Gammablad del 1

DeletedUser

Guest
Och sakii, jag är kanske lite dum/elak i min dialog
med dig,, men jag ska vara ärlig mot dig.

Jag mår inte sådär toppenbra just nu, min fru
sen 30 år tillbaka är minst sagt "pissed of på mig"
pga mitt spelande här.... så därför är jag nog
lite extra elak mot alla just nu....

och kanske just mot dig.....

Det är lungt migrec, många av oss har hamnat i skiten på grund av spel som GP, TW och Travian, jag har full förståelse.

Och för att inte gå helt off topic så ser vi alla fram emot del två av Gammabladet cortuser ;).
 

DeletedUser971

Guest
Det är lungt migrec, många av oss har hamnat i skiten på grund av spel som GP, TW och Travian, jag har full förståelse.

Och för att inte gå helt off topic så ser vi alla fram emot del två av Gammabladet cortuser ;).

Tack.... ;-)
 

DeletedUser1593

Guest
del 2 fixar jag då :)

Jag tänker nog intervjua ungefär samma personer som förra gången men är det någon mer ni vill ha med?
 

DeletedUser1593

Guest
eller inte då ingen verkar vilja svara... Jag fortsätter leta på spelare från toppallianserna som vill vara men :) En del svarar också så kort att jag inte tar med dem. Men har 4 stycken. Ska försöka få lite fler :)
 

DeletedUser

Guest
eller inte då ingen verkar vilja svara... Jag fortsätter leta på spelare från toppallianserna som vill vara men :) En del svarar också så kort att jag inte tar med dem. Men har 4 stycken. Ska försöka få lite fler :)


Om du kan ta gärna 10 stycken =)
 

DeletedUser

Guest
tjena jaa okej kan FÖRSÖKA :)



Gött, fan vilken bra dag de var idag :D, jag jobbar som marknadsförare och sålde rekordet idag :D

Så Chefen tackade mig och bjöd alla på kontoret på Go-Kart haha :D

Stabilt 14 pers ute på banan, de va riktigt kul! dock var jag riktigt dålig :( kom första heatet 4dje o andra heatet 10plats :phaha
 

DeletedUser1593

Guest
sniff sniff


det luktar Gammablad lång väg sniff sniff :) ni får hålla er till tåls lite till :) men
 

DeletedUser1593

Guest
Här kommer det efterlängtade gammabladet hoppas att ni får en trevlig läsning :)

MVH: Cortuser


DANZAP spelare i Veteranerna



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?

Jadu, Veteranerna som jag är en stolt medlem i har ju lyckats skaffa sig många (o)vänner verkar det som.
Det är såklart väldigt svårt som toppallians att stå emot anfall från så många håll speciellt som det är mycket spelare med stora resurser som är kvar i de anfallande allianserna.
Hittills tycker jag dock att detta har lyft servern lite igen och skapat en liten nytändning hos de veteraner som kanske hade slappnat av en aning.
Vi är ju här av en anledning, att kriga så såklart.

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
Hiss från min sida även om jag tror det kan vara klurigt att implementera detta på en äldre värld.
Tycker att 2.0 har lyft en del saker även om jag fortfarande som gammal vanemänniska har bekymmer med layouten ibland (skyller det på åldern).


Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Jag skulle nog inte välja en specifik spelare utan kanske mer den känslan och gemenskapen vi hade ett tag Bjarke, Atilla, Pjotr och gänget i början på Gamma. Det var en tid som inte inriktade sig totalt på spelet utan kanske mer socialt vilket kanske syntes till slut när BoO rasade, haha. Men där lades ggrunden lite till den kärnan av vänner man har idag i spelet och som har gått genom server till server trots att vi ibland tom har krigat mot varandra.

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Eftersom jag är en tävlingsmänniska så vill jag såklart vinna, varje server som startar så inser jag tyvärr att jag kanske inte ligger i den direkta toppen men jag harvar på så gott jag kan.
Sedan har man fått enormt mycket vänner genom tiden som jag uppskattar väldigt mycket när man sitter och tjatar på skype tillsammans eller när man får vara delaktig i en lyckad aktion.


Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
Daniel, 37 år som bor i Märsta norr om stockholm.
Lyckades lura en kvinna att gifta sig med mig och till och med skaffa barn, tror dock hon börjar komma på mig snart. haha
Försöker inbilla mig att jag fortfarande har en kropp som är optimal för fotboll så jag kickar lite korpen.
Annars är det musik, film, fotografering och spel som är mina stora intressen.
Tänkte väl börja träna med men tydligen blir det jävligt långt till gymet så fort man tänker sig åka dit. ;-P

Hoppas alla fortsätter spela och ha skoj, för det ska jag.
Det blir många svängningar på servrar och allianser startas och avslutas men alla bör minnas att detta bara är ett spel och vi alla skall kunna umgås trots att vi kanske stjäl en stad eller 2 av varandra.
Jag har faktiskt jättebra kontakt med många av mina fiender på i stort sätt alla servrar.





MAUZER spelare i The Last of the Legions



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Veteranerna kommer att falla sönder, har hänta samtliga allianser i toppen

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
Kluven vet inte tror jag inte vill ha det här men gärna på en annan server

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Svårt att välja men Toysan eller carlito80, kan egentligen inte välja men säger toysan

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?

Mitt mål? har inget mål spelar för det är kul.

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)

En 38 årig familjefar som enligt frun är här för mycket,bor i förorten till stockholm kör lastbil förutom då det är vintersäsong då sitter jag i min lastmaskin och plogar snö :-D är troligen en av dom som har haft mitt nickname längst tog det redan på den tiden när Counterstrike kom för första gången :)



PETOPILL spelare i Motherfakkers



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Jag tror att Veteranerna får det tufft framöver. Det ser ut som att det är flera allianser som har gaddat ihop sig mot dem (dock inte vi). Men de har många duktiga spelare så det är inte omöjligt att de klara sig bra i kriget.

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
Jag har spelat på Gamma så länge så den servern vill jag ska vara kvar som den är. Nu har jag hoppat på Eta också och jag gillar den med, så mitt svar blir att jag gillar blandningen på servrarna som den är nu.

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Det skulle nog vara DeFlava, en kille som var ledare för en allians då Delta startade. Han kanske inte var den bästa spelaren men vi kom bra överrens. Annars gillar jag de medlemmar vi har i vår allians nu, det är bra killar, en del är galnare än andra men vi har kul ihop.

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Den frågan var enkel. Det är framförallt att ha kul, och det har vi.

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
Jag är en 46-åring som är bosatt djupt inne i de dalsländska skogarna. På somrarna hitta ni mig vid nån holme eller nån vik i Vänern, sippandes på en Gammeldansk eller/och bärs med ett metspö i handen. Regnar det så sitter jag inne i ruffen och spelar Grepolis.



PERG spelare i Praetorian Guard



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Håller Veteranerna ihop kommer dom nog klara sig bra ett tag framåt men krig slutar sällan som man tänkt sig från början..

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
2.0 ja tack, jag vill ha nått mer än oändlig expansion att kämpa för...

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Hmm, inte spelat länge på nån annan server men SPQR skulle jag nog vilja ha med mig här också :)

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Vet inte om jag vill säga vad mitt mål är i ett öppet forum så fördriva tid säger vi ;)

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
26åring från dom Småländska skogarna. En av ledarna för Praetorian Guard. Är väll inte så känd här på gamma men kommer inte 2.0 har jag ju god tid på mig och kanske rent av hinner ge längre svar :)


JJNTE spelare i Redrum Custodes



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Med tanke på att alla allianser och spelare redan är så stora så tror jag inte att någon kommer segra, iallafall inte pga erövrade städer. Det som kan hända är att nyckelspelarna i allianserna slutar eller går till en annan allians och på så sätt avgör kriget. Det är bara att kolla på Capi kriget, det slutade med avhopp/inaktivitet.

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
Jag gillar 2.0 och jag ser framemot resultaten om det ska införas på de gamla världarna. Ett mål/slut i spelet gör att man måste skärpa till sig och det ser jag inget negativt med.


Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Det finns många spelare som jag hade velat se göra en comeback men det kommer aldrig hända i den här servern är jag rädd för. Men istället för att älta förluster så kan man lära känna andra trevliga personer.


Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Mitt mål i spelet är att ha roligt oavsett vad, annars hade jag nog inte suttit här och skrivit till dig. Fast långsiktiga målet är att dra ner på det här spelet eftersom det tar flera dagar av mitt liv, som är dyrbart precis som alla andras ;)

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
En 17årig grabb från norra Sverige som gillar spel av alla de slag. Pluggar för att bli civilingenjör och än så länge flyter det bra.
För mig är träning en hobby :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1593

Guest
Railor spelare i ÖRÅDET



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Jag tro att de andra kommer gå segrande ur detta. SÅ länge de håller ihop och inte låter Veteranerna vila.

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
Diss. Jag hade väntat mig mycket mer av 2.0 och blev rejält besviken när den kom. Och inte nog med det man tog så gott som död på alla de gamla rävarna.Capi alliansen är ett talande exempel här på Gamma. När 2.0 kom så sten dog de. Från att ha varit helt outstanding här

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Ja du en riktigt bra och svår fråga. Som jag inte riktigt vet vad jag ska svara på. Trevliga för mig personligen är väl att de flesta fortfarande spelar. Men C0ZM0S och jag har hållt på här i evigheter. Och den dagen han slutar om han nu någonsin kommer göra det. DÅ blir det honom jag definitivt skulle återuppväcka från de döda.

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Att ständigt förbättra mig här och klura ut nya ideer på vad jag/vi kan göra bättre. Och framför allt att ingen vet vad man har i bakfickan. Folk eller allianser som anfaller ska känna att det kostar mer än det smakar att anfalla. Kan man då få dem att att rygga tillbaka. Så är man en bit på vägen.

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
Ja du lite om mig själv. Får väl ta och göra mitt bästa iallafall. Jag är 40 år, gift har 3 barn 18,15 och en bonus dotter på 12. Jobbar 5 skift så man är ständigt upp kopplad på Grepolis hemma som på jobbet. Sitter även i en styrelse samt filmar/rapporterar för våran hockeyförening KRIF i Div 1. Hockey tokig som man är så sysslar man med det så gott som dygnet runt. Annars är jag nog en ganska glad prick som bjuder på mig själv.

Mitt nick här på Grepolis har följt mig sedan min tid när jag spelade Wow. Och det var det självklara namnat att använda även här.

Och själv Cortuser
för att du tog dig tid att göra detta Gammablad för oss alla. Keep up the good work.



Itwasmurder spelare i Segraz



Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Vilka som går segrande ut ur kriget är svårt att se just nu, veteranerna har ett stort område att täcka och har blivit/är anfallna från flera håll.
Personligen tror jag inte dom blir utplånade då det är för många städer att ta, även om hela servern skulle gå ihop mot dem, så skulle det nog se ut ifall alla gick emot oss i Segraz också.
Tror inte att allianser kan bli utplånade helt (beror på vilken allians det är men jag tänker "topp allianserna").

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
2.0, har jag testade jag på zeta, tycker att de har gjort de bra, förutom att de satte gamla erövringsystemet på zeta servern, har ej testat Eta..
Finns många för och nackdelar med 2.0, främst tycker jag bondby systemet är riktigt bra samt "fönster systemet" är otroligt bra.
En stor nackdel är stadshanteringen har jag märkt att det är jobbigare att hantera flera städer.

Underverken är ett jäkligt bra påhitt tycker jag och Hades guden är en av favoriterna.
Tycker dock att de borde ändra tiden innan man kan bygga underverk, har för mig att den ligger på ca 6 månader nu, tror att de skulle locka mer folk om det vara 3de månad.
Samt sluta slänga upp nya server varrannan vecka, utan köra klart en server på ca 3-4 månader och när den är klar skapa en ny server, tror inte det kommer hända då människan och speciellt innogames är så giriga..

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Jag skulle återuppliva baghdad bob så jag har någon att bråka med :)
Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Vårat (Segraz) mål här på grepolis är att ta hela hav45. Mitt personliga mål är att kriga tills jag blir utplånad.

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
24 åring från stockholm, knegar som kock.

Har precis börjat på .com servern Chi där jag går under namnet "Skallepar", ville ha ett nick som visar att det är en svensk som spelar :)

Mvh itwasmurder




Bone71 spelare i De Omutbara

Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
``de andra´´ så klart.

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss? 2.0 är diss

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta ta hit?
Hmmm....väntar med spänning om den spelaren jag tänker på dyker upp här, vem säger jag inte, men det lär synas.

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?

Överleva till "the end"

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)

Mitt nick ÄR Bone71
....det är allt ni behöver veta och allt ni får veta före jag kommer och tar era städer......eller förlorar mina :)
Lycka till alla där ute.



Sakii spelare i Veteranerna


Fråga nr 1 Veteranerna vs ``de andra´´ vilka går segrande ur kriget?
Veteranerna så klart. Det finns egentligen inget krig att tala om, bara en del gerillaattacker mot oss på våra mest avlägsna städer...

Fråga nr 2 2.0 hiss eller diss?
Självklart hiss. 2.0.x medför en väldans massa förbättringar som inte går att införa i 1.x.

Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Jaskomilla. Att läsa allt den spelaren spottade ur sig var både den mest frustrerande och den roligaste tiden på Gamma xD

Fråga nr 4 Vad är erat mål med spelet?
Jag är en ren sim city spelare, gillar att bygga mina städer och försöka maxa allt så att staden ser snygg ut. Jag gillar sjömonster för de ser coola ut. Mitt mål är att bli störst i mitt hav.

Fråga nr 5 Berätta lite om dig själv :) Spelaren bakom ditt nick :)
Jag är en hemmafru på 30 sommrar. Har två tonåringar och en lillskit hemma.
Spenderar dagarna med att sitta på FB, kolla på serier, träna pilates/powerlifting och spela GP.
Är COO för ett visst företag så ibland blir det sena nätter annars har jag massa fritid då mina små minions får göra jobbet.
Som människa är jag extremt dryg och okänslig, fråga mina barn, det vet =P

Mvh
sakii







Detta var andra gammabladet när ni vill ha ett nytt så ska jag försöka fixa det ;) Försökte få spelare från alla allianser i toppen men fick inte alla men detta fick duga :)
 

DeletedUser678

Guest
Fråga nr 3 Ifall ni fick ta hit en spelare från annan server/återuppväcka från de döda vem skulle ni ta hit?
Jag skulle nog inte välja en specifik spelare utan kanske mer den känslan och gemenskapen vi hade ett tag Bjarke, Atilla, Pjotr och gänget i början på Gamma. Det var en tid som inte inriktade sig totalt på spelet utan kanske mer socialt vilket kanske syntes till slut när BoO rasade, haha. Men där lades ggrunden lite till den kärnan av vänner man har idag i spelet och som har gått genom server till server trots att vi ibland tom har krigat mot varandra.


Tack danzap, den ska jag komma ihåg!

Kul läsning!
 

DeletedUser

Guest
Bra jobbat! Intressant läsning.

När kommer nästa blad? :)
 

DeletedUser

Guest
Nä han måste jobba 24/7 för att vi anda ska ha något att läsa!! >.<

Det har ju dock inte hänt mycket så det finns väl inget att skriva om..

Jag har klippt mig, noppat ögonbrynen, vaxat mig, fått pedikyr/manikyr och kört en runda brun utan sol. Så snacka för dig själv att inget händer, här händer mycket. :cool:
 

DeletedUser1593

Guest
jag kan säga att när det händer något kör jag ett nytt blad...
 
Topp