Topp 10 Allianser

DeletedUser

Guest
Ja även jag gör en lista då, även om den blir sämre enligt er ;)!

1:a Kladdig Hest Ja dessa går in hårt i början och leder rätt stort inom anfallspoäng. Känner igen 90-95% av namnen. Alla spelare har spelat någon gång på grepolis och lär vara kvar i toppen om de nu inte blir ner kladdade av någon annan allians ;). Dessa kan bitas så se upp! De gillar även morötter vad jag har hört :p?

2:a Cosa Nostra Är en allians där jag inte känner igen alla namn men som tidigare sagt antingen stannar de på topp eller så blir det en flopp. Men dessa är att räkna med och de har även rätt mkt offensiva KP.

3:a ULTIMATE Ja ca 50% av alliansmedlemmarna känns igen och kommer definitivt bli ett hot på Zeta om nu de Kladdiga Hestarna delar med sig av servern ;)!
Även dessa har gått in hårt på offensiva KP.

4:a Shadows of Vegeance Kan visa sig farliga. Känner igen en del av namnen. De kanske inte har visat sin offensiva sida ännu men det kan bli farligt för de andra topp allianserna kanske. Flopp eller Topp det återstår att se!

5:a Ages of Empire känner igen ett fåtal namn och enligt mig så får vi se hur det utvecklar sig. Om de satsar hårt eller håller sig tillbaka dragna det återstår att se.

6:a Sarkar Raj Vet ej så mycket om dem men då jag inte känner igen något namn nästan. Dessa kommer nog ligga kvar på den plats de är eller sjunka i listan.

7:a Angels of Honor Även dessa kommer nog hålla till på deras plats i listan kanske gå upp eller ner men lär vara rätt medelmåttiga. Känner igen en del spelare som kan visa deras kunskaper.

8:a Tartaros dessa är duktiga kriga så se upp för dessa! Om de får lite mer poäng kan de vara med på toppen och slåss med de andra allianserna.

9:a Thunderstorm <3 Är en allians som är under ombyggnad så vi kanske försvinner från topp 10 men vi lär vara där igen närvi plockat ut de aktiva & seriösa medlemmarna. Resten får ni skriva då jag ej ska skriva om min egen allians då det känsn tråkigt, roligare om andra personer analyserar den.

10:a TSE 2.0 lär bli farliga. Massor av igenkända namn och en stark offensiv sida. De har minst medlemmar på top 10 och sedan är det Thunderstorm som har näst minst.

Analyserad av Timinius. Mina åsikter som sagt så ta inte åt er om ni inte vill!
 

DeletedUser

Guest
Ja även jag gör en lista då, även om den blir sämre enligt er ;)!

1:a Kladdig Hest Ja dessa går in hårt i början och leder rätt stort inom anfallspoäng. Känner igen 90-95% av namnen. Alla spelare har spelat någon gång på grepolis och lär vara kvar i toppen om de nu inte blir ner kladdade av någon annan allians ;). Dessa kan bitas så se upp! De gillar även morötter vad jag har hört :p?

2:a Cosa Nostra Är en allians där jag inte känner igen alla namn men som tidigare sagt antingen stannar de på topp eller så blir det en flopp. Men dessa är att räkna med och de har även rätt mkt offensiva KP.

3:a ULTIMATE Ja ca 50% av alliansmedlemmarna känns igen och kommer definitivt bli ett hot på Zeta om nu de Kladdiga Hestarna delar med sig av servern ;)!
Även dessa har gått in hårt på offensiva KP.

4:a Shadows of Vegeance Kan visa sig farliga. Känner igen en del av namnen. De kanske inte har visat sin offensiva sida ännu men det kan bli farligt för de andra topp allianserna kanske. Flopp eller Topp det återstår att se!

5:a Ages of Empire känner igen ett fåtal namn och enligt mig så får vi se hur det utvecklar sig. Om de satsar hårt eller håller sig tillbaka dragna det återstår att se.

6:a Sarkar Raj Vet ej så mycket om dem men då jag inte känner igen något namn nästan. Dessa kommer nog ligga kvar på den plats de är eller sjunka i listan.

7:a Angels of Honor Även dessa kommer nog hålla till på deras plats i listan kanske gå upp eller ner men lär vara rätt medelmåttiga. Känner igen en del spelare som kan visa deras kunskaper.

8:a Tartaros dessa är duktiga kriga så se upp för dessa! Om de får lite mer poäng kan de vara med på toppen och slåss med de andra allianserna.

9:a Thunderstorm <3 Är en allians som är under ombyggnad så vi kanske försvinner från topp 10 men vi lär vara där igen närvi plockat ut de aktiva & seriösa medlemmarna. Resten får ni skriva då jag ej ska skriva om min egen allians då det känsn tråkigt, roligare om andra personer analyserar den.

10:a TSE 2.0 lär bli farliga. Massor av igenkända namn och en stark offensiv sida. De har minst medlemmar på top 10 och sedan är det Thunderstorm som har näst minst.

Analyserad av Timinius. Mina åsikter som sagt så ta inte åt er om ni inte vill!

Tycker faktiskt att du var duktig Tim!!
 

DeletedUser

Guest
Nu skriver jag mitt bidrag, Innan ni börjar läsa vill jag bara veta att jag faktiskt inte har NÅGON som helst koll på hur denna världen ser ut. Jag vet bara det man kan se på ytan. Jag har inte orkat veta texten mellan raderna. Och jag kommer även leka med en hel del tankar och teorier.

Monpol = Ensamrätt, i detta fall över haven.

Kartan jag använde mig av är;

Kladdig Hest - Ni vet snacket, erfarna spelare med mera. Enligt mig kommer de börja kriga mot Shadows of Vengeance i framtiden men deras propaganda krig mot Cosa Nostra lär inte sluta på ett tag. Känns ungefär som kriget mellan eximius och 1337 på beta, två helt olika hav och krig utan någon vettig förklaring. Men ack, så mycket prestig och heder stod på spel att inget lag kunde sluta anfalla det ena eller andra. Högst snitt på deras spelare så de är klart värda sin första plats. Tror dock att de har hemliga sammarbeten med allianser.

Cosa Nostra - Än en gång, ni vet snacket. Erfarna spelare med mera. Om de inte redan har försökt så kommer de i framtiden att ta försöka ta Kladdig Hest spelare RedAndWhite . Här är den den enda vettiga anledningen till krig mellan allianserna då Kladdig Hest faktiskt har en chans att påverka Costra Nostra riktigt mycket, genom att stoppa dem från underverk. Då Costra Nostra har väldigt många spelare här kommer de planera ett underverk, Då Kladdig Hest inte kommer godkänna detta kommer pumpa in trupper i denna stad.

ULTIMATE - Ett framtida krig mot Tartaros är givet, allternativt motsatsen att dessa som delar relativt mycket på Hav 54 kommer sammarbeta. Hur som helst, dessa allianser kommer nämnas i samma meningar i framtiden. Just nu vågar jag påstå att Ultimate nästan har Monopol på Hav 54. Hejhej Lordcibej! :D

Shadows of Vengeance - Alliansen som bryter mönstret. Topp 3 allianserna har haft en kraftig dominans i sitt säregna hav, här är alliansen som förhoppningsvis utmanar Kladdig Hest, kriget känns givet om man tänker på Kladdig Hest diplomati-reform - Inga IAP eller allianser.

Age of Empires - Ledarallians i hav 44 om de är ute efter monopol kommer de kriga mot Angels of Honor, men om de är smarta så avstår de, Då man inte vill expandera in i världen. Om Age of Empires skulle få för sig att ändå kriga så mot Angels Of honos och vinna, Då hade de nya alliansgrannarna blivit kladdig hest samt costra nostra

Sarkar Raj - Skulle kunna jämnföra denna allians med dåtida Mongoliet, De har en stormakt Thunderstorm (kina) att besegra för att sedan få stora stäppmarker i Hav 55. Om dessa har en bra ledning kommer dessa bli långvariga på topp 10 om de vinner mot Thunderstorm.

Angels of honor - När jag tänker efter, ni verkar vara dödsdömda. Sorry, era grannar är Costra Nostra, Kladdig Hest och Age Of Empires. 3 av topp 5 allianserna. Är det någon allians som är beroende av kompetens inom diplomati och krigsförning är det dessa. Om ni lever alls inom 6 månader. Då vågar jag påstå att ni är den bästa alliansen i Zeta. Även om ranken säger något annat.

Tartaros - Krig mot Ultimate, där Tartaros kommer bli anfallna. Påminner lite om Angels Of Honor om ni expanderar in i världen kommer ni hamna i samma dödsläge som dem. När jag tänker efter känns det lite som för de ryska soldaterna i andra världskriget. Antingen stormar ni Ultimate (tyskarna) eller så blir ni skjuta i ryggen av Kladdig Hest och Costra Nostra (ryska officerer).

Thunderstorm - Om den här alliansen vinner ett krig mot Sarkar Raj så kommer dessa ha monopol på den södra delen av Hav 55 - Har 4 riktigt onödiga städer mitt ibland Costra Nostra högområde. Men om Thunderstorm kan hantera sin diplomati riktigt bra så ber dem Kladdig Hest att pumpa in trupper då kladdig hest inte vill att costra nostra ska kunna bygga underverk på dessa öar, jag behöver nog inte nämna att de har väldigt många spelare på dessa två öar som är aktuella...

Dragon Knights - Den mest utspridda alliansen på topp 10 listan, har spelare på alla fyra haven, dessa är även långt ifrån varandra. Min teori till detta kan vara att spelarna har blivit erövrade eller började om. Diplomaten Karwo är rolig att samtala med. Dessvärre känns dessa som de Svenska bidragen till Eurovision, De hajpas och floppar.

Sådärr, jag orkar inte gräva som en mullvad efter mer fakta och teorier att leka med. Tack för mig
:cool: <--- Förövrigt den mest utjatade smilis på grepolis....
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Greco... I like it..

Va någe sådant jag tänkte göra om jag gör en Seriös press av top 10.. ;)
 

DeletedUser

Guest
Greco... I like it..

Va någe sådant jag tänkte göra om jag gör en Seriös press av top 10.. ;)

Tack så mycket :)

Jag hade inte lust att gräva in mig i ämnet men fick ganska mycket tankar genom att kolla på kartan jag laddade upp... Det enda jag kollade på grepolistats var hur högt genomsnittet var på spelarna i kladdig häst.

Sedan hade jag kunnat nog skriva det dubbla om jag var politiskt insatt i den här världen :)
 

DeletedUser

Guest
Tack så mycket :)

Jag hade inte lust att gräva in mig i ämnet men fick ganska mycket tankar genom att kolla på kartan jag laddade upp... Det enda jag kollade på grepolistats var hur högt genomsnittet var på spelarna i kladdig häst.

Sedan hade jag kunnat nog skriva det dubbla om jag var politiskt insatt i den här världen :)

Tycker du var duktig du med!!:p
 

DeletedUser285

Guest
Så då ska väll även jag göra ett "seriöst" jobb och se om jag inte kan få lite rätsida på detta även jag.. ;S

1. Kladdig Hest:
Premade allians från Grepolis forumet.. Det första i sitt slag?
Tidigare har ju bara gjorts via kontakter etc etc. Men inte denna.. (kände inte många spelare sen tidigare)
Men de/vi ligger som sagt med vårat huvudområde i hav 54. Där har vi dubbla poängen städer räknat och mer än 3dubbla i anfallsp närmaste motståndare.
Politiskt sett är vi väldigt restriktiva just nu.. dvs inga iap's eller allys så vitt det går att utläsa av våran press.. :)

2. Cosa Nostra:
Trodde till en början att även denna va pre-made men tror inte det längre.
Då de verkar som om de tar in folk som inte fått plats hos Hestarna.. Iaf av vad man ska tro på alla ansökningar vi tackat nej till i början av spelet.
Men de har samlat på sig en skara duktiga killar och flickor..
Men tror tyvärr att de kommer köra ganska hårt på den Diplomatiska biten.. ;/
De ligger som största kollos just nu i hav 45. Och tror även att de kommer va ledande där ett tag till.. :)

3. ULTIMATE:
Wow.. Första alliansen på listen med caps lock syndromet.. :) sådant är alltid mys:)
MEN ska detta bli zetas FN allians? risken är mycket stor då de redan lyckats skaffa sig en akademi trotts att de inte ens har fyllt sin spelar kvot ;)
Men men Det finns ett gäng duktiga killar och flikkor även här.
Dock verkar de ligga på latsidan? tillbringar sina dagar i hav 55 och med sin akademi kommer de nog äga den delen av servern några veckor till =)

4. Shadows of Vengeance:
Ligger topp 5 bland alla allianser är nr två i hav 54, MEN tror ändå dessa kommer få problem i framtiden har inge hög off point och deras deff point är inte heller så skräck injagande. Tror tyvärr att de kommer få det väldigt jobbigt att hänga med om de inte börjar anfalla snart då deras andra huvudhav är hav 45 där Cosa Nostra ligger..
MEN man ska inte ropa hej förtidigt då även dessa aspirerar på att bli årets FN på zeta =)

5. Age of Empires:
Här har vi en allians som går in hårdast av top 5 allianserna i diplomati.
De har inte bara en akademi har dessutom fixat sig en allierad. GJ.
som största allians i hav 44 verkar de säkra upp det havet med sina allierade ganska väl.. ÄN så länge =)

6. Sarkar Raj:
Vem va?.. För att vara en allians på top 10 verkar ni väldigt inaktiva.. Luktar mass-invite lång väg.. 13 plats på anfalls listan not so good..
Sen känner jag inte igen en kotte av namnen så kan va så att de inte spelat på någon av de världar där jag hängt eller att de kör under nya nick..
Men aah ni kommer nog försvinna ganska fort om inte ni också börjar röra på era trupper framförallt ni som ligger norröver av er.. Annars kommer ni snart va ett minne blott..

7. Angels of Honor:
Dessa har väll köpt sig extra tid på denna värld genom att de skaffat ett hyffsat bra förbund med AoE. Men de har iaf jobbet lite med gubbarna..
Dock så är anfalls poängen alldelles för låg. Platsen är ändå ok för en allians på denna placering..
Kort och gott de verkar ha en fungerande diplomat med tanke på sin placering på kartan gränslandet 44.54 ;)

8. Tartaros:
Hmm.. de verkar ha jobbat bra.. men känns ändå som om de kommer ha det svårt såvida de inte fixar fram ett jävligt bra förbund med någon top 5 allians. Men med sitt huvudområde i hav 55 och dela det med Caps Lock alliansen det kan nog bli jobbigt för dem.. ;/

9. Thunderstorm:
Har ju mer eller mindre redan erkänt att de är en mass-invite allians..
Men det ser man också på staten 14 plats på anfall och en ganska låg poäng på försvar..
säger det mesta om dem..
Även dessa liksom CN kommer ha problem diplomatiskt men man kan väll nästan ana att de kommer inte ha så stora diplomatiska problem med varandra.. ?

10. Dragon Knights:
va?.. hur kan man ligga top tio UTAN att vara top tio i varken deff eller off.. ?
De kommer få det väldigt svårt i framtiden då de inte ligger samlade någonstans.. De är väldigt utsprida över hela världen och det är ALDRIG bra..
Tyvärr men över lever ni första månaden då ska ni vara glada..

Som en slutsats vill jag först ge ett varningens finger till alla allianser 4-10..
Detta är grepolis ett krigs spel. Man kan inte sitta och Sim City spela sig hela vägen till toppen och man kan inte förvänta sig att alla andra ska göra jobbet åt en.. Dessa allianser för ni nog allt se upp med TSE. 2.0, Röde orm och GoF army de har bättre anfalls poäng än många av er och de verkar väldigt taggade.. detta gäller även Ek2K..

Så detta va mig för nu.. kommer tillbaka igen om ungefär en månad och gör en utvärdering av er och gör en ny lista.. ;)

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Haha, känns som att jag dragit igång en liten trend här.. Va kul, många bra listor, kul läsning! :)
 

DeletedUser

Guest
9. Thunderstorm:
Har ju mer eller mindre redan erkänt att de är en mass-invite allians..
Men det ser man också på staten 14 plats på anfall och en ganska låg poäng på försvar..
säger det mesta om dem..
Även dessa liksom CN kommer ha problem diplomatiskt men man kan väll nästan ana att de kommer inte ha så stora diplomatiska problem med varandra.. ?

Ganska svårt att få mycket offensiv KP när man sitter med endast 1 person på min ö som farmades dalgligen. jag har 100% moral mot en person och sedan ligger det väll på 80-90%. Då resten är inom alliansen eller har inga gubbar alls.

Men ja det har gått någon vecka och allt har bara börjat och hur leken slutar det kommer vi märka med tiden...
 

DeletedUser

Guest
Känns lite väl tidigt att prata om att R&W kan sabba CNs chanser att bygga underverk. Är ju inte förrän nästa vecka som man kan bygga dom ändå.
 

DeletedUser285

Guest
Ryktas om att Hestarna fortsätter sitt fredliga expanderande.. :)
 

DeletedUser

Guest
Hestarna är snella hestar. Alla rykten om motsatsen kommer besvaras med en attack. Skulle attacken utebli kan ni attackera er själva för ibland hinner jag inte.
Det ryktas om att hestarnas hage börjar utvidgas nu.
 

DeletedUser

Guest
Haha älskar hur alla hestar hackar på mig :D
(CN diplomaten)

Tänker inte tjafsa emot, förstår att det ser lite fail ut från eran censurerade förvrängda synpunkt ;)
Särskilt när det hela var lite fail från min sida på riktigt..

Svårt att diskutera med någon som från första början har som syfte att starta bråk tho :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Se till att hålla ryktandet i ryktes tråden är ni snälla.
 
Topp