P&P Davids kamp mot Goliat

DeletedUser1142

Guest
nicknames

Att ge nicknames är balbola bra på, men det är inte bara han och wisslan som ger ut nicknames här vad jag sett.

Bara balbola kan stänga tråden, så vi får se om det blir av.
 

DeletedUser

Guest
Märkte att spelmakarna ordnat så att de som vanhelgar Julen har ordnat så att de inte ska få göra det! Hade planerat en liten KP-fest, nu får jag sopa undan hela biremrasket till nästa gång :rolleyes:

Du har just besökt staden Nonnoville.

Vid årsskiftet hålls en global angreppsblockad och du kan inte angripa någon av de andra spelarna. Istället hålls en stor fest i staden och dina trupper återvänder vederkvickta och styrkta.

Vitte: Ge mig ett skäl till att jag ska avsluta denna tråd! Min röst tystnar inte förrän jag lämnar spelet. Det gör jag inte så länge som du finns där och fortsätter att förpesta tillvaron för mina vänner som ber dig om nåd.

Just nu må hända har jag väldigt lite att säga, men perfekt att tråden hålls öppen till den dagen jag har mer att säga tycker jag.

B
 

DeletedUser

Guest
He, he. Främst åsyftade jag bara på att gör den ena något så dröjer det inte många minuter innan den andra gör något liknande.

Men jag vill även minnas att en av dem använder sin hjärna lite mer än den andra. Utifrån detta kan ni ju roa er med att försöka fundera ut vem av er som är vem. Tips, kolla på tv runt 15-snåret idag!

God Jul.
 

DeletedUser

Guest
Nu får ni se till att höja nivån lite grabbar och tjejer. Att sitta och ge varandra olika nick/smeknamn är inte vad forumet är till för.
 

DeletedUser

Guest
Tack för mig!

Hej på er alla!

Jag är avstängd, av orsaker som jag inte tänker ta upp för diskussion här med er. Har skickat en vädjan och fick något automatiskt elektroniskt svar tillbaka, men inte att den skulle behandlas eller så utan att de tyckte att den inte uppfyllde mallen för vädjan och att jag skulle skicka en ny.

Hur som helst. Om jag inte lyckas lära mig det här med vädjan, och om jag ändå gör det och inte blir benådad:

Jag hoppas all välgång för er spelare som alltid troget har följt mig i ur och skur. Speciellt tack till alla er i EV. Ni har varit GULD allihopa (utom Solvarbos spion då förstås som han så stolt pratar med mig om i sina PM-växlingar). Jag väljer här att inte nämna någon speciell spelare, eftersom ni är så många som betytt så mycket för mig och för att inte röja taktik, men jag tror att ni själva vet vilka ni är.

Ge inte upp nu, det finns ett ljus långt bort i tunneln någonstans! Ni kan, om ni verkligen vill det, nå dit! Det är inte jag som är Entropins väktare, det är vi (nu ni) som är Entropins väktare. Men var inte för envisa, våga be andra om hjälp om det känns behövligt.

Allt fulspel som jag någonsin kört har alltid varit för alliansens väl. Då jag möttes av fiender som fulspelade (läs vissa herrar i TPB) tvingades jag själv tyvärr parera genom att ta till allt grövre rackartyg.

Så slutligen. Jag önskar att någon krossar Solvarbo, Pyramus och Vithalion skoningslöst! Deras totala ignorans, översittarfasoner gentemot och nedvärdering av mindre spelare både inom och utanför sin egen allians är för mig vedervärdig.

Sorry att jag gör min sorti på det här tråkiga sättet. Jag önskar verkligen att jag kunde säga att jag önskade alla på Alpha välgång. Men dessa tre behöver ta sig en riktig funderare om de någonsin vill ha framgångsord från mig.

Jaha, då var det slut.

Tack
Balbola
 

DeletedUser458

Guest
Adios

Hej!

Tråkigt att höra du inte kommer vara med oss längre.
Hoppas du får igenom din vädja, flera andra på servern har ju fått det trots ful spel fortfarande förekommer från dessa. ;)

Vet du kämpat mot alla odds och tycker du hanterat det bra, trots mycket större motståndare o motståndare i antal.

Vet själv hur de är hehe.

Önskar EV lycka till..
 

DeletedUser

Guest
Fulspel

Det är väl ingen som gillar fulspel som är så stort att man blir spärrad.
Här har du har ju i princip erkänt att du har gjort för stora övertramp mot reglerna.

Det vore bättre om du sysslade med något annat än att fuska i on-line spel.

Skäms !!!
 

DeletedUser458

Guest
out off context

Står tydligt o klart vad sade o står inget om fusk.

trodde nivån på tråden skulle höjas o inte bli barnslig direkt
 

DeletedUser1292

Guest
Åter igen tätnar dimman

Balbola kanske inte säger det rätt ut i sitt inlägg, men till skillnad från vad du verkar tro i andra trådar gör moderatorerna saker för att jävlas med enskilda spelare. Spärras en spelare är det på grund av regelbrott och för oss som läser lite mellan raderna står det i Balbolas inlägg:

– Ja, jag fuskade och bröt mot reglerna men jag ångrar det inte!

Till dig Balbola tycker jag att det är intressant att du anklagar oss för fusk när det är du själv som sitter och är spärrad. Och även om vi skulle fuska skulle detta då berättiga dig att bryta reglerna du accepterat när du börjat spela?

Själv anser jag att man spelar efter reglerna eller inte spelar alls.

/Dimman
 

DeletedUser378

Guest
Tråkigt att höra att du slutar Balbola , aldrig kul att se en duktig spelare försvinna. Eftersom du väljer att inte delge vad det är som har hänt i en sammanfattning så är det svårt att göra en bedömning.

För du vet att även om du skulle nämna det så kan ämnet inte gå till diskussion då det är emot forums reglerna att diskutera ett speciellt bann på forumet.

Men är det så att du hamnar i samma sits som jag gjorde så hoppas jag att det löser sig. Men har du gjort dig skyldig till ett kraftigare regelbrott så är det väll bara att tacka för dig
Däremot så skulle jag försöka se till så att du följer mallen då det alltid är värt ett försök att prata med teamet då de inte brukar vara omöjliga människor.

Och är det så att du misstänker att andra spelare fuskar så rapportera in det istället för att sitta och skrika om det på forumet.
Här gör det ingen skada för dem om de verkligen skulle fuska men rapporterar du in dem så resulterar det i att spelaren granskas. Exakt hur de gör det här har jag dock ingen koll på.
 

DeletedUser

Guest
Lilla snigel

Tja!

För att uppdatera er som hört av sig och frågat hur det går:

Grepolisteamet har inte hört av sig på en vecka nu till mig. Inget klart besked där alltså. Får hoppas att de hör av sig innan städerna blir spökstäder.

Förstår inte riktigt varför de väntar till sista sekund, min klocka tickar ju minst sagt snabbt nu.

Respiratorn ser ut att stängas mitt under mitt tredje liv...

B
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Än en gång...

... läser du Ovadim mellan de rader som jag skriver.

Tips: Läs det folk skriver, inte vad de inte skriver. Oerhört tröttsamt att alltid behöva bli tolkad av dig. Lycka till förresten i spelet!

(kunde inte hålla tyst hur mycket jag än bet mig i läppen)
 

DeletedUser

Guest
Sista avsked

Som ni vet ger jag ju normalt sett aldrig upp, men nu så är jag tyvärr så illa tvungen. I morgon bitti blir mina städer grå.

Jag kommer inte att återkomma som någon annan spelare. Den respektlöshet och otydlighet som grepolisteamet har visat mig i detta ärende gör mig alltför omotiverad att börja om från början igen.

Som sagt. Lycka till, ni tappra.

Framöver kommer jag inte att bry mig alls om Grepolis, jag kommer enbart att logga in någon gång då och då här på forumet för att svara på eventuella frågor som ni i EV vill ha svar på från mig.

B
 

DeletedUser4

Guest
Så lägger vi ner fusksnacket. Det hör inte hemma på forumet.

Vänligen respektera det gott folk.


Till Balbola. Nej dina städer blir inte gråa imorgon.

Den tiden har skjutits fram, hade du frågat, hade du vetat det vid detta laget.

Vi har en ny administratör på Värld Alfa, därför ska allt ses över det dubbla utav mig så att inga fel uppstår.
Därför tar det längre tid än vanligt, nu ska det, vad jag fått läsa, löst sig.

Ta nytt andetag och så går vi tillbaka till trådens ämne. Tack.
 

DeletedUser

Guest
sångfågel?

ursäkta mig om jag kliver in... men har ni inte tjattat, gnattat och klagat ut denna tråd tillräckligt?
Ingen gillar ingen, den ena ger den ena respekt, heder etc. och sen tar tillbaka det.
Sen möter vi någon politiker/diplomat för alla och ingen, som snackar om att vi inte visar någon eller något respekt här på spelet.

Jag lovar tråden var jätte intressant de 6 första sidorna, sen började den sjunka tyvärr. Och sen tror jag, eller jag tycker iaf att den dog helt.
Jag satt till och med och skrattade högt ett bra tag i början.
Inte för att ni var dumma eller något, det är väl menat.
Ni har verkligen talets gåva(på "papper").

Men jag kanske har fel... behövs det mera?!
Som jag har förstått det, så är det TPB som vill åt oss i EV nu.
Eller?
Är det någon mera som inte gillar oss?
Eller är det bara för att Balbola grundade alliansen?
Men nu är han tillbaka med oss, vad händer nu då?
Fortfarande krig? Eller är det bara små dispyter här och där? :D hehe

Ursäkta om lilla jag tar ton, men kände ett litet krav där ;)
 

DeletedUser378

Guest
Du ska inte be om ursäkt för att du yttrar dig heller. Förhoppningsvis kan kanske ditt lilla inlägg få igång diskussioner igen och vi kan få tillbaka den standard som fanns här i början.
 
Topp