Det ryktas...

  • Trådstartare DeletedUser3566
  • Start datum

DeletedUser2592

Guest
Ryktas att du aldrig har spelat länge på en värld, guld hjälper bara första månaden. Att man lägger guld betyder inte att man vinner, första månade=guld, resten är skicklighet, aktivitet och timing. Har du fått mer än 5 städer på någon server?
Kolla min historia så får du se.
Men jag orkar inte mer.
Ha de kul på spökservrarna.
 

DeletedUser3448

Guest
Det börjar bli uppenbart att ni inte fattar (eller inte vill fatta) vad jag pratar om. Så jag lämnar det så och lämnar Grepolis.se för all framtid. Ha det bra på eran spökserver.
Ryktas att det är tur ingen fick dig i sin allians iallafall, du verkar inte förstå något vi säger, varför ska vi förstå dig då?
 

DeletedUser3683

Guest
Ryktes at noen ønsker at spillet skal være en kosestund.
Vi skal ikke krige mot hverandre, men le og synge kombaya...
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser2592

Guest
Ryktes at noen ønsker at spillet skal være en kosestund.
Vi skal ikke krige mot hverandre, men le og synge kombaya...
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
Du måste ju vara extremt jävla trög i huvudet. Du har ju verkligen inte fattat någonting överhuvudtaget!!!?? Spela något annat spel. Det finns många som passar dig.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3448

Guest
Du måste ju vara extremt jävla trög i huvudet. Du har ju verkligen inte fattat någonting överhuvudtaget!!!?? Spela något annat spel. Det finns många som passar dig.
Ryktas att Du kan vårda dit språk, vet inte hur gammal du är men man kan tro att du är Straight outta dagis. Är det någon som vi inte vill ha på detta spelet är det dig. Skulle hellre spela på en spökvärld än med eller mot dig. Skriv inte så till någon, och hoppas fan inte du är född 76 som ditt namn, då vill jag spy.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3356

Guest
ryktas att man kan avrunda diskussionen med att säga att madswede kanske borde steppa upp sitt spelande istället för att klaga på andra spelare som kan spelet?
föreslår man noobskydd i så lång tid så har man missuppfattat hela spel iden. man ska kriga och ta städer av varandra..finns nog andra spel som passar dig bättre
 

DeletedUser3681

Guest
Ryktas att jag måste börja med att dra ett känt citat för att alla ska förstå, "Don´t hate the player, hate the game". Med det sagt kanske ni förstår min tes i resten ;)

Nej men först angående dig Madswede76 är det jobbigt att förlora städer till dem som är villigare att satsa mer för att vinna, tro mig jag har med gjort det förut i mina dagar. Dock istället för att klaga på systemet eller dessa spelare så drog jag lärdom. Är jag inte den mest villiga spelaren att lägga ner tid och kraft samt kanske resurser(pengar) då måste jag tänka smartare än dem som gör det. Tänker inte gå igenom alla scenarier här nu hur det ska verkställas men skickar du ett pm in-game kan jag kanske ge dig min syn och mina erfarenheter om ämnet.
För saken är den att sitta och hata på dem som är villigare att offra mer än du själv är som att hata dem som fick bättre jobb än dig för att de la ner mer tid i skolbänken, de som lyckades inom idrott för att de aldrig tappade motivationen att försöka eller på dem som ser bättre ut för att de tar hand om sitt yttre mer och lägger mer tid på det. Att hata på andra för att de vågar eller villiga att satsa något gör inte dig själv till något bättre. Vill man att en förändring ska ske får man börja med att kolla på sig själv och avgöra hur långt du vill gå.

Sen angående detta med guldare och att de döljer allt bakom sina pengar... Kan säkert finnas en hel del spelare som blir överskattade lika säkert som de utan guld kan lät bli underskattade. Finns många fler än dig här Made som med har bristande kunskaper i spelet och de tekniska skills alla pratar om. De flesta utav de "stora allianserna" där de aktivaste samlas är för att de alla har en gemensam nämnare och det är aktivitet. Man vill oftast inte dra andra spelare som inte vill det man vill. För varför ska jag lägga mina egna pengar på dem, min fritid eller mina resurser inom spelet om de själva inte gör det för mig? Är det för att jag ska vara snäll? Nja detta är ett spel med målet att vinna över andra, ett strategispel som består på att du ska överlista din fiende antingen med kraft eller med list. Hört vissa säga att de aldrig kommer prioritera spelet före sin sömn. Det är bra att man vet sina prioriteringar och hoppas alltid för dessa spelare att inte fienden vet om det då det finns inget enklare att ta städer utav folk som inte är aktiva vissa tider.

Nasto påstod att TNW var enbart för "de bra" och nja jag värdesätter aktivitet och kamratskap mer än individualism och egocentriska agendor. Du kan vara den bästa spelaren på spelet men passar du inte in i alliansen pga att du inte har mycket av de 2 innan och lite för mycket av de 2 efter så är du inte välkommen(min syn). Har inget problem med nya spelare om de kan bevisa att de är aktiva och villiga att spela ett spel på en högre nivå än de flesta andra är villiga att ge.

PS: Till alla er som är anti TNW så visst finns det spelare under våran rang med som ibland är inaktiva men kan lova att jag kan finna fler luckor hos er som ni säkert kommer märka om någon månad eller så^^
 

docprometheus

Active Member
Ryktas att docprometheus är jäkligt bakis men puben här i Kungsholmen är fortfarande öppet, så välkommen ni.

Till Made. Jag förstår dig till viss grad! Att en allians (spelare inräknade) skall överleva i spelet är tyvärr påhittiga kontakter som är viktigt för att kunna komma in till en värld och köra på.

Är man med en slö allians, eller hamnat i fel ö, får man räkna med motstånd huruvida denne håller trycket eller inte.

Vill du Made köra igång på allvar, snacka runt i förväg med kontakter som du tror dessa kommer ge spelet till hundra, lär du tycka att spelet är roligt.
 

DeletedUser3572

Guest
Det ryktas att det är väl i början på spelet det lönar sig mest att gulda en del senare i spelet betyder inte guld så mycket förutom i eventen
 

DeletedUser3669

Guest
Det ryktas att ”Diplomater” förespråkar och tycker att personlig terror samt nattanfall är OK.
Trevligt spel
 

Knaz

Active Member
Ryktas att dom kanske pratat ihop sig med sticky. Även om sticky verkar ha lugnat ner sig :)
 

DeletedUser3686

Guest
Det ryktas att känslan inom mig säger att jag borde förtälja något, kom nu pojkar skall ni få höra något...

ps, kom närmare...

Såja, jo vi tänker oss i hypotetiska termer denna berättelsen.
Vi säger att vi har en spelare som vi kallar för A, och dessutom har vi ytterligare en spelare som vi kan kalla för B.

Vi börjar med att A som är en mycket skicklig spelare som lirar tillsammsans med andra duktiga i en dessutom stark allians. Inget konstigt med det, för det är ju precis så det brukar se ut.

En dag så skickar A anfall på spelaren B, men B bryr sig inte så mycket utan är väl medveten om att detta är ett spel där man anfaller och kan man inte tåla det så skall man nog söka sig till något annat spel.

Men, vet ni vad - spelaren B är faktiskt ganska rutinerad, men det vet inte A om.
Så när spelaren B börja anfall A helt plötsligt - och dessutom väldigt mycket, så blir A grinig och sur och gissa anledningen?

Anledningen är nämligen så att spelaren A är van att man inte vågar anfalla honom då han är mycket välkänd, så spelaren A brukar mesta dels sitta i lugn och ro och bygga städer.

Oj, det har hänt grejer nu, nu har spelaren B fått en PM från spelaren A.
Nu är ni väldigt nyfikna på vad det står i det meddelandet?

ps, kom närmare...

Det stod i meddelandet att B skulle passa sig för att B inte visste vem A var och hade att göra med. Men det roligaste i kråksången är att A vet fortfarande inte att B vet vem A är.
Det stod också att spelaren A har en större allians och att B inte skall komma här och tro något, till synes så vet B att man tror bara i kyrkan.

Tror ni det är slut på meddelanden?
Ånej, ett till dimper ned där A önskar sluta fred med B.
Det ryktas väldigt mycket här och ett av rykterna är att spelaren A spelar i WD.

Jag har mött många trevliga gubbar genom åren, men också oerthört många gnällspikar.
Jag får sätta stora fanfaren till dig Hannes, du är en klippa och spelar alltid ödmjukt!
 
Topp