Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Lägg gärna in lista på allianserna

Med vänlig hälsning
Rockolga
Forumchef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Är kanske i tidigaste laget för en lista men det kan vara kul senare att se vilka som var med i starten

Rank Namn Poäng Spelare poängsnitt
1 Veteranerna 34281 28 1224


2 Swedish Maffia 27588 27 1022


3 Solexus 23683 17 1393


4 Blodsfränder 22117 20 1106


5 Delian League 20726 23 901


6 Gods Of War 18478 16 1155


7 Baseball Furies 16770 14 1198


8 T.M.N.T 14212 12 1184


9 Q-Dance and b2s 12862 15 857


10 Blodpropparna 12788 10 1279


Bubblare
11 A verbis ad verbera 11640 8 1455

Finns inte mycket att säga här i starten så det överlåter jag till er andra proffstyckare. värt att notera tycker jag är att 11e rankade alliansen har högst poängsnitt. Förmodligen pekar jag på det för att jag spelar där själv hehe.

Så vad tror ni kära grepolis vänner? vilka stannar på topp 10(11) och vilka sjunker
 

DeletedUser

Guest
Ja vad kan man säga om allianserna så tidigt...Har inte mycket koll sen jag spelar bara på Mu men men.

1. Veteranerna
Ser ut som en MRA för mig fast finns ju några jag känner igen här så som Windows7, han är väl med LoS i Mu sen är det ju minidansken som är med i NoName.

2 Swedish Maffia Samma som ovan, men känner inte igen ett enda namn, som sagt spelar bara på Mu , ser ut som en MRA också.

3 Blodsfränder Slagspåsar som vanligt då, kommer bli samma historia över igen..

4 Solexus Där har vi Skvätten, Gevalia och snoosaren alla kända spelare som jag känner till, där är även Skvätten och nomis på top i rankningen säkert en allians att räkna med!

5 Delian League Kan inte kallas en MRA de har spelare från Mu även, samma ledare och några spelare också, men är osäker om de kan stå kvar på top 5.

6 Gods of War Känner inte igen någon här tyvärr.

7 Baseball Furies Samma som ovan.

8 T.M.N.T Kommer säkert stanna kvar om de inte splittras! ReeZ, tjuppen, och även sensei här! Dessa kan jag lova att de kommer bli stora genom tiden, tror på denna allians så att säga !

9 Q-Dance and b2s En till allians från Mu, denna kommer säkert stanna kvar en tid men om de klarar att komma upp på toppen, nja det är jag inte säker på!

10 Blodpropparna Den allians jag är I, och AKA Excelsior i Mu. Har många fina spelare vets och ej men kör som en enhet! Kommer säkert som Lyrsten säger få Hybris från Blodsfränder men betyder inte vi kommer åka ut ur spelet, säkert en som kommer på top efter var som hände innan i Mu. Tror på denna allians själv klart!

Men som sagt vet inte mycket om servern ännu, nya namn och nya allianser att lära!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2915

Guest
Tror att vad som helst kan hända, inte värt att göra några listor ännu.
Det minsta kan alltid bli det största.
:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2884

Guest
10 Blodpropparna Den allians jag är I, och AKA Excelsior i Mu. Han många fina spelare vets och ej men kör som en enhet! Kommer säkert som Lyrsten säger få Hybris från Blodsfränder men betyder inte vi kommer åka ut ur spelet, säkert en som kommer på top efter var som hände innan i Mu. Tror på denna allians själv klart!

Förutom att det är den alliansen som du är med i så förstår jag ingenting av vad du skriver.
 

DeletedUser1216

Guest
A verbis ad verbera och solexus kommer denna värld att handla om. Resten känns bara meh. Må den bättre alliansen av dom två vinna.
 

DeletedUser

Guest
A verbis ad verbera och solexus kommer denna värld att handla om. Resten känns bara meh. Må den bättre alliansen av dom två vinna.

Skulle vilja påste att ingen av er vet nåt!

Det är 7dagar kvar innan man ens börjar att visa vad var och en går för!

Hur kan man ens tro att man kan avgöra nåt innan det! jag ser att det finns många allianser med intressanta spelare och nya nick, Som är gamla och riktigt bra spelare!

Så det är förtidigt för alla att säga varken A eller B!
 

DeletedUser971

Guest
Håller med om att det som ser ut som
skrivet i sten kan se helt annorlunda
ut efter ett tag,,, och snabbt.

Har sett det hända i flera världar. Det som
kan ge en hint om framtiden är poängsnittet
per spelare i en allians. Det säger en del om
hur aktiva spelarna är i respektive allians.

En allians med aktiva och engagerade spelare
brukar komma långt medan allianser som kör
med mass-invite brukar dö ut eller placera
sig medelmåttigt på listan.

Men som sagt, man vet aldrig, ingen regel
utan undantag ;-)
 

DeletedUser1216

Guest
Skulle vilja påste att ingen av er vet nåt!

Det är 7dagar kvar innan man ens börjar att visa vad var och en går för!

Hur kan man ens tro att man kan avgöra nåt innan det! jag ser att det finns många allianser med intressanta spelare och nya nick, Som är gamla och riktigt bra spelare!

Så det är förtidigt för alla att säga varken A eller B!

Skulle vilja påstå att den enda bra spelaren i din allians inte ens kommer att fortsätta på denna värld. Ni kommer inte att hålla, du får gärna bevisa motsatsen när nb släpper. Men vet redan nu att ni inte blir något att räkna med. *Fniss*
 

DeletedUser

Guest
Gods Of War har också en del firepower faktiskt.
The Last of Legions och T.M.N.T är två bubblare som innehåller en del talang och kan bli något beroende på hur de utvecklas.
gusterland och Spartas blodproppar är inte dåliga, men kanske lite oprövade, jag vet inte om de har haft några riktiga utmaningar tidigare. Inte topp 3 material iallafall är min analys, men det är väl upp till bevis som sagt.

En liten instickare bara till tidigare listor och diskussioner.
 

DeletedUser2832

Guest
Skulle vilja påstå att den enda bra spelaren i din allians inte ens kommer att fortsätta på denna värld. Ni kommer inte att hålla, du får gärna bevisa motsatsen när nb släpper. Men vet redan nu att ni inte blir något att räkna med. *Fniss*

Skulle vilja säga att du LoFA inte har något att säga?
Du kommer till en början av världen och säger bestämt hur det ska gå.
Bara för att det varit så på tidigare världar betyder inte det att det är så nu. Ett exempel är din fd. allians på Mu: Aristocats den har fortfarande ganska stor del av bra spelare, men den har inte gått särskilt bra för? Du IE:s där dessutom...

A verbis kan jag hålla med om har toppspelarna nu
Solexus är oxå farliga

Men finns inget som säger att dom kommer hålla hela servern.

Då jag bara spelat på 2 världar har jag inget att säga om en lista redan :)
Kommer dock göra en lista när världen kommit igång :)
 

DeletedUser

Guest
Anser att det är förtidigt att utse någon vinnare för servern men känns som om alla allianser hittills är MRA och ingen verkar ha någon tanke bakom sina agerande..
Men men..

Vad ska man göra när det är 10 dagars ReeZ skydd: D (noobskydd)
 

DeletedUser2832

Guest
Ja jag skyddar alla inom min allians :D
Ni andra kommer få det tufft ;)
 

DeletedUser2307

Guest
Tycker det ska bli kul att spela denna värld med nya konstellationer. Flera duktiga spelare med så jag tror att vi kommer ha en hög medel :)

Konceptet få men aktiva kommer vinna och tillslut kommer två allianser göra upp i slutet och i dessa har de aktivaste hamnat. Detta är endast spekulationer, jag tror att det kommer bli så.

Låter bli att uttala mig om någon lista men jag har en gissning över hur det kommer bli. Kanske kommer tillbaka om 3 veckor - en månad och yttrar mig.

Lycka till att spelglada grepoister :-D
 

DeletedUser971

Guest
Tycker det ska bli kul att spela denna värld med nya konstellationer. Flera duktiga spelare med så jag tror att vi kommer ha en hög medel :)

Konceptet få men aktiva kommer vinna och tillslut kommer två allianser göra upp i slutet och i dessa har de aktivaste hamnat. Detta är endast spekulationer, jag tror att det kommer bli så.

Låter bli att uttala mig om någon lista men jag har en gissning över hur det kommer bli. Kanske kommer tillbaka om 3 veckor - en månad och yttrar mig.

Lycka till att spelglada grepoister :-D

Låter som en analys som kan träffa mitt i prick ;-)

Ska bli både roligt och spännande att se hur det utvecklar sig,
speciellt efter att det långvariga nybörjarskyddet är slut.
Misstänker att det under en period kommer att blir intensiva
strider tills det börjar stabilisera sig.

Önskar alla fighters lycka till framöver
 

DeletedUser1216

Guest
1) Solexus
Här finns det många bra spelare. Får dom fortsätta att härja fritt utan motstånd kommer dom bli oerhört svåra att hanteras med. Skulle dock gärna se fler av dessa spelare vara lite mer aktiva på den offensiva fronten. Annars bådar framtiden gott för Solexus om ingen rör om i grytan.

Spelare att se upp för: Nomis108, Skvätten, Overminds Loke.

2) A verbis ad verbera
En allians med många rutinerade men även nya ansikten. Dom har flugit fram på den offensiva fronten och verkar inte vara rädd för något.Dom har tappat flera viktiga kuggar sedan servern startade. Dock verkar dom har repat sig bra. Så länge folk inte får hybris och inser att dom inte oövervinnliga och att alla måste hjälpas åt. Kommer dom fortsätta vara i toppen.

Spelare att se upp för: Messerach, MalinL, Madeinsweden.

3) Gods Of War
Trots mycket rutinerat folk måste jag ändå påstå att GoW är en besvikelse för min del. Tycker inte att dom har krigat eller dominerat på det sätt dom skall med den potential dom har. Frågan är hur länge dom orkar hålla hand med sina förbund? Hoppas att detta inlägg peppar dom att kriga lite mer så servern tar fart på allvar.

Spelare att se upp för: Borntodie (LarsT) wolfhoffmann axelmossen

4) Baseball Furies
En liten kompakt allians som överraskat positivt på mig. Det är helt klart att dessa skött sin diplomati bra. Dom verkar även gilla att reta upp andra allianser på ett skönt sätt och detta gillar jag skarpt. Dom är inte heller rädda att förstöra för andra allianser på huvudöar. Om dom fortsätter tro på kvalité framför kvantitet så kommer vara kvar på top 10 i framtiden.

Spelare att se upp för: Trestock, Liten gosse, Klappe.

5) The Last of Legions
En allians där defensiven kommer i första hand. En del kända spelare men tror dom är nöjda med den position dom har intagit som mysallians. Hoppas att på att få se lite mer action från deras sida. För potentialen är det inget fel på alls.

Spelare att se upp för: migrec, BigBoi, vajking.

6) CORCOVADO
En allians som inte har så mycket rutinerade spelare men verkar trivas som det är just nu. När bubblan spricker i alla andra hav har jag svårt att se att denna allians kommer överleva.

Spelare att se upp för: Domaren

7) Cor Bellator
Mycket besviken över deras agerande så här långt. Folk flyr i SL, Prioriterar inte varandra som ett team. Störst får först. Detta innebär att det alltid kommer vara enkelt att plocka städer från denna allians. Hoppas dom rannsakar sig själva och inser att dom måste jobba mer som en enhet om dom skall lyckas med något alls på denna värld.

Spelare att se upp för: Ingen.

8)Blodsfränder
Dom har varken lyckas eller misslyckas. Dom finns och dom har mycket defensiva enheter. Men om folk fortsätter blunda och ignorerar tror jag att dessa kan kliva upp ett par snepp.

Spelare att se upp för: don wuolle

9) Q-Dance and b2s
Oj, här var det en liten och söt skara människor. Om vilka som helst som inte är på denna värld sätter ihop en allians kommer dom att förbi passera dessa utan problem. Tydligen krävs det mycket planering för att ta en stad på ca 2000P. Så har tyvärr inget positivt att skriva om dom. Blir ett fall rakt ner när vem som helst får för sig att attackera.

Spelare att se upp för: Ingen.

10) LiGGa?
Min allians. Känns inte rättvist att göra en bedömning om sig själv. Det får ni andra göra.

Så här känner jag om top 10 just nu. Det behöver inte vara så att det jag skriver stämmer, men det är som sagt min uppfattning av det hela. #SWAG
 

DeletedUser

Guest
9) Q-Dance and b2s
Oj, här var det en liten och söt skara människor. Om vilka som helst som inte är på denna värld sätter ihop en allians kommer dom att förbi passera dessa utan problem. Tydligen krävs det mycket planering för att ta en stad på ca 2000P. Så har tyvärr inget positivt att skriva om dom. Blir ett fall rakt ner när vem som helst får för sig att attackera.

Spelare att se upp för: Ingen.
#SWAG

hehe

#YOLO
 
Topp