2.0 - Till gamla världar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser378

Guest
Skulle vilja säga att förslag kommer i tredjehand så det är prio på att se till att alla spelen fungerar som det ska samt se till så att allting går rätt till på det som redan finns i spelvärlden.
Efter det kan det nog komma till att diskutera hur spelet skall utvecklas.
Men låter honom själv ta sista ordet i den frågan då jag inte kan tala om för dig hur han prioriterar utan endast kan ge dig min uppfattning.
 

DeletedUser

Guest
2.0 är ännu inte bestämd om den skall komma till gamla världar eller ej.

Kommer få en ny uppdatering på Måndag, så får be om att återkomma då.

Jag är välidgt intresserad av att höra svaret. Ni borde kolla vad andra tycker och inte byta rakt av som ni redovisat det.
 

DeletedUser962

Guest
Biter på naglarnaa, jag hoppas att Gaffel lyckas hitta
reply.gif
igen :s
 

DeletedUser4

Guest
@mace testing testing Izz It wörking????

Tar på mig skyddsvästen (Lothoria) när jag nu ska skriva det här.

Har nu pratat lite med mina kollegor och fått mer kött på benen.


Gällande 2.0 så är det ännu inte bestämt om det skall införas på gamla världar, det är så att det råder splittrad mening om det. Somliga tycker att vi ska införa och andra inte, vilket gör att min chef idag inte har tagit något beslut än.

Jag kan därför inte säga om det kommer och när det i så fall kommer. Man kan ju diskutera om det ska införas eller ej, vilket vi kan starta en omröstning på forumet, för att kolla hur ni medlemmar tänker. Tror det vore intressant och så lär ni se hur vårt dilemma idag är.

Kommer hålla er uppdaterade efter bästa förmåga och skriva direkt när jag får veta något nytt. Promise.
 

DeletedUser

Guest
Konstigt detta då ni tidigare sagt att det skulle komma till de gamla världarna, de flesta allianserna har de senaste månaderna planerat och spelat utifrån den infon... :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
 

DeletedUser

Guest
Konstigt detta då ni tidigare sagt att det skulle komma till de gamla världarna, de flesta allianserna har de senaste månaderna planerat och spelat utifrån den infon... :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

För att vinna med 2.0 behöver man kontrollera flera öar helt och har mer trupper och resurser än andra allianser. Stackars er som kört mot att kunna vinna 2.0 ni måste vara helt chanslösa om det inte kommer.
 

DeletedUser

Guest
@mace testing testing Izz It wörking????

Tar på mig skyddsvästen (Lothoria) när jag nu ska skriva det här.

Har nu pratat lite med mina kollegor och fått mer kött på benen.


Gällande 2.0 så är det ännu inte bestämt om det skall införas på gamla världar, det är så att det råder splittrad mening om det. Somliga tycker att vi ska införa och andra inte, vilket gör att min chef idag inte har tagit något beslut än.

Jag kan därför inte säga om det kommer och när det i så fall kommer. Man kan ju diskutera om det ska införas eller ej, vilket vi kan starta en omröstning på forumet, för att kolla hur ni medlemmar tänker. Tror det vore intressant och så lär ni se hur vårt dilemma idag är.

Kommer hålla er uppdaterade efter bästa förmåga och skriva direkt när jag får veta något nytt. Promise.

Omröstning på forumet? Har det ens varit röstning? Hoppas i så fall ni informerar om en sådan stor förändring genom spelet. Eller har någon sorts in-game vote så de utan konto på forumets röster inte försvinner.
 

DeletedUser

Guest
Omröstning på forumet? Har det ens varit röstning? Hoppas i så fall ni informerar om en sådan stor förändring genom spelet. Eller har någon sorts in-game vote så de utan konto på forumets röster inte försvinner.

En omröstning betyder att man röstar OM något inte att man röstar en gång till.
 

DeletedUser1593

Guest
För att vinna med 2.0 behöver man kontrollera flera öar helt och har mer trupper och resurser än andra allianser. Stackars er som kört mot att kunna vinna 2.0 ni måste vara helt chanslösa om det inte kommer.

jag har planerat inför 2.0 men jag ser det inte som en stor förlust som zigvard säger om den inte kommer, det finns många fördelar med att äga en hel ö :)
 

DeletedUser378

Guest
Vänta här nu!
Varför är det jag som vår agera skyddsväst för?
Men får man dra det korta strået är det väll bara att leva med det.
Om någon har synpunkter etc så finns jag tillgänglig så gott som var dag i veckan.
 

DeletedUser678

Guest
Vänta här nu!
Varför är det jag som vår agera skyddsväst för?
Men får man dra det korta strået är det väll bara att leva med det.
Om någon har synpunkter etc så finns jag tillgänglig så gott som var dag i veckan.

Du är perfekt att ha som stöd person! <3
 

DeletedUser678

Guest
@mace testing testing Izz It wörking????

Tar på mig skyddsvästen (Lothoria) när jag nu ska skriva det här.

Har nu pratat lite med mina kollegor och fått mer kött på benen.


Gällande 2.0 så är det ännu inte bestämt om det skall införas på gamla världar, det är så att det råder splittrad mening om det. Somliga tycker att vi ska införa och andra inte, vilket gör att min chef idag inte har tagit något beslut än.

Jag kan därför inte säga om det kommer och när det i så fall kommer. Man kan ju diskutera om det ska införas eller ej, vilket vi kan starta en omröstning på forumet, för att kolla hur ni medlemmar tänker. Tror det vore intressant och så lär ni se hur vårt dilemma idag är.

Kommer hålla er uppdaterade efter bästa förmåga och skriva direkt när jag får veta något nytt. Promise.

Om det är ett nej så fram med skiten bara! Man orkar inte vänta som ett barn på julafton.
 

DeletedUser678

Guest
Det sägs för övrigt att Gaffel lanserade 2.0 för nästan exakt 6 månader sedan.

Är ni säkra på att detta är svenska grepolis, verkar mer vara spanska (manana, manana) :)
 

DeletedUser845

Guest
Jag röstade på att Gaffel får bestämma om 2.0 kommer komma till gamla världar eller ej, så man får veta någon gång!
 

DeletedUser962

Guest
@mace testing testing Izz It wörking????

Tar på mig skyddsvästen (Lothoria) när jag nu ska skriva det här.

Har nu pratat lite med mina kollegor och fått mer kött på benen.


Gällande 2.0 så är det ännu inte bestämt om det skall införas på gamla världar, det är så att det råder splittrad mening om det. Somliga tycker att vi ska införa och andra inte, vilket gör att min chef idag inte har tagit något beslut än.

Jag kan därför inte säga om det kommer och när det i så fall kommer. Man kan ju diskutera om det ska införas eller ej, vilket vi kan starta en omröstning på forumet, för att kolla hur ni medlemmar tänker. Tror det vore intressant och så lär ni se hur vårt dilemma idag är.

Kommer hålla er uppdaterade efter bästa förmåga och skriva direkt när jag får veta något nytt. Promise.

Tror att det fungerar, men verkar vara lite störningar. ;)

Tycker för överrigt att varje värld ska få bestämma för sig själv :)

T.ex om Alfa vill ha så ska de få det men ifall Beta inte vill så behöver de inte.. osv...

Omröstningen ska vara i varje forum, och ett mas meddelande ska skickas till hela den världen där det står info, även tråden ska vara stängd...
( I hope you understand my point;) )
( I hoppas att ni förstår min poäng )

Fast det är bara min ¨åsikt..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
"Gaffel får bestämma".... Gillar det alternativet.

Hade jag fått bestämma, hade gamla världar haft 2.0 redan idag. Först och främst för att sluta prioritera uppdateringar till en version som 1.26 (gamla världarna) och jobba parallellt med 2.0. Det är bara absurt, men å andra sidan så kommer vi aldrig ifrån det faktum att: Spelare på version 1.26 vill inte ha 2.0 på sin värld - och dem betalar i sin tur premium och stödjer spelet.

Jag tror att det är därför min chef inte har tagit ett beslut än.

Men om man kan, på ett smidigt sätt, genomföra en omröstning på varje värld utan att det blir något röstfusk, hade det inte skadat. Då får spelarna på världen ifråga själva bestämma, det är det som föredras allra mest.

Jag är mest intresserad av ett beslut - snarast.
 

DeletedUser962

Guest
"Gaffel får bestämma".... Gillar det alternativet.

Hade jag fått bestämma, hade gamla världar haft 2.0 redan idag. Först och främst för att sluta prioritera uppdateringar till en version som 1.26 (gamla världarna) och jobba parallellt med 2.0. Det är bara absurt, men å andra sidan så kommer vi aldrig ifrån det faktum att: Spelare på version 1.26 vill inte ha 2.0 på sin värld - och dem betalar i sin tur premium och stödjer spelet.

Jag tror att det är därför min chef inte har tagit ett beslut än.

Men om man kan, på ett smidigt sätt, genomföra en omröstning på varje värld utan att det blir något röstfusk, hade det inte skadat. Då får spelarna på världen ifråga själva bestämma, det är det som föredras allra mest.

Jag är mest intresserad av ett beslut - snarast.

Precis som jag menar. Bl.a i Tribalwars så finns det undersökningar som är inlagda på varje värld.
 

DeletedUser4

Guest
Precis som jag menar. Bl.a i Tribalwars så finns det undersökningar som är inlagda på varje värld.

Precis, helt med dig. Tyvärr så finns inte den funktionen på Grepolis, vilket är oerhört synd, för annars hade jag kunnat slänga upp en undersökning på varje värld.

Men vi får köra något smidigt på forumet tills det blir aktuellt. =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp