P&P Davids kamp mot Goliat

DeletedUser

Guest
Att ni inte klarar av att styra en stor allians skall ni inte låta gå ut över andra som kan.

Ni sprang iväg med svansen mellan benen när det hettade till och bad o lovade trohet mot en annan allians istället för stå för förbundet NI själva ansökt med oss.

Så tycker inte ni ens skall gå vidare i någon debatt om rätt eller fel.

Kan man inte stå för ett förbund man ansökt om själv bör man vara tyst i hur andra sköter sina allianser.

Ovadim. Står det någonstans i Scramble`s inlägg att ni HADE ett förbund?

ojdå, jag ser visst inget, nej det verkar inte finnas något om att det faktiskt fanns ett förbund, nej jag tror (vet) att scramble menade att någon *host* (ni) ansökte om ett förbund, men BoerBoel var inte intresserade
 

DeletedUser1292

Guest
Tungt som... Dimma o_O

Vilket är ännu bättre eftersom det tar bort innebörden ur hela inlägget. Vi sökte allierade i vårt krig med EV och Balbola och även om vi inte anser att vi behöver någon hjälp med EV nu, så står vi fortfarande kvar vid våra värderingar. Vi är inte på några sätt intresserade av förbund med en allians som dels står vid EV’s sida (eller dela av alliansledningen i alla fall, då det fortfarande verkar som att era spelare tackas av EV) och dels byter sida så lätt. Vi hade ett avtal och ni bröt det, vilket vi är glada för. Det var kul att lära känna er.

Och Kocauser visst skriver han så att man blir förvirrad ;P

Hade ingen aning om förbundet, men då är det ju närmast skrattretande att ni ens kommer med argument

Dunstar!
 

DeletedUser

Guest
Om du tänker till, och slutar att ignoerare dem värdefulla faktumen. Så vet du precis hur det är Ovadim, dummare en så är det inte.

Och scramble skrev inte ett dugg förvirrande, verkar bara som det var du som tyckte det, då jag såg på en gång vad han menade (men det är ju kanske bara jag som förstår mig på ett sådant inlägg ;)


PS. Okej, scramble sa fel namn, alla har nog råkat ut för att ens användar namn har blivit fel läst, fel stavat eller ihopblandat med något annat. om jag skulle vara så petig som du så heter jag KOcauser och inte Kocauser som du skrev i ovanstående inlägg, men jag låter det passera eftersom dte är ett enkelt fel att råka ut för, så jag tror att alla förstår att han skrev Ovaldimman nu, så du kan sluta med referenserna till natufenomenet.
 

DeletedUser

Guest
Äh KOcauser låt han hållas, tycker det e ganska underhållande att han kallar sig själv "Ovaldimman". Kanske dags att byta nick snart Dimman? ;)
 

DeletedUser

Guest
Oj, oj. Här håller debatten på att bli riktigt intressant! Fler spelare än jag som råkar ut för GoTs tunga. GoT visar sig styva i korken!

Dimman, säger ni... En av mina allra bästa vänner kallar jag för Dimman, hoppas verkligen inte att det är du som döljer dig bakom "Dimman" i spelet! Det är en mycket vänlig själ, liksom min envisa uppfattning ändå är om dig Ovadim trots allt (även om jag starkt tvivlar på dina kamrater i din allians).

Det som lite förvånar mig är att GoT förundras över att medlemmar i EV nu flyr till BoerBoel eller andra allianser. Jag har ju kapitulerat och mina före detta medlemmar behöver känna lite stöttning hos större allianser för att orka fortsätta spela. De är ju jagade från allt och alla känner de. Får någon stöd i någon annan allians så förstår jag inte att ni fortsätter att kasta skit på dem här i forumet.

De spelare som bemött er och har försökt diskutera med er har hittills fått kalla handen. Jag antar att de har fått detta bemötande eftersom de är för stolta för att slicka era fötter.

Ingen medlem som lämnar mitt punkterade skepp för att rädda sig själv kommer jag någonsin att lägga ut någon elakartad dimma för. Jag önskar dem istället all lycka till i sitt förhoppningsvis långvariga fortsatta spel! Med lite vind i seglen kanske skeppet kan nå land och repareras. Vem vet? Däremot Vithalion och BoB kommer att råka ut för denna dimma, så länge jag lever och har hälsan!

Jag trodde aldrig att jag skulle säga att BoerBoel skulle kunna vinna någon som helst sympati i mitt hjärta av sten, men i ert sätt att vässa era argument mot KOcauser i denna debatt visar ni ert sanna jag för mig. Ytterligare en spelare ni tänkt göra ner med er argumentationsteknik (att märka ord)!

Kappvändare trodde jag inte att ni var, men min bild av er som ärovärdiga håller nu helt på att suddas ut trots min enfaldiga envishet.

Ett till syfte med denna debatt uppnått. GoT synliggjorda.

B
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Läste inte Ovadims sista inlägg så tydligt.

Är det så att Ovadim lägger ner sitt spel?
 

DeletedUser458

Guest
Snacka går ju

Sett en hel del aktivitet från GoT i forumet om hur de attackerar o att EV e alla flyktingar enligt dem men ser inte bevis för detta i stats.

Ej heller har de som sökt över till BB varit under några attacker tvärt om de har en hel del off poäng. så undrar vem som bara e vassa i orden inne på forumet men passiva i ingame.

Gp e mer än sitta o redigera foruminlägg o hitta på ordklyveri...
 

DeletedUser

Guest
Flyktingarna

Vi är i Band Of Brothers är i krig med EV och har varit det ett tag nu så bara för att en spelare inte har blivit attackerad än betyder det inte att han inte är flykting. Det borde ni i BB veta för ni har ju varit med och attackerat EV också och bara för att dom i EV ser slutet på sin allians och flyr till alla möjliga allianser så borde ni förstå det. Att inte kalla det för flyktingar är ju bara löjligt. Man kan inte kolla på en spelare för att säga att han inte är en flykting bara för att vi inte har tagit hand om honom än utan har haft andra att ta hand om så kan man inte säga att han inte är flykting.
Du vet vem jag talar om !!!!
 

DeletedUser458

Guest
Ja men stampa på sista städerna o spelarna i ett krig är ju relativt lönlöst.

Någon heder i det skulle jag inte alls känna.

Ni smutskastar Bilbola här i forumet hur han styrt siin allians, sedna fortsätter ni jaga hans medlemmar trots han lämnat sin post.

Så det verkar inte handla om Bilbola utan endast att ni vill försöka se renhåriga ut i erat försök till att rensa ut EV.

Jag för min del har ingen respekt för det ni gör i forumet eller i alfa.
 

DeletedUser

Guest
Jag har för mig att jag läste ett inlägg tidigt i debatten ang EV's medlemmar. Är ganska säker på att det stog något i stil med att Balbola och en till två personer till var dom ni ville åt. Resterande medlemmar kunde gå fria vid en kapitulation. Är inte helt 100 på det men om det stämmer så visar ni ju värkligen hur mycket erat ord är värt.
 

DeletedUser

Guest
Svar

Nej det var Gods Of Troy som bara ville åt honom vi i Band Of Brothers krigar tills det inte finns någon fiende kvar.
Om ni kallar det att stampa på resterna så är det så i riktiga krig att man inte lämnar fiender kvar och det gäller särskilt i det här spelet där dom helt plötsligt är tillbaka om man inte gör det.

Och det där med respektlösheten har vi redan sett när ni i BB redan attackerar oss.
 

DeletedUser

Guest
scramble

Varför denna arga ton?

Det är väl ganska givet att vi attackerar en del spelare ur EV då de bröt fredsavtalet vi höll på att förhandla fram, de har en del stora städer i havet vi håller till i så det blir ju faktiskt så rätt naturligt.

Att vi alltid har och kommer vara ute efter Balbola är också det en självklarhet, om du vart med från början hade du säkerligen förstått varför. :)

Jag kan bara svara för mig själv och jag tål inte killen, men skulle säkert sakna honom i spelet när han inte går att jaga längre hehe ;)

I övrigt önskar jag er alla en riktigt God Jul!
 

DeletedUser

Guest
Att vi alltid har och kommer vara ute efter Balbola är också det en självklarhet, om du vart med från början hade du säkerligen förstått varför.

Oj, undrar vilket brott jag begått då! Är det för att jag inte utan tvekan bjöd in dig i min fd allians då du skickade en ansökan till mig? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Kom på så passande nick till er två turturduvor!

Piff och Puff.
 

DeletedUser

Guest
Balbola

Har ett till dig också!

"Mr. Slut på Semesterdagar"
 

DeletedUser

Guest
Ni kanske känner det själva, men nivån börjar sakta men säkert dala här ;)
 

DeletedUser1292

Guest
Nivå

Vill ni att jag ska höja den? Kan ju skriva ett av de där blogginläggen som Balbola älskar.

/Ovadim
 
Topp