Det ryktas att

DeletedUser

Guest
Hm, Holios, det första vet jag inte riktigt vad du fått ifrån. Men sen att ni kommit in mer i vårt hav är ju pga den incidenten som hände mig och då passade ni på och tog därför väldigt viktiga ståndpunkter som ni aldrig annars hade kunnat ta. Så var stolt du, över att ta städer från någon som inte ens har möjlighet att logga in. Sen så har ni ju även använt andra fula knep för att ta städer, sånt som aldrig borde vara okej, men det är redan förbi, så tänker inte ta upp det.

Om jag minns rätt så startade jag visst på en ö i "ert" hav, eller iallafall inom 1 timma med ks till era starka fästen.
Och vad innebär fula knep kan man ju undra? :confused:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2503

Guest
Det där stämmer ju dock inte överhuvudtaget. Jag vet inte om Middah kontaktade er eller inte men vi hade inget otalt med er från början. vi krigade med TG när Sb kom över till oss, vi krigade enbart med tg då tills SaS och ni själva började hjälpa TG. det var inte förrän vi varit fiender ett bra tag som vi började grunda städer på era öar, det med middah kan jag inte förklara och kan mycket väl vara sant. Men försök inte skylla ifrån er nu, ni som var så mäktiga och duktiga.

Stämmer inte överhuvudtaget?? Jo jag vet, vi hade varit "fiender" sedan långt tidigare. Men bara för att vi inte stod på samma sida så krigade vi ju inte? Tror du mig inte så får du kolla upp det vilket inte alls är så svårt. Det var i samband med era grundningar som vi började kriga och ta städer och då inte endast de grundningar utan också dem som sedan tidigare fanns på våra öar, även här finns det bevis som underlag. Du kanske anser att vi började kriga långt innan dess men då kom anfall knappt från någon part, så jag håller i alla fall inte riktigt med. Sen så var vi ju som sagt långt tidigare officiellt inte på samma sida och det har ju inte med något "otalt" sinsemellan oss att göra utan att man söker sig vidare och då kommer man att krocka tids nog.

Men försök inte skylla ifrån er nu, ni som var så mäktiga och duktiga.

Herregud. Vad har det här ens med saken o göra o var är bortförklaringarna? Sitter verkligen och försöker förstå, men fattar verkligen inte vad du snackar om..

Då jag kan hänvisa till ett antal källor i flera olika former så skedde även bandet mellan SaS o tg långt innan vi började "kriga med er".

Sen att du inte tycker vi visat någon vidare stridsstyrka alls så är det antagligen dåligt gjort av oss eller så är det endast en kommentar för att sänka, men oavsett vilket så är det ju endast att nedvärdera dig själv, då Blitz inte varit i närheten av vår totala prestation? Sen angående det där med tider så skedde ju t.ex. min erövring av "021.2 gargathor" kl. halv 12 på dagen och då kom anfall vid erövringen direkt? Men den kanske inte räknas, vad vet jag...

Sedan att ni ansågs som defensiva från klanens perspektiv kan jag inte säga hur det var eftersom jag inte varit medlem i klanen. Dock fick vi se en hel del spionrapporter där alla visade löjligt överdeffade städer, sen är det inte direkt svårt att märka att ni helt plötsligt enbart fick en massa deffkp istället för off, eller det bara kom av jultomten under julfriden eller?

Du får det att låta som att vi är speciella med att predeffa vissa städer rejält och jag tänker inte ens ta mig tid till att dra exempel, då det är så fruktansvärt självklart att spelare gör det. Men ni har kanske inte gjort så i Blitz och då kan jag dra flera tolkningar. Jag är förmodligen sämst på .se då jag med ett flertal anfall misslyckats med att ta städer som inte predeffas. Blitz predeffar inte sina städer då de tycker det bara är för riktiga deffspelare, så vi borde utnyttja det mycket mer? Eller är det bara ännu ett löjligt påhopp för att få oss att se dåliga ut, fast än att predeffa är så självklart.

Sen kan väl jag tycka att det är väldigt svårt att märka då det inte är sant. Visst, vi har fått in mer deff kp än en off, men trots det så har vi ju haft betydligt mycket mer i off/tid än t.ex. Blitz, och Klanen han bara ha mer offkp än INQ i typ en månad. Så ännu en gång ?

"Tajming" har väl inte varit ett problem, förhoppningvis då jag inte vet hur man ska timea närmre pga. +-. Utan det har väl o göra med att man inte lyckats komma igenom det som redan stått där. Sen om du läser igenom det som skrivits en gång till så ser du förhoppningsvis att timeing har används i deff sammanhang inte i off. Så det har ju faktiskt inte heller någonting alls med saken att göra? Jag säger inte att jag är någon expert, men tillräckligt för att ha klarat av motstånd. Du verkar ju däremot ha hjärnkoll :O
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det ryktas att KlanInq tar sin första stad av mig idag, det är roligt att de är tvungen att skicka anfall, dra tillbaka anfall och fortsätta så i flera timmar för att ta staden senare. Är ju ett betyg både till mig och er. Att ni inte lyckas ta en stad annars, väldigt bra betyg till mig, att ni inte kan ta en stad annars. Men var inte oroliga, ni kommer få igen med samma mynt :)
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att KlanInq tar sin första stad av mig idag, det är roligt att de är tvungen att skicka anfall, dra tillbaka anfall och fortsätta så i flera timmar för att ta staden senare. Är ju ett betyg både till mig och er. Att ni inte lyckas ta en stad annars, väldigt bra betyg till mig, att ni inte kan ta en stad annars. Men var inte oroliga, ni kommer få igen med samma mynt :)

Det ryktas att en viss fröken Svendberg försvarade samma metod med att "det är en del av spelet" för ett par månader sedan.
Har du ändrat dig nu? :)
 

DeletedUser

Guest
Skrev jag att jag var emot det? Inte finaste metoden i spelet, men likväl smart. Men det visar ju att ni inte kan ta en stad annars, vaknade precis och slog ut ytterligare ett KS under natten nyss.

Och att du kallar mig fröken är bara löjligt.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att det är lättare att försvara en stad när man har vetat att man har fått inkommande i flera timmar, det ger dig ett betyg och det ger oss ett betyg.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att det är lättare att försvara en stad när man har vetat att man har fått inkommande i flera timmar, det ger dig ett betyg och det ger oss ett betyg.

Vad snackar du om? Inkommande i flera timmar? Menar du att anfalla och dra tillbaka stöd hela natten, på olika städer dessutom, är ju inte så att jag haft inkommande flera timmar då...kolla upp lite innan du skriver...
 

DeletedUser

Guest
Holios, roligt att ni säger att ni inte var deffensiva, klanen vittnar om att ni körde med 90% def, förmodligen lite överdrivet, men grecostyle skryter ju om sina biremsflottor, som måste uppta mestadels av hans städer skulle jag tro. Cheddarbob sade själv att sammanslagningen var pga att Inq deffade så mycket så det blev tråkigt. Menar du då att cheddarbob talar osanning om detta?

Om ni har fått för er att dena merge har orsakats pågrund av att INQ har deffat sönder är jag tyvärr tvungen att dementera detta rykte. Jag vågar nog påstå att jag är den enda spelaren i forna INQ som hade mer än 50% försvar. Faktum är att jag har 28/29 städer som enbart har biremer, trots detta har jag belägrat fem stycken FI-städer 2013. Om ni på fullt allvar tror att det du nämnde här ovan är den rätta anledningen har ni eller forna Klanen fruktat mina biremer i en så stor skala att en allians på 17 miljoner poäng är rädda för en ynklig och icke-duktig spelare på 230 000 poäng. Allvarligt talat, forna INQ var den mest offensiva alliansen, även om forna klanen hade 40 000 mer anfalls-KP var de ändå 7 miljoner mer i poäng. Forna INQ har alltid varit omringad av sina fiender och har alltid varit tvungna att välja var de skulle fokusera sina anfall någonstans och därför har aldrig en allians fått 100% emot sig.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att iceman har gjort oss en fin ny bild, blev väldigt stiligt tycker jag =)
 

DeletedUser107

Guest
Ryktas att jag tackar ödmjukast för de fina kommentarerna. Och ja bilden har helt klart blivit isad Greco! ;) haha
Lite små förändringar skall göras i bilden, inga större förändringar utan bara finslipas lite. :)
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att Startfas är ett otroligt tråkigt alliansnamn och att jag är besviken på Gargathor som inte har genomfört våra briljanta namnförslag!
 

DeletedUser

Guest
"Inq började bygga enbart deff i alla städer i närheten av oss och predeffade dessutom alla sina utsatta öar, vilket innebar att spänningen allt efter som försvann helt och hållet."

Detta fick vi i ledningen av cheddarbob, verkar som ni är väldigt splittrade i om att ni deffade upp väldigt mycket eller inte.
 

DeletedUser

Guest
"Inq började bygga enbart deff i alla städer i närheten av oss och predeffade dessutom alla sina utsatta öar, vilket innebar att spänningen allt efter som försvann helt och hållet."

Detta fick vi i ledningen av cheddarbob, verkar som ni är väldigt splittrade i om att ni deffade upp väldigt mycket eller inte.

Självklart deffade vi upp våra städer. Däremot riktade vi får offensiv mot andra håll vilket både Greco och Holios har sagt.
Är väl ingen som har sagt att vi inte deffade upp våra städer ganska mycket, vi deffade dom nog ungefär lika mycket som ni deffar städerna på vår front. Att det blev tråkigt för dåvarande Klanen är ju inte så svårt att förstå eftersom att de om hade städer kvar vid fronten mot dem var väldigt aktiva och hade väldigt mycket predeff.
 

DeletedUser

Guest
"Inq började bygga enbart deff i alla städer i närheten av oss och predeffade dessutom alla sina utsatta öar, vilket innebar att spänningen allt efter som försvann helt och hållet."

Detta fick vi i ledningen av cheddarbob, verkar som ni är väldigt splittrade i om att ni deffade upp väldigt mycket eller inte.

Och dääär kom citeringen från mitt privata meddelande och jag ångrar nu officiellt att jag spenderade tre timmar av min redan smäckfulla kväll på att skriva en förklaring till dig. Och nu kan jag bocka av ännu en likhet mellan dig och en viss man som börjar på Z..

Vänligen lägg ner den här diskussionen nu svendberg, du är ute och cyklar och du går för långt.

Cheddarbob sade själv att sammanslagningen var pga att Inq deffade så mycket så det blev tråkigt. Menar du då att cheddarbob talar osanning om detta?
Jag har aldrig sagt att sammanslagningen var p.g.a. att Inq deffade så mycket. Citatet som du så vackert har plockat ur sitt sammanhang här ovan är en liten liten del av bakgrundshistorien till det som senare skulle leda till sammanslagningen. Denna bakgrundshistoria var i sin tur den inledande delen till ett långt förklarande meddelande vilket blev så stort att jag behövde dela upp det i två separata PM (all text fick inte plats i ett).

Det jag har sagt är alltså att Inq gjorde en taktisk förflyttning av sitt offensiva fokus bort från Klanfronten (Underförstått: För att lägga detta fokus på andra håll). Detta är ett faktum, det har till och med skickats massmail om detta vid något tillfälle. Deras aktivt offensiva krigföring mot Klanen upphörde med andra ord och det enda mothugget vi fick var enstaka små KS-chansningar från TJ, Soeren och Megas.

Märk väl att jag alltså inte har påstått att Inq någonsin har slutat spela offensivt, jag sa att de flyttade den offensiva kraften bort från vår front, till fronter där den gjorde mer nytta, läs Blitz, Vikingarna m.fl.
Jag har heller inte sagt att detta var anledningen till Klaninq sammanslagningen, detta var bara en liten pyttedel av bakgrundshistorien som du medvetet har valt att haka upp dig på.

Och därmed anser jag diskussionen avslutad. Tack för ordet, nu krigar vi vidare med en god attityd istället.
 

DeletedUser

Guest
Ok, för att döda alla rykten och gissningar som flyger runt här på forumet om varför sammanslagningen kom till.

Så här gick det till egentligen, jag och min sidekick Rubyman tyckte att The Jester och Soeren var jävligt fina grabbar, så jag kom fram till att jag ska spela med dessa grabbar. Som sig bör insåg dem att detta var inget val utan det var bara att ställa sig i ledet, efter ett tag insåg ju Cheddar och Iceman att dessa 4 herrar var på tok för bra att ha emot sig och gjorde det enda rätt. Samlade ihop grabbarna i en och samma klan för NC (Mike the humble one) hade liksom gått ut och gjort en point of no return.

Så ska nån få "skit" eller beskyllas för denna sammanslagning är det väl som vanligt jag.

För folket som varit aktiva i mina områden och i chattrummen jag sitter i är detta den solklara beskrivningen om hur detat gick till. Har man svårt att förstå hur detta kan vara så har man ju missat min briljans i chatrummen och den episka förmågan att kontrollera detta spel.

Vid övriga frågor och fanmail samt autografer går det givetvis bra att PM:a mig.

Mvh

NC - Mike the humble one
 

DeletedUser2489

Guest
Nimme har som vanligt rätt... vill han spela med en så har man inte så mkt val, antingen det eller en plågsam utrotning.
Han ville ha mig och mina anabola käkande milismän och av någon anledning soeren också och då rättar man in sig i ledet som sagt.

//
Tj - Mickes servant
 
Topp