Topp 10 Allianser

DeletedUser339

Guest
ULTIMATE - Ett framtida krig mot Tartaros är givet, allternativt motsatsen att dessa som delar relativt mycket på Hav 54 kommer sammarbeta. Hur som helst, dessa allianser kommer nämnas i samma meningar i framtiden. Just nu vågar jag påstå att Ultimate nästan har Monopol på Hav 54. Hejhej Lordcibej! :D

Är det där ett typo jag ser där eller hur kan du påstå att dom har Monopol i H54? Dom där oKladdiga ponnysarna har ju dominas i H54 om jag inte såg fel i rank systemet!:eek:
 

DeletedUser

Guest
Är det där ett typo jag ser där eller hur kan du påstå att dom har Monopol i H54? Dom där oKladdiga ponnysarna har ju dominas i H54 om jag inte såg fel i rank systemet!:eek:

Då har jag räknat fel i huvuet och blandat på haven, my bad.

Givetvis har inte Ultimate monopol i det havet där Kladdig Hest parkerar sina ponnysar :)
 

DeletedUser339

Guest
Kladdig Hest - Ni vet snacket, erfarna spelare med mera. Enligt mig kommer de börja kriga mot Shadows of Vengeance i framtiden men deras propaganda krig mot Cosa Nostra lär inte sluta på ett tag. Känns ungefär som kriget mellan eximius och 1337 på beta, två helt olika hav och krig utan någon vettig förklaring. Men ack, så mycket prestig och heder stod på spel att inget lag kunde sluta anfalla det ena eller andra. Högst snitt på deras spelare så de är klart värda sin första plats. Tror dock att de har hemliga sammarbeten med allianser..

Shadows of Vengeance - Alliansen som bryter mönstret. Topp 3 allianserna har haft en kraftig dominans i sitt säregna hav, här är alliansen som förhoppningsvis utmanar Kladdig Hest, kriget känns givet om man tänker på Kladdig Hest diplomati-reform - Inga IAP eller allianser.

Roligt hur du ser på detta, men något krig tror jag inte på. Hestarna kommer helt enkelt att ta det dom vill av SoV. Och om dom nu gör motstånd mot Hestarna så ger dom bara ut gratis KP som i sin tur kommer att leda till fler förlorade städer och medlemmar.

Jag hejjar på Kladdigheternas mästare. Märks det?
Jag har skickat min ansökan och hoppas jag får spela med dom.

Så här såg min ansökan ut.

Skicka invajt nu da. Jag finns i Hav54 som ni!:D
 

DeletedUser

Guest
Roligt hur du ser på detta, men något krig tror jag inte på. Hestarna kommer helt enkelt att ta det dom vill av SoV. Och om dom nu gör motstånd mot Hestarna så ger dom bara ut gratis KP som i sin tur kommer att leda till fler förlorade städer och medlemmar.

Jag hejjar på Kladdigheternas mästare. Märks det?
Jag har skickat min ansökan och hoppas jag får spela med dom.

Så här såg min ansökan ut.

Skicka invajt nu da. Jag finns i Hav54 som ni!:D

Som jag nämnde i min text lekte jag med tankarna, nämner nästan inga faktan men bara teorier och visioner...

Men om den här världen ska vara intressant känns det här kriget givet som en av krigen som ska göra världen intressant...
 

DeletedUser

Guest
Roligt hur du ser på detta, men något krig tror jag inte på. Hestarna kommer helt enkelt att ta det dom vill av SoV. Och om dom nu gör motstånd mot Hestarna så ger dom bara ut gratis KP som i sin tur kommer att leda till fler förlorade städer och medlemmar.

Jag hejjar på Kladdigheternas mästare. Märks det?
Jag har skickat min ansökan och hoppas jag får spela med dom.

Så här såg min ansökan ut.

Skicka invajt nu da. Jag finns i Hav54 som ni!:D

Tror inte heller SoV utmanar, inte hittills iaf.

Ska du ansöka måste du skriva huruvida du luktar gott eller ej..;)
 

DeletedUser1560

Guest
Hur ser det ut bland top 10 nu då?
Folk börjar väl ändå få lite städer och så?
 

DeletedUser

Guest
Poängtopplistan

1 Kladdig Hest 499595 40 12490
2 Cosa Nostra 424363 38 11167
3 ULTIMATE 296251 40 7406
4 Röde Orm 242593 38 6384
5 Age of Empires 229519 39 5885
6 Shadows of Vengeance 189592 34 5576
7 Sarkar Raj 170753 37 4615
8 Dragon Knights 165272 38 4349
9 TSE 2.0 161212 31 5200
10 Angels of honor 117748 35 3364

Anfallstopplistan

1 Kladdig Hest 81767
2 Cosa Nostra 41031
3 ULTIMATE 34204
4 Age of Empires 25122
5 Shadows of Vengeance 20490
6 TSE 2.0 17911
7 Röde Orm 14392
8 Tartaros 14046
9 Angels of honor 10695
10 Dragon Knights 10604


Råder väll inga tvivel om att hestarna som väntat är bäst ;)
 

DeletedUser

Guest
Poängtopplistan

1 Kladdig Hest 499595 40 12490
2 Cosa Nostra 424363 38 11167
3 ULTIMATE 296251 40 7406
4 Röde Orm 242593 38 6384
5 Age of Empires 229519 39 5885
6 Shadows of Vengeance 189592 34 5576
7 Sarkar Raj 170753 37 4615
8 Dragon Knights 165272 38 4349
9 TSE 2.0 161212 31 5200
10 Angels of honor 117748 35 3364

Anfallstopplistan

1 Kladdig Hest 81767
2 Cosa Nostra 41031
3 ULTIMATE 34204
4 Age of Empires 25122
5 Shadows of Vengeance 20490
6 TSE 2.0 17911
7 Röde Orm 14392
8 Tartaros 14046
9 Angels of honor 10695
10 Dragon Knights 10604


Råder väll inga tvivel om att hestarna som väntat är bäst ;)

CN säger bygga bygga bygga och hestarna säger kriga kriga kriga!!:p
 

DeletedUser339

Guest
CN säger bygga bygga bygga och hestarna säger kriga kriga kriga!!:p

Kriga är roligare än att bygga, jag överlåter byggandet till andra. Jag krigar och tar sedan byggda städer som ngn har varit snäll nog att inreda åt mig.

Snälla kan ni forska smart!
 

DeletedUser378

Guest
Har du helt rätt i Link.
Någon som känner sig sugen på att fixa en ny lista med kommentarer till?
 

DeletedUser

Guest
1 Kladdig Hest: Still no 1.. Vi luktar fortfarande godast

2 Cosa Nostra:
Lillmaffian är fortfarande nr 2. Hur? Varför? Inte en aning.. Verkar gilla brandskepp lite väl mkt.

3 ULTIMATE: Fortfarande först med Caps Loc och verkar vara bra.

4 Röde Orm: Skulle jag sätta pengar på vilka allianser som kommer vara störst om ett halvår så är det denna och Hestarna. Rödingarna har massor med bra spelare.

5 Age of Empires: Hade hoppats på ett namnbyte vid det här laget. Men.. De heter fortfarande samma som ett ökänt strategispel.. LAN-polare?

6 Shadows of Vengeance: Fattar fortfarande inte namnet. Men ligger kvar på top 10 så..

7 TSE 2.0: Duktiga spelare. Men borde ligga högre. Inaktivitet?

8 Dragon Knights: Draknätter.. Farliga nätter när bestarna svävar i skyn. huruvida spelarna är bra vet jag inte.

9 Sarkar Raj: Återigen: Who?

10 Age of Empires. Se nr 5..
 

DeletedUser

Guest
Update!

1. Kladdig Hest: (off rank 1)
Har stadigt behållt sin förstaplats innom både poäng och off ranken, inte särskilt förvånande! Verkar inte som de får särskilt mycket motstånd av sina grannar, jag undrar vad det kan bero på? Deras skicklighet? Eller är det deras rykte som skrämmer musten ur närområdet innan dom ens försökt?
Fortfarande lite kladdiga för min smak.

2. Cosa Nostra: (off rank 2)
Håller sin plats som andra allians. Utifrån sätt känns det inte direkt som de utgör ett stort hot emot Kladdigheterna. De söker att ha en skara grymma spelare som har allt som krävs... Frågan är om dom använt sig av rätt metod för att uppnå detta?
Väntar fortfarande på att bli imponerad.

3. ULTIMATE: (off rank 3)
Även Capsarna håller sin rank inom off och poäng sen sist och växer i en stadig takt. Håller fortfarande fast vid att jag tycker dom ser ut som ett bra samlat gäng, lite baserat på att de ligger 4de på deffen utan en ända stad förlorad! Poäng ökningen kunde varit bättre, men definitivt en allians som inte har något att skämmas över!
Maybe not ULTIMATE yet, but well on your way!

4. Age of Empires: (off rank 4)
Tror mest de få skickliga spelarna är tacket till att dessa fortfarande håller ihop, dock behöver det inte bara vara negativt! Även de som inte har den vassaste kniven i lådan kan iallafall börja lära sig slipa kniven under rätt ledning!
Fortfarande inte helt säker på dessa, men de har utan tvekan bevisat att de vill nånting! Frågan är bara vad :)
(gått upp 1 rank sen sist)


5. Röde orm: (off rank 7)
Det mest intressanta nya tillskottet i top 10 om du frågar mig! Många spelare som jag känner igen namnet på, ett par jag spelat med, har definitivt potential att bli en framtida topp allians inom Zeta.
Var först inte så märkvärdiga poängmässigt tills de slogs ihop med Luftens hjältar (huvudsakligen). Ska bli kul att se hur dessa utvecklas :)

6. TSE 2.0: (off rank 6)
Tycker vi har avancerat i bra takt, gillar mina medspelare väldigt mycket men tänker inte glorifiera min egen allians utan låter er göra jobbet av att bedömma oss! Blir så Kladdigt annars ;)
(avancerat 4 platser sen senaste listan).

7. Shadows of Vengeance: (off rank 5)
Skuggorna är fortfarande lite svåra för mig att bedömma, har kompetenta spelare, men jag är ändå lite skeptisk! Får se om de fortsätter att hålla måttet i den kommande tiden.
(halkat 3 platser sen senaste listan).

8. Sarkar Raj (off rank 12)
Ett till nytt tillägg i top 10 listan. Dessa spelare verkar leva i sin egna lilla värld, eller gör ett tappert försök till det iallafall! Om de inte skärper till sig så tror jag de kommer försvinna från top 10 lika snabbt som de kom in.

9. Dragon Knights (off rank 10)
Ännu en av de nya tillskotten i top 10. Har nått enstaka halv igenkännbart namn och verkar lite vilse i vad dom försöker åstadkomma. Saknar stark geografisk ståndpunkt vilket får mig att ifrågasätta deras framtid ännu mer.
Tvivlar starkt på en fortsatt tid i top 10 om inte förändringar införs.

10. Age of Empires med PUNKT!
Jag orkar inte. Akademi till 4 rankade alliansen.

Ex top 10 allianser:
Tartaros (rank 20)
Thunderstorm (rank 68)

Kom gärna med kritik, positiv och negativ såklart! /Dev
 

DeletedUser

Guest
Update!

10. Age of Empires med PUNKT!
Jag orkar inte. Akademi till 4 rankade alliansen.

/Dev

ingen kritik utan ett förtydligande.

Vi i Age of Empires (utan och med punkt) är en o samma o fungerar på samma villkor alltså mer utav en tvillings allians.
O vad vi vill växa såklart:p

Men måste hålla med om att det är en bra lista.
 

DeletedUser

Guest
ingen kritik utan ett förtydligande.

Vi i Age of Empires (utan och med punkt) är en o samma o fungerar på samma villkor alltså mer utav en tvillings allians.
O vad vi vill växa såklart:p

Men måste hålla med om att det är en bra lista.
Hehe okej! Tack för förtydligandet :)

Någon som vet vad som hände med stormen?

De mesta tycks ha lämnat för att gå med Röde Orm/Sarkar/Sarkar Raj

Och tack för god feedback!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Någon som vet vad som hände med stormen?

Jag var grundaren till alliansen men efter ett par veckor så tyckte jag att det tog alldeles för mycket tid att hålla en allians levande (Gjorde 95% av jobbet själv) hade även 1/4 av off poängen själv så jag utgjorde en rätt så stor del. Sen jag försökte hitta någon som kunde ta över min plats och gav sedan bort rollen och gick med i en annan allians (för er som är intresserade så var det Röde Orm) Och efter det så tappa alliansen alla sina spelare och sjönk...

Kan inte tro att alla lämna PGA av mig hade känns konstigt att 1 person betytt så mycket...
 

DeletedUser

Guest
Jag var grundaren till alliansen men efter ett par veckor så tyckte jag att det tog alldeles för mycket tid att hålla en allians levande (Gjorde 95% av jobbet själv) hade även 1/4 av off poängen själv så jag utgjorde en rätt så stor del. Sen jag försökte hitta någon som kunde ta över min plats och gav sedan bort rollen och gick med i en annan allians (för er som är intresserade så var det Röde Orm) Och efter det så tappa alliansen alla sina spelare och sjönk...

Kan inte tro att alla lämna PGA av mig hade känns konstigt att 1 person betytt så mycket...

En ledare kan betyda allt ^^
 
Topp