Grepolis Version 2.0!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Har tyvärr får ett stort problem på den tekniska biten, får återkomma med de rätta inställningarna för Värld Zeta!

Återkommer så fort jag bara kan.
 

DeletedUser218

Guest
Vilka världar kommer att uppgraderas till 2.0?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hur går förändringen till?

Låter som om G2 för med sig många bra förändringar (har provat den engelska betan).
Vad som inte framgår - eller så har jag bara missat det - är hur ändringen från G1 till G2 ska gå till i redan öppnade världar (Alfa, Beta, etc).

Forskningen i Akademin ändras, Befolkningsregler ändras etc.

Gaffel, kan du utveckla?

Tack
/Jollydack
 

DeletedUser

Guest
Låter som om G2 för med sig många bra förändringar (har provat den engelska betan).
Vad som inte framgår - eller så har jag bara missat det - är hur ändringen från G1 till G2 ska gå till i redan öppnade världar (Alfa, Beta, etc).

Forskningen i Akademin ändras, Befolkningsregler ändras etc.

Gaffel, kan du utveckla?

Tack
/Jollydack

En del ska ju vara överraskning!
 

DeletedUser962

Guest
Fattar fortfarande inte varför vi kan ha en 4.0 speed värld :(

Norska världen har ju det ;)


Och hur går det med inställningarna?
 

DeletedUser4

Guest
Med version 2.0, som Värld Zeta kommer att ha, kan vi förhoppningsvis styra fler inställningar.

Hoppas på att kunna annonsera dem slutgiltiga inställningarna imorgon eftermiddag!
 

DeletedUser4

Guest
Värld Zeta. Första världen med version 2.0, så var först med att inviga och prova på den nya uppdateringen!

Startdatum:
Tisdag 12e April



Inställningar

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><table class="ws"><tbody><tr><th>Hastighet:</th><td> 2.5
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td> 1.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Aktivt, 01-06 (5h)
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td> 3 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td> 40
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Gamla - belägringsbaserat.
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td> Aktivt
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td> Alla + den nya guden Hades!
</td></tr></tbody></table>

1. Vi kan tyvärr inte ha högre än 3 med den nya världen p.g.a prestandaskäl.

2. Lågt tak för allianser och gamla erövring, önskat från spelare.

3. Moral är ett måste, poängbaserad i dagsläget. Nästa värld kanske slipper moral.

Vi hoppas att dessa inställningar skall uppskattas.
 

DeletedUser

Guest
Värld Zeta. Första världen med version 2.0, så var först med att inviga och prova på den nya uppdateringen!

Startdatum:
Tisdag 12e April



Inställningar

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><table class="ws"><tbody><tr><th>Hastighet:</th><td> 2.5
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td> 1.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Aktivt, 01-06 (5h)
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td> 3 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td> 40
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Gamla - belägringsbaserat.
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td> Aktivt
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td> Alla + den nya guden Hades!
</td></tr></tbody></table>

1. Vi kan tyvärr inte ha högre än 3 med den nya världen p.g.a prestandaskäl.

2. Lågt tak för allianser och gamla erövring, önskat från spelare.

3. Moral är ett måste, poängbaserad i dagsläget. Nästa värld kanske slipper moral.

Vi hoppas att dessa inställningar skall uppskattas.

När kommer zeta världen?
 

DeletedUser

Guest
Startdatum: Tisdag 12e April

Står i inlägget du citerade
 

DeletedUser845

Guest
Om man nu ska köra med moral så måste man ju fixa det som jag alltid har snackat om. D.v.s göra moralen inaktiv i 48 timmar om spelaren i fråga har anfallit en först.

För övrigt så är moral knappast ett måste, när jag var helt ny i detta spelet så började jag på alfa när världen hade pågått väldigt väldigt länge. P.g.a min startposition så kunde jag växa till 100k utan att någon överhuvudtaget ens anföll mig. Spelet fördelar ju redan så att nya spelare hamnar långt ifrån stora spelare, därför kan man KNAPPAST säga att moral är ett måste.
 

DeletedUser962

Guest
Innan så stod det aktivt i 12 månader nu står det bara Aktivt.
1. Varför inte tidsbegränsat? För vi har ju redan konstaterat att knappt någon vill ha Moral.... -.-

2. Varför har vi det gamla erövrings systemet? :(?

3. Och jag undrar fortfarande varför vi inte kan ha en värld 4.0 värld? Hastighet dvs
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gaffel, det enda spelarna ville ha bort var moralen, och den är kvar?????

För mig är detta en ekvation som inte går ihop om man vill tjäna pengar.
 

DeletedUser1577

Guest
Ändringar i Akademin
Begära trupper har nu blivit borttagen. I 2.0 kommer denna funktion vara tillgänglig för spelare utan att man först behöver forska fram det. I dess ställe kommer ni hitta "Spionage". En forskning som ökar din spions hastighet med 10%.
om man forskat fram detta då. får man tbx forskningspoäng då?
 

DeletedUser

Guest
Fattar inte vad som händer. Bort med skitmoralen bara. Det är det enda vi begär ju.....
 

DeletedUser

Guest
Kan inte alla strejka och skita i denna piss server, eftersom vi endå inte verkar få som vi vill.
 

DeletedUser4

Guest
Kan inte alla strejka och skita i denna piss server, eftersom vi endå inte verkar få som vi vill.

Tyvärr. Det är så för alla versioner.

Den nya versionen som släpps med ny värld, måste ha moral.

Även fast många spelare ogillar den, är det gynnsamt för nya spelare och gör det svårare för större spelare att slå ut mindre. Så har grundtanken varit och kommer att förbli, för det är inte bara något man kan ta bort från en server innan man har kollat på vad som kan hända.

Vi har inte kommit dit än, därför får ni ha tålamod, jag tar upp det med jämna mellanrum så att chefen och mina kollegor kan nå samma sida. Eventuellt göra den tidsbaserad så som på Tribal Wars, det hade varit det bästa.
 

DeletedUser

Guest
Vänd på skiten då, gör ni detta för att vara snälla, eller för att tjäna pengar? :O

Rakt svar tack!
 

DeletedUser4

Guest
Vänd på skiten då, gör ni detta för att vara snälla, eller för att tjäna pengar? :O

Rakt svar tack!

Vi vill värna om "små" spelare och vi vill värna om nybörjare. = Även fast många spelare ogillar den, är det gynnsamt för nya spelare och gör det svårare för större spelare att slå ut mindre.

Vi vill inte förlora erfarna spelare på att det blir för svårt och jobbigt = Eventuellt göra den tidsbaserad så som på Tribal Wars, det hade varit det bästa.


Samtidigt så är vi ett vinstdrivande företag.Så tjäna pengar är ju det vi måste göra för att kunna fortsätta utveckla vår produkt, annars kan vi inte fortsätta att upprätthålla all underhåll som det krävs. (Servrar, nätverk m.m.)

Om inte högsta chefen för Grepolis tror att ta bort moralen inte gynnar produkten och företaget, då finns det med all sannolikhet en bra anledning till beslutet.
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår hur du tänker.

Men varje land borde få större möjligheter att ändra på fler saker själva.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp