Topp Allianser

  • Trådstartare DeletedUser2477
  • Start datum

DeletedUser

Guest
Jag gör ett försök.

01 - We Are Small People – 6 906 098 poäng (25 spelare)
Den ständige tvåan i rankinglistan har blivit en tuff etta i både stadspoäng och snart även i anfallspoäng! Efter en injektion med peppade spelare från en viss annan allians så lyckades de med list, tajt samarbete och ren råstyrka erövra hela TRE superstäder på raken i Persiska Erövringen! Med en spionbudget på 300 miljoner silver och många fina kort i alliansmedlemmarnas förråd så kan man misstänka att även small people kan ha big dreams! :D

02 - Ylmer Deffskola – 5 238 112 poäng (19 spelare)
Den ständige ettan har gått ner till andra plats i rankinglistan. När det gäller att deffa har Ylmer fortfarande en del att lära ut till sig själva, men efter alla motgångar med en spökad spelare, förlorade städer, spelare som bytt allians och spelare som hoppar in och ut ur semesterläget så känns det som om moralen har sviktat för denne jätte. Däremot kan man inte förneka att det fortfarande finns duktiga, aktiva spelare kvar här. Om det räcker för att vända trenden får tiden utvisa.

03 - Black Rose – 4 525 114 poäng (23 spelare)
Rosorna har klättrar duktigt i poäng, men tyvärr känns det som om det till större delen varit på bekostnad av deras stackars underallians. Det tidigare rosornas krig har tappat sin intensitet, men än finns det tid för dem att göra en comeback.

04 – Dragons – 4 389 029 (25 spelare)
Draken sover? Den här alliansen startade som en samling av 12 spelare med imponerande snabb tillväxt. Nu är de 25 spelare med en smula mindre imponerade tillväxt. De tycks trivas med att sova på sitt guld och köra några enstaka IE och anfall på allianslösa spelare. Den som vill se lite drakaction får titta på Hobbit-filmerna istället. ;)

05 – LAVA – 4 290 176 (22 spelare)
Här har vi den enda alliansen på server Pi med TVÅ underallianser. Way to go! Efter en lång sömnig period av Byggare Bob och internerövring så har de börjat visa en svag tendens att medge att det faktiskt är kul att kriga ibland. Nu slipper de kanske internerövra fler spelare som lagt ner pga tristess? På det hela taget så är alliansens tillväxt riktigt god, även om det oftast inte sker på någon annans bekostnad. Nåja. Enligt utsagor har LAVAs ledning även skaffat sig ett nytt motto: "Det ryktas att jag har en åsikt". Jag försöker fortfarande lista ut vad det innebär, förutom att vara ett ovälkommet inslag i allmänna forumet. :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2843

Guest
Lustigt hur du ordar dig angående Black Rose. WASP har ju gjort exakt samma sak emot sin underallians. Varför skulle det vara finare när ni gör det än när Black gör det?
 

DeletedUser2843

Guest
Har WASP IE'at sin underallians?
Ja det har ni. Borde du väl ha koll på själv? :p

Fast det var egentligen inte det jag menade. Både ni och Black Rose växte genom att plocka in toppspelarna från underalliansen. När Black Rose gör det heter det att de gör "på bekostnad av deras stackars underallians". Varför inte erkänna att ni också växte på bekostnad av er "stackars" underallians?
 

DeletedUser1742

Guest
Eller, så är vi galet mer strategiska ? ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lustigt hur du ordar dig angående Black Rose. WASP har ju gjort exakt samma sak emot sin underallians. Varför skulle det vara finare när ni gör det än när Black gör det?

Och vad ska man då säga om moraliserande Hymlers?
Vad gör ni med spelarna från era underallianser, VSHG och Vultures med underallianser??? Hahahaha....
Nä gumms och grabbs, sluta predika och börja kriga ;-)
 

DeletedUser

Guest
05 – LAVA – 4 290 176 (22 spelare)
Här har vi den enda alliansen på server Pi med TVÅ underallianser. Way to go! Efter en lång sömnig period av Byggare Bob och internerövring så har de börjat visa en svag tendens att medge att det faktiskt är kul att kriga ibland. Nu slipper de kanske internerövra fler spelare som lagt ner pga tristess? På det hela taget så är alliansens tillväxt riktigt god, även om det oftast inte sker på någon annans bekostnad. Nåja. Enligt utsagor har LAVAs ledning även skaffat sig ett nytt motto: "Det ryktas att jag har en åsikt". Jag försöker fortfarande lista ut vad det innebär, förutom att vara ett ovälkommet inslag i allmänna forumet. :rolleyes:

Sverige är ett litet land och det antal spelare som spelar Grepolis är ännu mindre. LAVA tar in alla som vill spela och lär upp dem. De flesta andra spelare och allianser gör mos av små och tar deras städer så fort de kan vilket får till följd att noobisar slutar spela. LAVAs ledning försöker säkra lite återväxt innan man helt dödar möjligheten till ett roligt spel. Vi kanske inte vinner men vi tryggar framtiden för Grepolis. Egentligen borde vi få medalj och honnörsutmärkelser. Skulle vilja föreslå att alla större allianser tar in iaf 2-3 små och lär upp dem. :cool:
 

DeletedUser2473

Guest
Sverige är ett litet land och det antal spelare som spelar Grepolis är ännu mindre. LAVA tar in alla som vill spela och lär upp dem. De flesta andra spelare och allianser gör mos av små och tar deras städer så fort de kan vilket får till följd att noobisar slutar spela. LAVAs ledning försöker säkra lite återväxt innan man helt dödar möjligheten till ett roligt spel. Vi kanske inte vinner men vi tryggar framtiden för Grepolis. Egentligen borde vi få medalj och honnörsutmärkelser. Skulle vilja föreslå att alla större allianser tar in iaf 2-3 små och lär upp dem. :cool:


1626757587.png
 

DeletedUser

Guest
Och vad ska man då säga om moraliserande Hymlers?
Vad gör ni med spelarna från era underallianser, VSHG och Vultures med underallianser??? Hahahaha....
Nä gumms och grabbs, sluta predika och börja kriga ;-)

När blev vi (Vultures) en underallians till någon?? Vi har en akademi som är en så kallad "underallians" till oss men hade ju varit jäkligt konstigt att ha en akademi till akademin??

Kolla upp din info så är du gullig
 

DeletedUser

Guest
När blev vi (Vultures) en underallians till någon?? Vi har en akademi som är en så kallad "underallians" till oss men hade ju varit jäkligt konstigt att ha en akademi till akademin??

Kolla upp din info så är du gullig

Min info? Skulle man behöva någon särskild info för att fatta det uppenbara?
Jag har ögon att se med precis som alla andra, I ain't retarded you know ;-)
 

DeletedUser2473

Guest
Nä du kanske inte är efterbliven, men det är ju pinsamt att påstå saker som inte är sanna ;)
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att diskussionen ni har förmodligen beror på olika definitioner av underallianser.

Ares duon hade varit överkörd om dom inte haft någon deal med Ylmers + VSHG, ganska lätt att komma till slutsatsen att dessa 4 jobbar ihop på något sätt då eftersom Ares duon och VSHG växer offmässigt samtidigt som bara Black duon ökar deffmässigt. På samma sätt som att Ylmers, VSHG och Ares duon plockar deffkp när vi anfaller Ylmers och sen har vi ju spelarhoppen fram och tillbaka mellan Ylmers och VSHG med.. :)

Ryktas alltså att det inte är svårt att komma till slutsatsen att någon form av samarbete finns, och då är det bara att definiera vad en underallians verkligen är :) Emir'ens definition kanske är att bland allys som samarbetar är alla underallys till den största?
 

DeletedUser3246

Guest
Detta är en fruktansvärd liten värld....

Kolla på kartan och ta ett snabbtitt på abp dbp,
så har man funderat ut allians blocken 5 minuter efter att man börjat på serven...

Jag trodde dock att denna diskussionen handlade om top allianser och vultures kan väll knappast vara det :rolleyes:<---


mvh Weirdo
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att diskussionen ni har förmodligen beror på olika definitioner av underallianser.

Ares duon hade varit överkörd om dom inte haft någon deal med Ylmers + VSHG, ganska lätt att komma till slutsatsen att dessa 4 jobbar ihop på något sätt då eftersom Ares duon och VSHG växer offmässigt samtidigt som bara Black duon ökar deffmässigt. På samma sätt som att Ylmers, VSHG och Ares duon plockar deffkp när vi anfaller Ylmers och sen har vi ju spelarhoppen fram och tillbaka mellan Ylmers och VSHG med.. :)

Ryktas alltså att det inte är svårt att komma till slutsatsen att någon form av samarbete finns, och då är det bara att definiera vad en underallians verkligen är :) Emir'ens definition kanske är att bland allys som samarbetar är alla underallys till den största?

Om jag kom ihåg det rätt så blev vi anfallna av både er och ylmers samtidigt och förlorade inte en stad.. Enda staden är en spelare som vi kickade för att han lackade av oklar anledning och gav bort städer till andra allianser..

Skulle också vilja veta vart du hittar dina siffror angående deffen när ni anfaller. Att det skulle vara högre deff poäng hos oss när ni anfaller gör mig inte klok..

Och att vi växer off får man ju verkligen hoppas.. att andra allianser vi krigar emot inte gör det kan jag inte svara på ;)

PS. Ja det stämmer att vi inte är en av dom största allianserna men vi har trevligt ändå :D (Svar på senare post)
 

DeletedUser

Guest
Vi har aldrig anfallit er mer än möjligen något ströanfall, så jag förstår inte riktigt vad du menar? :)

Deffökningen när vi anfaller läser vi av i realtid, de kanske går påvisa något på grepostats med, men det blir lätt missvisande då grepostats tar värdena för en hel dag.

Sen är de ju ingen hemlighet att ni tillsammans med VSHG och Ylmers kör tillsammans mot Black duon. Vilket då också gör det strategiskt dumt för Ylmers att anfalla er :)
 

DeletedUser1290

Guest
Även om det här inte är ryktestråden vill jag säga att det ryktas att jag oxå tror på tomten, precis som du Molly :)
 

DeletedUser

Guest
Vi har aldrig anfallit er mer än möjligen något ströanfall, så jag förstår inte riktigt vad du menar? :)

Deffökningen när vi anfaller läser vi av i realtid, de kanske går påvisa något på grepostats med, men det blir lätt missvisande då grepostats tar värdena för en hel dag.

Sen är de ju ingen hemlighet att ni tillsammans med VSHG och Ylmers kör tillsammans mot Black duon. Vilket då också gör det strategiskt dumt för Ylmers att anfalla er :)

Neutralitet, sådärja då har du lärt dig något nytt idag.
 
Topp