Topp 10 allianser

DeletedUser1595

Guest
Någon som hunnit analysera läget nu efter ett par veckor?
 

DeletedUser2943

Guest
Kan väl göra en snabb lista över topp 10

1. Solexus

Försvarsranking: 8
Anfallsranking: 2
Mycket duktiga spelare och en duktig ledning. Kommer fightas om första platsen med A verbis ad verbera, ifall de faller är det p.g.a. aktivitet eller att många lägger av. Spelare att se upp för är: skvätten, wheedle och robin12


2. A verbis ad verbera

Försvarsranking: 1
Anfallsranking: 1
Alliansen med tror jag de flest aktiva spelarna. Vore kul om de tar upp fighten med Solexus om första platsen. Mycket duktiga spelare som jag fått möta, aktiva 24/7 kan man tycka. Gick hårt i början och det har visat sig gå mycket bra tack vare det. Först på anfall- och försvarslistan som allians säger en del om dem.
Spelare att se upp med: madeinsweden, Senseianders och korvgrillen


3. The Last of Legions

Försvarsranking: 12
Anfallsranking: 4
Mycket duktiga spelare och en väl planerad ledning. Mycket aktiva på det offensiva planet, däremot vet jag inte mycket om er deffensiv så där kan jag tyvärr inte utala mig
Spelare att se upp med: Migrec, minerva och wolfman


4. Gods Of War

Försvarsranking: 2
Anfallsranking: 5
Visar på att de blev årt pressade i början men börjar tycka att de håller på att komma tillbaka lite så ni ska inte räkna ut dem ännu. Många spelare från Krios på achilles så rutin har de
Spelare att se upp med: St Nikolas, kingkobra och LORDI79


5. CORCOVADO

Försvarsranking: 5
Anfallsranking: 6
Vet inte riktigt vad jag ska säga blir ganska mycket som nr. 4 bara att de inte är från Krios. Men de har rutin från revolt världar då jag spelat med några av dem så de ska inte räknas ut i första taget
Spelare att se upp med: Sir Warles, Shaktani och Domaren


6. LiGGa?

Försvarsranking: 9
Anfallsranking: 3
Offensiv allians som jag ännu inte möt själv på den här världen, men på andra där många av dem varit så kallade "elitspelare". Hög aktivitet och har inte så många medlemmar, men chansen att få joina dem är kanske minimal eftersom de är lite som Teletubbies på achilles, få men väldigt aktiva
Spelare at se upp med: Death Queen, BajenBrudar och mgdt


7. Cor Bellator

Försvarsranking: 3
Anfallsranking: 7
Kommenterar inte min egen allians, det ända jag egentligen kan säga är att vi blev ganska överkörda av A verbis ad verbera när nybörjarskyddet släppte, men har börjat återhämta oss
Spelare att se upp med: snurrblom, dragoon och Madswede76


8. Blodsfränder

Försvarsranking: 4
Anfallsranking: 10
Vet inte så mycket om er, men vad jag skulle tro kanske ni klättrar en eller två placeringar.
Spelare att se upp med: don wuolle, Sven Duva och Antonp


9. Excalibur

Försvarsranking: 19
Anfallsranking: 9
Lite samma som nr. 6. Mycket bra spelare och om de är aktiva kan de klättra mycket högre än deras 9-plats. Topp 5 åtminstone för dem om några veckor skulle jag tro
Spelar att se upp med: Koffeinkick, atilla och Green Goblin


10. VTEC I

Försvarsranking: 6
Anfallsranking: 11
Vet faktiskt inte så mycket om er men är ingen favorit av akademier så tror tyvärr inte ni kommer hållas kvar inom topp 10 om några veckor tyvärr
Spelare att se upp med: Randig


Så det var min lista, ni får ju gärna kommentera och mina åsikter och analyser kanske inte är de bästa men hoppas ni klarar att läsa det ändå :)
Håll till godo

// AresTheWarrior
 

DeletedUser1595

Guest
Bra lista tycker jag, fick äntligen en vy över de andra allianserna :)
 

DeletedUser

Guest
Bra lista Ares, fina analyser överlag, kul att läsa för mig som inte spelar på servern. Trevligt med lite omväxling från det vanliga "Rank 1 och 2 är bra, resten bryr jag mig inte om".
 

DeletedUser

Guest
Ska ge mig på att göra en lista:

1 Solexus
Förmodligen nu:s bästa allians när det kommer till aktivitet osv vilket man ser på deras snittpoäng.
De har ett fenomenalt utgångsläge lite på norra kanten där ingen vågat kliva in ännu.
A Verbis borde kanske tänka på om de vill låta Solexus segla ifrån mer utan strid.
Spelare man bör hålla koll på:Nomis, Skvätten och jag måste ju säga min moonlight också. ;-P

2 A verbis ad verbera
En väloljad maskin med många bra spelare men den start som de fick verkar avtagit en smula.
De har iofs skaffat sig många fiender med sin aggressiva stil vilket hämmar deras byggande men de kommer hänga med länge.
Gjorde bra värvningar från Baseball....
Spelare att se upp med: Madeinsweden, Trestock och Tureterror

3 The Last of Legions
En allians som har ett par spelare som höjer medlet betydligt.
Liten men effektiv allians, dock har jag dålig koll på vilka de krigar med om de nu krigar alls(de ligger ju skapligt i anfallare så någon slår de ju på).
Kommer nog klara sig väl på Nu.
Spelare att hålla koll på: Migrec, Minerva och conn

4 CORCOVADO
Har en del bra spelare men också en hel del spelare som jag aldrig hört talas om.
Tror det är ett plats 5-10 gäng i slutändan.
Kommer ha svårt mot de större allianserna, även en del mindre besitter betydligt bättre kraft än dessa.
Spelare att hålla koll på: Thors hammare, Shaktani och Domaren(gentlemanliraren)

5 LiGGa?
Här hittar vi veteraner med stort V!
Alliansen är också kryddad med ett par nya krigsgalningar som kommer ge alliansen en extra skjuts.
Kommer nog kliva ur skuggorna förr eller senare.
Spelare att se upp med: Bajenbrudar, Deathqueen och Mgdt (Noxxic inte att förglömma heller)

6 Gods Of War
Allians som fått en del kritik sedan starten men de har flera väldigt bra spelare.
Problemet är deras rekrytering som tyvärr innebär att det ramlar in spelare som blir mer en belastning än till nytta.
Får de till detta så kan de stiga lite.
Spelare att se upp med: St Nikolas, Rokig och Nafpaktos

7 Cor Bellator
Ett gäng som inte gett mig några större intryck, de har ett par spelare som vet har en sjuhelvetes kapacitet men omgivningen är tyvärr för dålig.
Kommer nog finnas kvar men troligen är det plats 8-12 som gäller.
Spelare att se upp med: Dragoon, mav. och Väder kvarn

8 Blodsfränder
En allians som i allafall har spelaren med bästa nicket som medlem(Omar little).
I övrigt så trodde jag mer på dessa juveler men de verkar slarvat med sina diplomatiska relationer.
Iofs får deras alliansbeskrivning som innehåller de flesta klyschor man sett genom tiderna fast med en mer akademiskt språk.
Sådant gör en veteran som mig glad.
Spelare att se upp med: Mollikar, vargen lömsk

9 Interference
Här har vi veckans bubblare, en raket som kommer segla uppåt i listan inom kort.
Med Atilla som har slughet som tio rävar, en Koffe som besitter veckans klubba ggr hundra och Mitchum som har rutin som skulle få Bruce Dickinsson att likna vilken idoldeltagare som helst så kan de bara glida uppåt.
Kryddar man dessutom med lite Fenris så är soppan komplett.
Spelare att se upp med: Atilla, Koffeinkick och Mitchum.

10 VTEC I
För att vara en allians som enligt citat:" är meriterade spelare" så är resultatet bedrövligt.
Det är en spelare som står ut och det är Gredulf.
Vad gör de andra?
Sitter de och käkar glass och glömmer logga in 5 dagar av 7 i veckan?
Spelare att se upp med: Gredulf

Sådär tolkar jag NU för tillfället.
Säkert tycker andra att jag har helt fel men så be it... :p

Skål och kram från DW, aka Dz aka LG
 

DeletedUser2943

Guest
En av de bättre listor jag läst
Analysen om Interference är ju solklar ;)
 

DeletedUser

Guest
Ska ge mig på att göra en lista:

1 Solexus
Förmodligen nu:s bästa allians när det kommer till aktivitet osv vilket man ser på deras snittpoäng.
De har ett fenomenalt utgångsläge lite på norra kanten där ingen vågat kliva in ännu.
A Verbis borde kanske tänka på om de vill låta Solexus segla ifrån mer utan strid.
Spelare man bör hålla koll på:Nomis, Skvätten och jag måste ju säga min moonlight också. ;-P

2 A verbis ad verbera
En väloljad maskin med många bra spelare men den start som de fick verkar avtagit en smula.
De har iofs skaffat sig många fiender med sin aggressiva stil vilket hämmar deras byggande men de kommer hänga med länge.
Gjorde bra värvningar från Baseball....
Spelare att se upp med: Madeinsweden, Trestock och Tureterror

3 The Last of Legions
En allians som har ett par spelare som höjer medlet betydligt.
Liten men effektiv allians, dock har jag dålig koll på vilka de krigar med om de nu krigar alls(de ligger ju skapligt i anfallare så någon slår de ju på).
Kommer nog klara sig väl på Nu.
Spelare att hålla koll på: Migrec, Minerva och conn

4 CORCOVADO
Har en del bra spelare men också en hel del spelare som jag aldrig hört talas om.
Tror det är ett plats 5-10 gäng i slutändan.
Kommer ha svårt mot de större allianserna, även en del mindre besitter betydligt bättre kraft än dessa.
Spelare att hålla koll på: Thors hammare, Shaktani och Domaren(gentlemanliraren)

5 LiGGa?
Här hittar vi veteraner med stort V!
Alliansen är också kryddad med ett par nya krigsgalningar som kommer ge alliansen en extra skjuts.
Kommer nog kliva ur skuggorna förr eller senare.
Spelare att se upp med: Bajenbrudar, Deathqueen och Mgdt (Noxxic inte att förglömma heller)

6 Gods Of War
Allians som fått en del kritik sedan starten men de har flera väldigt bra spelare.
Problemet är deras rekrytering som tyvärr innebär att det ramlar in spelare som blir mer en belastning än till nytta.
Får de till detta så kan de stiga lite.
Spelare att se upp med: St Nikolas, Rokig och Nafpaktos

7 Cor Bellator
Ett gäng som inte gett mig några större intryck, de har ett par spelare som vet har en sjuhelvetes kapacitet men omgivningen är tyvärr för dålig.
Kommer nog finnas kvar men troligen är det plats 8-12 som gäller.
Spelare att se upp med: Dragoon, mav. och Väder kvarn

8 Blodsfränder
En allians som i allafall har spelaren med bästa nicket som medlem(Omar little).
I övrigt så trodde jag mer på dessa juveler men de verkar slarvat med sina diplomatiska relationer.
Iofs får deras alliansbeskrivning som innehåller de flesta klyschor man sett genom tiderna fast med en mer akademiskt språk.
Sådant gör en veteran som mig glad.
Spelare att se upp med: Mollikar, vargen lömsk

9 Interference
Här har vi veckans bubblare, en raket som kommer segla uppåt i listan inom kort.
Med Atilla som har slughet som tio rävar, en Koffe som besitter veckans klubba ggr hundra och Mitchum som har rutin som skulle få Bruce Dickinsson att likna vilken idoldeltagare som helst så kan de bara glida uppåt.
Kryddar man dessutom med lite Fenris så är soppan komplett.
Spelare att se upp med: Atilla, Koffeinkick och Mitchum.

10 VTEC I
För att vara en allians som enligt citat:" är meriterade spelare" så är resultatet bedrövligt.
Det är en spelare som står ut och det är Gredulf.
Vad gör de andra?
Sitter de och käkar glass och glömmer logga in 5 dagar av 7 i veckan?
Spelare att se upp med: Gredulf

Sådär tolkar jag NU för tillfället.
Säkert tycker andra att jag har helt fel men så be it... :p

Skål och kram från DW, aka Dz aka LG

bra lista. men hoppas på högre rank bara :D
 

DeletedUser

Guest
Det får tiden utvisa, det finna allianser som kraschat och det finns allianser som överraskat.

:p
 

DeletedUser

Guest
Sitter med ett glas rötjut och funderar på det här med Top 10...

1 Solexus
Vi kom, Vi såg, Vi... inte riktigt än, men snart ;)
Spelare att se upp med: Mig och Murtagh

2 A verbis ad verbera
Vem?
Spelare att se upp med: Wildone

3 The Last of Legions
Voine voine, dessa borde redan ha vunnit!
Spelare att se upp med: När migrec och minerva ryker ihop är de livsfarliga - seriöst!

4 CORCOVADO
Jag är kär i LouiseF!!!
Spelare att se upp med: LouiseF, hon påstår att vi har barn ihop...

5 Interference
Flyger som en kråka uppåt, inget snooze där inte!
Spelare att se upp med: När de snoozat färdigt är de nog livsfarliga allihop...

6 LiGGa?
Vaddå frågetecken, klart man vill ligga!
Spelare att se upp med: Bajen bärs och brudar.


Nä nu orkar jag inte mer, skål och trevlig helg alla grepovänner!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag brukar läsa det mesta här men har aldrig riktigt vågat skriva något :p
Här kommer min lista (tro mig, inte lika öppen som era, jag ser allting "in the box")

Det får bli den engelska modellen, dvs. SWIM, FLOAT, SINK

1. Solexus SWIM
Ja, vad ska man säga, har nästan sett alla i tidigare servrar och de är aktiva och skickliga. De ligger 2a på anfallsrankingen och 7a i deff, kanske de borde få mer motsånd så de hamnar i topp när det gäller deffen också ;)

2. A verbis ad verbera SWIM
Samma som ovan, många man sett tidigare osv osv. dessa är i topp när det gäller både i anfall och försvar, vet inte så mycket diplomati om dessa heller förutom att de sätter GoW på prov just nu.

3. The last of Legions SWIM
Nu börjar det bli tjatigt här men vad ska man göra? rätt allianser ligger i topp, dvs. att dessa har man också hört talas om, här har vi conn, migrec, minerva m.m. som jag tycker nu så står det mellan dessa, solexus, AVAV och Interference :)

4. CORCOVADO FLOAT
En allmänt bra allians med skickliga och framförallt hjälpsamma spelare, frågan är bara att många skickliga allianser slåss om denna 4:e plats som är en hög rank, vet inte om dessa klarar av att hålla sig såhär högt men dom har lyckats ganska länge nu och det kan bli längre än så :)

5. Interference SWIM
Japp, igen. samma som de 3 första allianserna finns även här många skickliga som man sett förut, även vissa jag krigat mot (Ingen vet mina gamla nick ;)) Jag tror på dessa och som jag skrev ovan är dessa en av de 4 som jag räknar med ska ta sig enda till slutet.
Se up för atilla, koffe och snoosaren.

6. LiGGa? SWIM
Deras alliansbeskrivning låter ju trevlig.... det där med muffinsen å så, men så är tyvärr inte fallet, dessa (vad jag känner till) anfallsriktade typer ska man inte leka med, det är jag iaf. säker på.

7. Cor Bellator
Min allians! :) så jag kan inte skriva något mer än att vi är bäst, resten är upp till er att bedömma.

8. Gods of War FLOAT
Även här finns det många skickliga spelare. wolfhoffmann, Romu, RokiG är bara några av dom. De är överlägsen i deff rankingen och vissa allianser har kört hårt på dessa men de har ändå klarat sig bra. Jag kan inte uttala mig om hur det kommer gå för dom då jag inte har någon aning just nu, det får bli FLOAT.

9. VTEC I SINK
Bråkar för mycket med de större *host* men en okej allians, den korta tid jag var där och gredulf är det stora lyftet, med hans biremväggar m.m. :)
Men jag tror ärligt talat inte på dessa, jag hittar ingen anledning att göra det.

10. VTEC II SINK
Same sh*t, different name.

Det var min syn på top 10 allianserna just nu, men kom ihåg att jag har ingen koll på spelet just nu! :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
6 Gods Of War
Allians som fått en del kritik sedan starten men de har flera väldigt bra spelare.
Problemet är deras rekrytering som tyvärr innebär att det ramlar in spelare som blir mer en belastning än till nytta.
Får de till detta så kan de stiga lite.
Spelare att se upp med: St Nikolas, Rokig och Nafpaktos

Ingen som behöver se upp för mig annars ser väl listan bra ut. Men kan ju önska lite förändringar ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2311

Guest
En liten topp 10 lista från en liten spelare i en inte allt för liten allians och tankar om framtiden.
(var jäkligt länge sedan någon skrev något här)


1 Solexus 5,932,528 31 615 191,371 9,646
Fortfarande i klar etta, kommer nog att förbli det under ett bra tag vi börjar även närma oss sakta men säkert första platsen i kämparligan. (dock mest pga den tråkiga försvarsdelen) Städerna något för utspridda, det är väl nackdelen som finns hos oss. Men deff ger mer kp än anfall samt att aktiviteten ökar när både deff-spelare och off-spelare behöver vara aktiva 24/7.

2 A verbis ad verbera 4,033,519 27 425 149,389 9,490
En säker andra plats. Lyckades ta några städer av oss i Solexus, deras off var bra planerad, vi hade just bränt mycket av offen på en spelare i tlol, sen så blev vi lite tagna på sängen. Just nu leder de kämparligan i princip enbart genom deras offensiva förmågor. Många spelare som verkar ha koll på liret, och städerna ligger taktiskt sett väldigt bra till ur anfall/deff synpunkt. Lär väl klättra något steg i försvarsligan här framöver.

3 Interference 3,144,784 28 357 112,313 8,808
Rent poängmässigt en säkert 3:a under en bra tag framöver, lite osäker hur pass aktiva alla är i denna allians. Känner bara igen ett fåtal spelare här.

4 LiGGa? 2,525,891 17 318 148,581 7,943
Få men ack så aktiva ca 5/17 som för alliansen framåt, då är även BB räknad 2 ggr, Men de e klart går ju inte att avancera och plocka städer i den takt de gör utan att ha några som kan ta dem efteråt. kommer vara knepigt att klättra högre i poängrankingen med tanke på att de är så få jämfört med allianserna som ligger före.

5 The Last of Legions 2,121,920 20 245 106,096 8,660
Trodde med säkerhet att de skulle åka snabbt ner i listan, men de lyckades överleva, bli vänner med de flesta på topp 10 listan. När M&M kommer tillbaka lär de hålla 5 platsen. utan dom 2 så tror jag dock att dom fortfarande har det knepigt att inte halka ned en eller kanske rentav 2 platser i listan. En eloge till Angeldust som klarat av ett och annat anfall.

6 Ragnarök 2,063,119 27 339 76,411 6,085
Kommer troligtvis att gå upp något steg i listan. Fått mycket stryk under en lång tid. Julfriden är väldigt positiv för denna allians! Leder deffligan än så länge med en bra marginal.

7 -Nyx- 1,959,893 23 243 85,212 8,065
Ingen större koll på dessa spelare. Men man har många av dessa som grannar, om det är bra eller dåligt får framtiden visa.

8 Gröngölingarna 1,087,846 24 162 45,326 6,715
Också en allians som fått rikligt med stryk. Ett snäpp ner lär ske

9 Krut 1,063,045 26 145 40,886 7,331
Lever ett ganska lugnt å fridfullt grepoliv just nu tippar jag på, kommer klättra upp till plats 8 snart!

10 Hammer of the Gods 603,601 32 121 18,862 4,988
Svårt att avgöra om de klarar av att hålla topp 10 eller om de är borta vid nästa lista. Så länge de hittar en lugn plats på kartan så kan de nog klara sig kvar.

på återseende och god jul allesammans!

Nu är det dags att återgå till att farma bondbyar och leta biror i kylskåpet!

Edit: de här med att göra det fint och överskådligt med fet-stil, använda punkter och dylikt är inte riktigt min grej.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej hej skulle vara kul med en ny lista här nu ! finns väl de med insikt som kan fixa till nått här=)
 

DeletedUser2311

Guest
I och med att Ligga fick för sig att satsa allt på en annan server så har det hänt en del i alliansrankingen.
Tlol splittrades kort efter förra listan kom ut. Vilket gjort det möjligt för 2 nya allianser att ta sig in på top10.

1 Solexus 9368687 33 283900
Fortfarande klar 1 i poängrankingen, låg etta ett tag i kämparrankingen, men efter att avav i princip slutat anfalla oss så har de tagit tillbaka första platsen på kämparrankingen. Mest tackvare våra anfall. Säker bas i h44 och delar av h55.

2 A verbis ad verbera 7119229 35 203407
En stabil andra plats fortfarande. 1 i kämparrankingen, 1.a i anfallsrankingen och snart möjligtvis 1:a i försvarsrankingen. Deras offensiva förmågor har dock minskat väsentligt sedan förra listan. Finns mycket skit att säga om denna allians men det får man ta i någon annan tråd. Dock så får man ju säga att de är en aktiv allians. Finns i princip enbart i h55, med några utstickare. Fick ett välbehövligt tillskott i sin spelarbas i och med att tlol spelarna gick över till avav. Annars skulle de ej haft någon möjlighet att ta in rent procentuellt på poängrankingen på oss i Solexus.

3 Interference 5147398 32 160856
Sa för en vecka sen att interference med stor sannolikhet skulle bli omsprungna av ragnarök, men i och med att de flesta Ligga spelarna flyttade in i denna allians så fick de en rejäl boost i poängrankingen. lever ett lugnt å fridfullt liv i nybörjarlandet, (vilket gör att de är att räkna med inför uv-tiden) ja kanske lite tidigt å säga men de har en stabil bas. Detta leder dock till att de ligger en bra bit efter i kämparrankingen. Har inga direkta fiender. Dessa täcker upp den sydligaste delen av haven.

4 Ragnarök 3483757 25 139350
Dessa gick om Ligga lagomt till årsskiftet, 4:de platsen säkrad för ett bra tag framöver. Kommer vara knepigt att klättra högre upp. Kommer möjligtvis få en lugnare period framöver nu när deras värsta fienden, Ligga gett upp. klar 3:a i kämparrankingen. Har en säker bas i delar av h55 nu.

5 -Nyx- 2824526 22 128388
Inte några direkta fiender heller. Får kanske se upp för atlas. Om de vill behålla sin 5:e plats. En allians som mestadels bygger på deff.

6 Gröngölingarna 2275107 28 81254
Kommer troligtvis tappa en placering inom någon vecka. En allians som bygger på mestadels deff.

7 Atlas 2018941 33 61180
Nykomlingar på topp 10 listan, genom diverse ihopslagningar tippar jag på. Tror att dessa kommer stiga någon placering. Finns några välbekanta namn här.

8 Nobel 1882092 33 57033
Allians som bygger mestadels på deff, kommer nog ej att stiga eller sjunka i rank.

9 Hammer of the Gods 1485837 28 53066
För lite info om dessa för att säga något.

10 Anonyma Amatörer 1048153 20 52408
För lite info om dessa för att säga något.


Sammanfattningsvis: avav & interference har ökat bra poängmässigt mycket tackvare att ligga & tlol blivit upplösta genom att de fått in lite nytt blod.
De spökstäder som dök upp efter dq, noxxic och bb har framförallt gynnat de 2 största allianserna/skulle säga något mer för avav, eftersom de började bli något instängda.
hoppas att få se nån till lista och vad ni tror om framtiden! gärna från avav:s håll!


Edit: fanns en tråd :cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
tack för denna fina lista! hoppas på en ny uppdatering nästa månad någon gång! G :eek:
 
Topp