Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Här hade jag tänkt att vi kunde göra en lista med topp 10 spelare i världen. Man kan göra sin lista utifrån poäng/anfallare/försvarare/kämpe.

Jag är inget bra på listor, så någon annan får börja så kanske jag gör en senare ;)

Mvh
Svendberg
 

DeletedUser

Guest
Finns såpass många duktiga spelare i toppen av den här servern så jag tror faktiskt lätt att någon med bra insyn i servern skulle kunna sträcka sig till att göra en lista över Topp 20 spelare =)
Själv orkar jag dock inte, jag gör sällan listor.
 

DeletedUser

Guest
Personligen skulle jag anse att rankningslistan inte ger en ärlig bild av vilka som är de tio bästa spelarna. Nu menar jag inte de som leder är dåliga spelare, utan att det finns spelare utanför topp-10 som är bättre än några av de som befinner sig på rankningslistan. Det finns en hel del personer som arbetar bakom kulisserna.

Hade varit roligare om man fick utse de 10 bästa spelarna, och inte behöva göra en objektiv vinkling på det, ännu intressantare hade varit om man bara fick ha max 5 av 10 från sin egna allians på listan.
 

DeletedUser1880

Guest
Personligen skulle jag anse att rankningslistan inte ger en ärlig bild av vilka som är de tio bästa spelarna. Nu menar jag inte de som leder är dåliga spelare, utan att det finns spelare utanför topp-10 som är bättre än några av de som befinner sig på rankningslistan. Det finns en hel del personer som arbetar bakom kulisserna.

Hade varit roligare om man fick utse de 10 bästa spelarna, och inte behöva göra en objektiv vinkling på det, ännu intressantare hade varit om man bara fick ha max 5 av 10 från sin egna allians på listan.
Svendberg skrev att man kan göra en lista baserat på poäng/kämpe osv, men inte att man måste. ;)
Ser fram emot din lista och blir lite sugen på att göra en själv...
 

DeletedUser

Guest
Kör på, gör en lista med dom spelarna som du tycker är bäst :) Roligt att läsa listor :)

Tycker inte heller man ska ha så många från sin egen allians, inte lika kul då ;)
 

DeletedUser

Guest
Någon som vill göra en lista om vilka dom tkr är topp 10 spelare? :)
 

DeletedUser

Guest
Någon som vill göra en lista om vilka dom tkr är topp 10 spelare? :)

Har dragit slutsaten att det kommer bli för svårt att göra en lista då jag anser att topp-10 rankning inte gör sig rättvisa samt att det inte heller går att medvetet undvika att skriva för många INQ-spelare på en egen lista som inte är poängbaserad.
 

DeletedUser

Guest
Om man gjorde en lista med dem fegaste vet jag vem som skulle ta första platsen
Sen håller jag med Grecostyle Hög poäng och många städer betyder inte att man är en bra spelare...
 

DeletedUser

Guest
Om man gjorde en lista med dem fegaste vet jag vem som skulle ta första platsen
Sen håller jag med Grecostyle Hög poäng och många städer betyder inte att man är en bra spelare...

Gissar att du är arg för att du blivit utrotad av Vikingarna vilka fortfarande jagar dig till världens ände och nu kallar de fega fast du själv valde att gå i rak opposition när du skapade din nya allians . . . så vill inte själv påstå att vi är fega utan snarare visar vad som händer om man gör såna kaxiga saker som att först vara till ingen nytta i en allians och sen skapa en egen som heter anti . . .
 

DeletedUser

Guest
Nej jag är inte arg har bara insett hur dåliga Torsten o hans Vikingar är...Revenge du vet! Sen vet jag att jag är bättre än dem flesta vikingar klarar ju mig rätt bra själv sånär som på Torstens Gunstande men men det var sådant jag gjorde när jag var i sandlådeåldern och det säger ju bara vilken nivå Vikingarna har
 

DeletedUser

Guest
Nej jag är inte arg har bara insett hur dåliga Torsten o hans Vikingar är...Revenge du vet! Sen vet jag att jag är bättre än dem flesta vikingar klarar ju mig rätt bra själv sånär som på Torstens Gunstande men men det var sådant jag gjorde när jag var i sandlådeåldern och det säger ju bara vilken nivå Vikingarna har
Tycker snarare att det är du som är i sandlådeåldern, 10 inlägget som handlar om hur dåliga vikingarna är.

Grecostyle vad är det som gör att poängbaserad ranking inte visar hur bra spelarna är?
Förstår att det är lättare att klättra om man tar enklare mål än om man tar städer av inquistion eller klanen.
 

DeletedUser

Guest
Tycker snarare att det är du som är i sandlådeåldern, 10 inlägget som handlar om hur dåliga vikingarna är.

Grecostyle vad är det som gör att poängbaserad ranking inte visar hur bra spelarna är?
Förstår att det är lättare att klättra om man tar enklare mål än om man tar städer av inquistion eller klanen.

Hm, kanske skrev jag lite för klumpigt med mina smala fingrar där. Självklart kan man se om en spelare är bra på sin rank eller inte. Men sedan är det otroligt många skickliga spelare man går miste att skriva om man enbart kollar på topp-10. De som ligger på topp-10 kan vara där av anledningen som att det inte finns några naturliga fiender för de p kartan. Medans långt skickligare spelare som Dejarl, CheddarBoB, Belgarath har förlorat massa städer för att de har haft OTROLIGT svårt motstånd i sin miljö. En toppspelare är inte en spelare som bara plockar poäng, utan får sina allianser att nå toppen.
 

DeletedUser

Guest
Håller med där greco!

F.ö så undrar jag när Iotas första lista ska komma?
Har ju trots allt gått rätt många månader sedan starten, skulle vara intressant nu :)
Är själv urkass på listor :(
 

DeletedUser994

Guest
Kung KG

Jag tänkte försöka liva upp forumet lite igen och inleder detta med en Topp 10 lista för spelarna på världen!

1 svendberg 534824 Blitz 42 12734

Jag har bara hört att det är en spelare med stark aktivitet och bra på bygga upp städer snabbt. Jag tycker personligen han gillar för mycket byggnader i var stad vilket ger en stark poäng och högt snitt. Han har kommit starkt och tror han kommer fortsätta plocka städer, lätta som svåra.

Han ligger 3 på anfalls rankingen och 1 på försvars rankingen vilket för spelaren till en förstaplats på kämparlistan.
Det säger ju ett och annat om en spelare. Jag gillar spelare som kan anfalla och försvara sig bra/hjälpa andra.

jag har stött på spelaren tidigare tror jag om jag minns rätt, dock inte samma del av världen så inga personliga åsikter om honom.


2 tryckaren 516918 Lonewolf 47 10998

Detta är ingen spelare jag kan säga jag har koll på men för ligga på en andra plats på ranking listan måste man vara aktiv. Tycker det känns som Tryckaren har blivit en "byggare bob" på denna världen och kör sitt solo spelande.
Tycker dock inte det tillhör spelet och är ganska ointressant.

Han ligger 72 på anfalls rankingen och 80 på försvars rankingen vilket inte är så bra för en spelar som ligger på andra plats på rankingen. visar ju vilken inställning spelaren har på denna världen.
Det säger inte han inte är duktig eller kan spela i en allians och kriga.


3 ambjorn 479284 Klanen 40 11982

Min uppfattning är att han är aktiv och riktigt duktig på erövringar. Skulle ge denna spelare ett bra omdöme framöver om någon ställer en fråga angående honom. Då har jag inte spelat med honom så vet inte hur han är i sin allians forum och liknande. Tror detta också är en spelare som håller i sina städer ganska bra. Han sparar på sina trupper och kör stadsfester till han kan erövra då är det all in men en väl planerad erövrings försök.

Han ligger 11 på anfalls rankingen och 6 på försvars rankingen vilket kunde varit lite bättre kan jag tycka men inte fy skam. Skulle kunna tänka mig en spelare som detta när världen är över och det är dags för nya allianser att bildas.

Han gillar anfalla med ks under NB har jag märkt.


4 madeinsweden 469782 Inquisition 42 11185

Jag vet att min vän är en spelare med stark aktivitet och bra krig förmåga. Jag tycker personligen Hon är som best vid underläge och brukar få många bra spelare mot sig på starten av världen om hon inte går med dem direkt o har alltid högt snitt. Hon har kommer vara stark som alltid och tror hon kommer fortsätta plocka städer, lätta som svåra eller rättarsagt det hon vill ha tar hon. :p

Hon ligger 1 på anfalls rankingen och 15 på försvars rankingen. Det är många som har respekt för henne och det med all rätt. Hon har ju tagit min första plats på anfallsrankingen vilket jag inte kommer tillåta men hon har sitt försprång så kommer ta en stund innan jag är där igen.

Jag har bara bra saker att säga om min vän Madeinsweden.
Sant hjärta och eviga krigare!


5 Soeren 452995 Inquisition 41 11049

Soeren spelar med hjärta och har en självklar lojalitet o vinnar glöd, han är en duktig, aktiv krigare som vad jag vill minnas är ny på gp världarna. Starkt! Konstant inne och bidrar med off och deff i alla läggen.

Han är en av mina favoriter här på Iota världen och kommer också in på listan över alla gp.se världar, en spelare jag respekterar och kommer alltid göra!

Det som kan bekräfta det jag sa nyss är en hedrande andraplats på anfallsrankingen och en tredjeplats på försvarsrankningen, det bildar en andraplats på kämpar rankingen där jag tror han kommer klättra förbi svendberg i framtiden.

Länge leve Soeren!


6 DYNAMITE=SwE= 439753 Inquisition 37 11885

Detta är en spelare med evigt hjärta till Gp och hade blivit ännu mer helhjärtad vid mindre % lycka och mindre hopp spann vid anfall/försvar eller iaf jämnare.

Tror spelaren kommer klättra på de flesta listorna.

Ligger just nu ganska lågt på alla krigs ranking listor.


7 sparcus 392897 Vikingarna 1 35 11226

Ingen riktig aning om denna spelaren men får en känsla av att han iaf vet vad han gör annars ligger man inte på en sjunde plats på rankinglistorna på någon värld.

Han ligger iaf på en 18 plats i anfallsrankingen och en 20 plats på försvar vilket tyder på att han är lite försiktig spelare som kanske letar efter IE av andra allianser för få lätta städer.


8 rubyman 388289 Klanen 34 11420

Rubinen är en duktig bra spelare med anfalls instinkt som jag tycker bra om. Tyvärr infinner han sig i SL för tillfället, bara hoppas han kommer tillbaka igen.


9 olofbeckling 387659 Inquisition 37 10477

OB, en aktiv spelare som kämpar på bra men blir lite utsatt under NB av bland annat ambjorn nästan bara då han förlorat någon stad.

Kommer snart gå om Rubinen som är i SL.


10 ZanaxXx 379847 Klanen 36 10551

För mig är detta en spelare som ligger på en topp tio plats och kan hur man spelar, tycker dock han är tråkig pga sin blixt instinkt som han gärna inte är sen att använda mot enskilda spelare.
Btw det är något man borde byta ut!

Kommer nog inte bli någon spelare jag höjer till skyarna, nu har jag aldrig spelat med honom vilket kan göra en del av min åsikt.


Hoppas på lite bra kommentarer och åsikter!
Skriv gärna en ny lista själv!


Kriga på, erövra städer, förlora städer!
Kom ihåg det är bara ett spel. :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra lista KG, serverns första! =)
Men kolla till Mades del, det blev nog lite fel där.
 

DeletedUser2626

Guest
Jag vill lyfta fram Scramble som en av topp 10, som Inq inte klarar av att knäcka... som vida övervinner en handfull av 10-topp-listan...

och som inte ägnar sig åt lögner om motspelare som åtminsone av av de 10 frekvent gör...
 

DeletedUser107

Guest
Jag vill lyfta fram Scramble som en av topp 10, som Inq inte klarar av att knäcka... som vida övervinner en handfull av 10-topp-listan...

och som inte ägnar sig åt lögner om motspelare som åtminsone av av de 10 frekvent gör...

Scramble är sannerligen en duktig spelare. :)
 

DeletedUser994

Guest
Min topp 10 spelare!

Krigande vänner, fiender och övriga läsare!

Jag tänkte dra ihop en topp 10 lista på spelare som spelar på Iota som jag baserar på vänskap/snack via pm med vilka jag kan tänka mig spela med senare gp samt med inslag av spel styrka ur mina ögon.

1. 1c3m4n

Han får min första plats efter vår start här på Iota. Denna tid kommer vara oförglömlig och rakt igenom underbar.
Det går inte en dag utan ordväxling med en av de trevligare spelarna som jag snackat med på gp, det kan jag garantera!
Jag vet hans ledarförmåga är fin och kunskapen om spelet är stor. En evig plats i mina allianser framöver.

2. Grecostyle

Kan öppna med att Greco var med i från starten via pm innan alliansen kom upp och ända sedan den tiden har vi haft många roliga och härliga kvällar i våran chatt. Detta är en viktig spelare för vilken allians som helst, en spelare som jobbar i bakgrunden och är mycket jobbig att möta kan jag tänka mig (Inte testat det).

3 Soeren

Detta var första gången jag spelade med denna ny blivna gp vän, om man fortfarande kan säga ny. En av de absolut mest aktiva spelare jag spelat med och ger man han en sekund vid en belägring att träffa så gör han det till 90% av gångerna.... kanske inte men nästan iaf. Han är så gott som en komplett spelare, bara ledar bitarna som jag inte riktigt har koll på om han har. Vi ska nog alltid ses sida vid sida på alla .se världar vi spelar ihop.

4 Madeinsweden

Made hon har man spelat med en del på gp och hon gör en aldrig besviken. Hon är en kvinna som är som bäst med vinet i handen och gp på andra. Hennes lojalitet slår det mesta och spelet kan man inte klaga på. Hon har jag haft på båda sidorna och gillar henne hur det än är.

5 Rubyman

Vi spelade en sväng på kappa ihop och min uppfattning är att han har förmycket fritid, först här på iota namnet kom upp för mig en bit in i världen och kan bara konstatera att detta är en härlig spelare o person som jag skulle vilja spela en värld tillsammans med i framtiden. Han har riktigt bra stunder ingame och gillar spelstilen han besitter. Given i en allians!

6 olofbeckling

Då var det nere till en dåre på min lista till, Ob är som alla andra förmycket aktiv för sitt eget bästa. Han är en eldsjäl som står upp för sina allians vänner. Han är min vän och krigare som besitter sitt hjärta av stål.

7 Lolophant

En Fi för mig nu som jag börjar få lite respekt för och det medför mycket i en framtid. Han är nog en av de största tillgångarna för deras allians och en bra krigare. Gillar även hans stil på spelet och han det lilla snack vi ha haft så här långt på Iota. Jag skulle gärna någon gång i framtiden testa att spela med denna spelaren för få en större bild av honom och även kanske lära känna honom.

8 svendberg

Har inte riktigt lärt känna honom men snackat lite lätt ingame, med det i bakgrunden så får jag känslan av att detta är en mycket trevlig person som man säkert skulle ha väldigt roligt med. Jag har krigat mot han lite lätt här med på Iota med kanske det största slaget på världens Historia. Troligt vis en stor tillgång i vilken allians som möjligt.

9 CheddarBob

Osten har väl lagrat sig in på listan med. Det är en bra spelare som jag får känslan av att han är en ännu större person utanför gp i bland annat chattar och liknande. Jag tror jag skulle klicka fint med denna väl luktande ost, i både spelet och sidan om. En stor ledare!

10 Dejarl

Den riktiga Dejarl är en spelare jag både spelat med och mot. jag har aldrig blivit besviken på motståndet eller hjälpen ifrån spelaren. De jag saknade när jag spelade med honom var chatt biten där jag saknade den biten hos honom annars en mycket trevlig människa som jag önskar all lycka till och hoppas på ett återseende!


Detta får bli slutet på en lista av mig som jag hoppas ni uppskattar, där finns många andra namn jag vill ta med på listan men som det är ligger de utanför topp tio hos mig. Fler får gärna göra en skrivning, bedömning och kommentera. Själv tycker jag alltid det är lite kul med lite läsning.... gör mig nu inte besviken på något sätt! vi ses ingame...

Lev o Kriga väl
Korvgrillen4
 
Topp