Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Man blir alltid glad direkt när man ser att kg har postat en topp 10 lista. Mycket sanna kommentarer som vanligt och tack för platsen, det uppskattas av den här osten! Mycket sant skrivet om Dejarl också, han har alltid varit slarvig med chattandet =)

Det finns ett gäng Inqare som jag gärna skulle spela ihop med någon gång i framtiden, du är helt klart en av dem kg och de flesta andra finns med på den här listan.
 

DeletedUser

Guest
Mycket hedrande att bli nämnd i en topp 10 lista. Jag hoppas också att i framtiden på andra världar kunna spela med tidigare fiender och mot nuvarande vänner.
 

DeletedUser2503

Guest
Jag ska passa på att också göra en lista...

1. Rubyman
Extremt duktig spelare och som KG sa har han en rolig spelstil. Han är helt enkelt en jävel att ha på fel sida om sig :) Hade han inte varit borta SL i några veckor hade det nog varit han som skulle suttit på första platsen i poänglistan men vi ser honom nog där snart... Fick även äran att spela med honom på Kappa och han är en trevlig prick. All heder åt Rubyman som enligt mig är Iotas bästa spelare just nu!

2. 1c3m4n
Galet bra ledare och även mycket duktig spelare. Skaparen av gamla Inquisition och anledningen till varför jag och många fler haft en så fantastiskt rolig tid här på Iota och att sommarlovskvällarna var magiska. Utan hans Comeback vet jag inte var vi hade varit just nu men så länge Icemannen är på banan kommer det finnas hopp.

3. KG4
Galningen är tillbaka. Riktigt duktig anfallare och han gör det ofta. Man blir alltid på så gott humör när man ser hans anfall gång på gång. Spelare som är mycket härlig att ha på sin sida och är väldigt glad för att han inte försvann för alltid på Iota. Aldrig spelat med KG innan men gör det mer än gärna igen.

4. CheddarBob
Trevlig kille med otroliga ledaregenskaper. Det han lyckats göra med klanen från att varit krossade till första platsen är otroligt. Jobbet med diplomatin har varit av högsta klass och utan just Osten vet jag inte var Iota hade varit just nu!

5. Svendberg
Servens ledare i poäng säger väll en viss del. Men han är även högt upp i Kämparlistan och det känns som att han alltid är aktiv. Han bär Blitz på sina axlar och krigar på ordentligt uppe i norr. Rolig att ha som motståndare helt enkelt...

6. madeinsweden
Hjälper till i alla lägen och känns som att trupperna aldrig tar slut. En riktig Kämpe! Även jättehärlig person som leder till god stämning i skypechatten. Har vad jag kan minnas alltid varit på samma sida som made och det är genom flera servrar. Det fortsätter jag även gärna med :)


7. Scramble
Har verkligen visat nu hur duktig spelare han verkligen är. Var helt klart skönare att ha dessa krigs egenskaper på samma sida än att vara tvungen & möta dem... Hoppas han är tillbaka snart så att de blir lite action... :)

8 Soeren
Märkte precis att jag glömt Soeren kämparnas konung... :D Har riktigt svårt att fatta att han var ny på denna server då han är duktig som få. Han hjälper även till i alla lägen och skulle man ha 2-3 Soeren i en allians skulle man nog aldrig förlora en stad. Riktig GP-stjärna :D

9. Olofbeckling
Glad kille som är otroligt aktiv och hjälpsam. Kan inte heller förstå hur han kan ha så bra koll som han har om allt och alla hela tiden. Är även här helt otroligt att han var ny på grepolis.

10. Snurrblom
Känns som det är han som är den hetaste vikingen just nu. Krigar på som en galning och kan verkligen jävlas... ;)

Tänkte även passa på att hylla topp-spelare som på ett eller annat sätt försvunnit från INQ eller Servern helt:
SPADERSJU
Boisaren
Neutron
faderfredrik
(Pater noster)
DYNA
ZTS
mgdt
Bossebus
The Kop
dragoon
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2503

Guest
Nedan är en ny lista som gjordes med inspiration från listor som gjorts i hjältevärlden...

(Poäng + Off + Deff + Kämpe) / Städer = Slutresultat

SpelarePoäng-rankStäderOff-rankDeff-rankKämpe-rankSlutresultat
svendberg1651220.092
Soeren4684110.147
madeinsweden65831030.37
ambjorn26810790.41
rubyman55721740.49
torsten196161280.57
olofbeckling12509370.62
DYNAMITE=SwE15508460.66
sparcus11541813161.07
dragoon26355551.17

* * * *
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Iotas 10 bästa spelare

Denna listan följer inte poäng. Listan behandlar de spelare som är skickligast på just deras uppgift. Jag börjar med rank 10 och klättrar sedan neråt.

10 - Svendberg

Fungerar som Blitz stridsmaskin, men jag anser att hon inte riktigt har tagit för sig den här rollen ordentligt. Därav den låga ranken på denna lista. Jag misstänker även att hon har ett stort inflytande på ledningen men att hon inte riktigt har kunnat styra där. För att klättra på den här listan anser jag att hon bör ta fler städer av fienden till förhållande av sin storlek.

9 - Rubyman

En av Klanen bästa stridsmaskiner, har dessvärre inte utmärkt sig nu på den senare tiden, hade denna listan gjorts i september hade han haft en högre rank. Jag hoppas för Iotas och Klanen skull att han kommer igång som förr i tiden och för hans fiender skull önskar jag att han trivs i sin nuvarande position, är antagligen den spelaren som har störst chans att klättra på den här listan.

8 - Grecostyle

Var ska man börja? Iotas joker skulle jag nog säga. Inga stora meriter som ledare eller krigare, men finns alltid i bakgrunden. Han ledde INQ med en järnhand under Daniels svacka stunder (sommaren/början på hösten 2012) men i samband med praktik och satsning på träning fick han skruva ner och har inte riktigt återhämtat sig som ledare, därav den låga positionen på denna lista. Däremot är han Iotas kraftigaste försvarspelare och spelar sin roll som en krigsmaskin, detta är särskilt intressant när man ser på den låga poängen han har om man jämför med de andra spelarna på denna lista. Personligen anser jag att han förtjänar en högre rank på denna lista, nu är listan dock objektiv.

7 - The Jester

Anledningen till att TJ inte står högre upp på listan är att han inte har funnit samma gyllenesnitt som OB, en av INQ bästa krigare, och är även den spelare som har det svåraste strategiska läget att kriga ifrån. Trots detta gör han ett bra jobb och förtjänar att stå på denna legendariska lista.

6 - Olof Beckling

Är en hybrid mellan krigare och ledare i INQ, och det är just denna kombinationen som bidrar till att han står på listan, ett vanligt drag för de främsta ledarna i GP brukar vara att deras ledarskicklighet går före antalet poäng och städer de äger. Men OB har hittat det gyllene snittet som gör att han fungerar som en framgångsrik krigare samt en skicklig ledare.

5 - Dynamite=SWE

Dynamite=SWE funkar som Iotas BS-gerilla och krigare, detta är hans skickligaste egenskaper och alla fiender har fått smaka på dynamitens BS i deras hamnar.

4 - Ambjorn

Ledare såväl som krigare. Men det är för hans krigarinsatser Ambjorn får denna hedervärda placering. Det finns få spelare på Iota som kan ta städer från de främsta krigarspelarna men Ambjorn är kanske en av de skickligaste, sedan är det även beundransvärt att han bara har släppt 1 stad till sina fiender.

3 - Soeren och MadeInSweden

Jag kunde inte leva med att ge den andra spelaren en rank under den andra. I det här fallet handlar det om Mästaren och Lärjungen, som har två olika uppgifter i sin allians. MadeInSweden har varit en ledare, men på senare tid tagit på sig rollen som krigare, inte nog med detta har hon även lärt upp INQ grönare spelare att kriga, därav Soeren. Soeren funkar som en av INQ främsta krigare, med sin ständiga aktivitet och skicklighet är han en av de största kuggarna i INQ krigsmaskin. Arbetar även flitigt som ledare.

2 - CheddarBoB

Iotas mest skickliga strateg och en av Iotas främsta ledare förtjänar sin andra plats på denna lista. Från kung till Iota, till rebell, för att sedan få sin plats på tronen som ledare för den största alliansen. CheddarBoB är den spelare som har gjort att Klanen står på toppen.


1 - 1c3m... Daniel.

Grundaren av alliansen med mest stridspoäng, det vill säga KP. Han arbetar inom allians som diplomatör, rekryterare samt höjer stämningen i sin allians. Har helt klart varit den spelaren som påverkat IOTA mest med sin kämparglöd och medmänsklighet, tillochmed de som har fått smaka på hans KS kan medstämma på det sistnämnda. Daniels uppgift är att styra upp alliansen hans arbete kan varit en av anledningarna till att INQ överlevde hösten 2012.
 

DeletedUser

Guest
Fin lista Greco, kul att läsa, mycket sann. Oförtjänt hög placering av osten och låg placering av grecen men även den bästa listan har väl sina skavanker ;)
 

DeletedUser2522

Guest
8 - Grecostyle

Var ska man börja? Iotas joker skulle jag nog säga. Inga stora meriter som ledare eller krigare, men finns alltid i bakgrunden. Han ledde INQ med en järnhand under Daniels svacka stunder (sommaren/början på hösten 2012) men i samband med praktik och satsning på träning fick han skruva ner och har inte riktigt återhämtat sig som ledare, därav den låga positionen på denna lista. Däremot är han Iotas kraftigaste försvarspelare och spelar sin roll som en krigsmaskin, detta är särskilt intressant när man ser på den låga poängen han har om man jämför med de andra spelarna på denna lista. Personligen anser jag att han förtjänar en högre rank på denna lista, nu är listan dock objektiv.

Vissa personer alltså... :)
 

DeletedUser

Guest
Väldigt bra lista, alltid kul att vara med.
Gillar listor som inte enbart går efter poäng av något slag, det utmärker inte alltid en bra spelare. :)
 

DeletedUser

Guest
plats 1-10


1. NimoniC

2. NimoniC

3. NimoniC

4. NimoniC

5. NimoniC

6. NimoniC

7. The Jester

8. NimoniC

9. NimoniC

10. NimoniC


Redigering, efter mycket överläggande och livliga diskussioner har jag och mina liksinnande kommit fram till att The Jester naturligtvis ska in på listan och hamnar på en 7:e plats.

Blev vilt och nästan lite skrämmande ibland men när dikussionerna lagt sig så kände alla att detta var rätt beslut.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Starkt att du ger TJ en sjundeplats...annars den helt klart bästa listan över Iota, bra jobbat NC! :D
 

DeletedUser

Guest
Här kommer äntligen min lista. Kommer göra den på kämparranken då poäng inte är lika relevant :)

1.)Soeren-Som jag förstått det en mycket duktig spelare som jag aldrig mött i ett riktigt slag, därför svårt att helt kunna avgöra hans skicklighet, men om man kollar på erövringar och hur han agerat mot fienden så är han en solklar 1a. Riktigt duktig spelare helt klart.

2.)Svendberg-Tänker inte kommentera mig själv, det är upp till andra att göra ;)

3.)olofbeckling-Här har vi en spelare jag fått möta, duktig på att plocka städer från fienden, mött honom i ett antal slag, svår nöt att knäcka och en trevlig spelare. Också en riktigt värdig fiende.

4.)Dynamite/KG-Inte mött denne spelaren så mycket, varken den gamle eller nya. Så svårt att säga något, men spelaren har plockat en del städer mot Blitz tyvärr och är duktig på det, så hatten av!

5.)dragoon-Ingen aning, kan inte säga något om denna spelaren

6.)rubyman-Riktigt duktig spelare och en god vän i spelet. Han hade säkerligen legat 1a på denna listan om han inte hamnat så mycket efter med sitt olyckliga SL. Men han kommer vara topp 3 snart skulle jag tro.

7.)madeinsweden-Även detta en riktigt duktig fiende som man har stor respekt för, inte fått möta denna spelare särskilt mycket heller, men gör det gärna i framtiden ^^

8.)The Jester-Inte spelat mycket mot honom, men han är duktig och svår att knäcka pga sin aktivitet, verkar ju nästan aldrig logga ut. En väldigt bra värvning av Inq. Har utvecklats mycket i Inq enligt mig.

9.)torsten1-Aldrig varit en riktigt duktig krigare, en duktig ledare och diplomat, men han ligger ju trots allt ganska högt på på listan. Men skulle vilja se mer av honom.

10.)ambjorn-Även här har vi en duktig spelare som jag tycker kanske borde vara lite högre upp på listan om man jämför KP med städer. Duktig, aktiv och trevlig spelare. Men skulle vilja se honom högre upp på listan i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Fin lista, tackar för de fina orden. :)

Trots det så gillar jag den här biten bäst. :D

9.)torsten1-Aldrig varit en riktigt duktig krigare, en duktig ledare och diplomat, men han ligger ju trots allt ganska högt på på listan. Men skulle vilja se mer av honom.
 

DeletedUser

Guest
Min första lista kommer att skrivas utifrån vad jag mött eller kunnat läsa mig till på forum och grepostats....

Nr10 Sparta555
Ny bekantskap som gör sin första runda på Grepolis. Lärt sig spelets grunder på ett alldeles utmärkt sätt och klättrar stadigt uppåt på rankingen! Ställer upp i vått och torrt. Kul att ha fått lära känna dig!

Nr9 DeJarl
Med sin ungdomliga entusiasm och sitt stora engagemang skall han självklart ha en plats på listan! :)

Nr 8 Nisse57
Alla allianser har väl en glädjespridare misstänker jag. Nisse gör alltid sitt bästa för att förgylla tillvaron för oss i Klanen med sina hejarop och stöttande kommentarer. Att han dessutom alltid finns där med off och deff när det behövs gör ju inte saken sämre.

Nr7 Magnolia99/Stripi
Kunde inte separera dessa kämpar som alltid hjälper till med stöd vid belägringar och som också på senare tid sätter bra press på fienden. Det är med spelare som er som en allians kan växa sig stark, och starka det har vi blivit ;)

Nr6 torsten1
Har personligen alltid haft en god kontakt med denna spelare och att han är aktiv och kan spelet är ju uppenbart! Att leda upp till tre allianser samtidigt kräver massor av tid och engagemang vilket placerar honom på listan. Det som möjligtvis drar ner lite är de kommentarer han fällt till andra spelare vid belägringar/erövringar. Min önskan är att vi visst kan vara fiender på ett spel men att vi möter varandra med respekt och gärna lite vänlighet! :)

Nr5 Svendberg
Min kombatant i toppen av rankingen. Tyvärr kommer du inte högre än till femte plats då jag tycker du borde ta fler städer av större spelare på servern med tanke på din egen storlek ;)

Nr4 The Jester
En mycket värdig motståndare och alltid online. Han skall ha mycket cred för sin goda attityd och sitt trevliga sätt (bortsett från att han är en jäkel till att kriga!) Enda spelare som tagit städer av mig och kanske säger det något :)
Tror mig minnas att jag gärna ville ha över dig på vår sida efter Vallhells fall och det vill jag fortfarande ;)

Nr3 Pong/Furjo och gänget från Brynhild!
Här blir det en delad plats igen... Sedan sammanslagningen av Klanen och Brynhild har jag fått äran att möta på ett helt gäng underbara krigare! Ingenting är omöjligt för dessa spelare och de har en underbar inställning till spelet. Kasta sig in i hetluften och ta död på allt och alla runtomkring har varit deras devis... Underbart! :)

Nr2 Soeren
I mina ögon serverns krigarkonung! Han har ju lagt sitt krut på vikingarna så de borde få svara på hur hans skicklighet är MEN han radar upp erövringar från i stort sett alla stora vikingaspelare. Att han dessutom finns där för sina allianskamrater i vått och torrt och deffar dem gör ju inte saken sämre... Hedervärt min käre Soeren!

Nr1 CHEDDARBOB!!!
En gigant! Finns inga ord som beskriver vad denna spelare gör för både servern och sin allians... En naturlig ledare som löser allt från väl samordnade offensiver till diplomati. Att han dessutom outtröttligt hjälper nya spelare in på banan och styr upp på forumet gör denna spelare till kanske GREPOLIS största :)

Har säkert glömt och missat en hel hög med härliga grepolisspelare men vem vet... kanske kommer det fler listor. :)
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra lista ambjorn, kul att se dig skriva här!
Tack för dom hedrande orden, du vet vem som skulle ligga topp på min lista om jag någon gång gjorde en =)

Första topp 10 spelare-listan ur Klanperspektiv tror jag? Många välförtjänta namn här som inte har lyfts nog mycket tidigare, kul att läsa!
 

DeletedUser

Guest
Dags för mig att göra en lista här också då. Tar på kämperanken då jag känner att den är mest relevant av alla rankningar.

1. Svendberg
Ligger etta på alla listor utom försvarare.
Har fått kriga mot SB en hel del och beundrar hans truppantal, de verkar aldrig ta slut. En av dom som har bidragit mest i kriget mot SaS och TG och utan tvekan Blitz största och vassaste spelare. Som Ambjorn sa så har han inte tagit särskilt många städer av andra toppspelare, vilket enligt mig inte behöver vara negativt alls. Stad som stad, de bästa spelarna är inte dem som vill bevisa sin storhet genom att belägra svåra spelare. Huvudsaken är inte vem man tar staden av utan vad man gör med den, och som Svendbergs fiende så kan jag konstatera att oavsett vem han tar staden av så utnyttjar han den till max. ;)

2. Soeren
Låg etta på kämperankningen strax innan sitt SL.
Den spelare på Iota som jag är mest imponerad av, det här är en spelare som alltid ställer upp och som alltid är inne. En av de som har bidragit mest till INQ på under serverns gång och med allra största sannolikhet så kommer han att fortsätta med det.

3. Dragoon
En annan av mina favoriter på Iota. Grymt duktig krigare som tyvärr inte längre krigar under kyrkans fana. Har dock visat vilken duktig spelare han är efter uppbrottet. Bär upp Fri Fågel på ett exemplariskt sätt. Tappade en del städer efter en fruktansvärt omoralisk offensiv av Vikingarna när han var akut inlagd på sjukhuset. Tappade mycket av sin anfallskapacitet då verkar det som. Hoppas att han visar upp hela sin kapacitet snart och klättrar lite på poängrankningen samtidigt som han fortsätter att sänka Vikingarna.

4. Olofbeckling
För Er skull så tänker jag inte dränka mig själv i komplimanger. :p

5. The Jester
En trevlig lirare som har det ganska tufft till och från. Blir till och från utsatt för brutala våldtäkter av den onda Klanen som gör allting för att Iotas svar på Justin Bieber ska bli ledsen.
Precis som JB så skördar även TJ vissa framgångar till omgivningens förvåning, men till skillnad från JB så tycker vi om Jester iallafall. Också den tillsammans med Soeren som har gjort mest för INQ i söder och fortfarande jobbar stenhårt där trots sitt utsatta läge. En spelare som jag skulle välja till min allians i alla lägen. :)

6. DYNAMITE=SwE= / Korvgrillen4
En spelare som absolut förtjänar att vara högre på listan. KG är överallt samtidigt och vart det än anfalls så är hans trupper alltid där och hjälper till. Har på senare tid gjort livet surt för Blitz i norr och kommer förmodligen att fortsätta med det om inte Svendberg bjuder upp till dans och sätter stopp för kalaset.

7. Rubyman
Utan tvekan en av de vassaste anfallarna jag har mött. Har på senare tid gått ner lite i aktivitet vilket förklarar dagens för Rubys standard låga rankning. Den fiende som jag har mest respekt för blandat med en gnutta rädsla för mina BS som alltför ofta är borta när jag vaknar. Tvivlar inte på att han kan klättra här enbart genom att anfalla om han så önskar, bara aktiviteten finns där. Också en av mina favoriter på Iota vilket visserligen alla hittils har varit, men jag har en känsla av att det kommer att förändras när jag börjar närma mig rank 9. ;)

8. Madeinsweden
En av Sveriges absolut bästa spelare utan tvekan. Har varit i SL till och från och inte krigat seriöst på flera månader men ligger fortfarande väldigt bra till på krigslistorna. Också den bästa gpläraren man kan ha, både jag och Soeren är produkter av hennes undervisning. Också en av dom som har betytt mycket för INQ under Iotas gång och min absoluta favorit. Finns inte så mycket mer att säga som ingen annan redan har sagt, men jag antar att de allra flesta redan vet hennes värde för en allians.

9. Torsten1
De flesta av er undrar säkert vad Torsten gör på listan och jag har ett enkelt svar på det:
Guld.
Jag har aldrig tidigare träffat på en spelare som har guldat fram nästan 1000 biremer för att trycka in i en belägring. Det är ungefär allt positivt jag har att säga om Torsten. Jag har visserligen aldrig träffat på någon som är lika osympatisk som Torsten heller bortsett från den där tulltjänstemannen som stoppade mig påväg hem från Danmark förra sommaren.
Skämt åsido men när en spelare av Torstens kaliber hamnar före Ambjorn på en lista så vet man att någonting inte riktigt står rätt till. Har visat att han kan mata jordbävningar och otajmade anfall men om han vill förtjäna lite respekt från sina fiender så kanske det är dags att höja sig ett snäpp och lägga på en extra växel och kanske också sluta upp med sitt usla bemötande av andra spelare som har fått skribenter att måla upp honom som det monster han faktiskt verkar vara.

10. Madswede76
En spelare som jag faktiskt inte har haft särskilt mycket att göra med vad jag kan minnas.
Eftersom att jag knappt har några egna erfarenheter av den här spelaren så vill jag inte säga för mycket, men har hört att han/hon är en trevlig prick med glimten i ögat som dessutom är en duktig krigare. Ovanlig kännetecken för en Viking faktiskt. ;)


Hela listan borde förstås läsas med glimten i ögat och inte tas på för stort allvar bortsett från delarna som ni känner att ni tycker om. Dom är förstås 100% allvarliga.
Och sist men inte minst så önskar jag att vår käre Björn kan vara med på nästa lista som görs. Om han finner att han inte hittar några bra kpgruvor så kan han PMa mig ingame för vidare instruktioner. Ciao!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ja ibland får man sätta sig ner och fixa lite, att ha en tjatande Holios på halsen är inget vidare...:D
 

DeletedUser2592

Guest
Jag uppskattar att du tar med mig (han, för övrigt) på din INQ/Ex-INQ dominerade lista men din bedömning av torsten är horribel. En trevlig man och duktig ledare.

Att du kallar dragoon för en duktig krigare visar hur seriös den listan var...
 

DeletedUser

Guest
Jag uppskattar att du tar med mig (han, för övrigt) på din INQ/Ex-INQ dominerade lista men din bedömning av torsten är horribel. En trevlig man och duktig ledare.

Att du kallar dragoon för en duktig krigare visar hur seriös den listan var...

Jag är ledsen över att kämperankningen inte ser ut som Vikingarna önskar men det är inte något som jag kan göra någonting åt.
Angående Dragoon så kan jag väl bara säga att siffrorna talar för sig själva, att han slåss mot hela Vikingarna mer eller mindre ensam med ett fåtal allianskamrater utan att förlora säger väl lika mycket om honom som det gör om er. ;)
 

DeletedUser2592

Guest
Jag är ledsen över att kämperankningen inte ser ut som Vikingarna önskar men det är inte något som jag kan göra någonting åt.
Angående Dragoon så kan jag väl bara säga att siffrorna talar för sig själva, att han slåss mot hela Vikingarna mer eller mindre ensam med ett fåtal allianskamrater utan att förlora säger väl lika mycket om honom som det gör om er. ;)

Han har en aktivitetsnivå som ingen på servern kan slå, och det går att göra mycket skada med hjälp av det, men skicklig är han inte.
 
Topp