Topp Allianser

DeletedUser1577

Guest
Då ingen verkar vilja börja kan väl jag köra. Har inte lirat sen deltan men jag får försöka göra en bra lista med det jag vet.

1 Filii Anarchy: Är den bästa alliansen på servern för nuläget och det verkar finnas anledningar. Många starka spelare, endast en jag känner igen från delta och det är skvätten som var en bra alliansmedlem redan på den tiden.

2 Secret Society: Verkar inte ha jättebra spelare men tillsammans kan de nog bli jobbiga att ha att göra med. Verkar dock vara lite mass-invite varning på dem men jag tror säkert de kommer klara sig hyfsat bra inledningsvis. Kommer säkert sjunka något med tiden

3 Söt Gris i Stövlar: Många bra spelare, några som jag känner ifrån deltan men några nya ansikten, kommer säkerligen vara en toppallians inom kort.

4 Polarvargar: Riktigt många spelare, de flesta är kanske inte de bästa utan mer en mass-invite allians som gör allt för att få in så många medlemmar som möjligt har en full akademiallians redan innan en vecka gått. Har säkert några guldkorn men jag tror de kommer vara ett minne blott om några månader.

5 Secret Service: se nummer 2

6 PHOENIX RISING: Här säkert vissa bra spelare men har inga större förväntningar

7 A.n.b: Troligtvis bra spelare, kommer få vara rätt så ensamma i hav 45, kan bli en toppallians om de utvecklas rätt.

8 Hellenistic Illusion: Kanske kommer få det svårt mot de stora spelarna men kommer kunna växa lite inledningsvis

9 Brutal New Episode: De verkar inte spela seriöst här, toppspelare som lämnar och många som står still.

10 300 SPARTA: De kommer få jobba mycket med deff men kommer säkert kunna plocka några städer och om de klarar att hålla de städerna så tror jag de går uppåt

Mvh henrik
 

DeletedUser2473

Guest
Kan inte annat än att hålla med ;) Skvätten är en riktig guldklimp han
 

DeletedUser2962

Guest
Som svar på den tidigare listan drar jag en också. Förövrigt min första lista så hoppas ni blir nöjda.
Den blir enkel och kortfattad vill bara vi igång snacket och vixx hoppas du skojar :mad:

Filli Anarchy: Här ser vi en allians med ett antal bra spelare. Men dom har ingen ledare tyvärr. Dessutom har dom skvätten som sänkt många allianser under sin tid på Grepolis. Så ser ingen ljus framtid för dessa om dom inte får in några riktiga toppnamn men dom har ju redan blivit grisar lol.
Spelare att akta sig för: Novus cafe om han kommer tillbaka i gammalt slag och Lillsven som kan vara som en egen lite arme ibland!

Söt Gris i Stövlar: Min egna lilla allians. Vi är ett trevligt gäng som är ivriga på att börja kriga. Stabil ledning som tagit många allianser till seger. Det enda som skulle kunna fälla oss är nog oss själva. Skillnaden till toppalliansen är nog att vi är mer beslutsamma i våra beslut. Vilket kan vara många alliansers problem.
Spelare att akta sig för: För många för att säga. Men Conn, Lothoria och Geggan om vi ska nämna några :)

Secret Society/Service: Tror dessvärre inte på er. Att skaffa en underallians såhär tidigt kommer bara leda till motgång. Men ni får gärna motbevisa mig om ni vågar haha.
Spelare att akta sig för: Dom har ingen spelare som gör intryck på mig

Polarvargar/Polarrävar: Ser dessa som ett mycket större hot än Secret. Dom har ett antal spelare som tidigare visat vad dom kan. Men ska dom hålla samma stabilitet igen som tidigare mån tro?
Heja lodjuret!!
Spelare att akta sig för: Lodjuret och cheven

A.n.b: ojoj vad är det jag ser? Är det Körsbär? Han brukar man inte se i början. Jag är nästan chockad ;) Har en hög med spelare som har tidigare erfarenheter. Men kommer nog bli flopp. Splittring här kommer vi.
Spelare att akta sig för: Novag

Hoppas ni njöt av mina långa nyanserade och målande texter som jag jobbat på i flera timmar eller tog det bara 5 minuter? Kommer inte ihåg. Men bara en fråga. Var är Polski? Jag saknar min gullegris :p
 

DeletedUser

Guest
1 Filii Anarchy: Är den bästa alliansen på servern för nuläget och det verkar finnas anledningar. Många starka spelare, endast en jag känner igen från delta och det är skvätten som var en bra alliansmedlem redan på den tiden.

Mvh henrik

Ja Skvätten har ju bevisat att han är en jättebra alliansmedlem.
 

DeletedUser

Guest
Ja Skvätten har ju bevisat att han är en jättebra alliansmedlem.
Kan bara hålla med. Den mannen är en klippa som aldrig lämnar allianser för att gå till fienden och inte lämnar han heller någonsin allainser utan ett ord och sätter dom på pottan. En hyvens karl!
 

DeletedUser2346

Guest
Kan bara hålla med. Den mannen är en klippa som aldrig lämnar allianser för att gå till fienden och inte lämnar han heller någonsin allainser utan ett ord och sätter dom på pottan. En hyvens karl!

Förstår vad du menar men man ska inte alltid tror vad man tror sig ser.
En gång i framtiden enligt rykte kommer även du upp i ålder.
för ryktet säger att när åren staplas på varandra så staplas även sjukdom
för samma rykte sa att jag fick en stroke som gjorde vissa saker fel.
Men enligt samma rykte så förstår inte valpar detta för ni tror
att ni är osårbara.
Men enligt detta rykte är jag glad och stolt att jag har varit med och vunnit 3 st världar
varav en var jag bäst på med mest poäng och högst deffpoäng av alla
 

Thathanka Iyotake

New Member
1 Filii Anarchy
Anfall rank 1
Försvarar rank 5

En allians som har många kända namn. Många av dem tycker dessutom om att kriga och med några stora Deffare i alliansen så ser det här bra ut för Filii.

Fortsatt Topp allians

2 A.n.b
Anfall rank 2
Försvarar rank 7

En allians som har några bra toppar men samtidigt ganska djupa dalar. Anfalls rank på 2 tyder på att det finns krigar vilja. Men jag tror topparna får det jobbigt att dra detta gäng framåt under hela servern

Kommer finnas kvar men knappast som 2a

3 Kaffe
Anfall rank 4
Försvarar rank 16

Här är ytterligare en spännande allians som har många bra spelare. Kör dom på klättrar dom i ranken och konkurerar om första platsen med Filii. Vet dock inte om alla går för fullt här. Några spelare här skulle vara betydligt större om de gick för fullt på denna server.

Fortsatt Topp allians

4 Expendables
Anfall rank 5
Försvarar rank 13
Första Akademin hittils om jag är rätt informerad vilket gör att betyget sjunker direkt. Akademier är ett jävle elände. Och som den sämre parten i det finns ingen framtid killar och tjejer.

Kommmer Sjunka

5 Polarvargar
Anfall rank 3
Försvarar rank 4

Några kända namn här med. Men de drar ett förtungslass så det här kommer ju inte att fungera. De har även ett helt gäng till med små polardjur att rädda från utrotning och det kommer inte att fungera.

Kommmer Sjunka

6 300 SPARTA
Anfall rank 7
Försvarar rank 10
En allians jag inte har koll på alls. Så jag kan inte yttra mig om denna. överlåter det till någon annan.
men då det är få namn jag känner igen så tvivlar jag på denna.

Okänt öde

7 New World Order
Anfall rank 6
Försvarar rank 1
En gammal allians vars bästföre datum gått ut. Ledsen boys and girls men jag tror inte på detta. 1a i försvarare
tyder på att ni redan har blivit hårt ansatta. Det lär inte minska heller

Kommer försvinna

8 Polarrävar
Anfall rank 13
Försvarar rank 14
Den vekare av polardjuren vilket även syns i ranken. räven gör nog bäst i att krypa ner i lyan och gömma sig
för annars blir den utrotad.


9 Brutal New Episode
Anfall rank 12
Försvarar rank 15
En allians som verkar vara här för lite mys pys för ingen verkar riktigt vilja kriga mot toppen. Inget fel i det!
Beror helt på vilka som ger sig på er hur framtiden blir. Men myspys allianser har en förmåga att klamra sig kvar.
så ni kommer nog finnas med ett tag

10 Blodsfränder
Anfall rank 11
Försvarar rank 2
Den här alliansen älskar jag! den är med på alla världar och är lika kass varjegång. Men likförbannat så när
en ny server startar så är dom tillbaka. Precis som vanligt så kommer detta inte fungera. Men nån måste ju vara
förlorar alliansen också och här har vi den.

Kommer försvinna
 

DeletedUser3271

Guest
Vi är ju duktiga på att försvara oss eftersom vi ligger etta :D
 

DeletedUser971

Guest
Har sagt det i forumet för olika världar förut
Och det tål att upprepas här ;)
Oavsett topplistor under spelets gång så kommer
alliansen med bäst sammanhållning att finnas
kvar i långa loppet och eventuellt segra.

Vanligtvis är det allianser med demokratiskt
fattade beslut där man ställer upp för varandra,
offrar sig för varandra med alliansen och dess
medlemmars bästa för ögonen. Humor är också
en mycket viktig ingrediens.
 

DeletedUser3148

Guest
Kan bara instämma att jag håller med migrec om det är allianserna med bäst samman hållning och som ställer upp för varandra som kommer finnas kvar till slutet och har störst chans att vara med och slåss om vinsten på servern.

Detta hindrar dock inte att det är roligt med listor där man försöker förutspå vilka av allianserna som har bra sammanhållning och man tror kommer vara kvar till slutet, så ser gärna mer listor om topp allianserna :D
 

DeletedUser971

Guest
Detta hindrar dock inte att det är roligt med listor där man försöker förutspå vilka av allianserna som har bra sammanhållning och man tror kommer vara kvar till slutet, så ser gärna mer listor om topp allianserna :D

Absolut, kul med gissningslek och vadslagning kring vilka
man tror är kvar till slutstriden :)
 

DeletedUser3176

Guest
det ryktas att fuskis nomis är tillbaka vem ska ge dig kp nu din tjej eller hella alliansen
 

DeletedUser1595

Guest
det ryktas att fuskis nomis är tillbaka vem ska ge dig kp nu din tjej eller hella alliansen

Detta är en top-10 tråd. Håll dina rykten till rätt tråd eller håll snattran. Verkar som att Noomis ägt dig tidigare. Gör en top 10 vetja bittra människa
 

DeletedUser3014

Guest
6 300 SPARTA
Anfall rank 7
Försvarar rank 10
En allians jag inte har koll på alls. Så jag kan inte yttra mig om denna. överlåter det till någon annan.
men då det är få namn jag känner igen så tvivlar jag på denna.

Okänt öde

Undrar vad som hände!! Men 300 Sparta lever
smiley_emoticons_winken4.gif
 

DeletedUser1595

Guest
6 300 SPARTA
Anfall rank 7
Försvarar rank 10
En allians jag inte har koll på alls. Så jag kan inte yttra mig om denna. överlåter det till någon annan.
men då det är få namn jag känner igen så tvivlar jag på denna.

Okänt öde

Undrar vad som hände!! Men 300 Sparta lever
smiley_emoticons_winken4.gif

Usch vad trist. Trodde äntligen någon hade skrivit en ny lista.......
 

DeletedUser3148

Guest
Ja då ingen annan tagit tag i det så tar jag och gör en ny lista.

1. Kaffe

Etta på listan med nästan dubbelt så många poäng som tvåan hittar vi kaffe med flera spelare som nog de flesta känner igen från andra servrar med skätten, conn, novus cafe för att nämna några. En av allianserna som plockar med städer och växer i en rätt bra takt så det verkar bli en utmaning för alla andra allianser att göra något åt detta. Dock så brukar det vara lättare att ta första platsen än att behålla den men alliansen verkar ha en hel del spelare för att klara av detta om inte det uppstår någon splittring som av någon anledning verkar hända med en del allianser som skvätten har spelat i. Det kommer dock tiden som får utvisa om detta kommer hända med denna allians eller inte. Ligger beläget i hav 55 och verkar kriga emot de flesta allianser i sin närhet dessutom och verkar för tillfället klara av detta bra trots krig på flera fronter så tror denna allians kommer finnas kvar bland top allianserna i framtiden.

Blir en Swim på denna allians


2. Terima

Här hittar vi en allians med bas av spelare som spelat tillsammans på Omicron och har bland annat Ludvika, Lillsven, Körsbär med i alliansen. Många bra spelare som är rätt sammansvetsade i denna allians vilket gör att någon splittring inte känns trolig. Många trevliga och roliga spelare i denna allians som har tagit andra platsen. Ligger belägna upp vid gränsen till hav 55, 45, 44, 54 så de har i alla fall ryggen fri och slipper strida på för många fronter, dock så begränsar detta kanske till viss mån också förmågan att växa snabbt men tror att de flesta spelare här lyckas bra med det ändå. Dock så har de några lite oberäkneliga spelare som man inte alltid vet vad de tar för sig, ja jag pratar om dig Greg ;). I och med att deras ledning dessutom har en hel del erfarenhet med att sköta allianser så ser jag att denna allians kommer finnas kvar bland top allianserna i framtiden.

Blir en Swim här


3. KECL

Ännu en allians med många bra spelare med en hel del erfarenhet, Koffeinkick och migrec för att nämna några. Har dessutom hört ryktet att migrec måste spela grepolis för att hålla sitt abstinens besvär som hav får annars i schack ;).
Även denna allians är belägen i hav 55 och med många erfarna spelare som verkar hålla ihop bra så tror jag inte att de splittras i första taget, men man har ju haft fel förr. Växer också med skaplig takt så tror att de kommer finnas kvar bland topp allianserna även ifall de kanske inte tar första platsen.

Blir en Swim här


4. 300 SPARTA

En allians som jag kan ärligt säga jag inte har allt för mycket koll på, men verkar ha en riktigt bra spelare i alla fall i lord of the ring. Ligger belägna i norra delen av hav 55 och i 54 främst, Så de verkar ha ett rätt bra läge men trots detta så av vad min känsla säger så tror jag inte riktigt på den här alliansen då det finna flera bra i närheten och tror det kommer hämma dem från att stiga mer på rankingen.

Blir en Sink här


5. The Nameless

En allians som är beläget främst i hav 56 med några namn som man känner igen som MonteCarlo och Napfpaktos. I och med att de ligger belägna i hav 56 så tror jag att de slipper att strida allt för hårt med de största allianserna så de kan nog lyckas växa om de lyckas göra sig själva till härskare i hav 56. De är också en av allianserna som tagit mest städer de senaste dagarna så de verkar i alla fall växa i en okej takt. Tror dock då de verkar en del topp namna att de får svårt att klättra på rankingen mer en en eller två steg så tror inte att de riktigt kommer ha med slutstriden att göra.

Blir trots allt en Swim här


6. Filii Anarchy

En som har fallit från första platsen som de en tid åtnjöt, har trots detta lyckats stanna kvar på topp tio listan och inte kollapsat vilket visar på bra fungerande ledning och med spelare som Alhultaren och Wolfhoffman. Dock så verkar luften när de spelarna lämnade gått ut lite och tror att de får svårt att klättra på rankingen då de krigar en del och jag skulle ifråga sätta aktiviteten på några spelare möjligtvis i alliansen. Hur mycket jag än skulle önska att det gick bra för er så tror jag inte att ni har det som krävs om ni inte för en ny injektion med bra spelare att ta er tillbaka till toppen.

Så blir tyvärr en Sink här


7. T-dough lions

Ja, här finns en bunt aktiva spelare, med några erfarna och några nybörjare men som verka vara villiga att lägga ner tid på detta spela. Är främst belägna i södra delen av hav 55 med spelare som Lazaros och natten. Är väldigt eldfängd bunt och lättretliga så om folk inte vill kriga med dem, då gäller dem att vara aktsam med orden. De verkar också skämmas om alliansen förlorar en stad vilket tyder på riktigt tävlingspsyke men de kanske behöver ta spelet lite mer med en glimt i ögat ;). Tror dock att de kommer kunna klättra en del på rakningen men är osäker på hur långt men då de verkar ha höga krav på sig själva så tror jag att de kommer finnas kvar ett tag.

Blir en Swim på denna allians


8. Brutal

Akademi till Terima så denna kan försvinna om de försvinner en del spelare från Terima. Annars ganska mycket samma som Terima förutom att jag inte tror den kommer finnas kvar på topp 10 då jag tror att de aktivaste spelare för eller senare kommer hamna i Terima.

Så blir en Sink på denna


9. Putins döttrar

Kan inte säga att jag kan allt för mycket om denna alliansen som ligger belägen i hav 45, men verkar mest vara Putindesu som är den mest nämnvärda spelaren här. Med tanke med vilka de krigar med så kan jag inte säga att jag tror allt för mycket på denna alliansen eller att de är belägna allt för bra heller. Då de inte är allt för många och växt hastigheten inte verkar vara allt för bra heller så kan jag bara komma fram att de får de svårt i framtiden.

Så blir en Sink


10. a.n.b

Min egna allians som självklart kommer vinna hela server då vi har klart bättre spelare och kvalitet än alla andra. Eller skämt åsido så har vi ju fallit en del på rankingen då vi har tappat en hel del spelar främst till Brutal så kommer vi nog att ha det allt för svårt att klättra på rankingen om vi inte får en injektion med några bra spelare till som vill gå med. De flesta utav oss är spelare som är kvar är kanske lite för envisa och för lojala för att byta allians i första taget också. Gillar själv inte att byta allians om det inte är på grund av en sammanslagning eller upplösning. Vi är lite utspridda för tillfället också vilket kanske inte hjälper vår situation allt för mycket heller. Men vi har några spelare som går rätt bra som Undisputed och Unholy så viljan att växa och strida finns i alla fall. Tror dock att vi kan få det svårt att finnas kvar på topp tio listan som situationen ser ut nu. Men detta är ju också något som framtiden får utvisa och viktigaste är ju trots allt att man har kul med sin allians, annars har ju spelet förlorat sitt syfte.

Så måste väldigt beklagligt sätta en Sink på min egna allians så som läget ser ut för tillfället. Dock kan ju allt sånt här ändras snabbt så bara framtiden får utvisa vad som händer.



Om någon är missnöjd med min lista så får ni gärna skicka mig ett argt meddelande ingame då jag kan behöva något att skratta åt :D. Eller så kan ni göra det mer naturliga och göra en egen lista ;)
 
Topp