Topp Allianser

  • Trådstartare DeletedUser2477
  • Start datum

DeletedUser2477

Guest
Lägg gärna in lista på allianserna

Med vänlig hälsning
Moonlight
Super Moderator
Grepolis Sweden
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2832

Guest
Tråkigt att jag ska vara först :p

Skriver endast en topp 5 här :)

1. eXile
Med störst poäng 23 spelare så är ynka 1242 anfallspoäng ganska klent

Spelare är det som sagt ganska gott om, och vissa duktiga har dom.
Tror denna allians kommer hålla sig kvar, men inte på första plats tyvärr :)

2. Ylmers Deffskola
19 spelare i denna
Anfall 2 (1781 poäng)
1:a i kämpar (2490 poäng)

I denna allians finns det duktiga spelare och dom lär hålla sig kvar.
Finns speciellt en spelare här som jag intresserar mig av. Vem får ni lista ut själva :)

3. Blodsfränder
24 spelare (flest på topp 10)
8 på anfall (703 poäng)
5 Försvar (532)

Som på tidigare servrar verkar dom vara slagpåsar. Dom kommer hålla ihop, men inte som nån topp 10 allians

4. Gröngölingarna
21 spelare
Anfall 3 (1751)
Kämpar 3 (2135)

Känner igen spelare här och dom lär hålla sig på topp 5
Gillar starkt att bästa anfallaren på servern (ännu) Finns i denna allians :)

5/6 Army of The Moon/Sun
Första akademin i spelet.
Känner igen vissa spelare men tror inte på denna allians.

Bubblare:
Köttkvarn
Hört att dessa ständigt drar in milis
Vet inte mycket om dom.
Men på en topp 7 tror jag dom kommer hålla sig på i fortsättningen

Black Rose
Kan vara samma spelare som på Mu under andra nick
Då kan toppen vara att räkna med, dock inte botten.

Trashmopol
Med vad som verkar 2 personer som bygger på städerna
Har dom krossat allt motstånd på off sidan med endast 5 medlemmar (4 om man räknar bort under 1k)
Med en ledning i off sidan inom alliansen (2005 kp) på 224 kp mot Ylmers Deffskola (1781 kp)

Mot allianser med 20+ medlemmar så undrar man om dessa är bra eller alla andra är dåliga

Till sist DQs Kärleks Patrull
Dom må va få. Men kvalitén i denna allians är det inget fel på.
Ligger 9 på anfall med 543 kp och 3 aktiva spelare (4 spöke)

Tror starkt på denna allians om dom skaffar ihop ett gäng eller sker det en sammanslagning med Trashmopol?


Skrev en slarvig lista på en halvtimma och orkar inte göra en riktig

Men roligt att se vilka som finns med i början för att sedan jämföra mot slutet om man hade rätt eller inte :)
 

DeletedUser

Guest
Bra lista för vara skriven på så kort tid. Tycker du ska göra en till senare för mycket har hänt och jag gilla dina listor :)
 

DeletedUser3157

Guest
Som Greppa sa, bra för att vara så tidig rapport :) Ser fram emot fler!
 

DeletedUser

Guest
1: eXile
En stark allians på 24 spelare. Finns dock namn som intresserar en ;)
Men som ReeZ sa är deras krigspoäng inget att tala om 1856.
Men en bra allians som definitivt kommer hålla sig kvar i topp 3!

2: Ylmers Deffskola
Detta är nog en av mina favorit allianser än så länge ;)
Ett härligt gäng spelare som är otroligt bra när det kommer till grepolis. Dessa ligger etta när det gäller krigspoäng 3642p.
Men jag har höga förväntningar på denna allians och tror dom kommer ta första platsen från eXile inom kort :D

3: Köttkvarn
vet inte mycket om dessa.... Tror dom ligger i krig med Ylmers eller? Men dom har klarat sig bra än så läng så tror dessa kommer stanna i topp 10 ett tag till........

4: Blodsfränder
En allians med bra sammanhållning dock tror jag att dom kommer bli som ReeZ sa "slagpåsar" även i denna värld.

5: Bermuda
Mystisk allians... Dessa har spelare från Beta, Lambda, Theta och Xi. En allians som kommer gå långt i mina ögon :) dom ligger även 2 när det gäller krigspoäng både Off och Deff. Overall en hållbar och stabil allians.


Men vad vet jag? jag är ju bara en Doktor
 

DeletedUser3157

Guest
top 10

Så, ett par inledande ord innan min första top 10 lista här på pi. Har inte spelat Grepolis på några år nu, så bara väldigt få ansikten som är bekanta för mig, så här har ni ett opartiskt och, högst troligt, tredje perspektiv på allianserna! Kritik mottas gärna :)

1. Ylmers Deffskola.
Denna skola verkar minst sagt ha sveriges bästa skolsystem, med skinande resultat och många med höga betyg. Tror denna allians kommer ha en avgörande roll i ur servern formas i den kommande framtiden.

2.eXile.
Trots min korta tid här på den nya grepolis planen ser jag några stjärnskott från andra servrar i denna allians. Jag tror den har kapacitet att utvecklas till en stadig allians att räkna med, om den än inte blomstrat ut fullständigt.

3.Blodsfränder.
En allians som står för det dom säger, dom backar inte ner vid första anblick av hot. Jag har en 50/50 känsla över dessa. De har potential, tiden och spelarna för göra resten.

4.Köttkvarn.

Denna allians står också för sitt budskap, ty många verkar ha intresse av att testa denna köttkvarns malningskapacitet. Dock har dom en förhållandevis agressivt lagd ledare. Frågan är om testosteronet råder eller om det ligger i hans natur? Vilket fall så verkar dom mala på, med den högsta defensiva rankningen så har dom ju om inte annat definitivt skapat ett namn för sig.

5.Bermuda.

Min egna allians som jag är med i.. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att vi är goa grabbar som vill ha kul ;]

6.Gröngölingarna
Gröngölingarna har jag sätt till och med på mina gamla grepolis dagar. Då var de en topp allians att räkna med, och om de än har några potentiella spelare som sätter huvudet på spiken, så kan jag ändå inte låta bli att vara skeptisk. Tiden får avgöra :)

7.Army of the moon.

Mån armén och deras tappra legionärer! Har tyvärr inte så stort förtroende vad gäller denna allians. Verkar ha varit en early massinvite-allians vilket oftast ser gott ut på papper, tills man ser det i verkligheten. Inte imponerad.

8.NATO.
Vet inte så mycket om detta gäng, de ligger 7:de plats som kämpar men mer än så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Tvekis på hur mycket inverkan de kommer ha på servern men ser fram att bli motbevisad :)

9.Army of the sun.
Dotter allians till Army of the moon. Sammanfattningen ses på Army of the moon.

10.Black Rose.

För att vara placerad 10:a och ändå vara 6:te plats på offensiven verkar de ju ändå ha iallafall ett par spelare som kan sin grej. De är dessutom den top 10 allians med minst spelare i, vilket kan vara värt att nämna! Ser fram emot att se vad som händer med dessa.

Så, jag hoppas någon ser nått värde i min rapport, kanske blir fler i framtiden, om så finns intresse! Tack för mig :)
 

DeletedUser

Guest
Perfekt lista! Världen är fortfarande ny vilket gör det svårt att säga saker och ting om allianserna. men du lyckades med att göra en detaljerad och väl förklarad lista, Bra gjort! :D
 

DeletedUser3157

Guest
Ska försöka se till att uppdatera listan med jämna mellanrum, eller om mycket händer på kort tid :)
 

DeletedUser3157

Guest
I den rådande tristessen gör jag nu min andra lista. Kommer föra med lite mer statistik, som jag sedan kommer använda i senare listor så man kan se befintliga alliansers utveckling. Enjoy!

1. Ylmers Deffskola
Poäng: 117670
Medlemmar: 23 - 5116 snitt.
Off/deff: 22297/7266
Skolpojkarna fortsätter att estetiskt måla om världen och sätta ribban för vad som anses vara A betyg på denna server! Med högst ranking i alla avseenden så är dom hittills den utan tvekan dominerande alliansen. Men det sägs ju att även de stadigaste av berg någon gång bryts ner av inget mer än vatten och vind.. ;)

2. Exile
Poäng: 91934
Medlemmar: 24 - 3831 snitt.
Off/deff: 7214/4217
Exilarna siktar fortfarande på toppen, om än den må vara svårnådd. De verkar ha vaknat lite nu med offen, även fast den knappast är imponerande för dess storlek. Och med endast två spelare över 50 rankingen på offen undrar man lite vad de gör i sin allians? Äter bullar och dricker saft kanske? Men men, sägs ju att man får som mest gjort efter fikat! MER KAN NI!

3. Bermuda
Poäng: 70165
Medlemmar: 24 - 2924 snitt.
Off/deff: 12180/3281
Vi nöter på på vårat sätt. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska säga. Ni får vara dommarna här :) Kan bara säga det som statistiken visar på. Vi håller oss för tillfället andra plats på offensiven och har dock halkat lite på deffen. Plats mässigt har vi avancerat 2 placeringar sen sist.

4. Blodsfränder
Poäng: 65712
Medlemmar: 25 - 2628 snitt.
Off/deff: 2817/3897
Blodsbröderna verkar mest stå och blöda, även fast de ju verkar vara deras grej så är dom inte så måna om att få andra att blöda, verkar det som. Oimponerad av den offensiva statistiken, vilket dom borde kunna jobba på. Och med en deff som står högre, men än inte högt så får det en att tveka lite på alliansens framtid. Halkat en placering.

5. Gröngölingarna
Poäng: 64253
Medlemmar: 25 - 2570 snitt.
Off/deff: 6530/4221
Gröngölingarna klättrar sakta, hoppat upp en rank sen senast. Nämnde mina tvivel om dem, men de verkar trots det hålla sig i top skikten och faktiskt leverera helt okej både på offen och deffen. Trevligt överraskad :) Ser fram emot att se den kommande utvecklingen! Kan bli lovande!

6. Köttkvarn
Poäng: 64161
Medlemmar: 25 - 2566 snitt.
Off/deff: 4711/4868
Kvarnen maler på, trots att oron över att den ska haverera verkar den fortfarande mala i en sakta men stadig takt. De verkar inte längre vara lika utsatta då deff poängs ökningen har avtagit och offen har gått upp! De säger att rättvisans kvarn maler långsamt, vem vet, de kanske stämmer ;] Kvar är de iallafall!

7. NATO
Poäng: 48943
Medlemmar: 25 - 1958 snitt.
Off/deff: 4352/6285
NATO. Vad ska man säga om detta pack då, visste inte mycket om dom tidigare, vet inte mycket om dom nu. Men deras statistik talar sitt. De verkar vara under hård press på senaste, med en andra rank på deffen. De har förhållandevis imponerande offensiva poäng också. De har även avencerat en plats sen senaste listan. Imponerad, men fortfarande skeptisk :)

8. Sons of Skyrim
Poäng: 43945
Medlemmar: 23 - 1911 snitt.
Off/deff: 1494//2652
Drakskrikande vikinga söner sägs det, mer simcity inspirerade scout pojkar verkar det som. Medlemmar verkar komma och gå i rask takt, och det känns knappast som en stadig grund för en allians. Och otroligt oimponerande statistik vad gäller främst offensiven men också deffen. Tror ej på dessa, tyvärr.

9. Hellscorpions
Poäng: 40985
Medlemmar: 22 1863 snitt.
Off/deff: 1699/1462
Det nya packet i toppen. Än så länge har jag inget speciellt att säga. Inget som imponerar än så länge. Men de är ju en ny allians (i min vetskap iallafall) och man ska aldrig vara snabb att dömma! Får se vart vägen leder :) Lycka till!

10. Black Rose
Poäng: 40859
Medlemmar: 19 - 2150 snitt.
Off/deff: 6764/3298
Måste säga att detta är en av mina favorit allianser i top 10 faktiskt :) De levererar och verkar veta vart skåpet ska stå! Att lyckas utmana nästan dubbelt, om faktiskt inte större än så, allianser på den offensiva rankningen talar sitt. Med endast 19 spelare i sin allians är jag mäkta imponerad! Heja heja :D

Det var allt för mig för denna gång, tack! :) Kritik mottages gärna!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Märkligt att du inte tillgodoräknar systeralliansens poäng i din statistik, eller är det din uppfattning att en systerallians skall betraktas som en intresseorganisation mer än som en förlängning av huvudalliansen?
 

DeletedUser2832

Guest
Märkligt att du inte tillgodoräknar systeralliansens poäng i din statistik, eller är det din uppfattning att en systerallians skall betraktas som en intresseorganisation mer än som en förlängning av huvudalliansen?

En systerallians bör INTE räknas med i poängen, däremot BORDE man skriva att det finns en systerallians och tankar om den/det
 

DeletedUser3157

Guest
Märkligt att du inte tillgodoräknar systeralliansens poäng i din statistik, eller är det din uppfattning att en systerallians skall betraktas som en intresseorganisation mer än som en förlängning av huvudalliansen?

Tyvärr är jag en högst patriarkalisk människa och räknar inte med kvinno benämnda faktorer i mina kalkyler........
Nemen seriöst, om du ska va så himla petig så gör en egen jävla lista :) Tack för mig
Och bara som svar så tycker jag faktiskt att en systerallians endast är en intresseorganisation som du säger. Det är sällan en systerallians får full tillgång till forum mm. och behandlas ofta som en "utomstående" del av ens enade allians. Med det säger jag inte att man inte står tillsammans i beslut mm. Men det är definitivt inte samma allians. Utan grund alliansen hade systeralliansen inte funnits, vilket ej hade varit fallet viceversa.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Något som i början av servern kan göra en sån här lista mer intressant är eventuella "bubblare". Allianser med få spelare eller som startat sent men ändå besitter kompetens men pga nyss nämnda faktorer inte ligger på topp 10. :)

Sånna allianser kan snabbt ploppa upp till topp 10, eller stå emot rejält med påtryckningar från toppallianser tack vare erfarenhet :)
 

DeletedUser3157

Guest
Något som i början av servern kan göra en sån här lista mer intressant är eventuella "bubblare". Allianser med få spelare eller som startat sent men ändå besitter kompetens men pga nyss nämnda faktorer inte ligger på topp 10. :)

Sånna allianser kan snabbt ploppa upp till topp 10, eller stå emot rejält med påtryckningar från toppallianser tack vare erfarenhet :)

Tack för den konstruktiva kritiken! Ska tänka på saken tills nästa lista! :)
 

DeletedUser

Guest
Another one of these list's would have been interesting to read. It's been quite alot of change on the top ten alliances ;)
 
Topp