlar inte bara om att jag ska sitta här och klaga över att vi blir smutskastade, det handlar även om att få bort "tabu-märket" på akademier. I Grepolis har vi 6 världar och jag tror att det är helt acepterat att ha akademier i 5 av världarna. Men i Zeta, har det blivit tabu. Detta ska jag ändra på och denna tråden är stället jag gör det på. För att slippa skriva i flera andra trådar.
 

DeletedUser

Guest
Jo men jag sa inte att ni fuskade ;)

Hade maxgränsen på medlemmar varit 80 i en allians och någon allians hade legat på 80 så hade jag klagat lika mycket på dom.
 

DeletedUser

Guest
Jo men jag sa inte att ni fuskade ;)

Hade maxgränsen på medlemmar varit 80 i en allians och någon allians hade legat på 80 så hade jag klagat lika mycket på dom.

Du sa aldrig ordet "fusk/fuskar/fuskade" men ditt sätt att uttrycka det var inte så snällt. Därför jag tog upp det.

Men vet du vad, jag gillar dig ändå :) <3
 

DeletedUser378

Guest
Flyttat på begäran.


Och privat:
Vill även skjuta in här och fråga dig om ärkerivaler?
Om någon har rätt att före talan för det du/ni kallar ärkerivaler så borde det väll vara jag?
Jag leder ändå hestarna vilket är den allians som ni tillsammans med CN försöker föra ett krig mot.

Och vad jag kan komma ihåg har det aldrig yttrats något nedvärderande om detta från min sida utan jag har snarare berömt AoE för att kunna hålla ihop en sådan allians och få den att fungera då det tar en hel del tid.

Sen förstår jag nog att du egentligen inte menade hela vår allians eftersom det knappast är några stora parter från oss som yttrat sig om det hela. Men ville bara poängtera att du inte får dra alla över en kant bara för att vi är hestar ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Flyttat på begäran.


Och privat:
Vill även skjuta in här och fråga dig om ärkerivaler?
Om någon har rätt att före talan för det du/ni kallar ärkerivaler så borde det väll vara jag?
Jag leder ändå hestarna vilket är den allians som ni tillsammans med CN försöker föra ett krig mot.

Och vad jag kan komma ihåg har det aldrig yttrats något nedvärderande om detta från min sida utan jag har snarare berömt AoE för att kunna hålla ihop en sådan allians och få den att fungera då det tar en hel del tid.

Sen förstår jag nog att du egentligen inte menade hela vår allians eftersom det knappast är några stora parter från oss som yttrat sig om det hela. Men ville bara poängtera att du inte får dra alla över en kant bara för att vi är hestar ;)

Tack för att du flyttade tråden :)

På spelet (värld zeta) är du en såkallad fiende, dock har jag aldrig mött dig i krig/strid personligen på världen. Men såvitt vad jag vet så har du skött spelet utanför spelet snyggt, och därför räknar inte jag dig som en ärkerival, Som även kämpar emot oss på det externa. Givetvis har du rätt att föra talan för dina medlemmar, men du är inte en av de som ska behöva känna sig träffade av denna tråd.

Jag vet mycket väl att du alltid har berömt AoE, både genom PM och på forumet. Som du även kan se i min trådstart skriver jag inte vem eller vilka som ligger bakom smutskastningen utan jag skriver bara vad deras argument var.

Jag kanske är glömsk eller blind, men vart har jag nämnt att hela KH smutskastar eller anklagar? Vad jag vet har jag inte ens nämnt ordet KH eller "Kladdig hest" i denna tråd, har nog inte ens nämnt ett endaste namn på en medlem från KH? Bortsett från nu vill säga ;)

Jag har pratat med kladdiga hestar via Pm sen världens början, och jag vet att ni alla inte är likadana. Så där behöver du inte oroa dig :)
 
Topp