Gammablad del 1

DeletedUser1593

Guest
Jaa detta är bladet tog lite tid och frågorna kan ha blvit besvarade av tiden men ändå, här är det hoppas det blir lika intressant som danzaps :)



Fråga nr 1 Vad fick dig att starta med grepolis?

Fråga nr 2 Capitolium vs Segraz och Veteranerna vilka går vinnande ut ur slaget?

Fråga nr 3 Håller topp 10 allianser en tid framåt?

Fråga nr 4 Vad tror ni om eran allians, stannar den eller växer den mycket och kommer klättra i rank?

fråga nr 5 Om du fick plocka hit en spelare från någon annan server/gamma till din allians vem skulle det vara? ( man får återuppväcka döda, spelare som slutat alltså )

Fråga nr 6 Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.


GELON

Fråga nr 1 Vad fick dig att starta med grepolis?

Hittade en annons om Grepolis när jag spelade fotbollsmanagerspelet, soccermanager.


Fråga nr 2 Capitolium vs Segraz och Veteranerna vilka går vinnande ut ur slaget?

Efter att Segraz blandade sig i kriget mot Capitolium så tror jag att det blir för tufft för Capitolium att gå vinnande ur detta slag.


Fråga nr 3
Håller topp 10 allianser en tid framåt?

Veteranerna: Kommer att finnas kvar i toppen men ligger man på 1:a plats så är man väldigt utsatt för att obehagliga saker kan hända så jag vet inte hur länge de kommer att behålla topp positionen.

Capitolium: Får svårt att ta tillbaka första platsen igen. Tror det är mera troligt att de tappar fler placeringar.

Redrum Custodes: Min egna allians framtid beror på om alliansens nyckelpersoner orkar fortsätta. Har varit med om alltför många duktiga spelare och ledare som har lagt av under resans gång för att säga att vi skall ta oss upp på första platsen igen. Men en av toppallianserna kommer vi att förbli det är jag helt övertygad om.

Segraz: Är en stabil allians som är mycket starka i sitt hemma hav och som har rekryterat smart. Kommer att fortsätta stiga i rankingen och hur långt de tar sig beror på hur de lyckas hantera relationen till övriga topp allianser.

Virus: Har många duktiga spelare som tidigare har spelat hos oss och de kommer att förbli störst i sin del av havet och även klättra några placeringar till ifall någon/några av de nuvarande allianserna framför dem i rankingen drabbas av stora problem.

Praetorian Guard: Är en allians på framfart och som troligen kommer att blanda sig i toppstriden samt även mer eller mindre kommer att påverka vilka övriga allianser som kommer att finnas kvar i toppen. De har ju också en akademi som nästan är uppe på topp 10 listan.

De Omutbara: Ännu en allians som är på framfart och som med rätt vänner kan fortsätta utvecklas och växa sig större.

Motherfakkers: En allians som en gång i tiden startades av spelare som lämnade GoF och som har klarat sig bra men jag tror de får det tufft att behålla platsen på topp 10.

The Red Evils: Kommer inte att på egen hand stiga i rankingen.

*THC*: Vår gamla akademi från GoF tiden som lever kvar som en fristående allians och de borde ha möjligheter att behålla platsen på Topp 10.



Fråga nr 4 Vad tror ni om eran allians, stannar den eller växer den mycket och kommer klättra i rank?

Beror på om nyckelpersoner i alliansen orkar stanna kvar och fortsätta spela och vilka av övriga allianser som blir våra framtida vänner respektive fiender. Det är många spelare som söker sig till oss så med återväxten av spelare har vi inga problem men man måste ha tur att få in rätt spelare för att kunna konkurrera om att vara största alliansen på Gamma.


fråga nr 5
Om du fick plocka hit en spelare från någon annan server/gamma till din allians vem skulle det vara? ( man får återuppväcka döda, spelare som slutat alltså )

En svår fråga då man har träffat på så många duktiga spelare men en comeback i alliansen av spelare som kalliok, lackpådetmesta eller sammari skulle inte vara helt fel.


Fråga nr 6
Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.

Jag är en Värmlänning på 45 år som är boende i Stockholm. Har en dotter på snart 5 år som är en mycket stark konkurrent till Grepolis om min tid när jag är ledig från jobbet.
 

DeletedUser1593

Guest
del 2

SHINGZU


Fråga nr 1 Vad fick dig att starta med grepolis?

Det kommer jag inte ens ihåg. Jag har för mig att jag såg en annons nånstans , och på den vägen är det. Det var i september i fjor.

Fråga nr 2 Capitolium vs Segraz och Veteranerna vilka går vinnande ut ur slaget?

Ja du... Den är inte helt lätt att svara på. Vi hade ju förbund med Cap ett tag, men när de som styrde då valde att lägga ner gamma så hände det något. De som tog över ledningen var mest irriterande och dryga, så då tittade vi på annat håll.
Veteranerna och Segraz har samma tanke om spelet. Så helt ärligt kan jag säga att det finns ingen idag som har en chans att ta någon större mängd städer. Visst kan en och annan som inte är vaken stryka med. Men annars... tror inte det.

Så för att svara på frågan. Det finns idag ingen som kan röra Veteranerna/Segraz! Sen vilka konstellationer som uppstår i framtiden återstår att se.


Fråga nr 3
Håller topp 10 allianser en tid framåt?

Inte en chans! Det finns bara 3 eller 4 stabila allianser där. Resten kommer att försvinna, slås samman eller på annat sätt upphöra/stryka med.

Fråga nr 4
Vad tror ni om eran allians, stannar den eller växer den mycket och kommer klättra i rank?

Jag är ganska säker på att vi stannar där vi är. Åtminstone under en överskådlig framtid. Men man vet ju som sagt inte vad andra planerar vad det gäller sammanslagningar och liknande.

Och jag är lika säker på att Segraz behåller första platsen vad det gäller poängsnitt.

fråga nr 5 Om du fick plocka hit en spelare från någon annan server/gamma till din allians vem skulle det vara? ( man får återuppväcka döda, spelare som slutat alltså )

Killen som tog in mig i The Funeral, Jesperus!
Utan honom hade jag förmodligen lagt av för länge sen. Tyvärr har själv han lagt av, och jag saknar honom fortfarande. Det var han som lärde mig spelet.

Och det finns en till, om man får nämna två. Det är maran
, utan den spelarens stöd och uppbackning skulle det nog vara slut för min del på denna server för länge sen.

Fråga nr 6 Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.

Ja vad finns det att säga..

Gubbe på 46, lever ensam med mina två barn. Geografiskt finns vi i södra delen av landet. Gillar tydligen =) detta spel och tittar in så ofta jag kan.

Som spelare kan man nog kalla mig ganska offensiv, och som diplomat/ledare är det många som kallar mig aggressiv :)

De som känner mig vet sanningen.






GUSTER

Fråga nr 1 Vad fick dig att starta med grepolis?
För att fördriva tiden och att det fanns andra vänner som spelade detta från start.

Fråga nr 2 Capitolium vs Segraz och Veteranerna vilka går vinnande ut ur slaget?

Detta är solklart, måste jag svara? men svaret är självklart Segraz . (finns inga andra som är så aktiva och bra).

Fråga nr 3 Håller topp 10 allianser en tid framåt?
nej inte Capitolium ! Dom kommer inom kort inte vara kvar.

Fråga nr 4 Vad tror ni om eran allians, stannar den eller växer den mycket och kommer klättra i rank?
Vi kommer vara kvar och växa. (men i ranken kan det bli en placering till en början då vi är väldigt få medlemmar).

fråga nr 5 Om du fick plocka hit en spelare från någon annan server/gamma till din allians vem skulle det vara? ( man får återuppväcka döda, spelare som slutat alltså )

finns inga andra jag skulle kunna tänka mig att spela med än dom jag gör.

Fråga nr 6 Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Guster e då jag. har familj och jobbar och står i. villa, volvo, hund barn svensson livet upp i dagen. :)

MVH Guster



DOMBÅS

Fråga nr 1 Vad fick dig att starta med grepolis?
Några arbetskamrater startade ett tag innan mig o då blev jag också tvungen o prova och fastnade sen.

Fråga nr 2
Capitolium vs Segraz och Veteranerna vilka går vinnande ut ur slaget?
Tror att Cap får svårt att hålla emot då dom har blivit av med en del spelare. Nån har slutat o några har bytt allianser.

Fråga nr 3 Håller topp 10 allianser en tid framåt?

Svänger fort på toppen. Nya allianser skapas o gamla försvinner fort. Tror att 5-7 allianser kommer vara kvar ett bra tag framöver.

Fråga nr 4 Vad tror ni om eran allians, stannar den eller växer den mycket och kommer klättra i rank?

Vi har inte som mål att bli större. Vi vill ha en mindre allians som är aktiv.


fråga nr 5 Om du fick plocka hit en spelare från någon annan server/gamma till din allians vem skulle det vara? ( man får återuppväcka döda, spelare som slutat alltså )

Då väljer jag att plocka hit Dimytes som lirar på Epsilon nu. Grym spelare!

Fråga nr 6 Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.

Peter 38 från Borås. 3 barn. Jobbar på lager som kundansvarig. Spel & idrottsintresserad.


MIGREC

Fråga nr 1 Vad fick dig att starta med grepolis?

En arbetskamrat som var inloggad på arbetstid,
frågade vad det var för spel,,, provade,,, och här är jag nu :)

Fråga nr 2 Capitolium vs Segraz och Veteranerna vilka går vinnande ut ur slaget?

Det stadiet har vi redan passerat. Speladministratörerna vann, dom sänkte Capitolium, inte Segraz eller Vet. Flera stora spelare lade av hos cap "när spelet inte gick att vinna", dvs inget 2.x. De lämnade flera 100 spökstäder efter sig som Seg och Vet kastade sig över,,,, det var början till slutet för Cap, luften gick ur alliansen.

Segraz är f.n. den allians som är bäst positionerade och har det mest massiva försvaret,
mycket svåra att slå hål på.

Är osäker på vem som är ledande allians på Gamma om t.ex. 6 månader eller ett år.. allianser har en förmåga att komma och gå ;)

Fråga nr 3 Håller topp 10 allianser en tid framåt?
Nej, absolut inte topp 10, kanske topp 3 håller ett tag framåt.

Fråga nr 4 Vad tror ni om eran allians, stannar den eller växer den mycket och kommer klättra i rank?
Jag tror och hoppas att vi slår oss in på topp 3. Det svåra är kanske inte att ta sig uppåt, det svåra är att hålla sig kvar kring toppen med motivation, krig, spelare som slutar etc. Krävs en mycket bra ledning och lite tur.

fråga nr 5 Om du fick plocka hit en spelare från någon annan server/gamma till din allians vem skulle det vara? ( man får återuppväcka döda, spelare som slutat alltså )
Toysan kom tillbaka, gillar honom skarpt.

Fråga nr 6 Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
51 årig östgöte som spelat olika strategispel hela livet.
Började bl.a. tävlingsspela schack när jag var 7 år, när RISK kom
älskade jag det, sedan kom alla dataspel och nu on-line spel.

Även hela mitt yrkesliv har bestått av strategi, ledning, konflikthantering
och logistik, så jag är helt genomförgiftad :)

That´s it



Hoppas det var intressant läsning

/Cortuser
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra jobbat
helm.png
cortuser och alla ledare som tagit sig tiden att vara med och svara på ett så bra sätt som ni nu gjort.
 

DeletedUser1593

Guest
jaa bra sagt sakii för en gångs skull tack alla som deltagit :)
 

DeletedUser378

Guest
Blev ett fint blad. Gav bra insyn for en some inte spelar pa servern
 

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys kungen talar

Undrar om Gelon svarade på någon sån här?
 

DeletedUser1593

Guest
tack

Tack alla :) nästa blad kommer när något intressant hänt så det är något att skriva om ;)
 

DeletedUser

Guest
Riktigt bra gjort måste jag säga! Ska bli kul att läsa det andra bladet! :)
 

DeletedUser1593

Guest
jag skickade till carlito men han/hon svarade inte... Men om du kan svara nu i efterhand...
 

DeletedUser971

Guest
Det här har du verligen gjort bra...

Och sakii, jag är kanske lite dum/elak i min dialog
med dig,, men jag ska vara ärlig mot dig.

Jag mår inte sådär toppenbra just nu, min fru
sen 30 år tillbaka är minst sagt "pissed of på mig"
pga mitt spelande här.... så därför är jag nog
lite extra elak mot alla just nu....

och kanske just mot dig.....
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp