Topp Allianser

  • Trådstartare DeletedUser2477
  • Start datum

DeletedUser3157

Guest
Uppdaterings dags! Mycket har hänt sen den senaste listan! Den har kommit lite senare än tänkt tack vare sjukdom och högtidsfirande! Men nu är den här, den listan alla har väntat på! Varsegod! (ibland är det fint att vara självgod :D)

1. Ylmers Deffskola
Poäng: 230225
Medlemmar: 22. 10465 poäng i snitt.
Off/deff: 47227/11982
Ja, vad ska man säga... De håller fortfarande ettan i allt förutom deffen som Exile har snott åt sig. De är även första allians att nå över 10k i poängsnitt per spelare, grattis får man väll konstatera! Men mer konkret, riktigt imponerande statistik! Mer än dubblat sin offensiva KP har dom gjort sen sist, och det verkar ju knappast ta stopp. Applåder. :)

2. Exile
Poäng: 177271
Medlemmar: 24. 7381 i snitt.
Off/deff: 21861/12000
Plats 1 jägarna har definitivt vaknat till liv sen min senaste lista! Äntligen! Det har hänt mycket på offen, samt deffen, vilket tyder på att saker och ting börjat hetta till lite! Det verkar dock knappast sätta för stora käppar i hjulet på denna cykeln! De växer i stadig takt och fortsätter att hålla en utmanande ställning på servern. Men om jag ska vara helt ärlig så möter dom, än så länge, inte helt mina förhoppningar! Men inte alla blommor blommar vid samma tid, och de som blommar senare behöver inte vara mindre mäktiga för det ;)

3. Bermuda
Poäng: 118324
Medlemmar: 24. 4930 i snitt.
Off/deff: 26546/7051
Vi gnöter på som vanligt.. Skulle vara roligt att läsa någon utomståendes lista någon gång så man får ett tredje perspektiv! Men men, jag låter siffrorna tala :)

4. GrönGölingarna
Poäng: 112297
Medlemmar: 24. 4679 i snitt.
Off/deff: 13522/7429
GrönGölingarna tycks vakna till liv och vilja signalera att de fortfarande har ett säg i serverns framtid! Roligt tycker jag, jobbigt kanske någon annan ;) De har dubblat sin off KP och stigit ordentligt poäng mässigt! Bra jobbat! En plats har de lyckats avancera på listan, och de är hack i häl på 3:de plats!

5. Köttkvarn
Poäng: 110001
Medlemmar: 21. 5238 i snitt.
Off/deff: 14530/9282
Köttkvarnen levererar! Med mer än en tredubbling av sin offensiva statistik och ett statigt ökande i poäng som allians - trots tecken på tidigt belägring - visar de att de är en allians att räkna med! Än är de inte ute ur spelet, och än är den sista köttkorven ej färdigmald! Även dessa har avancerat en placering. Bra jobbat, en liten medalj förtjänar ni! :D Och bara så att ingen blir purken - ja, dom har en systerallians.

6. We Are Small People
Poäng: 103047
Medlemmar: 20. 5152 i snitt.
Off/deff: 19016/3460
Gnomerna har invaderat, och trots sitt anspråk på småtänkande gör dem de på ett storartat sätt. Från att först ej finnas på kartan till att nu ha gått om de mesta och, till och med, utmana toppen på offensiven måste jag säga att de levererar så det ryker om det! Dock verkar de ännu inte riktigt fått smaka på några riktiga motoffensiver, men det är väll en fråga om tid, så mycket plats dessa gossar verkar vilja ta ;) Ivriga samt kunniga spelare uppenbart! Ser fram emot, och bävar halvt, inför denna allians. Fortsätter de på detta viset är inte ens skolpojkarna säkra!

7. Vikingar
Poäng: 73031
Medlemmar: 22. 3320 i snitt
Off/deff: 7418/5828
Det andra nya tillskottet i top 10! Vikingarna med sitt lurviga skägg och asadyrkande fasoner har hittat in. Undrar ibland om dessa inte gått lite vilse då de helt utan tvekan dyrkar gudar från andra religioner? Fy på er, vad ska Odin säga?!
För att vara mer konkret så vet jag inte riktigt vad jag ska säga om dessa :) de är inte så jätte imponerande för tillfället, men verkar inte helt värdelösa heller. De har spelare med potential och spelare med mindre potential... Visa vad ni går för!

8. Blodsfränder

Poäng: 70565
Medlemmar: 23. 3072 i snitt.
Off/deff: 5865/10379
Ojoj... Deppiga hörnan verkar det som :/.. Med en oimponerande dubbling av offen och nästan tredubbling av deffen tyder det på att dessa har sätt bättre dagar. De har dessutom bara gått upp ca 5000 poäng och förlorat 4 placeringar sen senaste listan.. Trodde mer om dem, men blev motbevisad. Tror det bara är en fråga om tid tills dessa tyvärr försvinner.

9. Sons of Skyrim
Poäng: 70372
Medlemmar: 25. 2815 i snitt.
Off/deff: 2966/8854
Simcity är ett roligt spel, har ni testat? :)
Okej okej, nu ska jag inte va sånn.. Men Skyrim kanske är vad ni ska hålla er till!
Halkat en

10. NATO
Poäng: 70003
Medlemmar: 25. 2800 i snitt.
Off/deff: 7446/9849
NATO tycker jag faktiskt gjort bra ifrån sig för den nivån de spelare på :) Tror dock de kommer ha det svårt i top 10 vilket även 2 placeringar neråt pekar åt.. Fast förutspår att NATO och Black Rose kommer putta ut Skyrims söner från listan förr eller senare.. Sedan om de utmanas av något nytt frö återstår att se ;]
Bra jobbat gubbar, men mer kan ni! :)

Tack för mig, kritik, idéer och synpunkter mottages gärna. Gnäll kan ni stoppa upp i motsatt utgång, tack :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Var vänliga att tala det svenska språket i forumet :)

Jag ska göra mitt bästa. :)

Tack för listan NomindnimoN! Intressant att se vad andra tycker om oss små människor :p Vi har trots allt börja om en vecka senare än de flesta andra ...

//Ledsen om Google translate visar upp udda
 

DeletedUser1083

Guest
Det är spännande och se vilken kunskap vissa har om spelare :)
 

DeletedUser2832

Guest
1. Ylmers Deffskola
Dom är 22 spelare med ett poängsnitt på 17k
Leder anfallstoppen med mer än dubbelt så mycket.

Som jag trodde så har Deffarna lärt upp sina medlemmar väl, om inte lite fel dock. Dom verkar ju ha fått fel på vad som är off och vad som är deff.
I alliansen är det många som har nya nick och trots att jag gillar utmaningar så har jag inte lyckats lista ut alla än :p

Finns inte så mycket mer man kan säga om denna allians än att dom fullständigt dominerar just nu

2. Exile
Som jag skrev i förra listan så har dom hållit sig kvar, dock inte på första platsen :)
Dom ligger 3 på både anfall och försvar där dom borde vara lite högre upp

Som Cassius86 skrev i ryktas verkar det inte vara något krig mellan 1 - 2
Vixxx svar sa att det kanske inte stämmer?
Inte något som syns iallafall :p

3. W.A.S.P [We Are Small People]
Med rusande fart så har "gnomerna" kommit från botten till toppen
Dom ligger 4 på anfall vilket dom bör komma högre upp i ganska snart och 20 på försvar vilket tyder på - Att dom antingen krossar alla i närheten - Eller att ingen vågar gå emot dom
Oavsett så är det bara plus bortsett från Deff KP:n som dom går miste om
Verkar inte finnas någon som kan stoppa dom (ännu)
Dom växer sakta men säker söderut i H55
Får se vem dom utmanar härnäst

Blir det deffskolan som kanske kommer få lära sig av deffknepen dom lärt sig eller blir det verkligen att några kommer gå i exil?

4. Bermuda
Vet inte så jättemycket om denna alliansen. Nog för att jag tagit paus från GP ett tag :p
Dom har överraskat mig och dom fortsätter bra :)
Men en andra plats på anfall

Ser även fram emot fler listor av "kollegan" NoMindniMoN

5. Gröngölingarna
Kan inte säga så mycket mer om dessa annat än att dom har hållt sig kvar på topp 5 som jag trodde :D :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2473

Guest
Som jag skrev tidigare så har ni ingen aning om varför vi gick på köttkvarn istället för någon annan allians, därav att ni kanske skulle vara mer pålästa :p
 

DeletedUser3157

Guest
Fin lista Reez :) hade gärna sett en top 10 från dig, blir knappast mätt ;]
 

DeletedUser2943

Guest
ReeZ vore kul att se vad du har för åsikter om allianserna 6-10 också :)
 

DeletedUser

Guest
1. Ylmers Deffskola
Poäng: 920 591
Medlemmar: 22. 41 845 poäng i snitt.
Off/deff: 258 688/56 701 Rank: 1/4
153 Städer

Ylmer med vänner fortsätter dundra fram! Finns egentligen inte så mycket att säga... Dom gör ett bra jobb! Pi's undervisare. Frågan är om dom nånsin kommer få kika i sina egna skolböcker?

2. Exile
Poäng: 608 530
Medlemmar: 24. 25 355 i snitt.
Off/deff: 84 003/69 168 Rank: 3/2
115 Städer

Den eviga tvåan? Halkat efter Ylmers en aning.. Har dom tappat sin fart? Eller finns det inte nog med städer i området för de båda? WASP naffsar dom i hälarna med fler städer under sin flagg.. Kan dom hålla undan? Den från början ganska offensiva statistiken vandrar mer och mer åt deffhållet också.. Har dom månna många samarbeten som behöver hjälp?


3. WASP, We Are Small People
Poäng: 598 329
Medlemmar: 23. 25 626 i snitt.
Off/deff: 140 592/15 033 Rank: 2/16
118 Städer

Ska inte säga så mycket om min egna allians. Vi smurfar trummar på :) Vi började en vecka sent men börjar komma ikapp nu ;) Någon annan får gärna uttrycka sina tankar om vår placering för tillfället!

4. Vikingar
Poäng: 359 057
Medlemmar: 25. 14 162 i snitt.
Off/deff: 49 525/65 150 Rank: 7/3
90 Städer

En annan allians som började lite senare men håller bra fart! Här finns en del kunniga spelare.. Dessa lär hålla sig kvar i toppen ett tag till. Skickliga deffare verkar de då vara om man ser på statistiken ;)

5. Black Rose
Poäng: 321 625
Medlemmar: 21. 15 315 i snitt.
Off/deff: 60 300/36 492 Rank: 5/10
76 Städer

Tvillingally till Black Pearls. Fortsätter som "mitt-topp-10" ally. Har nog potentialen att stanna där också. Men finns engagemanget för att avancera?

6. GrönGölingarna
Poäng: 308 127
Medlemmar: 24. 12 839 i snitt.
Off/deff: 41 320/75 399 Rank: 8/1
78 Städer

Gröngölingarna har tappat i rank.. Dock ligger dom etta på deffranken, kan de månne varit Ylmer med vänner som vart framme med skolböckerna? :)

7. Köttkvarn
Poäng: 212 753
Medlemmar: 22. 9 671 i snitt
Off/deff: 53 094/43 026 Rank: 6/9
65 Städer

Ännu en allians som fått gå i skolan lite.. Men dessa verkar ha missat någon lektion? Mer off KP än deff KP... En kärvande köttkvarn som skolkar? Hur ska detta sluta ;)

8. Black Pearls
Poäng: 208 704
Medlemmar: 22. 9 487 i snitt.
Off/deff: 13 545/4 692 Rank: 13/32
56 städer

Tvillingally till Black Rose. Relativt nyskapad, trummar på rätt OK. Har inte så mycke mer att säga.

9. Dragons
Poäng: 206 834
Medlemmar: 11. 18 803 i snitt.
Off/deff: 15 202/12 785 Rank: 11/17
40 Städer

Detta ser mer intressant ut.. poängsnitt för att kunna ligga 4a, men få spelare. Dessa tror jag kommer klättra framöver!

10. NATO
Poäng: 185 341
Medlemmar: 19. 9 755 i snitt.
Off/deff: 20 894/46 838 Rank: 9/8
53 Städer

Kvar på tiondeplatsen. NATO är ju en samarbetsorganisation för försvar. Mer än dubbla deffkp'n jämfört med den offensiva skvallrar kanske om att de är precis det dom gör också kanske? :)
 

DeletedUser2843

Guest
4. Vikingar
Poäng: 359 057
Medlemmar: 25. 14 162 i snitt.
Off/deff: 49 525/65 150 Rank: 7/3
90 Städer

En annan allians som började lite senare men håller bra fart! Här finns en del kunniga spelare.. Dessa lär hålla sig kvar i toppen ett tag till. Skickliga deffare verkar de då vara om man ser på statistiken ;)

Du får nog kolla på den där statistiken en gång till. De förlora nyss 13 städer på en enda off från oss och det kanske blir mer :D
 

DeletedUser

Guest
Du får nog kolla på den där statistiken en gång till. De förlora nyss 13 städer på en enda off från oss och det kanske blir mer :D

Inte mitt fel att ni ska leka samtidigt som jag tar mig tid för en lista! ;) Du får gärna uppdatera listan själv om du vill :) Då kanske WASP får en kommentar med :p
 

Ylmer Jr

Member
VILLKOR OCH BEGRÄNSNING AV JURIDISKT ANSVAR:
De flesta vet nog redan vem jag är och dyrkar marken jag går på vilket gör en presentation närmast överflödig. För att behålla ordningen i spelet ber jag er att inte slänga era döttrar och pensionsfonder efter mig, vi kan vara vänner ändå. Jag är trots allt rätt ödmjuk och en mycket öppen person. Då spelet handlar om lagspel undanber jag mig fanboys och groupies, ingen enskild prestation utmärker sig då lagarbete alltid är nyckeln till framgång.. Vad gäller avgudadyrkan och rent stalkingbeteende gäller även detta samtliga moderatorer vilka uppvaktade mig flitigt på Theta. Har av den orsaken länge undvikt att skriva på forumet, men de tusentals brev som försökt uppmuntra/locka mig har slutligen gett utdelning.

Kan inte ovan villkor respekteras kommer detta meddelande att självförstöras inom 5 sekunder.
...

Så till listan:

01. Ylmers Deffskola - 1006474poäng - 22 spelare
Deffskolan tar inget sommarlov vilket ett par allianser nu fått erfara. Ett mentalt kalhygge skulle kanske missförstå att Deffskolan "deffar" då den faktiskt lär ut deff. Nåja så stollig är väl ingen att de missförstått - speciellt inte nu när servern funnits i ett tag?
Placeringen både offranking och poängmässigt är för stunden ohotad, vad som sker i framtiden vet ingen. Min erfarenhet är att saker kan ske VÄLDIGT fort i det här spelet så inget är givet. Inte ens för Ylmers Deffskola....

02. eXile - 670846 poäng - 24 spelare
Alliansen som tjuvläst receptet på Karlssons Klister, här byggs och förbundas det i precis alla väderstreck. Att det inte ger någon speciellt vettig utdelning mer än att ha backat in sig i ett hörn av kartan helt utan chans att erövra. Det kommer grundas på resursöar och lånas ut deff, sjunker i listan då det finns allianser som är mer framåt. Alternativet är att man tar sig ur svackan och börjar leta sig ur sitt skal.

03. We Are Small People - 653388 poäng - 23 spelare
Min terapeut har sagt jag måste säga något artigt minst en gång om dagen och den här alliansen är väl den som förtjänar respekt och beundran. "En vecka in efter serverstart" är bara lall, spelet är så långt att det kvittar. Det jag ville komma till att här spelar man faktiskt och man utmanar en större motståndare. Sen ljög jag kanske lite om terapeuten nån sån har jag inte råd med, ville ha nått att skylla på då jag inte är riktigt bekväm med att strö beröm runt om mig i onödan (annat till mig själv då jag är så otroligt fantastisk). Förtjänar en högre placering poängmässigt och kommer nog ta den rätt snart. Offensivt har de redan visat var skåpet ska stå.

04. Vikingar - 350928 poäng - 25 spelare
Kaxiga och utmanande vilket man ska vara, dessvärre fick de precis diplom i vår OBS-klass och ivägskickad med hemläxa. Starta inte en offensiv ni inte kan backa upp, 14städer förlorade på ett dygn är samma som IG. Dock en allians som ifall de håller ihop kommer vara med och slåss i toppen så länge de tycker om att spela. För här är ingen allians som bara tänker långsiktigt - de spelar även för att ha roligt! Bra kämpat pöjkar.

05. Black Rose - 348388 poäng - 21 spelare
Medsamma jag läser syskonallians, tvillingallians osv kommer kräkreflexerna och incestvarningarna står som spön i backen. Har klättrat snabbt men det här med akademier är så avtändande och förstör spelet. Näst sämst efter syskon/trilling/äckulul är multiförbundandet som är en enbent käpphäst helt utan existensberättigande. Ni behöver en fiende som uppvaktar er så ni kanske släpper den där släktingromansen?

06. GrönGölingarna - 338406 poäng - 24 spelare
Vem skakade i gallret så hönshuset kom av sig? Jo det var juh vi! Fast här är inga gummiryggar - de kommer tillbaks! För små handskar för slagsmål men rejäla höfter att ta upp smällarn. Av den orsaken går Gröngölingarna inte så lätt att räkna ut. Favoriten är förståss cheven, tyvärr lockade pullorna mer än de lortiga alfahannarna (& vår donna) i YD... ibland blir man bra förvånad! Som sagt aldrig uträknade - alltid med nånstans.

07. Köttkvarn -238430 - 22 spelare
Tog så mycket däng att slår man upp "stryk" i ett lexikon hittar man ett foto på alliansmedlemmarna. Blev förskonade från total förnedring och tror inte de kliver in i en likadan situation igen. Dock lite personlig besvikelse pga jag som diplomat och en väldigt generös sådan blev snuvad på ett avtal. Nästa gång så är mitt svar "nej" oavsett förslaget. Kommer igen, bra spelare om än med väldigt många rävar bakom öronen.

08. Black Pearls - 234719 poäng 23 - spelare
Säger som jag sagt förut - got such big pile of crap that I had to start another one. Lär er stå på egna ben isf rida runt i blöjsnibbarna på en annan allians.

09. Dragons - 224183 poäng - 11 spelare
Dessa dök upp i slutet på Theta och begrep aldrig hur sjutton de kunde växa så fort. Det är förmodligen ryska hackers lr går på tunga prylar för ingen kan farma så hejdlöst som dessa utan doping? Vad jag inte heller förstod på Theta var hur de kunde vara helt fredade. Ett mysterium. Kommer finnas kvar på listan och fortsätta sätta myror i huvudet på mig tills jag listat ut hur de tickar...

10. Sons of Skyrim - 212523poäng - 23 spelare
Well ni finns på listan men inte sett så mycket väsen av er att jag kan uttala mig. Plats 07-10 på listan är för övrigt väldigt små skillnader poängmässigt att mycket kan ske.
 

DeletedUser3157

Guest
Bra och välformulerad lista, om än lite hybris betingad ^^ men men, :cool:
 

DeletedUser

Guest
Svårt å tro att Ylmer är den enda på grepo.se med lite hybris tendenser ;) Själv har jag dom mest IRL dock.. Inte lätt å vara bäst hela tiden men va fan ska man göra åt det? :confused: Ska jag måsta anstränga mig för att underprestera, se ful ut och få en otränad kropp för att bli accepterad? Inte en chans!! ;)

Bra lista för övrigt! De faktum att vi i WASP kom in en vecka senare än övriga har snart gjort sitt, men första 1-2 månaderna ligger man en aning efter tidsmässigt om man startar senare. Något man i så fall får jobba ikapp vilket jag tycker vi gjort ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag har också precis kommit tillbaka till denna värld efter att jag spelade i Etta i eng-grepolis för några år sen. en gång i tiden hade jag 85+ städer ;)
 

Ylmer Jr

Member
Svårt å tro att Ylmer är den enda på grepo.se med lite hybris tendenser ;) Själv har jag dom mest IRL dock.. Inte lätt å vara bäst hela tiden men va fan ska man göra åt det? :confused: Ska jag måsta anstränga mig för att underprestera, se ful ut och få en otränad kropp för att bli accepterad? Inte en chans!! ;)

Bra lista för övrigt! De faktum att vi i WASP kom in en vecka senare än övriga har snart gjort sitt, men första 1-2 månaderna ligger man en aning efter tidsmässigt om man startar senare. Något man i så fall får jobba ikapp vilket jag tycker vi gjort ;)

Idag har jag suttit utanför bolaget hela dagen med en hatt och en lapp där jag uppmanat folk att bidra med en liten slant till oss som är för bra för att passa in i samhället. Kyler du en kasse bärs Molly så har jag dragit ihop nog med deg för en påse salta jordnötter. Vi eliter måste hänga ihop så medelsvensson inte tar över!
 

DeletedUser

Guest
Idag har jag suttit utanför bolaget hela dagen med en hatt och en lapp där jag uppmanat folk att bidra med en liten slant till oss som är för bra för att passa in i samhället. Kyler du en kasse bärs Molly så har jag dragit ihop nog med deg för en påse salta jordnötter. Vi eliter måste hänga ihop så medelsvensson inte tar över!

Jag har en hink med vatten, en påse is och ett saltkar! Enligt Aftonbladet ska de bara ta två minuter att kyla den gyllene drycken med denna metod!

Träffs på stan i eftermiddag då? ;)
 
Topp