P&P Davids kamp mot Goliat

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag lägger upp den här tråden för att väcka gehör hos allianser som tröttnat på att långsamt nötas sönder av för stora fiender.

Alla vill åt oss! Varför? Därför att vi är kul att kriga mot? Hur länge kommer vi att vara det då alla anfaller oss från alla håll och kanter?

Jag vet inte hur många koloniskepp som jag sänkt för mina fiender men sänker man ett kommer det 10 stycken till. Stoppar man 9 av 10 så är det ju ett man misslyckas med att stoppa, då är staden många gånger förlorad. Jag har bara 3 städer (tittar man noga är de fyra ända fram till 15.45 idag och den staden blir jag av med eftersom jag missade att räkna med vintertidsövergången). Varför väljer 3 större allianser att attackera mig och ännu värre mina vänner?

Varför väljer allianser som tidigare ingått IAP med oss att bryta denna IAP just nu? Är det verkligen så att Grepolis bara består av en grupp asätare? Äta sig mätt på lik - vad gott!

Citatet om "Davids kamp mot Goliat" har jag hämtat från en av alliansens sanna hjältar som ensam kunde bemöta en spelare rankad top 10.

Måste man sitta dygnet runt och spela för att ha en chans? Den möjligheten har inte vi, vi krigar för att vi tycker att Grepolis är ett kul spel. Våra spelare vill kunna jobba ibland och ibland ägna sig åt andra saker då de är lediga än sitta kedjad vid datorn för att vakta sina städer. Gör vi något annat en dag, då kommer vi tillbaka och upptäcker att hälften av våra städer är under erövring.

Så slutligen. Finns det någon stor allians med ett gäng sysslolösa storkrigare som känner att de skulle vilja bistå med en hjälpande hand? Det vore trevligt om en David ville komma och hjälpa oss!

Vi befinner oss i hav 64 och man kan kontakta vem man vill av oss.

Mvh
Balbola
Grundare av Entropins väktare
Allians.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Vilka är dessa 3 allianser som du pratar om. Vad är din syn på en stor allians?

Antar att min egen räknas till de stora, men vart går gränsen?

Vi inom DO kommer att fortsätta precis som vi gjort innan. Är staden lätt att ta så kommer den att tas. Ger staden fina kp så kommer den att anfallas.
Får du fina resurser från en stad så kommer den att plundras.

Spelet går ändå ut på att kämpa sig till toppen och skaffa sig de personliga fördelar som behövs för att bli störst.
 

DeletedUser

Guest
De vi krigat mot sedan urminnes tider (sedan i somras alltså): Gods Of Troy

IAP-svikarna: Band Of Brothers (plötsligt allierat sig med Gods Of Troy)

De som hänger med och gillar läget (samt är de största): BoerBoel

Tillsammans har de ett närpå omöjligt försprång. Gods Of Troy hade vi kontroll på men de fick hjälp från högre makter och lyckades vända läget. BoB har legat i bakvattnet och bidat sin tid i lugn och ro mens vi och GoT krigat sönder varandra. Idag fick vi verkligen lyssna på gamarnas melodi. En stad i vår underallians tyvärr under belägring från och med ikväll av BoBs ledare.

För några dagar sedan gjorde BoerBoel entré. De klev in med stora steg och ville vara med och dela på kakan, även om deras stora steg hittills varit i lamaste laget. Ett hotbrev till alliansens medlemmar och ett annat till mig som ledare. Jag fick en dödsdom, eller vad det var ledarn svamlade om. Sen några sämre planerade anfall i snigelfart som vem som helst skulle kunna ducka för.

Visst går det ut på att skaffa sig fördelar och alla vill bli störst. Men lite rim och takt kan man ändå visa sina fiender tycker jag.
 

DeletedUser378

Guest
Tycker personligen att både GoT och BoB är värdiga motståndare för er. Ni ligger på ungefär samma medel och bör därför ha ganska lika förutsättningar.

Bär väll kanske lite emot att BB ska vara med och leka mot en allians med en medel på strax under 13k
 

DeletedUser458

Guest
The Truth

Var ju faktiskt så att ni dumt nog attackerade en av våra medlemmar.
Dina murar e noll överallt o dina trupper dödade som lovat i utsänt mail.

Din vapendragare blev rensad o gick i semesterläge.

Så lamt, ja kanske.

Bättre de andra allianserna kan erövra er istället.
 

DeletedUser

Guest
Du verkar vara välinformerad, ledare för BB!

Att mina murar var nere på 0 i den stad som jag blev av för några dagar sedan stämmer ja.

Hur det förhåller sig med de andra städerna förtäljer alltså inte dina informatörer. Imorse avvärjdes en erövringsattack från en av tre ledare i BoB i en av mina städer. Förtäljer i och för sig inte vilken nivå muren i den staden har, men jag säger som en av dina kloka medarbetare sade till mig "Balbola is still alive n kicking".
 

DeletedUser

Guest
Detta inlägg har jag valt att redigera bort. Innehöll personlig info om medlem, vilket förstås inte hör hemma i denna debatt.

Påhoppet på den person som kallas för min "vapendragare" är nesligt, det har jag tidigare bemött men utan att jag skulle behöva ha gjort detta. Orsaken till semesterläget rörde dock helt andra saker än feghet.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Balbola

Hahaha Balbola du är så patetisk så att man viker sig av skratt..

"Gods of Troy hade vi bra koll på tills de fick hjälp från högre makter"

Vi är drygt 10 aktiva spelare i våran allians och ändå har vi lekt skjortan av er enda sen detta kriget började, och egentligen har vi ingenting emot någon från din allians, bara dig. Du trodde att du kunde göra precis som du vill, hota precis vem som helst och attackera precis vem du ville utan vedergällning. Nu får du helt enkelt smaka på din egen medicin.

Det var DU som drog igång det hela och nu springer du som en liten skolpojke och skvallrar till mamma, var en man och stå för dina handlingar istället.

Sen att du försöker få sympatipoäng genom att dra upp IRL-grejor som att någon föder barn och att du klagar på att dina motståndare är "för aktiva" är ju bara ännu mer skrattretande. Du duckar ju för erövringsförsök mitt i natten klockan 5 och sitter uppe hela nätterna för att kunna skicka koloniskepp som anländer prick kl 08.00 på morgonen.

Dessutom kanske du borde fundera över varför dina tidigare IAP:s vänder dig ryggen istället för att anklaga dem, övermod och storhetsvansinne är nog två ord som du borde rannsaka dig själv med i första hand..

Vi kommer inte ge oss för en dina städer antingen är erövrade eller jämnade till marken, så gör dina alliansmedlemmar en stor tjänst genom att logga ut från detta spelet för gott, nu har de varken chans att växa eller utvecklas då du tvingar hela din allians att skydda dina städer med deras egna hårt förtjänade trupper. Det är vad en RIKTIG ledare hade gjort..


Den som är med i leken, får leken tåla Balbola.

Sov gott.. Puss
 

DeletedUser1292

Guest
Lätt addition

Jag blir förundrad över din definition av tre större allianser och tycker att den är ganska skrattretande. När vi gick i krig med er stod vi upp mot en större allians, och vi gjorde detta utan hjälp från andra. Band of brothers har nu anslutit sig till kriget mot er och då poängmässigt tippade vågskålen till vår sidas fördel.

(Gods of Troy ligger idag på 778710 poäng och dina alliansers samlade poäng blir 831393 poängdifferensen blir då 52683 poäng till ER fördel)

Och som jag förstår det från vad jag hört från ledare för BoerBoel så beror deras anfall på att du själv har provocerat dem genom att anfalla deras spelare. Värt att tillägga i det här fallet är också att BoerBoel inte har något emot Entropins väktare eller des spelare, bara dig. Med andra ord är du inte här ute och skriver i det allmänna forumet för din allians räkning, eller för din vän som ligger på BB, utan för din räkning.

Vad jag förstått av Band of Brothers så beror deras plötsliga offensiva politik mot er på att ni har lagt er i deras politik och krigsföring.

Anledningen till att vi själva startade kriget mot er var på grund av ett antal anfall samt erövrings försök på oss som efterföljdes av detta brev.

”… Förutom att vi vill undvika att båda våra allianser förgör varandra så vill vi framföra att vi inte hyser något agg gentemot er. De åtgärder som vi vidtagit mot Samcro, Mongwai, Thantos och PlaguFist har samtliga varit nödvändiga för att visa att vi bemöter deras attacker mot oss med samma mynt. Attackerar de oss, attackerar vi dem. Försöker de ta över våra städer, tar vi över deras städer. Eliminerar de en av oss, så eliminerar vi en av dem. Och märk väl, det var Swashbucket och PlaguFist som inledde vår dispyt.

Vår allians styrs av ett råd (väktarrådet) som består av några viktiga spelare i alliansen. Platserna i rådet är alliansens grundare, våra två ordnars ledare, forums assisterande moderator samt 2 hedersmedlemmar.

Vi samarbetar alla mot en gemensam målsättning, att bli allians nummer 1. För oss är det viktigt med ett starkt ledarskap och att vi har medlemmar som känner gemenskap och lojalitet gentemot varandra. Alla bidrar då någon annan i alliansen behöver deras bidrag.

Vi ingår i ett förbund med IN HOC SIGNO VINCES, vilken är vår familjemedlem i hav 53. Vi har goda diplomatiska förbindelser med flera av de mindre allianserna i hav 64, däribland Band Of Brothers.

Med risk för att vårt erbjudande låter allt annat än blygsamt i era öron väljer vi ändå att framföra vår önskan att era medlemmar ingår i vår allians. Gods Of Troy skulle bilda den största orden av tre ordnar i alliansen. Vi skulle därmed erbjuda er orden två platser i rådet, båda med lika stor rösträtt i alliansövergripande frågor. En av de två platserna skulle gå till er ordens befälhavare som får ledarrättigheter liksom de övriga ordnarnas befälhavare. Den andra platsen skulle mer gå till en mer diplomatiskt inriktad ledare.

I största välmening
Balbola
Grundare av och ledare för Entropins väktare" (Balbola den 5/9 2010)

Att efter att ha blivigt anfallna ett flertal gånger av er och sedan få detta brev om att ansluta oss till er och bli någon form av underallians till er var inget som lockade oss. Vi såg våra chanser till att vinna ett krig mot er som små men vi kände att vi hellre gick under ståendes för våra rättigheter och åsikter än att tyst kuva oss för andra allianser.

Vi krigade som jämlika Dra inte skam över det med vanäriga meddelande här på forumet.

Jag vill också tillägga att vi alla är människor här bakom skärmen, och även demonerna från Gods of Troy måste (tro det eller ej) sova, äta och gå på toa. Faktum är att ett flertal av våra spelare och däribland jag själv studerar vi olika högre läroverk här i Sverige och därför måste lägga mycket tid till att gå på lektioner eller plugga. Många av oss har även arbeten att gå till eller familjer och annat som tar upp vår tid. Jag tycker det är väldigt fint hur du försöker vinna sympati genom att ta upp din vän som inte kan spela eftersom hon ligger på BB. Själva har vi en spelare med kronisksjukdom som frambringar yrsel, smärtor, koordinations och balansstörningar. Jag nämner inte detta för att vinna sympatiröster utan för att förtydliga att vi inte på något sätt är sämre personer än er, vi är alla lika värda och gav oss in i detta spel med samma förutsättningar.

Det är kul att du tar upp Davids kamp mot Goliat vilket skulle antyda att du studerat någon form av religion. Det jag lärt mig från mina religionsstudier är att religion har en central innebörd, och det är att du ska behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Som man bäddar får man ligga och nu hoppas jag du sover gott balbola…

/Ovadim ledare för Gods of Troy
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1292

Guest
Vill också citera dig ur en annan forumsdel där du skriver:

"...god sammanhållning och består av ett gäng bra spelare. Vårt mod är förhållandevis på topp trots alla krig som vi dragit på oss. Vi är..."

Här verkar du veta ganska bra verför ni ligger i krig med andra allianser.

/Ovadim
 

DeletedUser

Guest
Hälsa din kompis så gott från mig!

Du läser inte mina inlägg tillräckligt noggrant, din allians drar jag aldrig någon vanära över. Jag beundrar tvärtom era 23 medlemmar, inte minst för er kampvilja!

Vad gäller det där med IRL-grejen, så skrev jag den för att jag var tvungen att stå upp för min medlem som smutskastades av Boers ledare. Det var inget försök att vinna sympatipoäng. Jag tvekade länge innan jag tryckte på enter-knappen just eftersom man kunde misstolka det som du gjorde, inte ens alla min egna medlemmar visste detta.

Varför du tar upp de där gamla meddelandena till dig (det gick aldrig ut till hela alliansen utan bara till er ledning) som visar på min bristande diplomatiska förmåga förstår jag dock inte fullt ut. Är det ett försök att smutskasta mig? Gör inte det är du snäll, din gudsgloria riskerar då att falna en aning.

Det var faktiskt ni som började att attackera oss, inte tvärt om. Det kan du inte förneka Ovadim. Måhända att det var medlemmar som sedan länge upphört att spela, men ändå medlemmar från din allians. Då ni anföll oss i det läget hade ni ca 3 gånger så mycket poäng som oss. Därav "stor allians".

Hälsa w att jag förtjusas över hans namnval på sina städer. "Balbola är fet", glädjer mig omåttligt!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1292

Guest
Stå för sitt ord.

Du är snabb på att ta tillbacka vad du sagt, jag kan inte läsa någon stans i dina tidigare meddelanden att dina anklagelser inte gäller oss.

Jag tycker också att det är intressant hur du säger att du tog upp din vän för att mota tillbacka smutskastningar från Boers ledare. När du nämner henne redan i ditt första inlägg.

Om du tycker att citaten är smutskastning så ber jag om ursäkt. Det är dina ord och jag vill inte att folk får en falsk bild av dig. Och ge inte någon gloria till mig för då ger du ut en falsk bild av mig. Vi är som sagt alla människor back skärmen.

Vad det gäller stadsnamnet måste jag säga att jag är uppriktigt ledsen. Spelaren i fråga har blivigt tillsagd och ombedd att byta namn fortast möjligt.

/Ovadim
 

DeletedUser

Guest
Cry me a river

Jag förstår ärligt talat inte vart du (Balbola) vill komma med denna topic-start över huvud taget? Vill du ha en allians med The 300, eller vad är det frågan om?

Ni väktare har hela tiden fram tills nyss trott er kunna styra hela agendan i vårt hav. Ni har mer eller mindre gjort lite som ni vill och bett andra rätta sig efter er, funkar det inte så har ni hotat med krig. Självklart har detta agerande från din och er sida sått frön till en enorm irritation hos framför allt våran allians.

Att vi valt att svälja detta tidigare har helt enkelt berott på att vi inte insett oss mogna nog att kunna stå upp mot er i ett krig, utan vi behövde förbättra våra förutsättningar och ge våra mindre medlemmar en värdig chans. Således valde vi medvetet att länge hålla en laid-back nivå gentemot er, och jag hade i uppdrag att hålla diplomatin på en så neutral nivå mot er som möjligt, för att ni inte skulle ge er på oss.

Blir väldigt förvånad när du pratar om något svek? Vi har aldrig haft minsta lilla samarbete med er över huvudtaget, med enda undantag att vi sparkat en del medlemmar ur respektive allians som varit svartlistade i varandras allianser. Vilka "goda relationer med Band Of Brothers" du nämner till Gods Of Troy du syftar på skulle vara intressant att höra?

Det som är ännu värre är att du grinar över BoerBoel, att dem attackerar er. Är det så konstigt tycker du? Vilken allians plockade du din stad Russia ifrån till exempel? Nämen var det (trumvirvel) deras akademi..? Och ändå är du oförstående till deras attacker? Du har dessutom under flera månader, redan i sommars bedrivit en "häxjakt" mot deras spelare här i havet, de vet du lika väl som jag! Måste säga att det är skrämmande naivt av dig att nu när det inte passar för egen del gråta ut här? Hur tror du de medlemmar i BoerBoel's akademi känner som ni erövra till exempel? Vem var David och vem var Goliat där?

Avslutningsvis vill jag påstå att du skjuter dig själv ganska rejält i foten då du tar upp empa-och sympati. Är det något du själv har tycker du? Väldigt sympatiskt av dig att ge dig på våran medlem "dopier" med ynka ~2000 poäng och erövra hans enda stad, samt således skicka ut honom från spelet. Grabben var bortrest och hade inte ens en chans att försvara sig, nu är han ute ut spelet, tack vara dig. Vem var det som var David och vem var det som var Goliat där? Men vet du vad skillnaden är, jo - "dopier" startar inte en tråd på allmäna forumet där han gråter ut. "dopier" har stake, och ryggrad och samt inser således att ett spel är ett spel, ger jag mig in i det får jag spelet tåla.

Alltså jag vet inte vad jag ska säga mer, är mest jävligt upprörd över hela trådstarten? Vad fan är du frågan om? Börja spela The Sims om inte spelets upplägg pasar att man, tro det eller ej faktiskt riskerar att bli erövrad här. Du om någon har satt käppar i hjulet för många, du om någon har kickat ut spelare härifrån - Nu bara för att vinden vänder för dig så är det du som gråter ut här, snackar om sympati, om David v.s. Goliat, kallar dina motståndar för "gamar" (moget).
Faktum kvarstår, ni i väktarnas organisation har både mer totalpoäng än oss, samt en högre medelpoäng i samtliga delar förutm er akademi, åter igen David v.s. vem då sa du..?

Tror du dessutom inte att medlemmar i andra allianser jobbar eller studerar eller vart vill du komma med de? Jag jobbar heltid, jag gymmar varje dag, jag sover minst 8h varje dag, ändå klarar jag av att spela Grepolis, tänka sig va märkligt va?

Inte funderat varför det uppenbarligen finns en hel del folk som mer än gärna skulle se dig ute ut spelet? Det kan ju inte vara en slump att ni nu krigar mot tre skilda allianser, som tidigare inte haft något gemensamt?

Ger man sig in i spelet, får man spelet tåla, svårare än så är det inte!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Starta blogg!

Solvarbo och Ovadim. Ni skriver ju båda mer än ett A4 i era inlägg. Ok jag ska läsa detta också, men att ni orkar!

Starta varsin blogg så ni får skriva av er!
 

DeletedUser

Guest
Ok, nu har jag läst.

Grattis Solvarbo till tjänsten som BoerBoels nikkedocka! Kul att du gillar att köra på mitt spår att gråta för medlemmarna. Jag har exempel på spelare som du gjort livet surt för i alliansen också, om du vill kan vi sammanställa listor och byta med varandra! Ja visst ja, det här med listor har vi ju redan provat.

Ovadim fortsatt heder åt dig.

Sov gott, för nu går jag och lägger mig (eller gör jag verkligen det Solvarbo?)
 

DeletedUser

Guest
Skön du är, jag har redan en blogg btw - dra ett PM om du ska ha url : )
Bemöt gärna mitt inlägg istället för att leverera tråkiga one-lines tack.

Ja, jag har också utrotat spelare från havet- Däremot har samtliga dessa iaf 4, 5 st. som jag skickat bort aldrig någonsin reagerat på detta sätt. De har tagit det som en man och accepterat de faktum att ett spel är ett spel.
Tips, ger utseendet på bannern här uppe^ dig kanske en hint om att även viss form av krig faktiskt kan förekomma här?

DU (ni) om några har till exempel gett er på BB-s akademi, hur tror du dessa medlemmar känner när ni kickar ut dem? Just de, skillnaden är att jag inte sett någon av dessa gråta ut här.

Det är bara patetiskt av dig att vända kappan efter vinden och nu försöka inta någon "snälla tyck-synd-om-mig/oss-position" i detta sammanhang, det förtjänar ni inte under några som helst omständigheter. Bara för att verkligheten tycks komma ikapp dig/er och du nu ser ut att kort sagt - Få sota för gammal ost, eller smaka på din egen medicin (finns en hel del sköna gamla svenska ordstråk).

Nej, ett rejält skott i egna foten är vad detta är, David och Goliat... Ni har ju för fan både bättre medelpoäng samt totalpoäng än vad vi har : ) Dessutom försökte du få med dig oss i kampen mot GoT, vilka hade blivit i överläge då, då hade situationen blivit den omvända? Dock tvivlar jag på att wisslan hade gråtit ut här.

Dessutom har ni redan fått med er "The Alpha Dragons" och "Nordmän" under er flagga, så inte fan ska du grina bara för att nu en allians väljer att gå emot er, och inte sälja sin själ lika enkelt som dessa två ovanstående gjorde till er. Föresten, "Nordmän" har ju vi numera erövrat ; )

Jag har föresten sovit i nio timmar inatt, nu ska jag dessutom väg och jobba ett åtta timmars pass, tror det eller ej..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Cry me a river

Det var inte riktigt tänkt att jag skulle gråta ut här i forumet. Sorry, till alla er som uppfattade det så. Jag kan ha även ha ryckts med av bara farten.

Syftet med inlägget var främst att synliggöra BoerBoel. Ni som läser nikkedockans inlägg förstår förhoppningsvis att det är dem som egentligen ligger bakom hetsen mot oss, och med rätta. Skulle jag vara i deras kläder så skulle jag säkerligen göra det samma, leta reda på någon halvsketen allians (tex Band Of Brothers med att uppdämt krigsbehov) i det hav som jag egentligen inte har något att säga till om och alliera mig med dem.

Vidare skulle jag låta dem kriga sönder sina resurser så jag själv slipper ta i det hela. Vems anfallsstyrkor var det som gick åt för att lyckas med BoerBoels belägring av Kraftstad igårkväll? Inte var det mycket av BoerBoels styrkor iallafall. Smart drag! Kanske läge att poängtera att vi inte gråter här, detta är alltså ett exempel för att synliggöra Boers taktik.

Min uppfattning är även att Boer inte är särskilt bra krigare men är desto bättre diplomater. I går lyckades de i rätt läge förhandla till sig en mycket fördelaktig överenskommelse med en forna fiende. Varför? Kanske var det så att de vill rikta sina resurser mot oss eller mot någon annan allians nu?

Vi dör inte i det tysta! Vad ska poängen vara med det? Ta det som en man, bit i det sura äpplet, en svensk tiger, osv. Bättre att dela mid sig av sina erfarenheter om fienden! Planera istället den eventuella (gud förbjude) undergången så att det blir ett skolboksexempel, tycker jag!

Och nej, jag är inte religiös. Allmänbildning och religion är kan vara två skilda saker.

Oj, långt blev det! Kanske skulle man själv starta en blogg...

Balbola
Entropins väktare

PS: Fortsätt att höra av er vid minsta önskan om samarbete. Förfrågningar bearbetas och besvaras då tid ges.
 

DeletedUser

Guest
Svar till ledaren för EV

Nu har jag sett det nödvändigt att svara på dom anklagelser som ledaren för Entropins väktare har kastat runt.

(Om du tycker att det blev långt så är det för att dina inlägg tillsammans blir ganska långa dom med.)
Jag kan ha glömt någonting eftersom jag inte är en som har talets(skriftens i det här fallet) gåva utan är handlingens man.

Ja det har varit en kamp (David mot Goliat) men den som har varit Goliat är EV och det var vi(Band Of Brothers) och Gods Of Troy (mest GoT) som var David !
Dom har ensammna kämpat mot Goliat och fått honom att minska i storlek och vi som sett kampen har blivit inspirerade och imponerade av deras strävan och till slut ställt oss på deras sida mot diktaturen EV.

Allting började när vi var mycket små som allians och blev hotade av en annan liten allians som vi nästan besegrade men den sista medlemmen som var aktiv i den alliansen tog ni in hos er och varnade oss för att angripa honom.
Det var det första av många inblandningar i vår politik som ni har gjort er skyldiga till.
Om du inte förstår att det lägger nivån på relationerna så är det upp till dig men att hota (som ni gjort) spelare och mindre allianser föder agg mot er och jag personligen tycker inte att hot om erövring är en bra politik för att värva medlemmar.

Angående IAP så är det en icke aggressions pakt där man på diplomatisk väg bestämmer sig för att inte anfalla varandra men det är en pakt som beror på hur mycket den dominanta parten kräver för att den ska fortsätta att hålla. När kraven blir för stora så är det inte konstigt att man tar ställning mot den man har pakt med.

För att nämna några av era krav så ger jag nu några exempel:
Att vi skulle kicka medlemmar som ni sa att ni hade farmat men det fanns inga bevis för det. Den enda anledningen att ni ville att vi skulle kicka dom var nog i stället så att ni kunde värva dom genom hot.
Hot mot våra medlemmar att om dom inte lämnade oss och gick med er så skulle dom bli erövrade trots att vi hade IAP så ni visade vad ni ansåg om den IAP:n.
I en kamp om en spökstad så krävde ni att vi skulle betala förluster för era förlorade trupper (när man inte ens kan se vem som har trupper i en sådan stad) ni krävde även att vi skulle stödja er aktivt och ta ställning i kriget. Vi betalade trots att jag anser att en kamp om en spökstad inte ingår i en IAP (bara om man har ett förbund så kan det bli fråga om att betala och även när man har ett förbund så kommer det alltid att ske olyckor när det gäller sådana erövringar) men vi vägrade att stödja er.
Vi valde i stället att alliera oss med Gods Of Troy mot er. Det var ni som tvingade oss att välja sida och vi valde att kämpa för vårt oberoende.

Ni anklagade en av våra spelare för att han hade spionerat i ert forum eftersom han hade varit medlem hos er ett kort tag (hur det var med den saken vet jag inte. Jag fick i alla fall ingen information om er av honom) men ni har haft spelare som gått ur er allians och ansökt till vår (troligtvis bara för att spionera på oss men det finns inga bevis för det heller). Vi tog ganska tidigt ett beslut att vi inte skulle göra på det viset och jag anser att det inte hör till spelet utan är en sorts fusk även om det taktiskt är ett bra drag.

Att hota en spelare eller liten allians tycker kanske ni är ett bra sätt att få nya medlemmar men vi tycker att det ska vara ett fritt val.
Vi är en demokrati som ser till alliansens bästa medan ni verkar vara en diktatur där du är allrådande (det är så vi ser på er allians i alla fall).
Att du klagar på oss för att vi till slut fått nog och inte allierade oss med er utan valde att alliera oss med Gods Of Troy förstår jag att du inte anser vara bra för ni hade ju hoppats att vi skulle vika oss som många andra gjort och bli era slavar.

Jag blev glad när vi hittade Gods Of Troy eftersom vi inte själva hade kunnat gå emot er men Gods Of Troy hade en hög kvalite och få men duktiga medlemmar (en högre kvalite än dom flesta i det här spelet) så dom blev det logiska valet om vi inte ville bli era slavar.
Jag är stolt över min allians (som jag anser mig bara vara en liten del av) och våra medlemmar som har varit duktiga och självständiga och gjort så gott dom kunnat nu när vi ligger i krig.

Du kallar mig för gam för att jag anfaller 5 av 7 städer som alla utom en ligger på samma ö och besegrar de flesta av deras trupper och sedan övertar en av deras städer. Du kanske skulle veta bakgrunden till varför det blev just dom ! En av dom började spionera på den stad som jag hade på ön och jag spionerade förstås tillbaka och upptäckte att han hade ett koloniskepp redo och planerade troligtvis att erövra min stad sen började den andra spelaren också att spionera på min stad. Eftersom du redan hade avslutat vår IAP på grund av att en av våra medlemmar hade skickat stöd till vår allierade som höll på att erövra en av era städer så blev beslutet lätt. Vi skulle slutligen säga ifrån och sätta ner foten !

Jag hyser inte agg mot alla era medlemmar bara dom som förtjänar det.
Med det så sträcker jag ut en fredens hand mot dom som fått nog av förtryck och vill antingen gå med oss eller skapa en stark allians med oss och GoT.
Ni behöver inte längre frukta er ledare och vika er för hans vilja det enda som vi tycker att ni ska göra är att ni står upp och säger ifrån "att nu är det nog !" (detta är endast riktat till dom som inte trivs att vara slav hos EV).

Om jag skulle lista alla orsaker IRL som påverkar min spelförmåga så har du ingen chans den skulle bli otroligt lång.
Även jag jobbar heltid och en hel del övertid.

Detta är bara ett spel och en rekreation för mig och inte mitt hela liv.
Den dag jag blir erövrad så kommer jag erkänna mig besegrad och inte komma med en gråtvals och vädja till storspelare att slå ut dom små.
Lägg märke till att jag säger den dagen och inte om jag blir erövrad.

Pyramus
Stolt medlem och ledare i Band Of Brothers
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Diktator?

Hej, Pyramus!

Intressant läsning om din bild av oss. Solvarbo har visst varit flitig med att påverka dig.

Vad gäller farmar hit eller dit har jag alltid varit uppriktig mot Solvarbo, även om han kanske fått för sig att det legat en dold agenda bakom detta. Killen har fantasi.

Vad gäller diktatur motsätter jag mig detta å det grövsta. Medlemmarna är inte några slavar. De säger vad de tycker om mina order, vi gör även sådant som för stunden faller oss in att göra (därav också flera av de farmardispyter som uppstått mellan våra allianser). Just nu har de flesta småspelarna lite för mycket att göra med era koloniskepp så de orkar inte läsa dessa blogginlägg, men jag tror inte att någon känner sig som en slav!

Citat från spelare i vårt forum om Boers hotbrev till mig: "skit i va han säger, vi är alla som en familj, antigen vinner vi tillsammans eller förlorar tillsammans..."

Mvh
Balbola, Diktator
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är inte han som har påverkat mig. Jag har bildat min egen uppfattning om dig genom olika källor visst allt kanske inte är sant men med åren lär man sig att titta på dom större mönstren och det jag sett har talat sitt tydliga språk.

Vad det gäller Boerboel så är det era misstag som gör att dom attackerar er det är inte på grund av något annat. Enligt dom källor som jag har.
Så det har inte vi något med att göra.

Men det är intressant att du bara tar upp valda delar.
Ingenting om hoten om erövring och era krav om betalning och stöd.

Jag förstår att dom frågorna är besvärande eftersom du inte kan neka till ren fakta eller gör du det ?
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp