Uv tiden mer mobil...

DeletedUser285

Guest
Satt och läste på våra grannländers forum och ramlade över en tråd på norska forumet där det stod att de på deras värld ETA som precis startat bara behövde få ihop 60mille i p till topp allianserna och inte våra 250..
Min fråga är nu har deras representant legat på dem mer nere i Tyskland för att få en mer anpassad nivå än vad våra kära representanter gör?
Visst har iver emot att köra något långt game då och då..
Men skulle va trevligt att någon gång få spela ett lite snabbare spel..
Vet ju inte hur stor norska scenen är men känns ändå som om vi borde kunna få mer anpassade världar om nu Norge kan få det..
Eller är det så att Norge köpt till sig detta med sin olja? :0

Iaf länken är dennahttp://forum.no.grepolis.com/showthread.php?654-Krav-verdens-vidundre
 

DeletedUser4

Guest
Hej Opeth!

Den största anledningen till att den norska versionen har fått sänkta krav för eran är för att dem inte har någon värld som nått det stadiet eller lyckats vinna en Grepolis värld. Svenska versionen har trots allt 3 vunna världar och är en större version i helhet. Menar inte att tankegången är helt utesluten för oss, men just nu är det inget vi tänkt ändra på eftersom det ligger på en bra tid/längd.

Kontentan är att det är olika förutsättningar och med dagens krav är det fullt orimligt för den norska versionen.
 

DeletedUser285

Guest
Visst.. Men om de får bygga uv efter att målet från början är att nå 60 mille som de har på ETA (har inte kollat den inställningen) men om den är på 3.0 t.ex. kommer de kunna börja bygga sina UV efter 8-9 månader då du ändå sänker kraven ganska snabbt..

Säger inte att vi ska ner på deras låga nivåer.. Men skulle vara skoj att få spela på en värld som man iaf inom ett år!!! får börjar bygga på UV'n.

Igår så firade zeta ett år.
Där har vi idag enligt öarna ca9 månader kvar.
9!!! månader så som Sveriges inställningar är kommer vi när uv börjar kanske vara 3-400 spelare kvar..
Någonstans måste ni ju se att spelare lämnar ganska fort..
på ett år går man från 4k spelare till under 1k spelare..
Så har det vart på alla världar..
Hur ni och Tyskarna inte kan se det är för mig väldigt konstigt.
Inställningarna som Sverige spelar efter är gjorda för .net världar där de får spela upp till ett år drygt för att få bygga UV.
Då är dessa världar när de startar uppe i nästan 35k spelare!
Sverige har 4k som mest 4.5k
De är alltså 9 gånger större ca.

Säger igen. om Norrmännen kan få ner sin tid till runt 60-90 mille.
Då fasiken borde vi iaf kunna få ner våran till 150!
Dags att arbeta nu..
 

DeletedUser4

Guest
Go kväll Opeth.

Jag ska på det igen i veckan och se vad jag kan luska fram på ämnet.

Måste räkna på det också och se om jag kan hitta något logiskt att följa vid dessa fall/inställningar för världarna o.s.v.

Återkommer med status så fort jag kan och efter möjlighet med högre makt. Tack.
 

DeletedUser4

Guest
Ny uppdatering.

I och med att vi idag har 3 världar som vunnits, är InnoGames nöjda med resultatet på livslängden. Att göra det kortare och inom ett år är inte något som vi vill utföra i dagsläget, däremot kommer vi att följa upp världar som varit igång i ca 14-16 månader som ännu inte har gått in i eran för världsunderverken.

Vi har kommit överens om att vi ska gå tillbaka på, framförallt Värld Zeta, när det har gått ytterligare 2-4 månader och se vad vi kan göra så att det blir fart/roligt att spela. Jag är fullt medveten om hur Norska-versionen ser ut idag och varför det är tokigt i jämförelse med våra krav och det innebär att vi kommer att följa upp det ännu mer. Där har man som sagt inte lyckats vinna en värld och därmed sänkte man kraven för dem bl.a.

Vi är inte ute efter att låta våra spelare vänta i 24 månader för att träda in i eran, däremot skulle det fungera för oss om vi kunde rikta in oss på det jag skrivit ovan.

Så för att summera:
Gällande världar som varit öppna i mer än 14 månader, kommer vi gå tillbaka och se över om vi kan utföra något rimligt och mer passande för er spelare på gällande värld.
 

DeletedUser285

Guest
Så du gaffel anser att det är befogande att en värld ska va igång i nästa 24 månader när du inte ens klara av 5?

Aja.. ni vet ju iaf hur ni ska mjölka pengar..
 

DeletedUser4

Guest
Så du gaffel anser att det är befogande att en värld ska va igång i nästa 24 månader när du inte ens klara av 5?

Aja.. ni vet ju iaf hur ni ska mjölka pengar..

Opeth, det skrev jag faktiskt inte. Du får gärna läsa mitt inlägg en gång till och lägga märke till det jag skrev.
 

DeletedUser176

Guest
Vi spelare är inte nöjda med livslängden. Men eftersom det är så lång tid kvar och innogames inte vill sänka kravet för uv kan vi skicka ut mm till hela zeta och be alla spelare lägga sina resurser på att bygga upp alla sina städer till max istället för att lägga dem på trupper och att börja grunda städer istället för att kriga om redan befintliga städer.. Då kan alla sluta köpa guld eftersom vi inte ska kriga utan bara göra stadsfester och grunda städer för vi vill komma till Uv tiden snabbare.. jag undrar vad innogames skulle tycka om det.. som man säger "KUNDEN HAR ALLTID RÄTT"
 

DeletedUser285

Guest
Du säger att IG är nöjda..
Du är IG-sverige
Alltså är du nöjd..
Du kan påverka men verkar inte vilja göra det..
Om norrmännen lyckats få ner kraven med 1/3 så borde vi iaf kunna få ner den 1/2 lite smått kan jag tycka..
Gör ditt jobb..
För spelarnas talan..
Annars så gör vi som Ane säger..
Lpter som ett ypperligt förslag
Sim City here we come!
 

DeletedUser4

Guest
När vi ändå är inne på diskussionen med UV osv.

Jag är fullt med på vad ni menar och förklarat det för chefen som också gått med på att titta tillbaka efter 14 månader.

Frågan är: Om en värld pågår i, vi säger nu 12 månader, och träder in i eran för VU. Hur lång tid skulle det ta innan en allians har byggt 4 VU?
(Spekulera går hur bra som helst, analysera det med satta siffror kan bli svårt men när vi ändå är inne på det.)

Skillnaden mellan en värld på .NO och .SE är att när dem nu väl träder in i eran för VU, så kommer fortfarande världen att pågå i minst 4 månader innan dem är klara med att bygga 4 underverk. Vilket i sin tur gör att världen pågår i allt som allt, ca 12 månader (m. reservation på hur många spelare dem har innan dem går under 300-gränsen och om dem verkligen har den resurskapacitet o.s.v.). Kontentan är att en mindre värld tar längre tid, längre än vad det hade gjort på .SE.

Den största anledningen till att dem fått sänkta krav är för att dem som sagt inte har vunnit en värld på Grepolis.
 

DeletedUser

Guest
Så för att få en jämnare UV-fight så låter ni världen hålla på så länge så det bara blir en allians som orkar fortsätta. Ännu en gång är jag imponerad över att ni faktiskt lyckas starta upp datorerna.
 

DeletedUser4

Guest
Så för att få en jämnare UV-fight så låter ni världen hålla på så länge så det bara blir en allians som orkar fortsätta. Ännu en gång är jag imponerad över att ni faktiskt lyckas starta upp datorerna.

Minst 3 allianser som gjort precis det på Värld Alfa, Beta & Gamma m.fl. Så var ligger problemet?

Tydligen så är det inte bara en allians som orkar fortsätta, så hur resonerar du?
 

DeletedUser285

Guest
HERRE GUD GAFFEL!
jag räkna från 250 hade vi ist haft 125 från början hade vi idag vart inne för uv-tiden och Zeta hade kanske vart lite mer levande..
Som det är idag är det en allians och ett antal strö spelare runt om kring..
Hur kan du inte förstå att det va detta jag menade?
Men men.. vi får väll köra igång SF's och grunda upp 5-10 städer och Sen SIM CITYfiera alla våra städer så kanske vi kortar ner tiden till 5-6 månader ist för 9 som det är nu..

Hoppas du gör ett bättre jobb med att föra vår talan till nästa värld..
Du ska inte vara rädd för tyskarna.. jag tror inte de biter dig..
 

DeletedUser4

Guest
jag räkna från 250 hade vi ist haft 125 från början hade vi idag vart inne för uv-tiden och Zeta hade kanske vart lite mer levande..

<s>Opeth, det är precis det jag säger. Det är just det ni inte hade varit.</s>

Stryk det, felräkning från min sida.

För att upprepa planen för vad vi tänker göra:

Ny uppdatering.

I och med att vi idag har 3 världar som vunnits, är InnoGames nöjda med resultatet på livslängden. Att göra det kortare och inom ett år är inte något som vi vill utföra i dagsläget, däremot kommer vi att följa upp världar som varit igång i ca 14-16 månader som ännu inte har gått in i eran för världsunderverken.

Vi har kommit överens om att vi ska gå tillbaka på, framförallt Värld Zeta (men inte bara), när det har gått ytterligare 2-4 månader och se vad vi kan göra så att det blir fart/roligt att spela. Jag är fullt medveten om hur Norska-versionen ser ut idag och varför det är tokigt i jämförelse med våra krav och det innebär att vi kommer att följa upp det ännu mer. Där har man som sagt inte lyckats vinna en värld och därmed sänkte man kraven för dem bl.a.

Vi är inte ute efter att låta våra spelare vänta i 24 månader för att träda in i eran, däremot skulle det fungera för oss om vi kunde rikta in oss på det jag skrivit ovan.

Så för att summera:
Gällande världar som varit öppna i mer än 14 månader, kommer vi gå tillbaka och se över om vi kan utföra något rimligt och mer passande för er spelare på gällande värld.
 

DeletedUser285

Guest
Ok.. den har vart igång i 11 månader..
Men som du kan se under dina inloggningar på Zeta att "datorn" eller "IG" säger att det är kvar nu "Ungefärlig tid tills tidsåldern för världens underverk nås: ~9 månader"
Visst det kanske kan dras 1 månad på toppen..
Men den har inte ljugit på Delta så varför skulle den göra det här..
Världen växer inte direkt längre i samma hastighet som den en gång gjorde..
Mer parten av erövringarna är IE.
Väldigt Få människor grundar..

Hade vi haft 125mille som start pool så hade vi idag haft uv..
Då "Efter de 6 månaderna minskar poängkravet med 13 miljoner per månad" 125 - 5x13 = 60.. dvs en bra bit under Zetas idag samlade poäng på 73 :)
 

DeletedUser4

Guest
Tar en ny vända med diskussioner idag och nästa vecka. Så får jag förhoppningsvis komma med något mer passande för er.

Återkommer när jag har något nytt att leverera.
 

DeletedUser176

Guest
Gaffel nu är det så att uv eran inte kommer att träda igång vid 12 månader på zeta.. om ca 1 månad har zeta att ha funnits i 12 månader och enligt infon på underverks platsen kommer det då att dröja ytterligare 8 månader innan vi kan starta på underverken och det förutsätter att inte fler spelare lägger av.. eftersom när folk lägger av blir det en massa interna erövringar altså blir det inga nya poäng som genereras.. sedan när vi väl kan starta underverken kommer det att ta minst 4 månader innan dem är färdiga alltså kommer zeta att hålla på i minst 24 månader innan det koras en vinnare..

så om man ser på det du skrev här över så kommer .no värdar att vara i ca 12 månader medans . se världar ska vara i 24 månader?? vart är rätvisan i det??
 

DeletedUser

Guest
Minst 3 allianser som gjort precis det på Värld Alfa, Beta & Gamma m.fl. Så var ligger problemet?

Tydligen så är det inte bara en allians som orkar fortsätta, så hur resonerar du?

Som jag förstått det så har det inte varit någon slags kamp om vem som blir klar med UV byggnationen först utan en allians på varje värld kunnat göra det ohotat av den enkla anledningen att de kontrollerar så många öar så fienden har ingen chans att ta en stad på en uv ö.

Sen tror jag inte du förstår att det är skillnad på att spela och att spela. logga in varje dag för att köra igång sf och kolla efter attacker är inte spela. Att sitta och planera stora offensiver är att spela.
 

DeletedUser1337

Guest
Som jag förstått det så har det inte varit någon slags kamp om vem som blir klar med UV byggnationen först utan en allians på varje värld kunnat göra det ohotat av den enkla anledningen att de kontrollerar så många öar så fienden har ingen chans att ta en stad på en uv ö.

Vill bara kommentera här. På både alfa och beta var det rejäla race. På Beta hann NWO bli klara med nivå 10 med bara någon timme till godo på ett par UV, t.ex.
På Alfa blev ledaralliansen (II) av med två UV-städer från oss som vann (GL). Hade vi inte lyckats ta minst en av dessa hade vi troligen inte heller vunnit där.

Håller helt med om den andra delen. Enorm skillnad på att faktiskt spela och att logga in och kolla läget.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara kommentera här. På både alfa och beta var det rejäla race. På Beta hann NWO bli klara med nivå 10 med bara någon timme till godo på ett par UV, t.ex.
På Alfa blev ledaralliansen (II) av med två UV-städer från oss som vann (GL). Hade vi inte lyckats ta minst en av dessa hade vi troligen inte heller vunnit där.

Håller helt med om den andra delen. Enorm skillnad på att faktiskt spela och att logga in och kolla läget.


aha tackar, då verkar det som att det var betydligt bättre fart där än vad det är på epsilon/zeta. Och en betydligt jämnare beskrivning av UV-bygget än vad jag fått tidigare.
 
Topp