P&P Davids kamp mot Goliat

DeletedUser

Guest
Jaha

Rättelse.

Inte samtliga utan endast de som klarade kraven, men det visade sig de var under attack och detta blev resultatet,

Inga spelare kom över till BB.

GoT är inga smarta ess heller.

De blev räddade tack vare kriget.

OvalDimman eller vad han nu heter har gjort stora blundrar med.

Tror Balbola gjort vad han kunnat för ta hand om sin allians, lite fel beslut här o där gör vi väl alla ;)

Vi blev räddade av kriget säger du?

Räddade från vad och från vem?
 

DeletedUser378

Guest
Hmm kan kanske vara så att scramble sitter på information som du inte vet något om. Jag har en tanke som antagligen kan stämma ganska bra med det scramble säger.
 

DeletedUser

Guest
puss

Du verkar lite grinig scramble? Har du haft en längre torka? ;)

Inte mitt fel att du inte vet om vad som kommer hända med halva din allians om 2 v..
 

DeletedUser1292

Guest
Standard...

Rättelse.

Inte samtliga utan endast de som klarade kraven, men det visade sig de var under attack och detta blev resultatet,

Inga spelare kom över till BB.

GoT är inga smarta ess heller.

De blev räddade tack vare kriget.

OvalDimman eller vad han nu heter har gjort stora blundrar med.

Tror Balbola gjort vad han kunnat för ta hand om sin allians, lite fel beslut här o där gör vi väl alla ;)

Ha ha ha! Måste säga att jag gillar detta inlägg skarpt! Att först påstå att vi från GoT inte är smarta vilket har en antydan till att du är insatt i situationen och sedan totalt KROSSA din egen tes genom att säga ”OvalDimman eller vad han heter”, vilket är detsamma som att säga att du är helt clue less och endast kan komma med grundlösa teorier. Oavsett hur mycket jag gillar detta inlägg så måste jag nog påpeka att vi i denna tråd försöker hålla en viss standard på våra inlägg. Precis som Purky (forumschefen) sa i sitt tidigare inlägg sp är detta en intressant och relativt välformulerad debatt, och jag tror att alla deltagare håller med mig när jag säger att vi vill hålla det så. Så om du är för lat för att skrolla ned lite och kolla upp ett spelarnamn så tycker jag att du kan hålla dig till andra trådar i fortsättning. Om du dock skriver seriösa inlägg i fortsättningen så är du dock varmt välkommen i debatten och om du behöver tips och råd om hur man gör kan du fråga KOcauser då han verkar kunna knepet.

Vill också säga att om du ska förolämpa mig så får du göra lite bättre försök än så att medvetet stava fel på mitt nick känns ju väldigt hårt.

Men jag måste självklart hålla med dig på vissa punkter, alla gör vi lite fel beslut lite då och då och själv har jag vid vissa tillfällen gjort jätte blundrar. Att jag la ut de meddelanden du skickat oss i GoT Och BoB räknar jag inte till en av dem. Det utspelet har gett oss båda en möjlighet att lära känna dig bättre, något som så här i efterhand känns som ett bra drag. Vi ser nu rätt tydligt att du har lika lätt att vända kappan efter vinden som Balbola har.

Balbola sa själv i Sina tidigare inlägg att han startat hela tråden för att hänga ut BoerBoel och du verkade själv vara ungefär lika glatt inställd till Balbola då denna trakasserat era mindre spelare i hav 64. Sedan verkar du ha gjort en helomvändning och vill ha Balbola med flera vid din sida, dessutom försöker du ge order till oss och BoB om vad vi får och inte får göra. Nu när KOcauser skriver för att bringa uppmärksamhet till den oförätt som gjorts mot sina fränder. Verkar Scrambel ha gjort en helomvändning och klampar rätt över honom när han skriver. Balbola må säga att han betvivlar den heder han tilldelat oss tidigare och att vi kanske bara varigt falska fasader. Men faktum är att vi i GoT och BoB är några av de få allianser som stått kvar vid sina ståndpunkter sedan denna tråd skapades. Jag vet inte för vilka du kämpar nu Scramble (vet du det själv?), men utifrån ser det mer ut som att du står på Balbolas sida än vid dina egna medlemmars.

Vad är det till exempel för nytt i att jag bedrev en häxjakt mot BoerBoels Akademi? Jag vet om det, och alla som läst det här forumet också. BoerBoels ledare vet om det. Ändå har han vid ett tillfälle efter det valt att till och med bjuda in mig i hans allians. Jag har nämligen bett honom om ursäkt för detta låga betéende (tror jag att jag skrev i brevet till dem, annars så gör jag det nu). De har accepterat flertalet av mina före detta medlemmar och verkligen visat att de vill rekrytera dem. Lägga allt groll bakom sig!

Balbola, om du tycker det är drygt att få höra hur du anfallit små spelare hela tiden så föreslår jag att du slutar ta upp det själv.

Angående aktiviteter från en annan allians fick jag höra att Pyramus skövlar runt i The Alpha Dragons. Denne tyrann gillar visst att göra något som kan liknas vid att stampa på lingonen framför näsan på de stackars asiatiska bärplockarna och sen råna dem på de bär de lyckats plocka. Vackert jobbat Pyrre, jag kunde inte ha lyckats göra folk upprörda på ett bättre sätt själv!

Idag hörde jag av en spelare som har mindre än 4000 poäng som var under attack från er. Tror nästan att ni har satt någon form av minimirekord där. Jag tyckte ni sa att ni siktade högt? Nu väntar han med spänning på att första koloniskeppet ska dyka upp från horisonten, han gör sig beredd på att med alla möjliga medel försöka sänka det!

Det verkar liksom vara lite av ditt tema, att köra samma punkter om och om igen. Vill också tillägga att din spelare på 4000 poäng antagligen inte behöver vara allt för orolig. Vi har inte jätte stort intresse av så små städer.


Vidare har du vid ett flertal tillfällen poängterat att jag ändrar i mina meddelanden. Det kan jag då passa på att informera dig om att det gör jag enbart för att jag reflekterar över vad jag själv skriver. Jag vill kunna stå för varenda ord.

Detta verkar vara ännu en punkt då vi har stora meningsskillnader Balbola. Då jag (eller Solvarbo eller Pyramus) skriver ett meddelande tänker vi efter före, vi skriver inte något vi inte står för. Och om vi sedan skulle ändra åsikt senare ändrar vi inte i våra tidigare inlägg utan står för vad vi sagt och gjort.

Jag vill också påbjuda dig Balbola att bemöta min tidigare kritik. Tycker att när du bemöts med sanningen blir du fasligt tyst…



Äggröran blev alldeles skakad när han såg att den ovala dimman slöt sig tätare kring honom…

/OvalDimman
 

DeletedUser

Guest
Tänk att jag faktiskt läste allt du skrev Ovadim...

Hur som helst så känns det som att många här verkar ha en massa saker dem ska bevisa hela tiden, Min åsikt är att ALLA vänder sin kappa efter vinden, alla ledare söker det enklaste och bästa för sin allians, jag själv så väl som min ledare Scramble, och jag är ABSOLUT säker på att du själv Ovadim, och ledare från BoB , alla väljer ju den bästa vägen inte sant?

Så att komma med anklagelser i den stilen är lite väl lågt, då vi alla gör det coh det är inget fel i det.
 

DeletedUser1142

Guest
Vithalion stiger in i debatten...

Mycket bra inlägg där KOcauser med ett problem: Alla vänder vi kappan efter vinden, och gör det VI anser är bästa för alliansen. Skillnaden är att vi anser att det bästa för alliansen är att medlemmarna ska ha kul, och om de blir anfallna av folk, som vi kan ta i en jämn fajt, så blir det vedergällning.

Därför ansåg vi att boerboel var en bra allians då de också var efter balbola pga attacker på en allians medlem eller flera. De verkade också seriösa i sitt intryck med vad som skulle göras. Men det verkar som inställningen där ändrats då man inte längre bryr sig om detta utan kör för ett alliansen bästa, där de mindre medlemmarna inte sätts i fokus längre. Det är nog detta som de flesta tidigare skribenter anser med att "vända kappan efter vinden".

I krigsspel som detta är diplomatiska drag möjliga samt helt godkända och att klaga att någon gör något s.k. oetiskt är rätt löjligt. Men jag tycker att när man går tillbaka på sina ord till sina egna allians medlemmar som litar på en som ledare (för det hoppas jag att de gör i andra allianser också), så är man rätt patetisk. De är på din sida, de strider för dig då dina val får dem att bli bättre. Man kan alltid svika dem för egen vinning, men det märks att vinsten aldrig är lika stor som alliansens sällskap.

Hoppas eliten är nöjda med sitt läge, för även om alla inte är glada i laget så räcker det väll med att några är det.

Eller?
 

DeletedUser

Guest
Vithalion du glömmer att ta med kriget med "trion from hell" i ekvationen. Det förändrade läget för BoerBoel ganska drastiskt. Och att påstå att Scramble inte skulle bry sig om mindre spelare är bs. Skulle snarare vilja påstå att han bryr sig om alla i alliansen och hans hopp och mål är att alla ska hjälpa varandra och därigenom göra BB starkare.
Men vad vet jag? Ni som har studerat en hel forum-argumentation har säkert mycket bättre koll än alla andra.


MvH
Sakatchi
 

DeletedUser1142

Guest
intressant...

Visst stämmer det att kriget förändrade läget då boerboel drogs med i det (har ingen aning om det var frivilligt eller tvingat). Det verkar dock som ni kör "splittrade och härska" vilket inte, enligt mig bygger på en god stöd idé. Kan man inte lova skydd till en medlem så borde man inte ge personen falska förhoppningar om skydd. Har sett boerboel kartan då ni bildar en tunn ring runt hela alpha. Visst är det fint att alla får vara med, men det blir lite kvantitet före kvalitet.

Notera att jag skrev verkar, jag har absolut ingen info vad eran allians kör på för planer, så det är rent hypotetiskt det jag vet från utsidan. Ni kanske borde visa det fina mer än det dåliga.

Gillar den onödigt spydiga kommentaren i slutet också, då jag inte påstod att något av detta var konkret information, utan bara mina tankar kring samtal oss allianser i mellan samt aktioner.

Sedan antar jag att du är en av de mindre spelarna som ska visa att inget av det jag funderat över stämmer. Dock är det mest eran akademi som jag tänkte på. Hoppas på lite mer avgudningar av eran ledare, så kom gärna med lite mer spydiga svar.
 

DeletedUser

Guest
Vithalion, alla kan självklart med hjälp av ranking listan se att BoerBoel har flest medlemmar av alla dem större alliansen. Men du som inte ens är med oss har ju ingen rätt att påpeka att vi skulle välja kvantitet för kvalitet. Visst är det sant att vi är många, men det betyder ju absolut inte att alla inte får den hjälp och stöd dem behöver.
Så istället för att vi är kvantitet före kvalitit så skulle jag hellre vilja påstå att BoerBoels ledare (plural) vet hur man behandlar stora massor, och kan därför få det att funka.


Sen angående Entropins väktare, är det inte förståeligt att BoerBoel helst vill överge den konflikten när du nu är inblandade i en mycket större och viktigare konflikt.

Rätta mig om jag har fel.
 

DeletedUser

Guest
Förlåt för men jag märkte inte din lilla obefogade kommentar om akademin där. För som ledare och ansvarig för den så kan jag meddela dig här och nu på att ingen känner sig utanför där, stora som små, och om du bara nu har utsides information, så acceptera att alla har hört det du har att säga, och eftersom det inte stämmer så kan du avakta, tills du har mer påståenden att bjuda på ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
@Vithalion: Om man som utomstående spekulerar fram något som kan ses som anklagelser utan att egentligen ha någon aning förtjänar man (i min mening) spydiga kommentarer. Den var förövrigt inte riktad enbart till dig utan även alla andra som tror sig veta allt om BB utan att egentligen ha någon aning.

"Trion from hell" förklarade BB krig så vi hade inte så mycket att välja på.
Och även om BB har många members så ska du nog se att det finns endel kvalitet, trots om många var ganska oerfarna och inaktiva när kriget startade så lär vi oss snabbt och aktiviteten har ökat.
Och ja, jag är en av dom mindre spelarna, men vad spelar det för roll? Jag försökte inte att utnyttja min storlek för att bevisa att du hade fel. Det behövs helt enkelt inte då det är jag som besitter fakta medans du (som du själv sa) enbart spekulerar.

MvH
Sakatchi
 

DeletedUser

Guest
Ännu en GoTare med i debatten...

Visst är det sant att vi är många, men det betyder ju absolut inte att alla inte får den hjälp och stöd dem behöver.
Så istället för att vi är kvantitet före kvalitit så skulle jag hellre vilja påstå att BoerBoels ledare (plural) vet hur man behandlar stora massor, och kan därför få det att funka.

//KOcauser

Detta är ytterst tveksamt. Jag var under några veckor med i Boerboel och under denna tid var jag i starkt behov av stöd men fick inget, jag gick sedan med i GoT och fick den hjälp jag behövde och har sedan kunna växa mig mycket starkare än vad jag hade kunnat utan hjälp...

men detta var för några månader sedan så saker och ting måste ha ändrats sedan dess för att det ska vara som ni påstår...
 

DeletedUser

Guest
Detta är ytterst tveksamt. Jag var under några veckor med i Boerboel och under denna tid var jag i starkt behov av stöd men fick inget, jag gick sedan med i GoT och fick den hjälp jag behövde och har sedan kunna växa mig mycket starkare än vad jag hade kunnat utan hjälp...

men detta var för några månader sedan så saker och ting måste ha ändrats sedan dess för att det ska vara som ni påstår...

Vi hjälper dem som förtjänar hjälpen. dvs medlemmar som är aktiva, använder hjälp sökandet på rätt sätt, och som ger hjälp tillbaks

Om ni har en sådan enorm lust att klaga på våra allianser, så varsegod, help yourself! skapa en tråd där ni alla från utsidan kan komma och säga hur dåliga vi är (för ni andra är ju änglar allesammans, eller hur?)

Denna trådens mening var ju absolut inte att utbölingar skulle komma och trakkasera oss
 

DeletedUser1292

Guest
Ovaldimman tätnar!

Vi hjälper dem som förtjänar hjälpen. dvs medlemmar som är aktiva, använder hjälp sökandet på rätt sätt, och som ger hjälp tillbaks

Om ni har en sådan enorm lust att klaga på våra allianser, så varsegod, help yourself! skapa en tråd där ni alla från utsidan kan komma och säga hur dåliga vi är (för ni andra är ju änglar allesammans, eller hur?)

Denna trådens mening var ju absolut inte att utbölingar skulle komma och trakkasera oss

Vem är det då som avgör vilka som ”förtjänar” hjälp? Om det gäller aktivitet kan jag gå i god för Iona på den punkten, han har heller inga problem med att formulera sig i forum (vilket jag nog inte behöver förtydliga). Vad är det man behöver bevisa som ny spelare i BB?
Jag gillar också din respons på Vithalions inlägg (#70), då ni direkt antar att det är antalet spelare som skulle vara problematiskt i er allians. Det Vithalion påpekar i sitt inlägg (vilket jag tycker han förklarar ganska tydligt) är att det är eran geografiska placering (om man nu i ert fall kan kalla det så…) som krånglar till det. Kan ju vara lite otympligt om en stad både kan belägras och erövras innan förstärkningen har en chans att nå fram.

Slutligen vill jag tillägga att detta verkar vara rätt tråd för denna debatt om vi läser vad trådstartaren skrev en gång i tiden….
Syftet med inlägget var främst att synliggöra BoerBoel.

OvalDimman lättar!
 

DeletedUser

Guest
Otroligt vilket engagemang Gods Of troy visar upp i detta.

Du gjorde ett ganska så stort antagande själv där Ovadim. Jag pratade absolut inte i person om Iona, jag var inte med när det hännde, så jag kan inte utala mig. Jag ville bara klargöra hur vi i regel jobbar, och om Iona fick en dålig erfaranhet av BB så beklagar jag allra ärligast, men det är iallafall inte hur det funkar nu.

Ni får ursäkta mitt humör, men jag har haft en jobbig dag och blev arg av alla spydiga inlägg, men det var fel gjort. alla har rätt i sin åsikt.


Och angående vithalions inlägg, så skrev han om många medlemmar också, men det är sant. Våran svaghet ligger i vår utspridning och antal det kan varenda en lista ut, men vi tar igen det med många fördelar och styrkor.
 

DeletedUser458

Guest
Att ni inte klarar av att styra en stor allians skall ni inte låta gå ut över andra som kan.

Ni sprang iväg med svansen mellan benen när det hettade till och bad o lovade trohet mot en annan allians istället för stå för förbundet NI själva ansökt med oss.

Så tycker inte ni ens skall gå vidare i någon debatt om rätt eller fel.

Kan man inte stå för ett förbund man ansökt om själv bör man vara tyst i hur andra sköter sina allianser.
 

DeletedUser

Guest
Hade ingen aning om förbundet, men då är det ju närmast skrattretande att ni ens kommer med argument
 

DeletedUser1292

Guest
It's not rond... It's OVAL!

Att ni inte klarar av att styra en stor allians skall ni inte låta gå ut över andra som kan.

Ni sprang iväg med svansen mellan benen när det hettade till och bad o lovade trohet mot en annan allians istället för stå för förbundet NI själva ansökt med oss.

Så tycker inte ni ens skall gå vidare i någon debatt om rätt eller fel.

Kan man inte stå för ett förbund man ansökt om själv bör man vara tyst i hur andra sköter sina allianser.

Vi har vad jag kan minnas aldrig haft något förbund. Då jag frågade er verkade ni inte särskilt intresserade. Vi kom dock överens om ett samarbete mot Balbola... Jag tror inte jag behöver pointera vilka som bröt det avtalet...

Det enda egentliga förbundet vi har och någonsin haft är med BoB, vad det är för troheter du pratar om får du gärna upplysa mig om.

/OvalDimman
 
Topp