Uv tiden mer mobil...

DeletedUser4

Guest
Gaffel nu är det så att uv eran inte kommer att träda igång vid 12 månader på zeta.. om ca 1 månad har zeta att ha funnits i 12 månader och enligt infon på underverks platsen kommer det då att dröja ytterligare 8 månader innan vi kan starta på underverken och det förutsätter att inte fler spelare lägger av.. eftersom när folk lägger av blir det en massa interna erövringar altså blir det inga nya poäng som genereras.. sedan när vi väl kan starta underverken kommer det att ta minst 4 månader innan dem är färdiga alltså kommer zeta att hålla på i minst 24 månader innan det koras en vinnare..

så om man ser på det du skrev här över så kommer .no värdar att vara i ca 12 månader medans . se världar ska vara i 24 månader?? vart är rätvisan i det??

Hej Anemonen! =)

Nej det är jag fullt med på att det inte är rättvist och framförallt inte direkt uppmuntrande för er spelare.

Jag kommer att ta med de åsikter som skrivits i tråden och försöka komma fram till en bra lösning med min chef.

Mina förhoppningar är att vi ska kunna hitta någon lösning som riktar in sig på 12 månader, eller åtminstone något mer närmre dit i alla fall.
 

DeletedUser4

Guest
Hej gott folk!

Hoppas äggen, sillen och "nubbarna" för dem som firat rejält har smälts under helgen.

Den pågående diskussionen om världsunderverk-gränsen har tagit ett steg fram i utvecklingen och vill komma med en uppdatering på ämnet.

Hoppas på att kunna annonsera något i veckan eller veckan som följer med ny information. Håll tillgodo!
 

DeletedUser4

Guest
Hej gott folk!

Hoppas äggen, sillen och "nubbarna" för dem som firat rejält har smälts under helgen.

Den pågående diskussionen om världsunderverk-gränsen har tagit ett steg fram i utvecklingen och vill komma med en uppdatering på ämnet.

Hoppas på att kunna annonsera något i veckan eller veckan som följer med ny information. Håll tillgodo!

Hej gott folk!

Måste tyvärr meddela att det kommer att ta lite längre tid än beräknat för några nya siffror.

Ber om ursäkt för detta och jobbar på för att få igenom något som kan bli bra för er spelare.
 

DeletedUser285

Guest
Känner mig inte direkt förvånad..
INNOgames är ett företag som bygger på i förstahand att tjäna pengar på sina kunder.
Sen om du tycker att det är värt mödan så lägger det lite små energi på att göra spelen med "kundanpassade".

Sen ni har ett system idag som går ut på att man ska "bygga UV'n" men sen stängs ändå inte spelet ned förens det finns under 300 spelare kvar..
Herre gud!
Då kan ni lika gärna ta bort UVna..
Hur ----------- får ett företag bli?..
 

DeletedUser

Guest
Känner mig inte direkt förvånad..
INNOgames är ett företag som bygger på i förstahand att tjäna pengar på sina kunder.
Sen om du tycker att det är värt mödan så lägger det lite små energi på att göra spelen med "kundanpassade".

Sen ni har ett system idag som går ut på att man ska "bygga UV'n" men sen stängs ändå inte spelet ned förens det finns under 300 spelare kvar..
Herre gud!
Då kan ni lika gärna ta bort UVna..
Hur ----------- får ett företag bli?..

Håller inte riktigt med för att några spelare kämpar hur mkt som helst bara för att få UV men då hinner an annan allians före dom och servern stängs allt deras väntande, längtande och kämpande är bara borta det är orättvist att stänga ner servern när det är många som kämpar på fortfarande. Och så kan flera spelare sluta spela grepolis PGA det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Hej hopp lingon *****..
Gaffel hur blev det med lite friare tid av UV? :p
 

DeletedUser4

Guest
Hej hopp lingon *****..
Gaffel hur blev det med lite friare tid av UV? :p

Hej igen!

Jo nu har vi kommit så långt att vi ska sänka gränsen på svenska Grepolis också för VU. :)

Återkommer så fort vi fastställt hur gränsen ska vara för nya världar och världar som redan startat.
 

DeletedUser285

Guest
VA ju trevligt..

Dock en sak jag fortf inte förstår..
När man väl har byggt dessa 4-7 UV så har man ju vunnit..

Varför fortsätter då världen i evigheter?
Meningen va ju att det skulle bli ett "end-game"
Inte ett "Sim City Race till vem som kan samla mest resurser för att sen ska det fortsätta tills det bara finns 299 spelare kvar på servern så vi kan stänga den"...
Kan köpa att man efter att första allians byggt 4 UV att man kör en tid på 1-3 månader (lite beroende på hastighet på servern)
Så man kan avsluta med lite krigande..
Men som det är nu så kan ju en värld fortsätta i all evighet..
Som det ser ut på Delta nu ca 1 månad efter 4 Uv'et är byggt finns det 413 "aktiva" spelare..
Av dessa kan Gaffel oc ta bort säkerligen 40 redan idag.. spelare på 0-175p är inte aktiva i min mening..
Sen borde man höjja kraven på att va en "Aktiv" spelare..
Har man inte loggat in på över 2v tycker jag spelaren ska bli spöke.
Det skulle dessutom ev öka aktiviteten på andra servrar också..
Som det är idag har man en evighets tid på 1 månad om jag fattat allt rätt?

har säkert missat någon tanke jag hade nyss men jag återkommer då.. ;p
Tar ju ändå 2-3v innan man får svar så :)
 

DeletedUser285

Guest
Gaffel det har gått snart 11 dagar..
JAg tror flaskpost inte är rätt sätt att kontakta Innogamas med i fortsättningen.. ;S
 

DeletedUser4

Guest
VA ju trevligt..

Dock en sak jag fortf inte förstår..
När man väl har byggt dessa 4-7 UV så har man ju vunnit..

Varför fortsätter då världen i evigheter?
Meningen va ju att det skulle bli ett "end-game"
Inte ett "Sim City Race till vem som kan samla mest resurser för att sen ska det fortsätta tills det bara finns 299 spelare kvar på servern så vi kan stänga den"...
Kan köpa att man efter att första allians byggt 4 UV att man kör en tid på 1-3 månader (lite beroende på hastighet på servern)
Så man kan avsluta med lite krigande..
Men som det är nu så kan ju en värld fortsätta i all evighet..
Som det ser ut på Delta nu ca 1 månad efter 4 Uv'et är byggt finns det 413 "aktiva" spelare..
Av dessa kan Gaffel oc ta bort säkerligen 40 redan idag.. spelare på 0-175p är inte aktiva i min mening..
Sen borde man höjja kraven på att va en "Aktiv" spelare..
Har man inte loggat in på över 2v tycker jag spelaren ska bli spöke.
Det skulle dessutom ev öka aktiviteten på andra servrar också..
Som det är idag har man en evighets tid på 1 månad om jag fattat allt rätt?

Hej Opeth. =)

Nej jag är fullt ut med på vad och hur du menar. Givetvis har vi också uppfattat att många är kritiska till definitionen av en "aktiv" spelare, men förstå mig rätt när jag säger att det är ett beslut som fattats av produktens högsta chefer. Visserligen är det mitt jobb att föra fram kritik och argumentera era åsikter, men jag får anledningar tillbaka om varför si och så inte är möjligt.

Anledningen till att vi har 300 spelare som kravet för att stänga en värld, är för att det måste nå en viss tid innan vi kan stänga en värld. InnoGames är ett vinstdrivande företag som behöver dessa månader som våra världar är igång, det är en viktig faktor för spelets utveckling att det genererar kontra disponerar.

Jag kommer givetvis att ta upp ämnet igen, med dina åsikter, som tidigare. Om det ändras, kommer vi givetvis att meddela det, men det är något som bestämts och diskuterats över "min" nivå. Jag ser till att förmedla, men tyvärr så ligger inte besluten i mina händer. End-game för oss innebär en avrundning på världen, en värld som vunnits och som ska stängas, för det är inte alla som vill det. Men någonstans måste vi kompromissa, eftersom vi har betalande kunder som just inte vill stänga världar. Dem måste vi också ta med i ekvationen, så det är inte alltid helt lätt att göra alla nöjda, men var så säker på att vi försöker.

Om du nu känner att du inte fått ett rakt svar på något av dina frågor, så meddela gärna det, för jag hoppas innerligt att jag fått med allt.

Tack.
 
Topp