Grepolis Version 2.0!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Men hjältevärldarna då? Vilka är det som kommer med där? Topp 100?
Och kommer man kunna registrera sig i en hjältevärld i efterhand?
 

DeletedUser

Guest
jag tror inte du kan registrera dig i en hjältevärld ifall du inte är i topp 100. hela vinnar-alliansen går nog med i den världen. kanske kommer flera världar länkas till en hjälte-värld.
 

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyysh kungen talar

Tycker det är konstigt att man kan "vinna" på grepolis? jag har alltid spelat grepo för att man inte kan vinna. Och så undrar jag om det kommer bli något om krigsstatistiken?
 

DeletedUser845

Guest
Tycker det är konstigt att man kan "vinna" på grepolis? jag har alltid spelat grepo för att man inte kan vinna. Och så undrar jag om det kommer bli något om krigsstatistiken?

Förstår inte vad som är konstigt med att man kan vinna? Själv hade jag lagt ned spelet för länge sedan om det inte vore för att jag hade hört om att denna möjligheten skulle komma. Man tröttnar på att "bygga ut sitt imperium" förr eller senare, då vill man gärna ha något syfte med spelet.
 

DeletedUser1459

Guest
Håller med MrBd till fullo, därtill gör moralen också det svårt att t ex erövra små men strategiska spökbyar på kanske 2k. Om en sådan har def-trupp och bongårdsnivå på 20-25. Så går det åt 3 fulla off-byar för att ta den om man själv har 10 byar eller mer, sanslöst löjligt. Men det kan man ju lösa med att moralen upphör efter 1-2 veckors inaktivitet :).

Men som sagts, detta är inte Sim City och det bör inte då heller var en förmån för spelare som loggar in och bygger 10 min varannan, var tredje dag. Alla spelare klarar sig alldeles utmärkt utan moral om man har en daglig aktivitet och det är väl också det minsta man kan begära som medspelare.

:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Finns ingen moralsänkning vid anfall på spökbyar..

Annars så håller jag med
 

DeletedUser378

Guest
Kan ju inte annat än hålla med folket som säger att man tillslut tröttnar på att bygga ut sitt imperium och yttrar mig då som ägare till 3 konton med över 3000 byar vardera. Det finns tillslut ingen vilja att hålla igång alla dessa städer och tillslut så tar spelet över ens normala liv om man ska fortsätta spela aktivt och faktiskt ta vara på alla dessa tillgångar som kommer med den ökade mängden byar.

En av de saker som jag ser väldigt positivt till här är att det finns en möjlighet till ett slut och sedan de när målet är nått så kommer de som orkade hålla ut till slutet belönas för detta med möjligheten att spela på hjältevärlden som kommer, istället för att bygga ut kontot i en oändlighet ge det vidare till en ny spelare när du tröttnat som sedan gör precis samma sak 2-4 månader senare då han/hon också upptäcker att det inte finns tid till att driva runt kontot.
 

DeletedUser1459

Guest
Finns ingen moralsänkning vid anfall på spökbyar..

Annars så håller jag med

Okey, det kanske var ett dåligt exempel att nämna dom små skit-byarna som spöksbyar, det kan säkert ha varit någon "aktiv" spelare vars by stagnerat vid 2-3k och som man sneglat på i månader men inte hänt någonting. Så visst en spelares byar blir inte spökbyar förrän efter 30 dagars inaktivitet, utan hålls igång genom att loggar in för att ha kontot aktivt.
Principen är dock densamma, och om man som allians vill ha herraväldet över en ö så bör ju spelarna på ön vara närvarande mer än var tredje vecka och inte enbart hålla kontot igång och då är det nästan hopplöst att erövra en sådan liten by.
 

DeletedUser845

Guest
Gaffel, det finns en till sak du måste kolla upp åt oss faktiskt...
I 2.0 betan så har det varit så att top 50 allianserna måste uppnå en viss mängd sammanlagda poäng för att Age of wonders ska starta, på en svensk server så kan vi inte sätta denna på 250 miljoner poäng som det var i betan då våran player pool är på tok för liten för det. Skulle du kunna kolla upp var våran Age of wonder "dörr" kommer ligga på om detta systemet fortfarande är aktuellt?
 

DeletedUser

Guest
Världen måste vara igång i 9 månader först också! :D


kolla på alfa, de är inte ens i närheten och kommer aldrig komma upp i de sirforna, tänk lite innan du skriver vännen.


chamie har helt rätt, desa måste bli anpassade till svenska serven som är väldigt lite spelare och kommer bli mindre nu när ni öppnar en ytterligare.


lev väll :cool:
 

DeletedUser4

Guest
Förstår att ni inte tyckte om inställningarna för Värld Zeta, så jag ska sätta mig ner och göra om dem lite.

Så förhoppningsvis ska dem bli betydligt mer önskvärda än i dagsläget.

Återkommer inom kort!


ps. Chamie, ska kolla upp det, promise. ds.
 

DeletedUser378

Guest
Måste nog hålla med om att vi inte kan hålla en sådan gräns.
Och för att slänga in lite stöd så gör jag som Godlajk sa och kollar på alfa som just nu har 87.964.855 poäng innefattat i sina topp 50 allianser.

Vilket då inte gör den till .se's poängtätaste server men det ger en uppskattning vet tex att beta har gått om alfan för länge sedan med sin ökade serverhastighet och alfas bästa allians platsar numera på 3e plats på betan.
 

DeletedUser

Guest
Måste nog hålla med om att vi inte kan hålla en sådan gräns.
Och för att slänga in lite stöd så gör jag som Godlajk sa och kollar på alfa som just nu har 87.964.855 poäng innefattat i sina topp 50 allianser.

Vilket då inte gör den till .se's poängtätaste server men det ger en uppskattning vet tex att beta har gått om alfan för länge sedan med sin ökade serverhastighet och alfas bästa allians platsar numera på 3e plats på betan.

85 milj på top 50 borde det vara :) istället för 250 milj...
 

DeletedUser

Guest
?

Kan ju inte annat än hålla med folket som säger att man tillslut tröttnar på att bygga ut sitt imperium och yttrar mig då som ägare till 3 konton med över 3000 byar vardera. Det finns tillslut ingen vilja att hålla igång alla dessa städer och tillslut så tar spelet över ens normala liv om man ska fortsätta spela aktivt och faktiskt ta vara på alla dessa tillgångar som kommer med den ökade mängden byar.

Så om jag fattat det hela rätt så sitter du och trycker på 9000 byar? Eller missuppfattade jag ditt inlägg? Det är betydligt mer än den största alliansen på beta sammanlagt...
 

DeletedUser378

Guest
Jag trycker inte på några 9000 byar och ingen av dessa konton kommer härifrån grepolis. Är du intresserad av hur mina konton här ser ut finns det en utmärkt service för statistik till detta spel där du kan få dig en fin översikt.

Utan dessa konton kommer från spel med liknande upplägg dock så läste jag igenom inlägget och det skall stå "som tidigare ägare till" då jag inte tror det finns någon med tid att egentligen driva så många byar samtidigt.

Men ditt lilla inlägg nu förde oss in på offtopic då detta sannerligen inte ska handla om mina tidigare bedrifter. Men du är välkommen att höra av dig till mig igm alt via meddelande funktionen här på forumet.
 

DeletedUser845

Guest
Det borde väl gå att göra en matematisk uträkning för hur mycket poäng dörren ska ligga på bara?
Är det 250 miljoner för en server anpassad till 30.000 spelare, så borde väl 50-75 miljoner vara en ganska okej siffra för en värld med 5000-7500 spelare?

Även om t.ex gamma bara har 2500 spelare kvar nu, så kan man räkna den som 5000-7000 spelare värld enligt min mening då man i så fall borde räkna från hur många spelare som fanns på världen under den månadsperiod när världen var som störst.

Hoppas för övrigt att man fixar så att moral inte är aktivt när man anfaller underverks städer, för i så fall så kan man utnyttja det på ganska så extremt fula sätt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp