Topp 10 spelare

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 spelarna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 spelarna att bistå?
- Övriga spekulationer?


Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Förhoppningsvis så kommer de att bistå med en trevlig spelrunda, annars får de gärna bistå med rv. :)

Den stora frågan är väl om de ska bestå ?
 

DeletedUser1595

Guest
1. BajenBrudar, Band of Super Scrubs

Lambdas Zlatan i många avseenden. Verkar ha gnistan för att bli precis lika stor som i Kappa. Ibland lite för stort ego, men det passar ju på en sån här lista. Kommer garanterat vara i toppen länge.


2. SPQR, Band of Super Scrubs

En av få spelare som jag verkligen respekterar. Hängiven, duktig och en teamplayer. Vill han, så kommer han ligga i toppen länge!


3. Ottokar, Reunion

Vet faktiskt ingenting om denna spelare, men verkar ihärdig :)



4. Micke79an, Korinth

Någon som sett snickers-reklamen? Blir lätt irriterad, men en duktig spelare. Dock mer en röjsåg än diplomat. Håller han humöret på rätt nivå kan han gå långt, men blir han retad så går det nog käpprätt åt skogen.



5. JanneE, Band of Super Scrubs

En spelare som jag sett många gånger. Ihärdig och har en förmåga att växa i det tysta (utifrån sett). En bra kille! (eller tjej, men janne känns mer killigt)



6. Koffeinkick. Natus Vincere

Vägrar skriva om mig själv!!



7. skvätten, The Legion of Gods

sett namnet, men har ingen aning om vem det är.





8. Lothoria, Band of Super Scrubs

En moderator och forumschef. En bajare (usch) som styr och ställer med järnhand, blir alltid stor och bestämmande. En mycket respekterad spelare som jag tror kommer sjunka lite i rank vartefter spelet fortlöper. Han kommer dock alltid att ligga top 30.





9. vildhussen, Korinth

Ingen aning om vem detta är.



10. Nanne, Lambdas Fördömda II

En deff-spelare som har svart bälte i Internerövringar. Tänker inte alltid laget före jaget utan snarare tvärtom. Detta kan ha ändrats, men så var det sist jag träffade honom i samma allians. Stort fokus på deff.

Det var mina 5 cent. Skitdålig lista, men ändå en lista
 

DeletedUser

Guest

DeletedUser1259

Guest
Ok, här är dom med mest guld, kanske blir så i anfall, försvar också?
 

DeletedUser

Guest
Jag hoppas jag får se vem det är.. Jag har inte mött denna spelare förut

Minnet ditt är nog bra men kort!
På Beta var jag med & startade Jamtlandia i hav 54 som sedan bröts upp, flyttade sedan ner till korinth hav 45, ~90 timmars restid med KS. Observera att 1 KS bara kan resa i 48 timmar. efter ngn månad var jag på fötter & hade återhämtat mig till 95%.

Sedan har vi säkert observerat varandra på avstånd.

"Snosaren" hade tydligen retat sig på mig & startade en kampanj som gick ut på att knäcka mig med gunst, detta gick dock inte så bra;)

Ett tag innan speltröttheten satte in så hade jag micke79an flåsandes efter mig ständigt & man letade ständigt nya sätt att skaffa sig KP snabbare än honom, då han var en ständigt större spelare :p

De var väl lite om mig, så de som inget vet om mig, men vill veta mer får fråga stjärnorna...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2761

Guest
1 BajenBrudar Band of Super Scrubs
En spelare som använder hela kappa servern som sin personliga lekplats.
Enda utmaningen som någonsin funnits där har kommit från Toysan, som pga vissa dispyter valde att ta en längre paus från spelandet.
Även här har hon etsat sig fast på rank 1 under nybörjarskyddets gång. Det som återstår nu är att se om någon här kan utmana henne om den.

2 Ottokar Reunion
För mig mest känd från sitt spelande på Eta servern.
Ottokar har lyckats dra på sig ett rykte som säger att bakom namnet döljer det sig en äkta stadsbyggare.
Har svårt att tro att han kan hålla tempot som krävs för att förtjäna en plats här uppe en längre tid.

3 Micke79an Korinth
Här har vi honom... Betas Finest. Micke är överlag känd för sitt spelande på Beta där han totalt dominerade krigsrankingen.
Under sitt spelande där satte han det rekord som håller sig än idag om flest krigspoäng av alla i anfall.
Även känd för sitt lätt hetsiga humör men vi hoppas på en favorit i repris från hjältevärlden kanske?

4 JanneE Band of Super Scrubs
En spelare som växer i det dolda.
Gör aldrig mycket väsen av sig men är alltid med och nosar uppe på toppen.
Snart rekord inom flest vunna servrar?

5 skvätten The Legion of Gods
Beryktad för sin passion för Theta servern och de riktigt bra defensiva egenskaper som finns här.
Tyvärr verkar lågan för Theta påverka andra servrar där det aldrig blir något riktigt genomslag.
Återstår att se ifall detta även gäller för Lambda.

6 vildhussen Korinth
Precis som Koffe gjorde får jag tyvärr lämna relativt blankt här.
Hade sin storhetstid på Beta om jag uppfattat det korrekt och ser ut att vara Mickes eviga vapendragare.

7 Koffeinkick Natus Vincere
Grepolis eviga skojare. Få finns det på detta community som spelar med samma glimt i ögat som Koffe gör.
Tyvärr verkar hans rykte från tidigare meriter ofta överstråla de bedrifter som han genomför på senare servrar.
Dags att komma in i den gamla andan igen kanske?

8 SPQR Band of Super Scrubs
Utan tvekan en av de spelare som påverkade Eta servern mest av alla.
Var för mig ett totalt okänt namn innan dess och blommade där ut för att visa sig vara mästarnas mästare.
Vi hoppas på en liknande föreställning även här på Lambda.

9 Lothoria Band of Super Scrubs
Garanterat en av de mest respekterade gamla rävarna som finns kvar på communityt.
Beryktad att vara en otrolig ledare med alldeles för mycket kunskap.
Mannen som vet mer om din allians än dina ledare gör kallades han på Achilles.
Dock mest känd som grundaren av Kladdig Hest på Zeta.

10 kalliok Mostar
Den här karln går som tåget själv.
Har han satt ögonen på någonting så kommer det att byta ägare väldigt snart.
Hörde ett ordspråk på någon av de tidigare servarna som löd "Det inte kalliok kan ta är ointagligt".
Hoppas verkligen vi får se denna spelare på sin absoluta topp här.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra lista!
och när man läser den verkar det som att det finns många toppspelare från grepolis alla hörn med. Skall bli intressant det här.
 

DeletedUser

Guest
Snygg lista, undra how it looks like när det har gått några dagar utan nybörjarskydd. Sen tror jag att det finns många dolda spelare på Lambda som spelar anonym

Skribenten ovanför mig tror jag är en av dom .. ;)
 

DeletedUser

Guest
Väldigt bra lista av MasterCodoZ, pricksäkra och fina analyser, ser fram emot fler listor från dig! Jag vet inte vem du är in game men har mina gissningar =)

Trevligt också med två stycken citat/uttryck som myntades av mig, även om du kanske inte visste det själv..
 

DeletedUser378

Guest
Härligt att se dig tillbaka på forumet MC.
Den förlorade sonen har kanske även återvänt till spelet?
Trodde jag hade koll på alla gamla HER rävar som gömde sig här men hade tydligen fel.
Känns inte som om du varit så frånvarande som jag trott med tanke på den ypperliga analysen som du drog till med.
 

DeletedUser2761

Guest
@ El duderino. Tyvärr är ditt nick ganska obekant för mig. Vet att det fanns med på Kappa i BajenBrudars första allians.
Utöver detta är jag väldigt osäker på vem du är. Men har du 2 citat i mitt inlägg skulle det inte förvåna mig om du förtjänat en egen kommentar på ditt vanliga nick.

@ Lothoria. Tillbaka och tillbaka, visste knappt om att jag lämnat. Men spelandet har gått på sparlåga väldigt länge nu, kanske tar det fart här ser ut att finnas fina möjligheter till en och annan utmaning trots allt.
 

DeletedUser

Guest
1 Micke79an
En gammal hetsporre som enligt egen utsago har mognat och lugnat ner sig.
Är det till fördel för hans spel eller behöver han vara lite aggressiv för att spela bra, jag tror han blir ännu bättre!
Tror han kan absolut häng kvar och slita i toppen ett bra tag framöver.

2 vildhussen
Troligen en galen Jämtlänning bakom detta nick, har sett honom på andra servrar men har aldrig haft riktig koll på vad han uträttat.
Tror han med sin erfarenhet kommer kunna ligga topp 20 iallafall.

3 BajenBrudar
En tjej man inte lagt så stor notering till förrän hon bytte nick och blev BB med hela kappa.
Duktig spelare som är aggressiv, skoningslös och effektiv men som också börjat visa upp en något arrogant och nedsättande ton emot sina motståndare.
Kan högmodet få henne på fall?

4 skvätten
Också en spelare som man sett omkring sig på varenda server i stort sett men som man aldrig etablerat kontakt med.
Hamnar oftast i allianser som ligger strax under toppen men som i smygtempo alltid arbetar sig stabila.
Vad kan hans omgivning betyda på Lambda?

5 SPQR
Kommentarer överflödiga egentligen, det finns många som skulle vilja lägga beslag på titeln som .se:s bästa spelare men SPQR är verkligen en av dem som kan vara värd den.
Enormt effektiv deffare, bjuder på lite off och skapar alltid ett imperium...
Dock spelar han sällan hela servern, orkar han nu?

6 Ottokar
Inte en aning om vem detta är, vet dock att har man byggservern som en av sina största meriter kan det bli tufft nu när man hamnar mitt i en bikupa som de facto Lambda är!

7 JanneE
En till av dessa som man brukar se överallt på servrarna men som är lite hemlig.
Effektiv, duktig men ett ämne för en långvarig tid på topp tio.....tror inte det.

8 Nanne
Länge sedan Nanne satsade på en server tror jag.
Dags att visa vad han går för?
Lite rykte om sig att ta enkla erövringar och spela med mycket deff, är det oförtjänt eller kommer han explodera?
En topp 20 plats tror jag på.

9 aley68
Ett hett tips att krypa upp i listan, kombinerar de flesta egenskaper en bra spelare ska ha.
Lyckas alliansbygget kan det gå bra.

10 Dazalarian
En ny bekantskap tror jag, aktiv och trevlig.
Tror mycket på honom och han kommer vara en av våra toppar i alliansen.


Bubblare:
(Chamie, Opeth och Loth): Buntar ihop dessa i en hög eftersom de sällan lämnar varandras sida mer än vid högtider då de spenderar lite tid med familjen istället. Duktiga och erfarna, orkar de hålla ut en server nu? Håller bygget ihop? Vi får se.
Toysan: En erfaren duktig spelare som alltid levererar, finns orken efter energin som förbrukades i början av Kappa? Jag är tveksam men hoppas.
Fler som verkligen har kapacitet att bli kungen/drottningen av Lambda är Karamba, Fixitrixi, Koffe och säkert tio-15 till.

Vi får se huruvida spelare orkar, om allianser håller, och förbund görs osv.

Spännande blir det iaf!!

/Danzap aka Deathwiskey aka Liten gosse
 

DeletedUser

Guest
Härlig lista Zappen!
håller med om mycket i den, Jag tror dock att JanneE och SPQR blir kvar i toppen servern ut
Och du glömde ju nämna lilla mig. Jag ligger ju på en imponerande 53e plats nu.
 
Topp