Topp 10 spelare

DeletedUser2483

Guest
Ja kan väl ändå när jag är igång skriva en topp 10 lista med :)
Observera att detta är min personliga lista som jag utgår ifrån alla olika tabeller samt vilka jag själv tror på.

1. Larsthai MUSKETEERS

Tror det är få spelare på detta spel som har varit med ett tag som inte har stött på namnet, denna individ har spelat på ett gäng servrar och lyckas alltid finnas i framkant på ett eller annat sätt. Inte bara att han är grym på detta spel utan har en härlig personlighet och är ett föredöme för spelet. Säger bara tummen upp och fortsätt på samma bana du nu är på så kommer du vara nyckelspelaren Musk behöver för framgång.

2. Novas cafe Darkness

Inte nog att denna spelare toppar de olika rankerna på Sigma utan han är en superkraft här med. Var länge sedan jag i starten har blivit så pucklad på som av denna spelare och inte nog med att han forcerar offensivt utan han växer som ett bambuträd med. Trots påtryck av andra allianser är denna ledare i spelet ett föredöme att aldrig ge upp och man hoppas för serverns bästa att han stanna kvar och visar prov på sin styrka. Lika som Larsthai är denna spelare en nyckel för framgång för sin allians och vi får se vem av dessa som kommer leda sitt till seger om havet.

3. LBM1 MUSKETEERS

Innan denna server var denna spelare för mig helt okänd men kan bero på att jag inte spelar så mycket på revolt längre. Vilket jag hörde nyligen att LBM1 var grym på. Vi kan nog alla se att han vet hur man kör belägring med och personligen längtar man efter att få se vad denna spelare kan hitta på. Med sina hela 20 000 poäng ligger han före resterande poängmakarna och troligtvis kommer han finnas kvar på den ranken ett bra tag till.

4. LORDI79 MUSKETEERS

Ja det var denna spelare som ville att jag skulle göra denna lista så får väl sätta dit honom högt upp också så han blir glad ^^ Kontrollerar den offensiva sidan av sin ö, trots ett par felsteg som kostade mycket tid och resurser har han lyckats nu komma tillbaka och sänker ks efter ks av fienden, frågan är om det är någon på hans ö som ger honom råvaror eller guld för sina upptåg?(^^) Oavsett så har vi inte sett nog utav denna stolle och snart när han får upp sina städer så bör flera än de på ön frukta honom.

5. Nikeful MUSKETEERS

Ja vad ska man säga om denna spelare, liten nu, inte syns på ranken men kan lova att om någon månad ligger han på topp 3. att han får vara på denna beror inte på att han är en poängplockare och brinner för detta spel, utan att han är ett föredöme som alltid har rätt nivå på allt och inte ens fienderna kan hata denna diplomatiske person. Kanske den enda deff spelaren som kommer få komma med denna gång men få inser att inte alltid är anfall bästa försvar. När det gäller emot Nike så ska du vara 110% säker att du kan vinna för att ens försöka annars kommer du få äta upp de under resten av servern! Fortsätt att vara du, "PAPPA out" ^^

6. Senseianders Hunters Domain

Denna spelare har jag personligen aldrig stött på, enbart gång på gång hört om hens bravader på servrar, någon sa på omicron att kommer Senseiander hit kan vi tacka hem för då krossas vi. Som tur var inte detta fallet men man har redan här sett prov varför hen har sådana rykten om sig, och vi får hoppas att du stannar kvar på servern och gör det intressant.

7. Koffeinkick Darkness

En spelare som jag förut såg som min störste fiende på grepolis med bataljer på havet och i forumet. Var rätt ung och kaxig på den tiden och rätt blind för att se denna spelares enorma kapacitet. Som många andra här spelar han på flera servrar och kanske blir begränsad hur mkt han vill lägga ner här men vet att om han väljer denna värld så kommer det bli åka av för oss andra. En offensiv spelare med ett sinne för spelet kan det bli bättre? Framtiden får den som lever(spelar) uppleva.

8. Ruina Imperii Nils Olav

Duktig spelare som man återser på flera servrar, duktig retoriker och strateg med en gnutta humor i sig är detta en person man vill ha på sin sida. Kommer ha en betydande roll här på servern och troligtvis kommer man behöva komma runt denna spelare om man ska få röra dess medspelare!

9. falcon1973 Hunters Domain

Ja fick upp ögonen när han sänkte mitt ks med några minuter kvar av tiden och kanske var för det bästa då jag nog inte hade orkat ligga så här tidigt bredvid en till duktig offensiv spelare. Klättrar uppåt sakna men säkert på ranken och tror vi kommer se mer av honom inom kort.

10. Keros Nils Olav

Har legat som alla andra i sin allians i lä nere i hav 55 men var bland de första att plocka sin andra stad så detta är ingen oerfaren spelare. Kommer troligtvis betyda mycket för sin allians med när de närmar sig mitten och ser fram emot att få träffa på dig ^^

Kanske blev lite skrivet och mycket lovord men ska lägga mig(eller ska jag;)) och ville få iväg denna text! Hoppas ni uppskattade läsningen och som alltid, haters gonna hate! ^^
 

DeletedUser3148

Guest
Du verkar ha blivit lite snurrig på gamla dagar Jamson när du har med mig på en topplista och inte dig själv :D

Trevligt annars att du tog dig tiden och gjorde en topplista, och lite rolig läsning var det ;)
 

DeletedUser2646

Guest
Man kan ju inte ta med sig själv på sin egna lista men Jamson borde verkligen finnas med på listan. ;)

Men det finns bara en spelare på Toppen, som just nu ligger för långt ner på listan, och det kommer visas ganska snart :D
 

DeletedUser3148

Guest
Visst kan man ta med sig själv på listan när det är välförtjänt, vilket det verkligen är i Jamsons fall. Vad är annars vitsen att vara bra på grepolis om man inte får skryta om det ;)
 

DeletedUser2646

Guest
Det finns alltid någon som klagar om man skryter ;)
men Jamson är verkligen välförtjänt av att vara på
listan :)
 

DeletedUser2483

Guest
Hehe någon annan får skriva om mig istället :) blir så konstigt att skriva om sig själv ^^
Försökte mest få med så många olika spelare ifrån de enligt mig allianserna som kommer styra de närmsta månaderna på något sätt :) svårt att skriva just nu då det är så tidigt och jag inte vet än vilka som kommer dominera osv :) kommer göra en ny senare och då kommer jag mera utgå ifrån denna värld och inte de jag har träffat på :)

Tänkte skriva om dig timpa men har inte stött på dig så mkt så skulle mest ha blivit en "grym spelare" ;)
 

DeletedUser2646

Guest
Haha, jo lite det jag trodde, skriver man om sig själv känns det alltid som
om någon kommer börja tjafsa. :) Varje server är olika så man vet aldrig riktigt
vem som kommer dominera, man kan endast gissa i början utifrån tidigare
erfarenhet. Fast dock vet jag redan vem som kommer ligga i topp med god marginal
till tvåan om några veckor, så är det alltid ;)

Haha, nä du, om jag någonsin skulle ta mig upp på Topp 10 listan..
då har väldigt många spelare slutat spela :p
 

DeletedUser1021

Guest
snygg lista jamson, ska bli spännande att se hur de utvecklar sig och de lär vi se inom några veckor...

=)
 

DeletedUser2143

Guest
mycket smickrande! att få den uppmärksamheten från dig Jamson, bara att tacka och ta emot;)
Och jag skall göra allt som står i min makt, för att inte göra dig besviken;)
 

DeletedUser3148

Guest
Undrar om det kommer blir någon ny lista här innan servern tar slut då alla spelare på i topp 20 förutom en tillhör Musketörerna.
 

DeletedUser

Guest
Ja nu e man ju på plats 9 så de låter bra hehehe.
e väl krigarlistan som gäller haha

Snart varit igång i 4 veckor haha
:cool:

I love WAR
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan prova något smått.

1. Larsthai - Lost Souls

Det var inget svårt val att dela ut första platsen. Lars har från start varit en spelare med mod och glädje stöttat sin allians, hjälpt ALLA med att erövra och deffa städer. Visst kan det vara en hel del guld inblandat men jag ser Lars som en spelare som gjort servern intressant. Han ska ha mycket cred till alliansbytet han gjorde. Tror och hoppas på lars blir med på slutet:)

2. LORDI79 - MUSKETEERS

Lordi är en aktiv och skön polare som ALLTID hjälper till med att bryta en belägring, om han har trupper. Men även om han har slut på trupper kan det dyka upp en hel del för då var han in i kassaskåpet och hämtade lite guld;) Han kommer finnas kvar på denna server hela vägen till slutet som det verkar.

3. Senseianders - Lost Souls

Nu kanske några undrar varför jag tar med sensei och tänker "han är ju inte ens nära top 10 i rank?"
Jo, jag vill ta med senseianders för om han fortsätter här, lika som han började världen, så kommer han bli lika farlig här som han var på värld Mu.:)
Han fick väldigt dåliga kommentarer när han spökade sig efter någon vecka. Ni som inte var med i alliansen som vi var i vet inte anledningen. Men jag förstår senseianders till 100% om hans beslut. Men iaf, sensei använder inte mycket guld alls, vet inte om det är något. Denna spelare är min favorit för han krigar hela tiden till sig KP, han förtjänar helt klart denna tredje plats.

4. Jamson - MUSKETEERS

Jamson har från en början varit trevlig och skicklig spelare på denna värld. Anfaller som en hjälte och deffar som en hjälte. Han hjälper sina kamrater till 100% varje gång. Finns inte många som Jamson, tror dock det finns en skvätt guld inblandat här;)

5. Nikeful - MUSKETEERS

Niklas. Du ska ha väldigt mycket ära, grundaren av musketeers på denna värld, gjorde oss så starka att vi måste släppa nån spelare för att ge motståndarna en chans. Du är alltid positiv och skickar ALLTID ut trupper till ALLA. Finns alltid att ta kontakt med. Jag är förvånad hur du har så mycket trupper, både deff och off. Kan tänka mig att en skvätt guld finns här?;)

6. Muscles - Lost Souls

Muscles är en mycket erfaren spelare som har varit med länge. Han har inte sett sina bästa eller sämsta dagar på denna server, han har mycket att ge, även mycket att få.;)
Han har börjat fått ihop lite poäng nu och det är nu det kommer gå fort för honom. Han är inte bara en skicklig spelare, han är även en VÄLDIGT skicklig ledare, så ni i LS, va stolt att det är Muscles som leder er;)
Tror även att det finns en skvätt guld här.

7. Gendawyr - Rodeon

Genda har jag inte spelat med tidigare, att du inte har någon krona ännu, är för mig lite förvånande.
Vi i Musketeers försökte länge ta dina städer men så skicklig som du var och är så var det svårt, du sänkte en hel del KS. Mycket skickligt spel du kör, vet inte hur det är nu, om du slutat eller kommer att komma tillbaka från din semester.
Men du förtjänar denna plats mycket väl, tror inte det är mycket guld alls här:)

8. nafpaktos - MUSKETEERS

Naf, jag spelade med dig första gången på Värld Mu, du har trupper så det skriker och du hjälper ofta till:) Du och jag hade fint samarbete på värld Mu och jobbade mot Fi tillsammans. Jag hoppas att det blir så igen på denna server, just nu ligger du lite på sidan och jobbar ensam, hoppas du kan komma till gränsen mellan de fyra haven, de verkar som allt händer där;)
Tyvärr så är det en hel del guld här:(

9. Buse76 - MUSKETEERS

Vet inte mycket om Busen tidigare, men tydligen så har du en krona, det kan man förstå när man har spelat med dig;)
Väldigt lojal och är villig att hjälpa andra i nöd. Väldigt kul att spela med dig.
Fina poäng dock inte så mycket krigspoäng, betyder tyvärr att det är inblandat en hel del guld är om jag tänker rätt:(

10. Djal - MUSKETEERS

Djal har jag inte heller haft någon koll på tidigare, men att en krona även finns på din profil är för mig helt förståndigt.
Krigar på bra, hade lite eget krig ett tag men nu har du börjat jobba med dom stora grabbarna också;) Ser väldigt ofta att det kommer deff från dig om man belägrar någon fientlig stad.
Tror inte det är så mycket guld här, men kanske lite?;)



---------------------------------------------------------------------------------------

Sådär, gjorde en liten slarvig lista om vad jag tycker, ni ser att jag kommenterat varje spelare om guld, jag gör det för jag anser att man är mycket skicklig om man kör och klarar sig utan guld.

Ju mindre guld,
Ju mindre fusk;)
 

DeletedUser2646

Guest
Trevlig lista att läsa! För en gång skull har någon gjort en lista där det inte
är topp 10 i poängrankingen man rabblar upp. :)

Men du får nog ändra lite på en av spelarna, nyss ändrades en del som jag inte tror
alla är jätte glada över eller jätte förvånade heller för den delen.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill inte göra en lista utöver poäng.
En top 10 lista för mig är en lista där de tio bästa spelarna (på alla sätt och vis, inte bara poäng) ska ligga.;)

Antar att du menar LORDI.:rolleyes:

Jag förstår LORDIs val, jag skulle inte heller vilja vara i hans sits, behöva spendera guld för att vissa inte hjälper till i alliansen.:(

Många säger att det är pga att många har SL aktiverat.
Visst, det är NÅGRA som har SL nu. Men det är fortfarande en för stor hög spelare som är "glidare".:mad:
Så jag skulle inte vilja ändra listan särskilt mycket efter gårdagens händelse.
 

DeletedUser2483

Guest
Vad trevligt fick vara med på min första lista ^^

Sen hjälte är väl överdrift men man tackar och bockar för de fina orden =)
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är så dött och tråkigt i forumet här, så tänkte dra ihop en lista, ni får ursäkta om jag har fel i något eller inte är tillräckligt uppdaterad, har ju ändå bara spelat på Tau några veckor ;) Men här kommer en liten lista efter kämperanken.

1.Larsthai-Ja, vad ska man egentligen säga om denna man? Han verkar aldrig sova, och när han väl sover så är han ändå aktiv på GP. Själv tror jag att han har någon sorts medicinsk åkomma som gör att han inte behöver sova alls. Ligger oftast i toppen av både poäng och KP, imponerande att allt som oftast hålla en hög klass i spelet och verkar inte dippa så värst mycket. Verkar ha fått en del att göra sen han lämnade musketörerna, vilket jag tackar för. Världen såg allt för död ut innan det hände, hatten av.

2.Lordi79-Här har vi också en kämpe av rang som aldrig viker ner sig, verkar nu ha skapat sin egen allians och kan ibland ses som lite lynnig i sitt humör, men allt som allt en skön spelare som är en jäkel på att strida och aldrig viker ner sig, större vinnarskalle är svårt att finna. Blir spännande att se vad som händer nu, ska han hoppa in i en allians igen eller ska han fortsätta att köra på som ensamvarg, oavsett så är det spännande att följa.

3.Jamson-En spelare som jag inte fått interagera med så mycket, men verkar vara en trevlig spelare med glimten i ögat. Ligger även oftast i topp i KP, gillar att kriga och gissar att han kommer ligga kvar som topp 3 i KP även när världen avslutas. Vad jag uppfattat det som när jag pratat med andra som spelat med honom så är det en spelare som alltid ställer upp för sina allianskamrater och inte backar en tum.

4.Balbolan-En spelare jag spelat ett kort tag med men inte lärde känna, statistiken talar dock för sig själv och balbolan verkar ha oändligt med tid då denne alltid ligger i topp. Oerhört skicklig spelare som inte tappar många städer och gillar att kriga. Att han kan ligga i topp här och samtidigt ligga lika högt upp på en annan värld är beundransvärt och applåderas.

5.Nafpaktos-En spelare som jag haft äran att strida med, sida vid sida. Nafpaktos skriver inte alltid så mycket i forumet och är ibland tillbakadragen, men en väldigt trevlig spelare som alltid ställer upp till 100% för laget. När jag kämpade mot nafpaktos så var det oerhört svårt och jag tror inte att jag lyckades att ta många städer från honom, men har man nafpaktos i sitt lag så ska man vara glad, frågar man efter stöd så tar det inte lång tid innan man har en uppdeffad stad framför sig. Dessutom förstår jag inte hur nafpaktos kan placera sig högt upp på så många olika världar, och dessutom spela många av de samtidigt. Det är förbryllande.

6.Lbm1-Då jag fått ny info om vem spelaren är så får jag uppdatera listan. En spelare som jag inte alltid sett eye to eye med. Men som jag på senare tid kommit bra överens med. En riktigt duktig spelare som gillar att kriga och har skänkt mig mycket kp på tidigare världar ;). Jag tror att denna spelaren har en extra växel att lägga i och då kommer avancera på denna listan. En spelare som är rolgi att ha att göra med om man har honom på sin sida, men har man honom emot sig så är han en riktigt jobbig jäkel ;)

7.Muscles-Ännu en spelare jag bara fått spela med ett kortare tag, men en kämpe som alltid krigar. Att ligga 7a i kämpe men bara 18 i poäng tycker jag också är starkt jobbat. En spelare som gillat att strida och som jag tror kommer placera sig högre upp på denna listan inom kort.

8.Sparcus-En spelare som jag har ett väldigt blandat intryck av, blandar högt och lågt med sina prestationer. Men på Tau verkar det ha gått bra. Är en joker i denna listan, vet inte riktigt om sparcus kommer öka i fart och avancera eller stagnera och tappa. En spännande spelare att följa som jag önskar all lycka.

9.Djal-En spelare till som jag faktiskt inte har den blekaste om vem det är. Har en stadig KP-kurva och kommer nog ligga kvar runt omkring här, om inget oväntat händer.

10-Ruina imperiiEn spelare som ligger bra till trots färre städer än de flesta andra på topp 10 listan, har ingen jämn kp-kurva utan får mycket poäng väldigt sporadiskt. Spännande att följa då man inte vet om en dag blir helt lugn eller om det är fullt med krig. Men denna spelaren vet jag tyvärr inte så mycket om, utom att den gjort några bra världar tidigare och jag tror inte att denna är något undantag.


Detta är min lista för att få lite mer liv här, hoppas ni tyckte det var lite kul läsning, är säkert en del fel, men det får ni ta ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2483

Guest
Är jag med igen :D måste ha gjort ett gott intryck någonstans ^^

Annars snygg lista och genomtänkt, bra gjort =)
 
Topp