Topp 10 spelare

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Här kan ni lista de tio bästa spelarna på servern!
Vad de är bäst på kan ni själva avgöra.

Umrid

Member
Eftersom folk är så stela och tråkiga så får jag lov att inviga denna servern och göra en efterlängtad top 10 lista. Ni alla kommer bli besvikna dock så förhoppningsvis blir detta min sista ;)

1. Lilsven.eller Big sven som jag brukar kalla honom ;)
Serverns Joakim von Anka. Har bäst ekonomi på hela servern men vägrar att spendera guld utan ska ständigt 10 minuters farma. Om det fanns en möjlighet att få "nollställa" bondbyarna skulle Sven betala dyrt för den funktionen så han får farma ännu mer. Sven har presterat utan tvekan bäst på denna servern och hade legat långt före oss alla om han fick använda alla sina trupper. Mannen måste vara jinxad då fienden drar ks och kommer online så fort sven skickar anfall. Finns annars bara bra saker att säga om denna spelaren förutom att mannens suger på att gunstplundra.

2. Oscar91.
Serverns egna lilla hetspojke Fnatte. Spelar utan sin andra halva men har hittat ny tillhörighet hos sina hetsbröder Knatte och Tjatte. Mycket bullshit från Oscar som säger att han aldrig "spelar" men växer och bygger snabbare än de flesta. Hade varit intressant att sätta det på test och se hur han spelar då han har tid ;) En aktiv spelare som alltid är sugen på att skicka iväg sina bs men har otur och få dem stormade hela tiden.

3. Blondinbella
Knatte
, ledaren av hetsgänget och av Bir ligan. Ingår även i det berömda "faila att gunstplundra" gänget. En farlig spelare som är vass på att snajpa. Fienden gör allt i sin kraft för att förhindra att få in Blondie på en ö och gråter då han lyckats. Blondinbella har utökat sin business i år och numera inte bara offar hårt utan även deffar hårt. Mycket tungt krut hos denna spelaren. Måste ha snappat upp en del visdomsord från Ronny så tung han är.

4. Xcentoryx
Stjärnskottet hos Yoos korvgrill, kanske alliansen borde döpas om till Centurys nyx-kebab? Svens största fiende på servern, Magica Hexs som är ute efter Svens ofantliga ekonomi och hans första plats. Aktiv spelare som inte är rädd för att använda sin Helena lvl 20 så gäller att vara på sin vakt så man inte tappar en stad ;)

5. Himladris
Himla, aka Långben som verkar göra allt annat än att spela grepolis. Då Himla gör sin efterlängtade comeback kommer han ligga högre upp i alla rankerna och även allas top tio listor. En spelare som gör verkligen allt för laget och alltid med ett trevlig humör med sitt underbara "Långbens" skratt.

6. Yoohanson.
Johanson eller "Musse pigg" kan vi börja kalla honom istället. Precis som sin kompis Långben är han en väldigt bra och aktiv lagspelare. Har äran att få spela med honom på Barris så vet vad han går för. Han har dockit brutitmot den helige tre-enheten och har belägrat och anfallit Babsan, Hasse och Vargen. Det är viktigt att Bir-ligan sätter han på plats så syndare inte går ostraffat!

7. Tabbeman
En gammal räv som dyker upp från förr. Ingen anning om vad han har åstakommit tidigare men vårt nya tillskott till Bir-ligan har än så länge bara erbjudit teameffort och skön stämning! Viktigast av allt är att han inte sur för att Umme den dumme tabbar sig som vanligt, kanske jag som borde heta Tabbeman istället och Tabbeman kan döpa om sig till Glittriga Gullan eftersom han flörtar så mycket med Lilsven.

8. Syrus
En väldigt underskattad spelare där man aldrig får träffa några trupper. Lilsvens våta dröm är att få träffa trupper hos Syrus även om det bara rör sig om 2 bågskyttar. Har tappat lite fart på senaste tiden men är förstårligt då han befinner sig omringad av fienden. Jag tror om några veckor har Syrus lyckats klättra sig upp igen då han har hittat nya städer att ta.

9. Korvgrillen
Musses partner in crime "Mimmi Pigg" som har fått äran att vara inspiration till alliansnamnet. Har växt på hårt på denna servern och leder försvarsranken avsevärt. Överlag en bra spelare som är aktiv och inte rädd att anfalla. Tycker han bör riva sina murer så det blir lättare att döda hans trupper dem få gångerna då han är off ;) Hört rykten från Johansson att Korvgrillen är riktigt söt.;)

10. Dr Who
Serverns mysterium om vem som gömmer sig bakom användaren. Kan göra en deal att avslöja hans identitet gentemot Xcentorys. En riktig lagspelare som bygger de trupperna som hetspojkarna ej vill bygga och alltid redo att ställa upp med deff. En riktig klippa precis som Pluto.

Bubblare

Alexander Lukas,
aka Trruuust som har ofantligt tur. Går nog att förvänta sig att han snart syns på folks top tio listor

Fröken Näbblund, aka Nogold. En stabil spelare med mycket erfarenhet. Inte sett så mycket av henne än på denna servern men misstänker tyvärr att det kommer.

Kajsa Anka, aka Omg123 en av alla mina våta drömmar. Behöver du gunst, råvaror, trupper eller hotell ställer han upp precis som trivago.

Uppfinnar-jocke, aka Novanex . Behöver inte säga så mycket om denna spelaren utan de flesta vet vad han går för och vad han kan erbjuda till en allians.

Besvikelser

Tjatte,
aka Hailee Steinfeld en del av hetspojkarna och en annan våtdröm hos mig. Min trogna vapendragare har tappat fart men förväntar mig då påskeventen börjar är han i topform igen. Väntar med spänning tills du är på min top tio lista.

Mårten Gås, aka Nasto verkar sova en del denna servern. Väntar ivrigt tills han visar sitt potential och ger Blondinbella en utmaning

Såja nu får ni klaga på hur dålig listan är och så slipper jag höra igen tjatet att göra en ny lista ;)

PS: Ta inte allt så allvarligt, :oops:

Senast ändrad:

jacoblilje

Active Member
Här kommer en topp tio från mig i snabb anda

1. Lillsven - Utbildad ekonom som guldar likamycket som resterande allyn gör tillsammans, ryktena på stan har jag hört värderar hans konto till 250-300k guld, och med sånt guldande kan man inte mindre än att hamna 1a på min lista.

2. Umrid - Min lilla bebis, har följt med mig sedan olympia och vi har bara vinster under bältet när vi orkar stå ut med varandra en hel server. Han har tagit över min position som offare denna världen då alla ska kunna få chansen att skina, vilket han gör dagligen. Lyser upp hela allyns tillvaro i discord.

3. Oscar91 - Mr slaktare är väll allt man kan säga, vissa säger att han dödar tusentals bs från korvgrillarna varje dag, medans vissa påstår att det ända han slaktar är deras sömnvanor. Stark tredjeplats på min lista.

4. Himladris - Min sugardaddy, hans konstanta tillvaro i vår voicechatt i discord inskänker mod och styrka i samtliga annars veka krigare i bir ligan. Vad skulle vi göra utan honom, han gör allyn himla bra helt enkelt.

5. XcentoryX - Skulle hamnat 4a om inte han inte hade haft tendens att hamna i våran offrapport tråd i forumet på senare dagar. Gillar nattanfall har jag hört men det är väll inget fel med det ;). Stark spelare överlag och största mysteriet på servern är vem som döljer sig på kontot.

6. Dr who - om Oscar är mr slakt så är dr who helt klart mr biremer. De finns så många av dem att det kan saknas tusentals utan att spelaren ens själv märker av det. Väldigt stabil spelare som även hen börjar bli mer och mer känd i våra voice kretsar i discord.

7. Yoohansson - Spelare som är stabil, har bs när de skall försöka bryta våra belägringar, utöver det ser man mestadels namnet i discords privata meddelanden delen.

8. Cosminiq - En helt ny spelare för alla på servern. Som briljerar vår offrapports tråd där flera tusen slunger får bevittnas dö i fiendens städer varje dag, har även tagit åt sig av mina tips att börja sätta ks i grillens kärna.

9. Novanex - Världens skönaste och mysigaste spelare, lojal in i döden och gör allt denna kan för att få sin allians att nå slutmålet, spelat med mig på flera världar och är lika mysig varje gång <3.

10. Syrus - En spelare jag mött på flera världar men aldrig har haft nöjet att spela med, kan säga att jag endast har träffat den här spelarens offtrupper mängden gånger jag kan räkna på en hand, flera servrar inräknade. En väldigt stadig grundpelare hos korvgrillen i mina ögon.

Bubblare: Babsan67 - vill se fortsatta försök från denna spelare att nå toppen, en dag lär hon lyckas!.
omg123 - Mr Gunst, är väll allt man kan säga, snabbare rop läggare får man leta efter utanför sveriges gränser om man vill kunna ha en chans. Även väldigt mysig i voice, men kass på cs.
Nogold - Ser inte mycket från denna spelare på denna servern jämfört med tidigare världar, börjar misstänka att tiden inte finns där riktigt lika mycket längre.

Hoppas ni tyckte det var intressant läsning