Topp Allianser

DeletedUser971

Guest
Abstinens....
Aha, det är därför jag har svårt
att träffa tangentbordet med
skakande fingrar :D
 

DeletedUser3148

Guest
Ja, men 10 timmar spelade av grepolis om dagen håller nog abstinens besväret borta ;)
 

DeletedUser2485

Guest
Ja då ingen annan tagit tag i det så tar jag och gör en ny lista.

1. Kaffe

Etta på listan med nästan dubbelt så många poäng som tvåan hittar vi kaffe med flera spelare som nog de flesta känner igen från andra servrar med skätten, conn, novus cafe för att nämna några. En av allianserna som plockar med städer och växer i en rätt bra takt så det verkar bli en utmaning för alla andra allianser att göra något åt detta. Dock så brukar det vara lättare att ta första platsen än att behålla den men alliansen verkar ha en hel del spelare för att klara av detta om inte det uppstår någon splittring som av någon anledning verkar hända med en del allianser som skvätten har spelat i. Det kommer dock tiden som får utvisa om detta kommer hända med denna allians eller inte. Ligger beläget i hav 55 och verkar kriga emot de flesta allianser i sin närhet dessutom och verkar för tillfället klara av detta bra trots krig på flera fronter så tror denna allians kommer finnas kvar bland top allianserna i framtiden.

Blir en Swim på denna allians


2. Terima

Här hittar vi en allians med bas av spelare som spelat tillsammans på Omicron och har bland annat Ludvika, Lillsven, Körsbär med i alliansen. Många bra spelare som är rätt sammansvetsade i denna allians vilket gör att någon splittring inte känns trolig. Många trevliga och roliga spelare i denna allians som har tagit andra platsen. Ligger belägna upp vid gränsen till hav 55, 45, 44, 54 så de har i alla fall ryggen fri och slipper strida på för många fronter, dock så begränsar detta kanske till viss mån också förmågan att växa snabbt men tror att de flesta spelare här lyckas bra med det ändå. Dock så har de några lite oberäkneliga spelare som man inte alltid vet vad de tar för sig, ja jag pratar om dig Greg ;). I och med att deras ledning dessutom har en hel del erfarenhet med att sköta allianser så ser jag att denna allians kommer finnas kvar bland top allianserna i framtiden.

Blir en Swim här


3. KECL

Ännu en allians med många bra spelare med en hel del erfarenhet, Koffeinkick och migrec för att nämna några. Har dessutom hört ryktet att migrec måste spela grepolis för att hålla sitt abstinens besvär som hav får annars i schack ;).
Även denna allians är belägen i hav 55 och med många erfarna spelare som verkar hålla ihop bra så tror jag inte att de splittras i första taget, men man har ju haft fel förr. Växer också med skaplig takt så tror att de kommer finnas kvar bland topp allianserna även ifall de kanske inte tar första platsen.

Blir en Swim här


4. 300 SPARTA

En allians som jag kan ärligt säga jag inte har allt för mycket koll på, men verkar ha en riktigt bra spelare i alla fall i lord of the ring. Ligger belägna i norra delen av hav 55 och i 54 främst, Så de verkar ha ett rätt bra läge men trots detta så av vad min känsla säger så tror jag inte riktigt på den här alliansen då det finna flera bra i närheten och tror det kommer hämma dem från att stiga mer på rankingen.

Blir en Sink här


5. The Nameless

En allians som är beläget främst i hav 56 med några namn som man känner igen som MonteCarlo och Napfpaktos. I och med att de ligger belägna i hav 56 så tror jag att de slipper att strida allt för hårt med de största allianserna så de kan nog lyckas växa om de lyckas göra sig själva till härskare i hav 56. De är också en av allianserna som tagit mest städer de senaste dagarna så de verkar i alla fall växa i en okej takt. Tror dock då de verkar en del topp namna att de får svårt att klättra på rankingen mer en en eller två steg så tror inte att de riktigt kommer ha med slutstriden att göra.

Blir trots allt en Swim här


6. Filii Anarchy

En som har fallit från första platsen som de en tid åtnjöt, har trots detta lyckats stanna kvar på topp tio listan och inte kollapsat vilket visar på bra fungerande ledning och med spelare som Alhultaren och Wolfhoffman. Dock så verkar luften när de spelarna lämnade gått ut lite och tror att de får svårt att klättra på rankingen då de krigar en del och jag skulle ifråga sätta aktiviteten på några spelare möjligtvis i alliansen. Hur mycket jag än skulle önska att det gick bra för er så tror jag inte att ni har det som krävs om ni inte för en ny injektion med bra spelare att ta er tillbaka till toppen.

Så blir tyvärr en Sink här


7. T-dough lions

Ja, här finns en bunt aktiva spelare, med några erfarna och några nybörjare men som verka vara villiga att lägga ner tid på detta spela. Är främst belägna i södra delen av hav 55 med spelare som Lazaros och natten. Är väldigt eldfängd bunt och lättretliga så om folk inte vill kriga med dem, då gäller dem att vara aktsam med orden. De verkar också skämmas om alliansen förlorar en stad vilket tyder på riktigt tävlingspsyke men de kanske behöver ta spelet lite mer med en glimt i ögat ;). Tror dock att de kommer kunna klättra en del på rakningen men är osäker på hur långt men då de verkar ha höga krav på sig själva så tror jag att de kommer finnas kvar ett tag.

Blir en Swim på denna allians


8. Brutal

Akademi till Terima så denna kan försvinna om de försvinner en del spelare från Terima. Annars ganska mycket samma som Terima förutom att jag inte tror den kommer finnas kvar på topp 10 då jag tror att de aktivaste spelare för eller senare kommer hamna i Terima.

Så blir en Sink på denna


9. Putins döttrar

Kan inte säga att jag kan allt för mycket om denna alliansen som ligger belägen i hav 45, men verkar mest vara Putindesu som är den mest nämnvärda spelaren här. Med tanke med vilka de krigar med så kan jag inte säga att jag tror allt för mycket på denna alliansen eller att de är belägna allt för bra heller. Då de inte är allt för många och växt hastigheten inte verkar vara allt för bra heller så kan jag bara komma fram att de får de svårt i framtiden.

Så blir en Sink


10. a.n.b

Min egna allians som självklart kommer vinna hela server då vi har klart bättre spelare och kvalitet än alla andra. Eller skämt åsido så har vi ju fallit en del på rankingen då vi har tappat en hel del spelar främst till Brutal så kommer vi nog att ha det allt för svårt att klättra på rankingen om vi inte får en injektion med några bra spelare till som vill gå med. De flesta utav oss är spelare som är kvar är kanske lite för envisa och för lojala för att byta allians i första taget också. Gillar själv inte att byta allians om det inte är på grund av en sammanslagning eller upplösning. Vi är lite utspridda för tillfället också vilket kanske inte hjälper vår situation allt för mycket heller. Men vi har några spelare som går rätt bra som Undisputed och Unholy så viljan att växa och strida finns i alla fall. Tror dock att vi kan få det svårt att finnas kvar på topp tio listan som situationen ser ut nu. Men detta är ju också något som framtiden får utvisa och viktigaste är ju trots allt att man har kul med sin allians, annars har ju spelet förlorat sitt syfte.

Så måste väldigt beklagligt sätta en Sink på min egna allians så som läget ser ut för tillfället. Dock kan ju allt sånt här ändras snabbt så bara framtiden får utvisa vad som händer.



Om någon är missnöjd med min lista så får ni gärna skicka mig ett argt meddelande ingame då jag kan behöva något att skratta åt :D. Eller så kan ni göra det mer naturliga och göra en egen lista ;)

Begär en uppdatering på top 10 från dig nu Ruina ;)
Måste tillägga håller med i mycket av det du skrev här över.
Då det har hänt en hel del sedan du la upp den!
 

DeletedUser

Guest
Eller hur, mycket har hänt. Som exempel har Sunshine kommit in på topp 10, vill ingen gratulera oss? nähe, okej då... ;)
 

DeletedUser2485

Guest
1. Kaffe

De har ett gäng av duktiga spelare men även några av Innogames största sponsorer. Dett hjälper dem till att inte bara hålla platsen men ligga kvar där ett bra tag framöver, vi tackar dem för att spendera mängden guld som de gör och håller grepolis levande på .se domänen.
Koffe är intagen och gör Nomis, Koffe samt Conn till ett riktigt vasst anfall. Medans försvaret består av Skvätten, Novus och Gotte. En sexa som kommer hålla igång ett tag. Finns bara spelare till som är intressanta men kan inte nämna för många då kanske hela Kaffe rodnar bort och gillar kaffet som det är idag.

Här blir det Swim



2. Filii Anarchy

Ett gäng avdankade grepo spelar som än idag håller igång även ett par nya namn vilket gör det hela mycket roligare.
Vi hittar ett gäng från A.N.B etc som nu befinner sig här, och kanske än en gång kan vi se att de håller sig på övre halvan av top 5, dem har utan tvekan erfarenheten till att stanna där så länge inte dem äldre pensionerar sig från sigma, innan allt roligt börjar.
Finns inte så mycket mer att säga mer än behåller dem aktiviteten så ska dem nog hålla ett bra tag till men det dröjer innan de tar in ordentligt på nummer 1.
Som sagt, par namn som sticker ut, och de stannar där de ligger nu ett tag framöver med att byta position med Terima.

Så det blir en, Trampa vatten här.



3. Terima

Här har vi en allians med ett par spelare så som LillSven, Körsbär med flera. Spelare som varit med förr, och som vi också brukar hitta i de flest top 5 allianserna här på .se domänen.
Dem gillar att dricka Kaffe med Brutal sägs det men ser mest sörplande och inga direkta kannor eller termosar som töms.
Terima kommer i vart fall stanna kvar här uppe på 2 och 3e plats med Filii Anarchy.
En allians som förhoppningsvis börjar försöka tömma kopparna och muggarna därefter jämnas väl differensen ut mellan 1-2/3 ranken.

Terima får Swima vidare i kaffebadet.



4. The Nameless

Vad ska man säga, H56 vilka befinner sig här egentligen?
Ett gäng med få antal kända spelare, kanske någon med nytt nick? Vart fall, känns som en sid allians som håller sig utanför krig och annat och slår på allt nytt för lätta städer? Så fort dem närmar sig vad som man kan kalla servern? Så kommer dem sjunka snabbt, men håller dem sig på avstånd just nu utan några dumma idéer att ta sig närmare in i klumpen lär dem stanna ett tag i top 10 i alla fall.
Vill dock dem börjar bege sig in i mitten och vara delaktiga i servern och inte bara leka byggare bob i sydöstra delen av världen.
Lär dock bytas position med 300 Sparta några gånger 4-5.

Svårt att avgöra framtiden beror helt på hur dem väljer att göra. Osäkert Sink



5. 300 Sparta

Ja vad ska man säga. För enkel början?
Någon dansk med guld, någon belägrings spelare, i slutändan så får dem nog ge sig ändå, då dem dricker te i stället för Kaffe håller dem kanske kvar sig ett tag vid platserna dem ligger nu, men framöver får vi se hur länge dem håller.
Alliansen har aldrig riktigt haft någon press på sig, så finns inte så mycket att säga egentligen, utan får gå några veckor till innan något direkt sägs. Dem har ju några spelare som är halv intressanta Cyco Miko samt Hawken kan göra en hel del offensivt, frågan är dock, lyckas dem pumpa på offensivt nog för att hålla kvar platsen dem ligger nu, har dem kraften att ta sig i fatt 3/4 eller tar dem sig bara om TheNameless och sedan ner igen?
En tids fråga. Vi får återkomma även här för att sätta pricken över i:et.

Känns som en Sink tråkigt nog. Men tycker vi hoppas på dem byter ut Teet mot kaffe och försöker jämna ut skillnaden däruppe!



6. T-Doughs lions

Detta känns som även som ett avdankat gäng med ett par namn från en hel del servers.
Får se vad dem kan göra när dem ligger delat i 55/45, en allians som jag ser fram emot att se vart de tar vägen.
Finns inte så mycket mer att säga, mer än framtiden blir avgörande vart dem tar vägen, eller det blir en försvarande byggare bob allians som håller några månader till?

Jag är väldigt intresserad att se vart lejonen jagar bufflar de kommande veckorna/månaderna. Sink



7. Brutal

Ja, rank tvås syster allians.
Kanske lika bra att sätta in de lite bättre spelarna i Terima och pusha på mot Kaffe, medans Brutal tar ett steg tillbaka får växa upp sig en del och sedan komma tillbaka som 2 starka allianser istället för en stark och en som känns släpande. Men rank 7 alliansen fyller säkerligen upp de brännmärken som Kaffe orsakar Terima. Dock är Brutal en allians som behövs om Terima ska jaga på Kaffe i toppen, inget snack om saken.

Tror att dessa två allianser kommer fixa bränn märkena och kämpa vidare, som gemensam allians blir det Swin men Brutal som ensamhet blir Sink



8. Puttins Döttrar

Någon enstaka spelare man sätt för möjligen någon under nytt namn, vad vet man kanske putins beställnings order på att ha små koll på svenska grepolis verkar inte vara jätte seriöst utan mest för att finnas, ska bli kul att se om alliansen finns kvar om ett par vecker eller någon månad.
Då alliansen finns i hav 45, så kanske det finns något att åstadkomma mellan Lions och Putins två döttrar.
Ser inget speciellt i alliansens väg framåt, men man kan alltid hoppas dem håller sig kvar ett tag till behöver fler allianser så att det kan bli någon spänning i grepolis världarna.

Detta blir detta en Sjunkande rysk ubåt i mina ögon.



9. Sunshine

En allians som börja på servern 22/2 på servern lite mer än en månad efter servern starta.

Här finns även jag, där av blir det inget kommenterande på denna utan det överlåter jag till er andra.



10. YGG

Få spelare från beta tiden, känns som ett äldre boende. Där av finns dem kanske kvar ett litet tag till men sen ser vi knappt det stora trädet igen, pensionärerna spelade i EK2K under Beta tiden om jag inte minns fel.
Hittar inte så mycket att skriva här så mer blir det inte.

YGG, är gammalt nog och lär börja ruttna inom kort. Därav kommer trädet bli mindre Sink.



Detta är en liten snabb lista, få väl bli en ny om någon vecka och se vad som ändrats, då även ta ordentligt med tid att skriva den.
Ser gärna att folk sätter igång lite små gnabb eller annat i forumet på sigma, även om det inte behöver vara riktigt, forumet behöver en push har ju knappt skrivits något sedan januari när servern började!

Är det något PM:a ingame, helst kärleks brev, det som uppskattas mest. :cool:
Klaga gärna på min svenska, grammatik, spaltfördelning osv. Kanske leder till en trevliga konversationer.

Sov så gott, lovar att inte plocka någon off från er inatt sparta, ni behöver den när ni slutar att dricka te. :)

Ha en go fredag.
Willy
 

DeletedUser3148

Guest
Var tydligen inte tillräckligt snabb för din smak 4willy så ser att du gjorde en egen lista, ja ibland så sker det sker med bra fart så listorna kan bli inaktuella snabbt. Tycker annars att det är lite tråkigt av dig att inte skriva om din egen allians, du kunde ju skrytigt om hur bra den var eller sagt något roligt om den tycker jag jag i alla fall ;)
 

DeletedUser2485

Guest
Var tydligen inte tillräckligt snabb för din smak 4willy så ser att du gjorde en egen lista, ja ibland så sker det sker med bra fart så listorna kan bli inaktuella snabbt. Tycker annars att det är lite tråkigt av dig att inte skriva om din egen allians, du kunde ju skrytigt om hur bra den var eller sagt något roligt om den tycker jag jag i alla fall ;)

Om det är så du ser på det så tar jag väl och skriver lite granna då.

9. Sunshine

En allians som börja på servern 22/2 på servern lite mer än en månad efter servern starta.

Med par nya spelare till grepolis helt och hållit, men även några få som varit med tidigare.
Alliansen har levt sitt lilla liv här uppe i 54 relativt lugnt från och till, nafsat på olika arter lite överallt.
Vi är växt rätt så snabbt och kämpar vidare på att ta igen rummet som finns mellan oss och top 5.

Om alliansen inte håller i kopplet på 4willy händer det då och då att han nere och fiskar längre ner i havet efter KP men inget mer, verkar som det tagit på några nerver innanför fjället på en del stim närmare centrala delen av servern just nu.

Sunshine har lite planer, mer än så kan man väl inte säga än att man får se till hur dagarna kommer och ser ut.
Annars har solens strålar givet oss varma dagar i att farma, bygga, farma, bygga, och att ta någon skit stad.

Men personligen är det kanske dags att sluta lata sig och börja se till att fylla upp de kvarvarande stadsplatser med några städer, finns ju ett par att fylla tack vare all god fisk man lyckats få på kroken.

Det blir nog lite Swim i barn poolen men dröjer nog några dagar/någon vecka innan vi ser till att hoppa in i stora havet och släpper puffarna...


Ruina nu väntar jag på uppdateringen ;)
 

DeletedUser3271

Guest
Jag ger det ett försök på en lista då.

1. Kaffe

Anfallare: 1
Försvarare: 1
Kämpar: 1
Poäng: 1

Sju spelare i topp 10 på poänglistan och åtta spelare i topp 10 på kämpelistan.
Dessutom var några av dessa med och vann NU så det är nog en stark sammansvetsad kärna.
Det finns ett par duktiga byggarbetare i denna allians men även några spelare som vet vad spelet egentligen går ut på - kriga (man kan göra det på olika sätt).
Om det inte skulle röras om ordentligt i Sigma-grytan snart så kommer Kaffe fortsätta högst på samtliga allians-rankningar.

Blir en rejäl swimtur.

2. Terima
Poäng: 2
Anfallare: 3
Försvarare: 3
Kämpar: 3

Terima har funnit sig hit på en revolt-värld.
Egentligen är inte Terima & Brutal jättelångt från att leda världen, fast med dubbelt så mycket spelare.
LillSven håller alliansen kvar i toppen, men det finns ett par andra spelare som t.ex Geggan och Yiio som också vill vara med och kriga.
Mestadels av gänget lirade tillsammans på Omicron så dom håller nog ihop ett tag till innan det blir en ihopslagning med någon annan allians.

Terima swimar vidare.

3. The Nameless

Anfallare: 6
Försvarare: 12
Kämpar: 7
Poäng: 3

Ja, vad ska man säga?
Känner igen ett par spelare, men kanske inte den mest namnstarka av allianser. Nya nick?
Dom verkar ha levt ett lugnt liv i H56 ser jag på deras försvars-rank. Kanske in och leva rövare ordentligt i H55 innan jag kan ge ett bra utlåtande här. Kommer troligtvis pendla mellan 3 och 5 ett tag till, sen får tiden utvisa deras öde.
Vilket val dom gör kommer vara avgörande.

Dom får en swimma ett tag till sen får vi se.

4. Filii Anarchy

Anfallare: 2
Försvarare: 2
Kämpar: 2
Poäng: 4

Filii hade sina glansdagar i början på världen då dom var fruktade över hela servern.
Efter att toppspelarna i alliansen lämnade och anslöt till Kaffe trodde nog alla att Filii skulle sjunka som en sten till botten.
Men man tog sig samman och vilket tyder på en stark ledning.
Jag tror att Filii kommer få det tufft men att dom håller ihop fast inte som toppallians.
Chansen för Filii att stanna i toppen skulle vara att alliera sig med nån av de två sistnämnda allianserna.

Det blir en långsam sink.

5. 300 Sparta

Anfallare: 4
Försvarare: 6
Kämpar: 4
Poäng: 5

Har ingen superkoll på spelarna i denna allians.
Men det jag vet är att dom har IAP med Kaffe, och utan den hade dom nog varit borta från toppen.
Vissa spelare blir sura om man anfaller dom med. Trodde att gunstkrig hade lagts ner på .se men spartanerna verkar vilja införa det igen. Annars har jag inte särskilt mycket på denna allians i övrigt.
När Kaffe inte behöver/vill ha er mer kommer denna allians med största säkerhet sjunka/försvinna.

Sink down on the bottom.

6. T-Doughs Lions

Anfallare: 5
Försvarare: 7
Kämpar: 5
Poäng: 6

Vissa spelare känner jag igen men igen som utmärker sig nåt särskilt.
Tror att lejonen får det tufft i sin position och kanske borde lägga sig på defensiven?
Min känsla säger att dom kommer försvinna snart, kanske en ihopslagning?

Det blir en Sink, men jag tror inte vi har sett allt av dom än.

7. Sunshine

Anfallare: 7
Försvarare: 21
Kämpar: 9
Poäng: 7

Jag ska försöka att inte vara partisk.
Sunshine har kopplat greppet om H54, där vi har haft det lugnt och skönt och njutit av solen.
Flertalet har spelat med varandra innan och känner varandra, vissa är rent av släkt.
Vi har besökt den andra stora alliansen i södra delen av havet vilket har svarats på sitt eget sätt (läs 5.)
Annars har vi som sagt haft det lugnt och smider våra planer i tystnad.

Swim, vad annars? :p

8. YGG.

Anfallare: 10
Försvarare: 16
Kämpar: 13
Poäng: 8

Såg i ett inlägg att det var gamla spelare från Beta som hade kommit hit till Sigma.
Annars hade jag inte haft den blekaste aning om vilka YGG. är.
Verkar ha haft det lugnt både off och deff i sin position i H65 då dom saknar nåt större motstånd.
Jag tror att trädet möjligtvis kan klättra i poängrankningen men kommer inte att hända nåt speciellt här om dom inte vill mucka gräl i H55.

YGG. kommer nog sinka

9. Putins Döttrar

Anfallare: 9
Försvarare: 17
Kämpar: 11
Poäng: 9

Det räckte inte med att reta oss med ubåtar utan nu ska han dyka upp i vårt grepolis med.
Dom har inte haft det särskilt tufft kan försvars-rankingen vittna om. Finns ett par spelare som jag känner igen.
Tror inte dom kommer att få det tuffare då Terima kommer att ha sitt fokus på att knäcka Kaffe.

Det blir en Swim.

10. Brutal

Anfallare: 11
Försvarare: 14
Kämpar: 12
Poäng: 10

Läs 2.

Om ni har nåt på hjärtat så kan ni kontakta mig ingame, samma namn där.

Hoppas ni gillade min lilla lista :D

//Marcus
 

DeletedUser3252

Guest
Tack för listan förresten!! Alltid kul när folk tar sig tid :)
 

DeletedUser3271

Guest
Dags för en ny lista, kanske? Det har ju hänt rätt mycket de senaste dagarna ;)
 

DeletedUser3271

Guest
Som sagt, ny lista hade varit fint. Gärna nån som vågar såga ordentligt.
 

DeletedUser3348

Guest
Gör en kort och enkel lista såhär nattetid!

1 - Kaffe
Som ni andra anat så är kaffe kvar i toppen, de värkar även trivas där...
Ett gäng med erfarna och duktig spelare som tidigare sagt. Senaste händelsen är väl att Nomis tagit ett kliv tillbaka, jädrar vad snabbt ni tog hans städer måste jag säga!

Som det ser ut nu så värkar kaffe ha det lite för lätt i de olika haven, men det kan ju sluta hur som?

Kaffe blir kvar i toppen ett bra tag till, tror den största sannolikheten att de skulle braka är att spelare gör som nomis, tröttnar och slutar.

2 - Memento MOri
En relativt ny allians, men inte ny gemenskap. De flesta kommer från den gamla alliansen The Nameless. Memento MOri kom upp efter katastrof failen i de 3 ihop slagna allianserna: Fuoco, aria och terra. Än lever dessa allianser med minimalt antal spelare och de flesta är i SL ;)

Memento MOri kommer NOG kvarstå, detta säger jag på magkänsla.

3 - T-Doughs lions
Här har vi nog vår allas stora förvåning, oj vad de vuxit efter failen mellan de 3 ihopslagningarna! Ett nu ganska blandat gäng med många erfarna. Kör lite "kolonisera skiten ur alla öar och stäng dom så fort som möjligt" taktiken ;) Är någon ivägen så är de heller inte blyga för att starta lite krig mot just den spelaren, ellerhur Lazaros? Hehe...

Jag har ej bra erfarenhet av t-d's ursprungsspelare men har hört att deras ledare ATLAS74 skall vara en duktig vägledare.
T-D kommer garanterat kvarstå och bygga upp sig ganska gött, ända ja tror kan splittra dem är om de nya aspiranterna får för sig att skapa nytt!

4 - 300 SPARTA
Här har vi dom, dom som alla tippat skulle sjunka! Än är de kvar, men enligt mig ganska osynliga. Kanske de snart också hoppar in i ledet mot kaffe? Även de fått in några erfarna spelare efter allians braket (tex matfra och Henrikch)

Tror vi kommer se något oförutsett från dessa spelare snart, eller så är det bara jag som hoppas.

5 - YGG

Ett par träd klättrare som fått ett par "nya" rekryter från gamla goa Blodsfränder! (Bla Sebgud och Cobran)
Även skaffat sig en liten syster allians vid namn YGG2 med ganska mycket skrap och okända namn, men de kan självklart visa sina bra sidor de med!

Tror dessa trädkramare kommer hitta nya intressen och sjunka ifrån varandra, Sink.

6 - Sunshine

Ett gäng som inte bara visat sig aktiva på sigma, utan även här i tråden ;)
Sunshine har ett par gubbar som jag tror kan stå imot Kaffe ganska bra, men inte ensamma.
Något jag la märke till var att Gendawyr förlorade en stor summa städer till Kaffe nyss, tråkigt tycker jag! Slängde iväg ett par PM men han var nog ej på humör tyvärr...

Även fast de förlorat ett par städer nyss av okänd anledning från min sida så tror jag de kommer stanna kvar bland de fina 10! swimmar kvar

7 - Putins Döttrar
Min egen lilla grupp tokfior som har en otroligt bra gemenskap, vi anses väl lite tillbaka dragna men efter våra förbund med terima/fuoco så har vi väl legat ganska skarpt till på hjälpar sidan. Ett aktivt gäng med enbart glada toner. Även fått en del nyförvärv på senaste tiden som ni nog själva sett.

Kan inte säga något annat än att ja tror vi simmar vidare lite fint i hav 45!

8 - 66 Southwest
För mig ett väldigt okänt gäng som jag tyvärr inte har mycket att säga om mer än att de ligger ganska långt bort ifrån strid. Jag själv har inte sett något ifrån dem.

Tror de kommer hålla sig kvar lite halv tillbakadraget, men vem vet!

9 - Svenska stammen
Även det en ganska okänd allians för mig, har tyvärr ganska dåligt minne så namn är inte min bästa sida. Det jag har att komma med är det jag hört talas om. Även fast de ej är så stora, så har de kunnat utsätta svårigheter för många spelare.

Tror dock inte dessa lirare kommer hålla i längden, så det blir en sink

10 - PHOENIX RISING
En allians som varit med ett tag! ganska dålig placering enligt mig. Vet faktiskt inte riktigt vilka de bråkar med, inte så insatt i den delen! Men efter att ha sett hur länge de varit kvar så tror jag det förblir så.

Dessa lirare swimmar vidare!


Som sagt så fanns inte orken till att lägga allt för mycket tid på de olika ransoneringarna, men vi får hoppas att det ändå kan ge er något läsvärt!

Förövrigt så kom jag in i denna server i slutet av mars, så alla förändringar finns inte i mitt bibliotek. Och nej jag är ingen ny spelare :*

(någon annan får gärna göra en mer utförlig skrift!)

//Norre
 

DeletedUser3014

Guest
Helt ok lista tycker jag, fast vi är några fler som har spelat detta länge, fast mest på dom internationella servarna utan natt bonus, Puuh det vart jobbigt i längden.
Sist jag vart på en svensk server Förutom RHO som snart avslutas, vart på Lampda där jag vart ledare för Skärgården, vi blev väl trea där om jag kommer ihåg rätt.
Så där fick ni lite om mig också.
smiley_emoticons_freu-dance.gif
 

DeletedUser2943

Guest
Tycker någon skulle kunna göra en ny lista fast inget ändrats sedan sist :)
 

DeletedUser3292

Guest
*Toppallianser

1. Kaffe
En allians som har nästan dubbelt så många poäng som 2:an, finns inte så mycket mer att säga om det. Etta på alla KP-listor och högt poängsnitt. Ligger i centrum av alla allianser och har bara erfarna spelare i alliansen. Verkar dock inte vara lika på hugget under sommaren men det är nog ingen.

2.T-Doughs lions
Ett mysigt och trevligt gäng som ligger och guppar på öarna i södra Hav 55/45. Detta är den alliansen som jag är i och jag trivs som fisken i vattnet. Lite funfacts är att det finns ingen spelare här som är top 15 och ändå så ligger vi 2:a. Mer vill jag inte avslöja...

3.Memento MOri
Ligger i H56 och är praktiskt taget ifred därnere, lite sparta som ligger därnere och stör men det verkar inte vara några större problem. Många erfarna spelare som varit med länge men också nybörjare. Man kan säga att de ligger på delad andra plats eftersom de har ungefär lika mycket poäng som T-D.


4.300 Sparta
Vet inte mycket om dessa, en dansk/svensk allians tror jag. Verkar lite som kaffes underallians, de deffar kaffe och hjälper dem att växa men de verkar inte tänka på vad som händer när Uv börjar. Mycket möjligt att de bästa här går över till kaffe när de börjar dra ihop sig.

5.YGG
En allians som man inte sett mycket av, befinner sig i H65 till den större delen men de finns i sydöstra delarna av H55 också. Vad jag har förstått så krigar dessa till större delen med Phoenix och vinner verkar det som. Alliansen består av gamla och nya spelare och har tagit in gamla Blodsfränder för att stärka sin allians.

6.Sunshine
En allians uppe i norr som har drabbats av sparta och kaffes offensiver. Består till den större delen av erfarna spelare så som Gendawyr tex. Ganska instängda däruppe men kan säkert klättra i rankingen. Vet ej mycket om dessa dock...

7.Bastuklubben
Ny allians i H45 som klattrat upp till top 10 med Putins döttrars fall. Nästan bara gamla döttrar i alliansen men också lillsven, nomis108 och speak easy. Kommer bli intressant att se hur det går för dem, det kan bli riktigt bra tror jag. Men det kan också gå käpprätt åt helvette. Svårt att säga med tanke på att de är så pass nya.

En ganska dålig lista men den är bättre än inget
smiley_emoticons_rollsmiliey.gif


MVH Lazaros
 

DeletedUser1577

Guest
Ryktas att jag håller med, speciellt nu efter en allians på topp 10 är upplöst :D
 
Topp