väder

DeletedUser

Guest
jag har funderat på att det skulle vara kul om det kunde vara olika väder och att enheterna skulle kunna förflytta sig olika snabbt beroende på väder. t ex 10 minuter till en bondby om det är soligt men 12 minuter om det regnar. vädret ändras en gång per dyngn.
 

DeletedUser

Guest
Mina soldater skulle bara våga gå långsammare för att det regnar lite. Men brukar det inte blåsa mer i regn?
 

DeletedUser

Guest
Agree

Ja, håller med! Grepolis skulle vara mycket mer verkligt och kunna locka till mera spelare!
 

DeletedUser

Guest
ja, också skulle det vara bra om det blev mörkt på natten i staden!
 

DeletedUser

Guest
jag har läst det i nån annan tråd. så ska man kunna skicka soldater på isen!
 

DeletedUser

Guest
Det här vore ju skitkul. Så på vintern kan man skicka soldater över isen, till andra öar, fast dem går saktare en med båtar.

OCH på vintern så måste man i staden ha utforskat ramm (fingerar som isbrytare) för att skeppen ska kunna åka :D
 

DeletedUser1115

Guest
jag har läst det i nån annan tråd. så ska man kunna skicka soldater på isen!

Jo det var nånstans men man borde även förutom ramm då kunna använda brand skepp men det går snabbare som i exemplet nedan




Jag har 5 transporter men bara ett brand skepp då tar det 5 gånger så lång tid men om jag istället har 5 eller uppåt så går det i normal hastighet.




Man borde även kunna skicka brand skepp med trupper som då går vid sidan av båtarna vilket då också gör att pga den hala isen så tar det en tredjedels längre tid än annars.
 

DeletedUser

Guest
och så ska det vara så at 0-10% av soldaterna fryser ihjäl.
 

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyysh kungen talar

ADMINS!!!! SVARA GÄRNA!!! INGEN TYCKER DET ÄR DÅLIGT JU!!!!


________________________________
:cool: Not TW
 

DeletedUser

Guest
Hela vinterdelen känns väldigt verklig. Medelhavet är ju känt för att frysa till is...
 

DeletedUser

Guest
Tillräckligt med lotto med lyckan och slumpskicket.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyysh kungen talar

Men sommaren då? Kan man inte ha :rolleyes: ehhhhhh
esh jag kom inte på nånting men sommaren måste man och så tänka på.
 

DeletedUser

Guest
Sen kan väl haven ha olika klimat?

Ex. så kan haven längst åt norr frysa till is (Grekerna kanske inte nådde Europa, men vi har fortfarande Rom i Britannien). Dock uppfans inte isbrytare på den tiden...
Högtrycks/lågtryckshav etc. Cykloner kan även förflytta sig (men inte ofta), så det inte alltid regnar på samma ställe.
Väder borde även kunna påverka resurstillgångar, moral, lojalitet, befolkning (vid brist får väl någon svälta bort...)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Observera att i Grekland existerar aldrig is.
Men för att ha lite fantasi med i spelet så håller jag med er om isen ;)
 

DeletedUser1115

Guest
Borde kunna komma typ åska och sånt som fungerar som Zeus blixt fast slumpmässig där det är ett oväder
 

DeletedUser

Guest
Sen kanske vissa vädereffekter låser upp några hemliga byggnader, ex. att ett vulkanutbrott ger en möjlighet att bygga ett glasmakeri eller en diamantgruva.
 
Topp