Version 2.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag vet att alla verkligen inte har tyckt om denna sak med OS, dock tror jag inte det gör för stor skillnad. Det är nog mer de större länderna som ska klaga. Där är det fler som kommer använda det så mycket.

Här på .se tror jag inte det kommer vara alls många som använder guld på det sättet, de flesta använder för förvaltare och kapten, sedan vi något sällsynt tillfälle ett OS.

Jag tror inte detta kommer ändras någon vidare mycket, jag tror att vi spelare själva fattar att det inte är någon mening med att plöja in guldet mer än vad som görs nu, detta ger bara en mölighet till att använda det i nödfall, mer effektivt.

Du har väl ganska rätt men ändå inte helt kan berätta om en person jag spelade med förut

Det enda han gjorde var att ha stadsfester. Han byggde sällan trupper och det enda var off för att kunna erövra nästa stad. Dock brukade han bara ta IE:s för att det var så få trupper. Efter ett tag blev han anfallen väldigt mycket och istället för att då börja bygga deff bad han om hjälp och fortsatte med stadfester och IE:s. Skillnaden var att han nu kunde göra triumftåg också som han fått av våra dödade trupper. Och det var inte en i den alliansen som hade den här stilen utan tre. tror det finns ånga fler som gör så.

visserligen kan jag ha fel i att fler gör så men ändå de som är beredda på att lägga ut lite guld nu för att få städer (finns en del) kommer förstöra spelet
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1459

Guest
Du har väl ganska rätt men ändå inte helt kan berätta om en person jag spelade med förut

Det enda han gjorde var att ha stadsfester. Han byggde sällan trupper och det enda var off för att kunna erövra nästa stad. Dock brukade han bara ta IE:s för att det var så få trupper. Efter ett tag blev han anfallen väldigt mycket och istället för att då börja bygga deff bad han om hjälp och fortsatte med stadfester och IE:s. Skillnaden var att han nu kunde göra triumftåg också som han fått av våra dödade trupper. Och det var inte en i den alliansen som hade den här stilen utan tre. tror det finns ånga fler som gör så.

visserligen kan jag ha fel i att fler gör så men ändå de som är beredda på att lägga ut lite guld nu för att få städer (finns en del) kommer förstöra spelet

Tja, jag vill inte nämna någon vid namn, men det finns flera "Top 10"-spelare på flera servrar som visar på att man kan spela GP som en Sim spelare om man hamnar "rätt" på servern och "skyddas" av en allians och därmed får möjlighet till att växa i lugn och ro. Ett exempel på detta kan t ex vara att ha 100 städer men endast 100k i KP, och det finns några sådana. Tråkigt och tillför absolut ingenting till spelet!
 

DeletedUser1459

Guest
Jag vet att alla verkligen inte har tyckt om denna sak med OS, dock tror jag inte det gör för stor skillnad. Det är nog mer de större länderna som ska klaga. Där är det fler som kommer använda det så mycket.

Här på .se tror jag inte det kommer vara alls många som använder guld på det sättet, de flesta använder för förvaltare och kapten, sedan vi något sällsynt tillfälle ett OS.

Jag tror inte detta kommer ändras någon vidare mycket, jag tror att vi spelare själva fattar att det inte är någon mening med att plöja in guldet mer än vad som görs nu, detta ger bara en mölighet till att använda det i nödfall, mer effektivt.
Nu vet inte jag hu bevandrad du är med webb-spel av den här typen. Men jag har aktivt spelat i snart 5 år på ett otal spel. Har visserligen aldrig haft så stort engagemang som att ligga top 5, men omkring top 10-20 på en server har jag alltid varit och sniffat.

Jag har varit med om att man på såväl utländska som svenska servrar tagit sig vatten överhuvudet, då man pga stinn ekonomi ser till sig själv och servrarna dör lika fort som dom startat.
För ett fåtal som köper in-game valuta och nyttjar alla fördelar kör sönder servern, det är några få i toppen som utnyttjar sin ställning. Så fort det kommer en ny spelare med ett visst antal poäng, så kör man över vederbörande som aldrig får något fäste och lägger av.
Man köper till sig fördelar som t ex skydd, stat, och vapen, etc. Så ... Men det är väl bra om servern består av ett antal pengastinna spelare, DOM spelar ju iaf på samma villkor. Visst! 2-4 allianser som har IAP varav det möjligen är 2 av dom som kan nyttja spelet fullt ut pga spelets inställningar och krav. Typ krav som här, att det ska var ett visst antal poäng för UV. Hur roligt är det? I mina ögon som då spelat på dom första servrarna bedömer en sådan server som mycket trött och ointressant och näst intill DÖD!


Edit
Och tittar man på en sådan server som t ex Eta, så har nog Stadsfesterna mer eller mindre gått varma, med tanke på bl a den snabba resurstillväxten. Håller därför med Nolofinwe om att det skulle bli bra mycket roligare och definitivt ett större behov av "krig" eller i vart fall fler som anfaller för att få dom så eftertraktade KPna om Stadsfesterna också fick 30 timmar som Olympiska spel, i stället för 6 timmar som nu.


Edit
Så sensmoralen är att så fort ekonomi får/kan styra, så avtar själva "spelet" och "spelandet" och det hela övergår till att bygga, bygga och bygga, eller upprusta sina avatars och den statistik som finns, säger inte ett jäkla skit.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dagar när man kan sitta med 5minutersplundringar går stadsfesterna på löpande band oavsett hur mycket trupp man väggar. Ser inte poängen med att göra KP ännu mer lättillgängligt.
 

DeletedUser4

Guest
Allt som skrivits här kommer jag att summera och skriva med i min rapport.

(Mesta del har redan gjorts, men jag är inte klar med rapporten på övriga punkter.)

Bugar och bockar för ert visat engagemang och hoppas att ni inte väljer att sluta, det vore ytterst tråkigt. Har full förståelse för er frustration och jag ska göra allt för att förmedla det till min chef m.m. Lär inte bli så svårt.

Tack återigen.
 

DeletedUser973

Guest
tycker det där e lite väl drastiskt hiawatha.. :p

kan ju ändras tillbaka när som helst, tror fler reagerat på det utomlands.
och ingen kommer nöta OS dagligen.

Gaffel, nånting du gärna kan få ta med dig till innogames.
en spelare som förlorar en stad borde gå miste om en hel kulturnivå, så spelaren inte kan ta en ny stad direkt, eftersom han nu har en ledig plats för en ny stad.

det är skittråkigt, då kan man sitta å skita i att deffa sina städer, ingen prestige i att förlora en stad.
 

DeletedUser1459

Guest
tycker det där e lite väl drastiskt hiawatha.. :p

Gaffel, nånting du gärna kan få ta med dig till innogames.
en spelare som förlorar en stad borde gå miste om en hel kulturnivå, så spelaren inte kan ta en ny stad direkt, eftersom han nu har en ledig plats för en ny stad.

Mnja, drastiskt eller inte. Känner man att man inte får ut någonting av spelet eller om något gynnar ett fåtal och i detta fall troligen ganska dåliga spelare, finns det ju ingen anledning att vare sig spendera pengar eller tid. Och det finns ju två speltyper i kontrast. Dom som sitter på ett konto och faktiskt utöver ett spel. Och så dom som enbart besitter ett konto.

Ett bra och intressant förslag.
Skulle vilja tillägga ytterligare ett förslag i frågan, som jag hämtat från ett annat spel, att det kanske skulle vara möjligt att man inte kan bli av med sin första stad (eller förlora stadens poäng) och första staden ev. ska kunna omplaceras på världen, men har inte tänkt igenom följderna så har egentligen inga bra argument till varför det skull vara möjligt i detta spel, men grundtanken är väl att fler spelare, även dom som blivt nollade, ändå stannar kvar och utvecklar sitt spel och spelande.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
tycker det där e lite väl drastiskt hiawatha.. :p

kan ju ändras tillbaka när som helst, tror fler reagerat på det utomlands.
och ingen kommer nöta OS dagligen.

Gaffel, nånting du gärna kan få ta med dig till innogames.
en spelare som förlorar en stad borde gå miste om en hel kulturnivå, så spelaren inte kan ta en ny stad direkt, eftersom han nu har en ledig plats för en ny stad.

det är skittråkigt, då kan man sitta å skita i att deffa sina städer, ingen prestige i att förlora en stad.

intressant förslag...
 

DeletedUser285

Guest
Till Innogame samt mina vänner och fiender.

Den kommande uppdateringen har ett så stort och avgörande förändring att det påverkar pågående spel. Min tid på GP kommer därför att ganska omgående få ett slut.


Hmm.. hur blev det med detta "hotet" va det taget ur tomma luften bara eller? :S
 

DeletedUser1459

Guest
Hmm.. hur blev det med detta "hotet" va det taget ur tomma luften bara eller? :S

Jag har inte hotat med något. Men om jag kommer att avveckla mitt spelande på GP? Absolut! Så det behöver du inte vara orolig för. Vilken tidsrymd det har står väl skrivet i stjärnorna. Följer inte längre detta forum. Kommer definitivt inte att hoppa på en ny server, då risken är att också få mejl av dig där du rekryterar spioner i en hel allians. Spam kallas sådant och är väl föremål för avstängning om det anmäls.
Spelet har övergått till att vara Sim City och det är inte min grej riktigt, men passar säkert alldeles utmärk för fjantar som dig.

Edit
Sedan kan man ju undra en annan sak vad gäller guld. Moderatorer och andra engagerade i GP ledningen får väl en massa guld att spela för som kompensation för den tid dom lägger ner. Och den nya förändringen om att sänka tiden för Olympiska spel gynnar ju indirekt en viss grupp i GP - ledningen, under pågående spel. Förkastligt!
Men när jag höll en tävling in-game i forumet fick jag inte föra över guld som pris till en vinnare. Så jag ser massor snedvridna incitament i GP och dess guldservrar. Så det är många steg bakåt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Förstår inte riktigt hur nu hamnade inne på den här diskussionen men ska helt klart bemöta den.

Att en medlem i teamet får betalt är inte så konstigt eller hur?
Det är lika självklart som att när man går till jobbet så får du en lön den 25e för ditt arbete som du uträttar för firman.
Sen att teamet skulle få så stora fördelar av de nya "guldservrarna" har jag svårt att se. Men har väll lite annan syn på det hela än er eftersom jag faktiskt är insatt i vad en moderator/admin får ut.

Deras utbetalning varje månad är precis så det täcker upp samtliga premium funktioner. Alltså ingen stora summa egentligen och den räcker inte ens nästan för att gulda trupper, byggnadsköar eller os.

Visst skulle du som moderator kunna välja att lägga ditt guld på os istället, men för att göra detta så får du lov att offra dina vanliga premiumfunktioner för att ha råd.
Vet inte vad ni anser vara mest värt och fördelaktigt. 2 veckor med kaptenen eller 2 kp via os?
Alltså ingen större risk att någon i teamet skulle gulda sönder en server.
 

DeletedUser1459

Guest
Förstår inte riktigt hur nu hamnade inne på den här diskussionen men ska helt klart bemöta den.

Att en medlem i teamet får betalt är inte så konstigt eller hur?
Det är lika självklart som att när man går till jobbet så får du en lön den 25e för ditt arbete som du uträttar för firman.
Sen att teamet skulle få så stora fördelar av de nya "guldservrarna" har jag svårt att se. Men har väll lite annan syn på det hela än er eftersom jag faktiskt är insatt i vad en moderator/admin får ut.

Deras utbetalning varje månad är precis så det täcker upp samtliga premium funktioner. Alltså ingen stora summa egentligen och den räcker inte ens nästan för att gulda trupper, byggnadsköar eller os.

Visst skulle du som moderator kunna välja att lägga ditt guld på os istället, men för att göra detta så får du lov att offra dina vanliga premiumfunktioner för att ha råd.
Vet inte vad ni anser vara mest värt och fördelaktigt. 2 veckor med kaptenen eller 2 kp via os?
Alltså ingen större risk att någon i teamet skulle gulda sönder en server.

Principen käre "Watson", principen.
 

DeletedUser1459

Guest
Principen om att det är förkastligt att förändra ett spels förutsättningar under pågående spel och dessa förändringar indirekt gynnar en liten kategori spelare, dvs dom som har råd att gulda sönder servern, vilket förekommer.
 

DeletedUser378

Guest
Visst är det så men du hävdar att de nya förutsättningarna skulle gynna teamets medlemmar. Vilket det inte gör eftersom de inte har en utbetalning som gör att de kan nyttja de nya funktionerna utan att köpa guld vid sidan av det som de får ut av innogames.
 

DeletedUser1459

Guest
Visst är det så men du hävdar att de nya förutsättningarna skulle gynna teamets medlemmar. Vilket det inte gör eftersom de inte har en utbetalning som gör att de kan nyttja de nya funktionerna utan att köpa guld vid sidan av det som de får ut av innogames.

Jo, indirekt gör det, det. Eftersom man har förändrat möjligheterna till att kunna spendera mer guld per timma för att nyttja en viss funktion effektivare.
Eftersom GP-teamet "får" guld förvisso för sina insatser, så gagnar det tyvärr indirekt teamets medlemmar, liksom den lilla klick som har råd att spendera stora mängder guld. Sedan kan du och andra hävda att så inte är fallet, men det är ganska ointressant eftersom möjligheten trots allt, nu finns.

Edit
Sedan räcker det att gå till mig själv. För trots att jag är motståndare till att spendera guld i någon större utsträckning om man bortser från prem. så finns allt som oftast tillfällen och man hamnar titt som tätt i så väl tidsnöd som utsatthet och guldknappen är inte långt borta ...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Har sagt det för endast ett par timmar sedan och säger det igen. En team medlem får inte ut tillräckligt med guld för att kunna använda sig av de nya funktionerna. Så hur du än vrider och vänder på det hela så är det ingenting som gynnar dem.

Att det gynnar dem som storguldar är ett faktum men en medlem i teamet får inte ut mer guld än vad det kostar att hålla igång premiumfunktionerna.
 

DeletedUser1459

Guest
Har sagt det för endast ett par timmar sedan och säger det igen. En team medlem får inte ut tillräckligt med guld för att kunna använda sig av de nya funktionerna. Så hur du än vrider och vänder på det hela så är det ingenting som gynnar dem.

Att det gynnar dem som storguldar är ett faktum men en medlem i teamet får inte ut mer guld än vad det kostar att hålla igång premiumfunktionerna.

Och vad spelar det för roll???
Funktionen gynnar enbart dom som använder guld, vilket är en lite och begränsad skara av spelare. GP-teamet får guld för sina insatser och det spelar ingen roll vad du säger eftersom ni inte får prem.funktionerna utan just guld som kan spenderas hur som helst. Därmed gynnas även ni indirekt av den ny funktionen som tillkommit. Vilket jag också sagt för några timmar sedan och härmed upprepar.

Edit
Btw, jag ifrågasätter inte att ni i teamet får ersättning för tiden ni lägger ner, inte alls.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp