Topp 10 Allianser

DeletedUser

Guest
Det ryktas att El mafioso klämde in ännu en medlem i ett desperat försök att knipa förstaplatsen :)

98602480.png
 

DeletedUser962

Guest
Då behöver dom endast en spelare med 110 000 p för att komma ikapp.

Eller 2 spelare med vardera 55k
Eller 1 spelare med 100k och 1 med 10k
eller 1 spelare med 70k och 1 med 40k
Eller 3 spelare med vardera 36k ( lite mer :p )
Eller 4 spelare med vardera 27,5k
Eller så kan ta de ta 5 stycken 10k städer och en 5k stad från KH.

Finns massor av saker de kan göra.... ;o
 

DeletedUser

Guest
Eller 2 spelare med vardera 55k
Eller 1 spelare med 100k och 1 med 10k
eller 1 spelare med 70k och 1 med 40k
Eller 3 spelare med vardera 36k ( lite mer :p )
Eller 4 spelare med vardera 27,5k
Eller så kan ta de ta 5 stycken 10k städer och en 5k stad från KH.

Finns massor av saker de kan göra.... ;o

De kan ju också sno en spelare med 55k poäng från KH
 

DeletedUser

Guest
Eller 2 spelare med vardera 55k
Eller 1 spelare med 100k och 1 med 10k
eller 1 spelare med 70k och 1 med 40k
Eller 3 spelare med vardera 36k ( lite mer :p )
Eller 4 spelare med vardera 27,5k
Eller så kan ta de ta 5 stycken 10k städer och en 5k stad från KH.

Finns massor av saker de kan göra.... ;o

Men mitt förslag lät väll ändå lättast eller ;)?
 

DeletedUser

Guest
nu har det allt hänt något i KH och CN.

skrmklippv.png


KH har blivit av med NoseroX, swipp och Carlito80 och om man kollar på erövringssidan så ser man att det varit rätt många erövringar mot dem från just KH.

På maffians sida så ser man att Kentaurius (26k) och sterro (19k) har joinat. Med andra ord är CN taggade på att bli etta så fort så möjligt. Men snittet fick sig lite stryk i och med den här affären :(
 

DeletedUser378

Guest
Maffian låg under en kortare tid över KH i snittpoäng per spelare. Men efter de senaste upprensningarna så ser det bättre ut igen :)
 

DeletedUser

Guest
Det krävdes spelare med 0 poäng i KH (internade) för att maffian skulle ha högre snitt...
 

DeletedUser

Guest
Då var det dags igen. Känner att tiden är mogen för att uppdatera denna tråd.

1 Kladdig Hest

Bra spelare, bra ledning (ledare), Välförjänt ledning. Bäst genomsnitt och verkar minska i spelare allt mer och mer. Tröttnar elitspelarna på världen? Misstänkta att ha förbund trots att de hävdar motsatsen i alliansprofilen. Framtiden får avgöra. Krigar mot CN och AoE-allianserna. Har haft duster med ULTIMATE. Ägnar sig just nu åt väldigt mycket Internerövring, vilket även är en bra förklaring till min teori angående att elitspelarna börjar tröttna. Även om KH krigar med de större allianserna så är det dock de mindre allianserna de faktiskt får sina städer ifrån, Shadws Of Vengeance som började tappert i KH hav men har sedan startat om i motsatts himmelriktning. Gratulerar KH till en bra prestation.

Costra Nostra

Maffian fortsätter sin kamp om en städig andra plats, hungriga efter första platsen men kämpande för att inte tappa den. Frågan är om det blir Ultimate eller Röda Orm som tar den. Om man kollar på kartan så verkar CN snart ligga mitt i smeten. De har ägnat sig åt Internerövring dessa med och verkar följa KH mönster i att tappa antalet medlemmar. Likväl som KH tar de sina städer från de mindre allianserna men kniper ibland en stad från KH och förlorar sällan några städer, när detta väl händer så är det KH som är i farten. CN har högst genomsnitt på poängen på själva städerna. Har flest spelare som ligger i Topp 5 på världen, där bland annat TINNAT leder med Anemonen tätt efter

Ultimate


Ultimate har alltid haft sin 3e plats, till synes har de varit ohotade men den senaste månaden/månaderna så har Röda Orm etablerat sig. Jag hoppas verkligen inte att det blir något onödigt Prestige krig då allianserna i själva frågan inte har några som helst strategiska eller geografiska knutpunkter med varandra, dock finns det några städer som kan vara intresserade för dem. Även dessa ägnar sig åt Internerövringar men något som skiljer sig från de andra topp 3 allianserna är att ULTIMATE verkar tänka långsiktigt då de även har erövrat Öde-städer på låga poäng, Som på långt håll kan bli giftiga. Jag ser även att Ultimate har tagit samt förlorat städer av Röda Orm. Inte helt oväntat utveckling med tanke på RÖ önskan om att hamn på topp 3 allianser.
Ultimate har tagit en hel del städer från Engima, misstänker att kriget mellan Ultimate och Engima är svarat varfr Engima inte nu längre finns på topp 10 allianser.

Röda Orm

Relativt nya på Topp 5. Uppenbart att de är här för att stanna. Men Hur länge? Jag tror inte att dessa är en tillfället fluga i värld Zeta. Dock tycker jag att de förlorar lite väll mycket städer mot både Joculatores och Ultimate för att vara värdiga att hålla Topp 3 - standarden. De måste stärka sin defensiva linjer om de ska nå sin dröm. Ägnar sig ganska mycket åt Internerövringar. Tar väldigt många städer från icke-existernade spelare. Om man kollar på de senaste 20 erövringarna så är det faktiskt bara 5 stycken som de har erövrat från Existerande spelare, resten har de förlorat samt internerövrat och tagit från icke-existerande spelare. Nu när jag tänker efter vill jag se dem visa sina krigskunskaper mer. Om de gör detta och väljer rätt allianser att kriga med och mot så kan de nog nå topp 3.

Age Of Empire

En av Zeta mest icke-omtyckta och underskattade allians, detta har dock ändrats de senaste veckorna. plockar dock städer av KH ibland när de känner för det. Bra ledning och bra spelare där i. God aktivitet och härlig stämning i forumet ryktas det om. Har skött diplomatin på bästa sett de har kunnat. Då KH inte vill ha förbund med några enligt deras alliansprofil.

TSE 2.0

En härlig Comeback, skickliga spelare från Beta samt en bra ledning är förhoppningsvis med på topp 10 ett långt tag framöver för att stanna. Detta är en av mina favoritallianser på denna topplista. Jag önskar dem all lycka. Försvaret verkar de inte ha några problem med, då de inte har förlorat en endaste stad sedan 23:e maj. Detta är antagligen en av de främsta prestationer som någonsin har uppstått på Zeta. De har varit tvugna att ägna sig åt IE det senaste men samtidigt så har de erövrat väldigt många städer från andra existerande spelare så de visar sin heder de så ofta påpekar att de har. Självfallet lever dem upp till sin standard de pratar om. De verkar dock inte ligga i krig mot någon bestämd allians, och om de nu gör detta så har det varken gått framåt eller bakåt för dem.

Age Of Empire.

En av Zeta mest icke-omtyckta och underskattade allians, detta har dock ändrats de senaste veckorna. plockar dock städer av KH ibland när de känner för det. Bra ledning och bra spelare där i. God aktivitet och härlig stämning i forumet ryktas det om. Har skött diplomatin på bästa sett de har kunnat. Då KH inte vill ha förbund med några enligt deras alliansprofil.

*EK2K*

Dessa har jag inte gillat, Kanske för att jag har haft tidigare erfarenheter från dem i Beta, då de inte heller presterade så bra i kriget mellan dem och Eximius. De klarade första veckan i försvar men sedan blev det allt enklare och enklare. Man åt upp dem helt enkelt. Som en saftig måltid. Dock har denna alliansen inte utfört en endaste Internerövring men åt andra sidan hade de en period då de förlorade pinsamt många städer mot AoE-allianserna i slutet av Maj och början av Juni, annars hade de kunnat konkurera mot TSE 2.0 ära angående att inte ha förlorat en stad. Aktiviteten ser helt ok ut men om de ska bli ett hot måste de börja erövra mer. Dock kan jag inte ta dessa på allvar då de verkar sikta in sina erövringar på spelare som är allianslösa. Smart taktik för att stanna på Topp 10 listan men om de drabbas av ett riktigt krig mot någon i Topp 10 listan så tror jag inte de blir långvariga.

Brothers In Arms

Detta är antagligen den enda alliansen jag inte vet ett dugg om. Om det är bra eller dåligt det vet jag inte. Jag vet faktiskt ingenting. Jag hoppas deras medlemmar blir mer aktiva i det externa forumet eller utför några bravader i spelandet. Alliansen har förlorat mest städer mot TSE 2.0 men även tappat en stad mot Röda Orm nyligen. Deras erövringar de gör är ett skämt. Städer på 5000 poäng medans de tappar städer på genomsnitt 8000. Känns som en norsk växling. Dessa har sin topp 10 allians endast för att det inte finns så mycket andra allianser som håller en högre standard i denna värld.

Shadows Of Vengeance

Det är ett under att de fortfarande existerar. Lojala medlemmar verkar de ha då de fortsatte spela trots att KH krossar dem i Hav 45 medans de som har blivit krossade börjar om i motsatt riktning och fortsätter kämpa där. På så sätt värderar jag deras medlemmar högt. Den här alliansen är antagligen den alliansen som förlorar flest städer till OLIKA allianser. AoE, Röda Orm, KH, Costra Nostra, TSE 2.0 har de alla varit på besök och tagit städer. Samtidigt har inte SoV kunnat svara med att ta tillbaka städer. Men med tanke på deras tuffa start så har jag förstående. Jag hoppas dessa går ikapp Ek2k och Brother of Arms.


Sedan vill jag även tilllägga att jag sitter och väntar på att Joculatores ska komma in på topp 10. Jag önskar er alla lycka :)

Med Grekiska Hälsningar Greostyle
 

DeletedUser

Guest
*Röde Orm ;)

Om man nu ska vara petnoga :). Annars verkar listan stämma. Håller inte helt med på vissa punkter hos olika allianser men annars är det en bra lista!
 

DeletedUser

Guest
Gillar helt klart listan!
Håller dock inte med om Shadows Of Venagence (vem vill att någon annan allians ska gå om en :-D)

Förövrigt är här en Brothers In Arms spelare ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
*Röde Orm ;)

Om man nu ska vara petnoga :). Annars verkar listan stämma. Håller inte helt med på vissa punkter hos olika allianser men annars är det en bra lista!

Go on then, spill it. ;)

Håller med, en bra lista Grecostyle. Jag vill bara säger om EK2K:

I sitt försvar när eximius gick med i kriget, The Swedish Empire och Imperial Army of Greece hade varit på dem under ganska lång tid (två månader?). Så inte förvånande att med tre stora allianser mot dem de gick inte så bra.

Om jag minns rätt (jag började Grepolis i juli) de förlorat ett antal nyckelspelare tidigt också (Chilitown, till exempel).
 
Topp