Topp 10 Allianser

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 allianserna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 allianserna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?
 

DeletedUser378

Guest
Förbereder endast forumet inför server starten.
Föredrar att ha allting klart när det går igång än att vänta till sista stund.
 

DeletedUser

Guest
1 Cosa Nostra Verkar vara en ganska hygglig allians, känner inte igen särsklit många vid namn men eftersom de växer snabbt så lär de spelat förr.
Har börjat med en ganska kaxig attityd, återstår att se om de krigar lika bra som de snackar...gör de det kan de allianser som hamnar i skottlinjen få det tungt.

2 Byfarmargänget En allians som består av erfarna spelare med bra framtidsutsikter. Bra geografisk spridning som kan göra det surt för sina fiender. Här vet jag av erfarenhet att dessa spelare inte bara snackar utan de har kapaciteten att kassera in det de lovar...

3 Shadows of Vengeance Ett gäng som ligger efter de 2 första, dock känner jag igen ett par som bra spelare. Dock tror jag att de kommer kunna få det svårt. Söker förbundspartners med ljus och lykta.

4 The Godfather En av de allianser som slåss om att ligga i mitten av listan. Känner inte igen mer än en handfull här heller.

5 Tartaros Ett annat gäng som jag tror kommer försvinna, har lite svårt att ta allianser som kör med ranker på allvar. Mår man bättre om man är "Titanwarrior"?

6 ULTIMATE Här har vi ett gäng som jag tror kan segla upp i listan, innehåller en hel del med spelare som jag vet kan spela spelet.
Tror anledningen till att de ligger under plats 3 är att de startade lite senare än andra...åtminstone en del av dem vet jag.

7 Angels of honor Har ett par krigare i alliansen men bredden är alldeles för dålig för att hålla i längden vad gäller avancera i listan. kan nog jävlas med enstaka spelare eller med mindre allianser men tveksamt att de klättrar.

8 GoF Army Förstår inte varför alla dessa allianser kommer upp där det bara för att den innehåller ett par spelare från en gammal allians måste ta samma namn eller iaf ett liknande. Vad vinner man på det? Respekt, nej knappast.. Kommer ligga runt 8-12 plats ett tag.

9 Thunderstorm En allians som kommer klara sig men som behöver fylla på om man vill uppåt...

10 WAMUYB En allians som faktisk är stora delar av den ursprungliga allians som har funnits på andra servrar. Här finns det kapacitet, flertalet spelare som jag gärna hade sett under min flagg...
Ser man till snittet ser man att dessa kommer synas framöver.

Övriga allianser då?
Jo det finns ett par intressant under dessa tio som jag har funderingar om.

Vodka En allians som hörts på det officiella forumet som utlovat krig och gröna skogar...lever de upp till det kaos de lovar eller faller de?

Röde orm En allians som kommer stiga i rank, har spelare med stor erfarenhet och som är riktigt mordiska.

I övrigt ska det bli ruskigt roligt att se hur detta utvecklar sig, det man kan sammanfatta är väl att erövringsystemet kan sätta griller i huvudet på vissa eftersom det är många som inte spelat på Alfa.

Det finns ett par sammansatta allianser som har en del att bevisa.

Lycka till gott folk!!!
 

DeletedUser1738

Guest
Här är min då. men eftersom den kommer ändras snabbt så antar jag att den inte stämmer inom 1timma.

1.Cosa Nostra. Tror VI kommer ta död på zeta inom kort.

2.Byfarmargänget. Tror dom och Cosa Nostra kommer ta död zeta inom kort.

3.Shadows of Vengeance. Kan bli ett hot tror dom kommer hålla sig inom topp 5 ett tag.

4.The Godfather. Kommer gå ner i rank fort eftersom dom lever på sina medlemmar.

5. Tartaros. Tror dom kommer gå ner i rank snart.

6. ULTIMATE. Tror Dom håller sig kvar.

7. Angels of honor. Kommer komma upp i topp 3 snart.

8. GoF Army. Bra allians men tror inte dom har vad som krävs.

9. Thunderstorm. Vet inte vad jag ska tycka.

10. WAMUYB. Dom har en del bra spelare får se hur det går för dom.
 

DeletedUser

Guest
Typ alla kanske, vore iofs kul å se en Allians utan medlemmar;)
 

DeletedUser

Guest
Ny lista. Strikt personliga åsikter. Tar någon illa vid sig så berätta det gärna för bry-smurfen.


1 Kladdig Häst: Etta av en anledning.. Vi är bäst, vackrast och luktar godast.

2 Cosa Nostra: Blir rädd av bara namnet. Externt kallade för Kossan Rosa. Söt diplomat med roliga utfall.

3 ULTIMATE: Nu blir det tufft här.. Caps loc i alliansnamnet.. Jäklar asså.

4 Shadows of Vengeance: Säger ju sig självt. Hämndens skugga.. Menar ni då att er hämnd är lite mesig eftersom den bara är en skugga av den riktiga hämnden? Eller följer ni själva Nemesis bud och vandrar i skuggan av dem?

5 Sarkar Raj: Tja.. Bra namn. Betyder tuppjuck på latin.

6 Thunderstorm. Blixtar och dunder magiska under, hipp hurra för här kommer bumbibjörnarna, å vi får följa med.

7 Angels of honor: De är inte bara änglar. De är änglar av heder också. Kan bli lite intressekonflikt där. Iaf om de är katolska prästänglar..

8 Age of Empires : Coolaste namnet. Riktigt originellt.

9 Tartaros: Tartarost?

10 GoF Army: Goof Army. Vet inte.. 10 är svårt. Kommer antingen klättra eller sjunka. Doh.
 

DeletedUser

Guest
1. Kladdig Häst, 1a i hav 54, 1a anfallspoäng med ca 2500p ner till 2an.

Leder överlägset i hav 54 men typ 40k (dubbla 2an i havet).
Namnet är felstavat. Skulle gissa på att det har med en ganska så grovt alkoholiserad ledare, men mina källor har inte kunnat få fram entydig info om detta. En gnällig tant har tydligen satt stopp för en fin alliansbild. Verkar som om hästarna går mer och mer mot att bli en diktatur.

2. Cosa Nostra. 1a i hav 45. 2a i anfallspoäng.

Tydligen så har maffian skrämt slag på folk sedan urminnes tider. Dock måste dom bytt diplomat sen dess för den dom har nu verkar inte kunna skrämma någon och än mindre få fram det han har att säga utan att säga emot sig själv upprepade ggr. Eller hur var det nu, hade ni värvat på poäng eller inte?? ;)

Tror i övrigt att det är en bra allians som förmodligen kommer ligga kvar här upp så länge dom inte slösar energi på att slå på en stackars dansk som hamnat snett.

3. ULTIMATE. 1a i hav 55. 6a i anfallspoäng

Ligger 25k poäng efter 1an och 2an.
Känner igen en del spelare men verkar vara blandad kvalité. En akademi så här tidigt brukar vara ett bra tecken.

4. Shadows of Vengeance. 3a i anfallspoäng

Verkar bestämt sig för att ta livet av sig själva så fort som möjligt. Kommer förmodligen lyckas med detta.

5. Sarkar Raj. 11a i anfallspoäng

Vet ingenting om dessa. Verkar inte kriga ihjäl sig iaf.

6. Thunderstorm. 13de i anfallsrankingen

Höga krav på att få gå med, vem vet egentligen vad grepolis är egentligen?

7-9 låter jag Bjarke tala för.

10. Tror inte dom kommer vara sig sjunka eller stiga. Kommer ligga 10a för evigt.
 

DeletedUser378

Guest
1. Kladdig Häst,

Namnet är felstavat. Skulle gissa på att det har med en ganska så grovt alkoholiserad ledare, men mina källor har inte kunnat få fram entydig info om detta. En gnällig tant har tydligen satt stopp för en fin alliansbild. Verkar som om hästarna går mer och mer mot att bli en diktatur.


Tror jag kan intyga vad gäller ledaren och vad gäller tanten.
No hard feelings hjärtat använder hans egna ord!:cool:
 

DeletedUser

Guest
Tänkte jag skulle försöka mig på en lista över topp 10 allianserna.

1. Kladdig Hest: (off rank 1)
Många riktigt bra spelare, spelar aggressivt och kommer utan tvekan lägga grunden för det som kommer bli framtidens Zeta server. På gott och ont.
Många bra och igenkännbara spelare. Dock lite kladdiga för min smak. ;)

2. Cosa Nostra: (off rank 2)
Ganska osäkert kort i min hand, känner igen endast ett få spelare och det verkar som att de mer har ett par bra spelare och många som inte riktigt lärt sig än. Men övning ger färdighet, och med tiden blir detta antingen en allians att räkna med eller en flopp.
Väntar på att bli imponerad.

3. ULTIMATE: (off rank 3)
Ser ett par spelare jag känner igen, ser förövrigt ut som en bra allians med hög standard (gillas!). Kan definitivt bli en av de framtida topp allianserna om de fortsätter att utvecklas i samma riktning som nu, kanske sneppet mer!
Does being in ULTIMATE mean you're ultimate? ;) Proof wanted.

4. Shadows of Vengeance: (off rank 6)
Vet ej så mycket om denna allians, ett fåtal igenkännbara namn, ska bli intressant att se vad som kommer ur detta :) Only time will tell!
Dock vill jag se dem visa vad de går för innan jag hyllar eller sågar.

5. Ages of Empire: (off rank 7)
Ser ett par kompetenta namn i denna samling och ledning, tror att de faktiskt har en chans i framtiden på denna server om de rustas upp lite och dammar av.
Inget säkert kort än, men kan bli! Ska även det bli intressant :).

6. Sarkar Raj: (off rank 12)
Utifrån sätt inte särskilt imponerande. Känner dock ingen spelare här, varken vid namn eller mer, så har lite svårt att yttra mig. Tveksam över framtiden, men som med allt här i världen, only time will tell!

7. Angels of Honor: (off rank 8)
En allians som håller måttet för tillfället, en välplacerad medel allians som för nuvarandre även presterar som den förväntas ur ett tredje perspektiv.
Vi får se om det blir upp eller ner för dessa i framtiden.

8. Tartaros: (off rank 5)
Intressant gäng i mina ögon, säger sitt med off ranken även fast jag inte känner igen nån härifrån. Redan lite imponerad i smyg, men sätter inte spiken i lådan förens allt är på plats ;).

9. Thunderstorm: (off rank 13)
Vet inte vad jag ska säga om detta pack, verkar halvslöa och inte så jätte insatta i spelet. (Kanske inte alla spelarna, men majoriteten) Tror ej på Thunderstorm som en framtida topp allians. Dock blir jag alltid glad när jag blir motbevisad när det kommer till sånt!
So prove me wrong!

10. TSE 2.0: (off rank 4)
Alliansen där jag är medlem, många bra spelare som jag spelat med/sätt på andra världar och vet på så sätt att de är kompetenta och kan sin grej. Tror, med lite fin slip, att vi kommer ha en del att komma med! Är även top 10 alliansen med minst medlemmar hittills.

Kommentera gärna vad ni tycker, mitt första försök på en sån här, och det är bara gjort efter min personliga åskådning!
Mvh Devourer!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra saklig lista, tycker den ser ut som jag hade gjort den nästan...haha
 

DeletedUser378

Guest
Helt klart en bra lista. Ser fram emot fler i framtiden från både dig och andra.
 

DeletedUser

Guest
Tack så mycket! Ah, när dett om möblerats lite så kan jag väll försöka igen! ^^
 
Topp