Topp 10 spelare

DeletedUser2469

Guest
Eftersom Grepostats inte finns på den här världen och Timpa undrar hur det ser ut så skriver jag ner topp 10 spelare och allianser, dock utan personlig åsikt på dem, det får någon annan fixa ;)

Spelare Allians Poäng
1. ZuriFax - Olsen Banden - 10325

2. Lordi79 - Hallonsaft returns - 10019

3. Balbolan - Hallonsaft returns - 9886

4. Bythnof - The Hedgehogs - 8317

5. PiriPiri - Olsen Banden - 7983

6. Continue - Piraterna från Somalia - 7949

7. Nybörjaren - Agamemnon - 7845

8. Ullapulla - Piraterna från Somalia 7347

9. Ole Olsen - Olsen Banden - 7248

10. Miks - Legio IV Graecia - 6975

Om en månad (svårt att säga)
1. Lordi79
2. ZuriFax
3. Balbolan
4. Ole Olsen
5. tryckaren
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2646

Guest
Zuri först till 10k? Den var oförväntad, trodde Ole skulle ta den :p
Tack vackra :)
 

DeletedUser2646

Guest
Fick ett lite udda meddelande på skype om att personen i fråga ville att jag skulle göra en lista.
Nu har jag ingen som helst aning om vad som pågår på servern, skapade ett random account bara för att se rankingen då GREPOSTATS fortfarande inte är uppe än...

1. Senseianders
Inte ett dugg förvånad att se honom på topp! En spelare som visar att Viljan är den starkaste kraften av alla!
Någon borde ge denna snubben en grön ring, han skulle kunna göra även större underverk utifrån de han redan gör!
Han har bättre grepp om dig än vad jordens gravitation har! Frågan är dock om han gör ett smart val att dra iväg så här snabbt nu när det gäller en Moral värld?

2. ole olsen
Ole... ja vad säger man, en norrman med slagkraft minst sagt. Verkar lägga mer guld på olympiska spel än hyran på den svindyra villan han äger. Han och hans band kan verkligen förvirra en ibland men släpp inte på din gard, han är där snabbare än garden fallit till marken.

3. Balbolan
Pojken med Guldbyxorna själv! Spelar han på en server och det kommer ett event så kan ni ju glömma att sikta på första platsen, denna killen har kommit längre på 1 dag än vad du hinner på hela eventet! Bortsett från guldet så är det inte lönt att ens kolla på honom om du inte känner dig tursam med tajmingen. Du är som en brevlåda i vägen för en Cyklon.

4. Akillesis
Från ingen stans kom denna snubben upp i toppen från Rho med sina Bad Boys. Mejde ner motstånd efter motstånd då han bara plockade städer. Tyvär hände något och han försvann lika snabbt som han kommit fram. Det gäller att se upp för honom, om någon ska bjuda på motstånd för hallonen, bortsett från Norrmännen, så är det han!

5. pankskate
Ännu en som kan smälla en del men frågan är om han har var som krävs för att verkligen leka med Hallonen? Kan tänka mig att han ligger kvar här uppe ett bra tag till men frågan är om det går rakt ner i diket efter ett tag. Har tråkigt nog inte lagt så mycket till märke för denna pannkakan och kan inte lägga några större ord över honom.

6. nitrodoom
Absolutivt inget namn jag känner igen, hittar heller inget om hen på tidigare världar. Allt jag kan tänka på är Nitro75 men man undrar ju! Ser inte ut som hen gör några större gester på servern än att bygga upp sina städer som kattingen. Ser även att han är ett fan av Anonymous, ett hint på att han spelat under ett/flera andra nick tidigare världar?

7. PiriPiri
Nä men om det inte är Chilipepparns konung Alokin! Han ska man inte leka med, särskilt inte om man försöker ta hans städer, då går det hett till! Stor plånbok, liten marginal leder till stor framgång. En gång trodde jag det var omöjligt att ta städer från denna snubben men sedan steppade Sensei upp och visade vad skåpet ska stå! Det verkar som han trivdes med norrmännen efter att ha spelat nästan från start med dem på Rho. Förväntar mig att både han och Norrmännen står på sig på servern, dem bjuder på fint motstånd för att bara var 1 allians. Där går det verkligen att säga Kvalitet > Kvantitet.

8. Continue
En till spelare som jag aldrig personligen stött på förrut. Hittar honom endast på Tau där han spelar med den nu regerande alliansen!
Han verkar inte göra jätte mycket förmån av sig men vad vet jag, kan ju endast utgå från vad som syns på grepostats! Tror dock inte att denne stannar på topp 10!

9. Nybörjaren
En av de som fick snålskjuts till vinsten på Rho där hen inte gjorde många knop! Höll sig mest i utkanten av kriget och visade inte mycket kraft men det ser ut att bli andra bullar på denna servern. Anfaller gott och håller sig nog bland toppen ett bra tag, har inte mött denne på fältet något dock så jag kan inte lova något.

10. EpiC poWer
En till spelare som jag aldrg sett förrut! Hen ser inte ut att göra många knop på denna servern så jag tvekar hen stannar länge på topp 10! Mycket möjligt att det gömmer sig någon bakom masken, skulle jag tro. Finns alltid några som byter namn varje server.


Hoppas folket tycker om denna listan, smaklig måltid!


//Timpa
 

DeletedUser3356

Guest
på begäran kommer här en topp 10 lista från gladiators.
Inte så värst erfaren av belägringsvärldar eller alla spelare så blir en informationsfattig lista,hoppas den duger
Lägger även till rank från 1 till 5 för hur farlig spelaren är bara för att det är kul.

1. Senseianders
Föga förvånande att hitta denna GP-expert i toppen av listan. Bemästrar spelet och vore en fröjd att få lära sig av mästaren själv. Med tanke på att detta är en moralvärld så kan de bli dyra städer framöver men säkert inget som hindrar denna killen. Aktiviteten på denna killen verkar va högre än det finns timmar på dygnet. Ska du plocka städer av denna herren vill de till att du har klockan på din sida mer än 1 gång. Säker på att han inte kommer trilla ner från topp 3 här om inte något oförutsägbart skulle hända.
Farlig? 5 av 5

2. Nitrodoom
Ny värld nytt nick. Lite färre bokstäver och någon siffra här och där i Rho. Kan mycket väl vara så att sensei och balbolan har mött sin jämlike i aktivitet här.Börjar fundera på om denna kille över huvudtaget vet vad sömn är. Alltid ett ks påväg någonstans=)
Gjort ett ryck i början på denna värld och kommer nog etablera sig bland topp 3 i den här takten.
Farlig? 4,5 av 5

3. Akillesis
”raketen” från Rho har återvänt. Klättrade snabbt i rankingen i Rho men försvann lika snabbt igen. Tillbaka för att inta sin plats på tronen. Dustade med denna kille i Rho och kändes ibland hopplöst när det trillade in 3-400 anfall per dag. Jobbet blir liksom lite lidande av de:p
Får han ihop ett gäng städer så blir han ostoppbar och är en av spelarna i denna värld som kan utmana sensei om titeln.
Farlig? 4,5 av 5

4. Ole olsen
Har haft turen att inte ha denna spelaren som granne. Ledare bland norrbaggarna och besitter kunskapen som krävs för att vinna. Ännu en toppspelare när det gäller ranking.
Aktiv dom flesta timmarna på dygnet och vill han ha din stad så tar han den,ingen ide att streta emot…det gör bara saken värre och kostsammare.
Farlig? 5 av 5

5. Piripiri
Gick under nicken alokin i Rho ifall ni inte känner igen honom. Rykte om sig att inte kunna tappa städer och är en rackare på att snipa ks. Stark spelare som är en makt att räkna med här. Ska man beskriva honom med ett enda ord så blir det KVALITET. Underskatta INTE denna killen.
Farlig? 4,5 av 5



6. Pankskate
Ännu en spelare från Rho som man hade missnöjet att dusta med,kul och skönt att man spelar sida vid sida denna gång. Hög aktivitet och sitter alltid på en saftig arsenal som han inte drar sig för att använda. Kommer bli en farlig spelare att räkna med ju fler städer han skaffar sig.
Farlig? 4,5 av 5

7. Frillieman¨
Ja här hittar vi ju mig,vad roligt. Tror inte jag hänger kvar i topp 10 särskilt länge till när de andra spelarna i denna värld får upp ångan. Gjorde min första belägringsvärld i Rho och har aldrig haft roligare. Aldrig mer revoltvärldar. Lugn som en filbunke och knappt aktiv:p
Farlig? 1,5 av 5

8. Epic Power
Känner inte igen denna spelaren från någon anna värld jag spelat på. Verkar gilla att snickra på sina städer och verkar inte vara superaggressiv. Hög aktivitetsnivå på denna killen.Frågan är om det räddar honom från att trilla ner från topp 10
Farlig? 2 av 5

9. Mascot
Ks sniparen numero ono. Dansk bekantskap som verkar gilla dom svenska servrarna. Farlig kille att leka med och du kommer troligtvis förlora den striden. Ligger relativt långt ner på listan men låt dig inte luras. Här finns kapacitet och kunskap att kunna klättra högt.
Farlig? 4 av 5

10. Lokefanten
Denna härliga norrbagge som man fick nöjet att bråka lite med i Rho=) Slutade där oavgjort innan VU drog igång,hade annars gärnat fortsatt vår batalj. Har du denna spelare som granne och råkar försova dig så kan du kyssa dina städer bye bye då denne herre alltid har ett ks redo att landa efter nattbonus. lokefanten verkar alltid har riktigt gott om stadsplatser för får han nyss om IE så kan han plocka ett rätt bra gäng städer om du inte hänger med i svängarna. En av dom stora utropstecknen här på phi och en värdig och ärlig motståndare. Ta i akt.
Farlig? 4,5 av 5

Hoppas listan uppskattas och att fler kan knapa ihop lite listor då de alltid är kul att höra vad andra har för perspektiv.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2489

Guest
Istället för att tråka till det och bara dra de som ligger top 10 i poängranken så skojar lilla jag till det med en top (någon siffra) lyckligaste spelare på servern. Eftersom det är svårt att ranka lycklighet så sker det utan inbördes ordning...

Bonzolic
Lycklig person som bjöd mig på Kp, och en liten trevlig pratstund på pm... det gör dig lycklig vare sig du vill eller inte!

Olius
Enda snubben som jag haft en trevlig konversation med efter att jag tagit stad av... om inte det är ett bevis på lycklighet så är inget det! stor eloge!

frillieman
Aldrig snackat med dig, men du gör listor vilket är kul att läsa och det gör åtminstone mig lycklig :) (timpa har också listat men räknas inte, för att du är för lycklig för listan, den hade gått sönder)

PiriPiri
Du får mig att tänka på Pim Pim varje gång jag ser ditt namn, och godis är otroligt lyckligt! thank you :)

Tjuppathor
Ny bekantskap, trevlig, mysig person som dock ofta kör från två fronter, det gör honom grymt farlig vilket är otrevligt... om ni nu inte gillar det...

ambjorn
Min egna favorit, den trevligaste personen som satt sin muspekare på de antika grekiska öarna.


Den olyckliga delen av listan...

Himlardis
Enda otrevliga pm jag har fått denna server kom från dig... mycket olyckligt...

The Jester
Du borde kanske hålla dig borta härifrån när du kommer instaplande vi den här tiden.......
 

DeletedUser

Guest
Bra lista Jester ;)

Kul att någon inte listar topprank av Guld Gossarna..

Finns otroligt trevliga bra spelare ute i haven som skulle ha högre rank idag om nu inte Guld fanns !

En eloge till er alla samt god fortsättning på det nya året..

Waff
 

DeletedUser3356

Guest
alltid roligt med listor och även denna uppskattas mycket;)
 

DeletedUser2601

Guest
Trevligt att vara med på "Lyckligaste spelarna på servern" listan
smiley_emoticons_biggrin.gif

Eller det är väl kul att vara med på någon lista bara den inte är negativ ;)

Har aldrig varit på någon lista förut heller :eek:
 

DeletedUser

Guest
Det var ju fantastiskt roligt att läsa Jester! Värmande ord... som jag tar med mig. ;)
 

DeletedUser3452

Guest
Spännande att bli omnämnd som lycklig. Det händer inte varje dag! :D
 

DeletedUser2469

Guest
Jag får väl nu ta och göra det ryck som det har ryktats om. Tänkte från början göra en lista om allianser, men det jobbet fixade TJ, vilket han också gjorde riktigt bra! Jag kommer dock inte göra den ''gamla vanliga'' listan och gå efter poängranken. Istället tänker jag göra en lista utifrån hur det kanske kommer se ut i framtiden, vilka spelare man kanske ska börja se upp för och stoppa innan de är alltför stora (alltså de som kommer växa och klättra mycket på framförallt poängranken inom den närmsta framtiden)! Sedan tycker jag också att man sparar det bästa till sist så därmed börjar vi på 10 :)

10. Gigantisk: Första spelaren på vår lista har ett namn om hur det kommer se ut i framtiden för sin egen del. Gigantisk tror jag kommer att klättra många placeringar inom de närmsta veckorna eftersom den här spelaren har visat prov på stor aktivitet och en bättre spelare på att tajma anfall och stöd får man leta efter. Det enda som skulle kunna hindra Gigantisk framfart är placeringen. Just nu ligger han i ett ganska stilla område som har säkrats upp av hans nya allians.

9. Tjuppen: Den mest kramgoa spelaren på servern tar sig in på den här listan trots han redan är med uppe i toppen, men jag har med honom här då jag tror att han kommer ligga ännu högre upp inom några veckor. Med en imponerande andra plats på kämperanken lär han ha samlat på sig en del fria stadsplatser så ni som ligger nära honom får se upp, om ni inte erbjuder kramar ^^

8. Korvgrillen4: KG började lite senare än de flesta andra topp spelare på den här servern, men det har inte hindrat honom för att klättra upp en bra bit upp på både poängranken och kämperanken. Men jag tror inte det tar stopp där, jag tror att KG kommer fortsätta växa och jag tror inte det kommer dröja länge innan alla på topp 15 kommer att bjudas på korv!

7. MonekyDLuffy: Här har vi en spelare som har varit med från början och som jag har stor erfarenhet från början av just den här servern. Många kanske blir förvånad att den här spelaren kommer in på den här listan, men jag tror att Moneky kommer att börja växa när Sigma slutar (vilket den gör snart tror jag) och han kan fokusera på den här världen. Enda problemet skulle vara om han får för sig att börja på en annan värld också, men det får vi inte hoppas, action vill vi ha =D

6. Reedot: Här har vi egentligen en riskfylld spelare att ha med på den här listan för det kan lika väl sluta tvärt emot vad jag säger, men Reedot är en spelare jag aldrig hade hört talas om innan Tau och där har han verkligen imponerat på mig. Han är en av de bästa spelarna i Lost Souls på Tau och han kanske är den bästa spelaren i The hedgehogs. Så det enda som saknas är lite mer aktivitet från hans sida så kommer han att växa sig stor och vara ett beskymmer för de flesta i framtiden, men det kan också sluta i att han slutar när UV närmar sig på Tau!

5. Ladyvill: Här har vi allt en spelare som ligger och lurar, växer varje dag, frågan är varför den här spelaren inte är med i Olsen Banden, det vet inte jag iaf, men kanske någon annan. I alla fall sitter jag dock och väntar på att ett intåg i Olsen Banden ska ske och att den här spelaren ska börja lira på riktigt, för vi vet alla vilken kapacitet som finns efter Rho!

4. Maximedus: En väldigt intressant spelare, som kanske många av er vet så van han Pi, men har inte varit den mest framstående spelaren på den här servern ... hittills. För idag så gick han nämligen med i Olsen Banden så nu kanske han får lite fart och visar vad han går för och då kommer han klättra högt på både poängranken och kämperanken trots att han redan ligger väldigt högt upp!

3. mgdt: En veteran som har kommit tillbaka till GP, alltid kul tycker jag! Spelaren befinner sig just nu i Band of Brothers II, men jag undrar hur länge till han stannar där med tanke på att Maximedus och Nanne gick till Olsen Banden. I alla fall växer han fort och börjar han lägga ner ännu mer tid och hittar en bra allians att spela i kommer det inte dröja särskilt länge innan vi har en ny medlem på topp 15 ranken!

2. Ambjorn: Här har vi en spelare som startade väldigt sent på den här servern, men han fick direkt en plats hos De lyckliga och man kan förstå varför. På väldigt kort tid har den här spelaren vuxit en hel del och det kommer bli ännu mer framöver. Jag själv försökte hänga på i tempot, men hade inte en chans och fick ge upp ganska fort. Lyckligtvis ser det ut som att han kommer köra hårt den här servern vilket är roligt, kanske jag får någon spelare rätt på den här listan i alla fall ^^

1. Senseianders: Eller, det är nog ingen tvekan om att jag kommer ha någon rätt för Sensei kommer defenitivt att vara kvar. Men nu kanske många av er funderar varför Sensei är med på den här listan om den handlar om klättring? Det är nämligen så att det är ingen som kommer att kunna klättra förbi den här mannen. Jag tvivlar på att någon hade lyckats även om han var allianslös. Istället kommer han att klättra ifrån alla i både poäng och krigspoäng. Men den största anledningen av alla varför han är etta här är för att han kommer ta det största klivet av alla på den här servern och det är att han kommer gå förbi Toysan upp på nummer 1 positionen som den bästa spelaren genom tiderna på de svenska servrarna, enligt mig i alla fall!

Så, då var den här listan avklarad. Jag hoppas att ni tyckte det var en trevlig läsning och om ni undrar över det här med Senseianders och den bästa spelaren genom GP historien kan ni själva gå och se min lista under ''Off-topic'' om de bästa spelarna genom svenska GP historien, så vet ni vad jag menar med att han kommer gå förbi Toysan och upp på första platsen!

Men framförallt hoppas jag ni hade en trevlig läsning! :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2646

Guest
Hahaha, mycket rolig läsning! Det gillas att du inte har något förtroende för varken Gladiators eller Olsen Banden's skickligaste spelare!

Känns som vackrastad tror på domination från De Lyckliga Kompisarna's sida :D
 

DeletedUser2469

Guest
Hehe, ja ni har en del guldklimpar i den alliansen, men listan var mest menad för de som kommer att klättra inom den kommande framtiden! Jag tror definitivt att spelare som Akillesis, Nitrodoom, Ole olsen med flera kommer att vara kvar högt upp, men de kommer ju inte direkt klättra så många placeringar! ;)
 

DeletedUser2646

Guest
Du har gjort det där lite förvirrande med att behålla spelare som är på ranken :confused:

Du fick det att låta som om du helt enkelt gör en framtids profetia men så säger du att
du bara tar med spelare som du tror kommer växa mycket. :p
 

DeletedUser2469

Guest
Haha, ja, jag är ganska trött så kan nog bli en hel del missförstånd med listan, fick ändra beskrivningen lite så att de som läser nu förstår lite bättre :D

Även så att Gladiators och Olsen Banden förstår att jag menar de som kommer klättra mycket på de olika rankerna och inte den framtida topp 10 i poängranken. Jag vill inte ha massa ks på mig för ett missförstånd! ;)
 

DeletedUser3356

Guest
det här får bli något att grunna på då vi bara fick en spelare på listan..vilka tider sover du vackrastad??;)
 
Topp