Version 2.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Hej allihopa!

Uppdateringen kommer att ske på Tisdag (den 20e) mellan 10.00-16.00.

Världarna (Zeta & Eta) kommer därför att ligga nere medan detta arbete utförs. Tack för er förståelse.

Funktioner/Förändringar
- Handels-, kommandon- och gudsöversikter har blivit lite förbättrade.
- Spelare kan nu söka i handel- och kommandoöversikten.
- Alla rapporter och meddelanden kan nu tas bort med ett klick.
- Spelare kommer nu få ett meddelande när automatisk förlängning av premium misslyckas.
- Kulturfliken är nu standardfliken i torget.
- När en spelare som har semesterläget igång loggar in, kommer denna få se kvarstående semesterdagar.
- En ny inställningsflik som länkar till Grepolis toolbar har lagts till.
- Olympiska spelen varar lika länge som stadsfesten.
- Meddelandet som spelare får när de loggar in kommer nu skrivas ut i ett enda fönster.
- Versionsnumret har lagts till i inställningsfliken. Ifall nummet skiljer sig ifrån den som visas som bild borde spelaren rensa webbläsarens cache.

Buggfixar:
- Spelare som satte igång semesterläget fick inte resurser from tiden de loggade ut till då semesterläget började.
- Handelskapacitet uppdaterades inte korrekt när man accepterade erbjudanden i marknaden.
- Vissa krav för byggnader blev inte korrekt kollade, detta har nu blivit fixat.
- Spelare kan inte logga in längre när de har begärt borttagning av deras konto.
- Designproblem blev fixade i rekryteringsmail.
- Spelare kunde välja gud utan att ha ett tempel i staden. Detta har fixats.
- Att tillkalla den feniciska handelsmannen ska nu funka korrekt.
- När man klickar på en titel i alliansforumet kommer detta nu ta en till det första meddelandet istället för sista.
- Reglagen i handelsöversikten ska nu funka som de bör.
- Stämningen i en bondby kan nu inte gå under 0 när man använder premiumfunktionen.
- Trupperna visas nu korrekt i spionrapporten.
- Handlednings inställningsfliken har nu en korrekt titel.
- Övriga mindre design problem löstes.
- Minska rekryteringstiden knappen saknades i vissa fall och har blivit implementerad.
- Display inkonsekvenser saknades och har blivit åtgärdat.
- Ett problem när man citerade meddelanden löstes.
 

DeletedUser1459

Guest
Till Innogame samt mina vänner och fiender.

Den kommande uppdateringen har ett så stort och avgörande förändring att det påverkar pågående spel. Min tid på GP kommer därför att ganska omgående få ett slut.

När spelets kan avgöras genom en pengastinn kassa då har det gått för långt. Då är det inte ett spel där tanken räknas utan pengar.

Synd på ett trevligt spel. Men detta är inte det första spel jag avslutat pga samma anledning, utan det 5:e.

---
Problemet är att man förutom stadsfest, vilket ger ca 2 KP per stad (begränsat av resurser) och dygn. NU också kan erhålla KP via OS, vilket kan generera 4 KP per stad och dygn.

Det är bara att deffa upp sin städer med 2.5k marktrupp och muren på 25 och spelet blir stendött, eftersom det inte är en vettig spelare som går på sådana städer eftersom det genererar ofantliga mängder KP till spelaren som håller staden. Så bara att köra OS och SF.

Välkomna till Sim City!
 

DeletedUser1459

Guest
Till Innogame samt mina vänner och fiender.

Den kommande uppdateringen har ett så stort och avgörande förändring att det påverkar pågående spel. Min tid på GP kommer därför att ganska omgående få ett slut.

När spelets kan avgöras genom en pengastinn kassa då har det gått för långt. Då är det inte ett spel där tanken räknas utan pengar.

Synd på ett trevligt spel. Men detta är inte det första spel jag avslutat pga samma anledning, utan det 5:e.

---
Problemet är att man förutom stadsfest, vilket ger ca 2 KP per stad (begränsat av resurser) och dygn. NU också kan erhålla KP via OS, vilket kan generera 4 KP per stad och dygn.

Det är bara att deffa upp sin städer med 2.5k marktrupp och muren på 25 och spelet blir stendött, eftersom det inte är en vettig spelare som går på sådana städer eftersom det genererar ofantliga mängder KP till spelaren som håller staden. Så bara att köra OS och SF.

Välkomna till Sim City!

Edit
Kan ju tillägga att detta redan förekommer på Eta.
 

DeletedUser4

Guest
Skriver just nu min rapport till chefen och jag kommer ta med det som skrivits i tråden så att dem får veta vad ni tycker och hur det ligger till.
 

DeletedUser

Guest
Bra gaffel!

Tycker detta är tråkigt att OS ska ta lika lång tid som SF.

okey, ingen kommer använda OS kontinuerligt eller någon kommer nog göra detta men inte folk i någon större utsträcknin, TROR JAG.

Istället så har du fått in en revolt å detta genererade 300 eller 600 mindre krigspoäng än vad du väntat dig. istället för att då göra om processen då kommer du köra OS istället. å vips hinner du med att erövra spelet.

Stort steg bakåt för detta strategi spel. med denna uppdateringen.

Nu kan man köra huvudlöst, å sen så rättar man till det med guld så det blir bra i slutänden med... TRÅKIGT! då är det inget strategi spel längre.

Om det ska vara så här?! tycker jag faktiskt att det ska stå OFFENTLIGT i spelarens profil hur mycket GULD man plöjt ner i servern(vet att så aldrig kommer hända).

Hälsningar

RoyalPhyton
 

DeletedUser678

Guest
Skriver just nu min rapport till chefen och jag kommer ta med det som skrivits i tråden så att dem får veta vad ni tycker och hur det ligger till.

Härligt att höra!

Och för att göra det tydligt från min sida så är det ingen kritik på dig, utan på innogames, då jag vet att du oftast står på svenskarnas sidan! :)
 

DeletedUser

Guest
Härligt att höra!

Och för att göra det tydligt från min sida så är det ingen kritik på dig, utan på innogames, då jag vet att du oftast står på svenskarnas sidan! :)

Håller med alla om att de kommer bli tråkigt om man kan gulda kp i den utsträckningen, iofs tråkigt att man kan gulda kp över huvudtaget men men...

Specielt då benny har så ofantligt många 100kr simkort i sin byrå låda. han kommer ju snart ha 4 städer om ni kör igenom den hör förändringen :D
 

DeletedUser

Guest
Håller med alla om att de kommer bli tråkigt om man kan gulda kp i den utsträckningen, iofs tråkigt att man kan gulda kp över huvudtaget men men...

Specielt då benny har så ofantligt många 100kr simkort i sin byrå låda. han kommer ju snart ha 4 städer om ni kör igenom den hör förändringen :D

:p


Instämmer med det ni säger.
Har redan börjat se hur spelare slutar. Fortsätter det såhär så har ni inga kvar som köper guld...
 

DeletedUser678

Guest
Håller med alla om att de kommer bli tråkigt om man kan gulda kp i den utsträckningen, iofs tråkigt att man kan gulda kp över huvudtaget men men...

Specielt då benny har så ofantligt många 100kr simkort i sin byrå låda. han kommer ju snart ha 4 städer om ni kör igenom den hör förändringen :D

jag har inte ett enda simkort, men de hör inte hit :)
 

DeletedUser1259

Guest
Jo, här tar nog verkligen den med mest pengar över... strategin försvinner när man kan köpa sig till en bra strategi.

Jag har redan slösat för mycket tid och pengar på detta spel... när det här blir verklighet är det nog dags att på allvar se sig om efter andra trevliga spel... kanske sim city som inte är så tidskrävande.

Hur som helst, nu har det gått för långt.

Eller så börjar vi alla spela på dom äldre världarna istället.

Synd bara för Eta har i särklass varit den roligaste servern... det går snabbt och ingen moral som gör att bästa man vinner.

//Anette
 

DeletedUser

Guest
Tycker man borde ändra i den andra riktningen genom att göra så att stadsfest tar längre tid. Om det tar låt säga 30 h för en stadsfest kommer de inte vara lika uppskattat vilket kommer göra spelet mycket roligare. Sen tycker jag personligen stadsfest och OS borde ha nästan lika lång tid som de används. Tror de flesta forumsaktiva och de flesta grepospelare som kör "på riktigt" håller med mig. Försämra stadsfesterna grovt eller förlora många spelare!
 

DeletedUser

Guest
Tror inte det kommer bli något större problem då jag inte tror att det är så många som är sugna på att langa dong i den utsträckningen...

Men visst är det tråkigt att möjligheten finns, känns lite onödigt helt enkelt.
 

DeletedUser1459

Guest
Hur som helst, nu har det gått för långt.

Eller så börjar vi alla spela på dom äldre världarna istället.

Synd bara för Eta har i särklass varit den roligaste servern... det går snabbt och ingen moral som gör att bästa man vinner.

//Anette

Jo, att det gått för långt med att gulda till sig KP som nu kommer att implementeras på 2.0 servrarna är inte bara ett steg bakåt utan ljusår bakåt i utveckling av spelet. Vad ska vi då kriga om, om inte KP till nya städer???

Har detta under under övervägande. Att överge och och bojkotta guldservrar som Eta.
Tror dock inte vi kan påverka något, inte ens genom Gaffels rapporter, dom kommer bara att notera det som en parentes. Men att göra en uppdatering som så kraftigt kan påverka ett pågående spel är förkastligt.

Men att vi som konsumenter har ett stort inflytande är tveklöst. Och det kan vi endast visa genom att bojkotta det man tycker illa om. Vi har ju trots allt ett val och är fria att välja.

Håller med om att 4x server varit roligt att spela på, då jag gillar snabbheten liksom många andra. Så vi får väl se om Innogame och Gaffel lyssnar på oss inför start av nästa server, för det kommer väl en server till och tar spelare från andra servrar och därmed minskar engagemanget på dom äldre servrarna, tyvärr.

:cool: :(
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag vet att alla verkligen inte har tyckt om denna sak med OS, dock tror jag inte det gör för stor skillnad. Det är nog mer de större länderna som ska klaga. Där är det fler som kommer använda det så mycket.

Här på .se tror jag inte det kommer vara alls många som använder guld på det sättet, de flesta använder för förvaltare och kapten, sedan vi något sällsynt tillfälle ett OS.

Jag tror inte detta kommer ändras någon vidare mycket, jag tror att vi spelare själva fattar att det inte är någon mening med att plöja in guldet mer än vad som görs nu, detta ger bara en mölighet till att använda det i nödfall, mer effektivt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp