Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Eftersom jag inte är säker så vill jag inte göra det, jag har sagt det till vissa så vi får se om det stämmer framöver..

undrar varför detta egentligen sägs i "top tio allianser" i tw-forumet hade det redan varit straffpoäng i luften.

men vi får hoppas att du går ut med det någon gång ;)
 

DeletedUser1915

Guest
Kan iofs hålla med om det, men en bra bit in i spelet var många bra spelare aktiva på Epsi. Nådastöten kom nog när Zeta startade... :-/
Menade hur som helst inte att "vi är bäst", bara att vi inte snott något namn och att vi trots DIV7 ligget 2:a på en server - alltid något... ;)

En parantes är att Cosa Nostra bildades i Mongolernas forum på Epsi och startades upp av Mongoler och den verkar ha klarat sig ok på Zeta.... Tiden får visa. XD

Vem var de som kom på CN då?? ;) Jo jag, innan jag rage quita på Epsi ;)
 

DeletedUser

Guest
Shingzu läser säkert detta nu :) Och för övrigt har jag aldrig hört talas om den alliansen på Gamma, men jag antar att den funnits där :)

The League grundades av mig på Delta strax efter starten där.

TLoW grundades på Gamma i januari. Efter en sammanslagning i april blev vi Veteranerna.

Fanns ett tag med på Epsi. Nu är vi här.

Så något namn har vi inte snott.
 

DeletedUser378

Guest
Känns som om jag går in och bryter där.
Färdig diskuterat om gamla servrar och allianser.
Ge mig nya listor!
 

DeletedUser

Guest
The League grundades av mig på Delta strax efter starten där.

TLoW grundades på Gamma i januari. Efter en sammanslagning i april blev vi Veteranerna.

Fanns ett tag med på Epsi. Nu är vi här.

Så något namn har vi inte snott.


dock går de inget bra på delta för er ;)
 

DeletedUser

Guest
Känns som om jag går in och bryter där.
Färdig diskuterat om gamla servrar och allianser.
Ge mig nya listor!

Okay, boss!

1.Rokkoko
Verkar enligt alla vara full av pro-spelare, dock är en länk aldrig starkare än deras svagaste kort ;)

Ett krig mot Mongolerna tror jag kommer utbryta då det inte finns tillräckligt med plats för dem båda.


2.Mongolerna
Ligger is samma hav som Rokkoko, några spelare som antagligen har startat om eller precis börjat världen. Lite låg KP dock.

3.Sagittis
Lite låg average points per player (har dock gått om några allianser), men verkar ha fritt svängrum i sitt hav. Kommer nog dra ifrån från #4 när de andra i alliansen börjar ta städer.

4.Dead Rabbits
Låg average points per player, men har hög KP, tror nog de kommer börja kriga med Sioux senare.

5.Sioux
Ligger i samma hav som DR, men har även städer i hav 54, har ju förlorat ranker sen starten.

6.The League of Wolves
Ligger i samma hav som de två ovanstående, vet inte mycket förutom att de är rätt ohörda på forumet hittills.

7.Konstaplarna
Ligger som ensam stor allians i hav 54 och kommer antagligen expandera där före de flyttar någonstans. Kommer nog aldrig alliera sig med Rokkoko efter de här tidiga attackerna.

8.Militia
Vete fan

9.Enigma
Vete fan

10.S.P.Q.R
SPQRs fanclub
 

DeletedUser678

Guest
Okay, boss!

1.Rokkoko
Verkar enligt alla vara full av pro-spelare, dock är en länk aldrig starkare än deras svagaste kort ;)

Ett krig mot Mongolerna tror jag kommer utbryta då det inte finns tillräckligt med plats för dem båda.

För att förtydliga lite, Rokkoko gör kattmat av mongolerna

Läs nerifrån!

XXXXX Idag kl 13.53
Nej, tyvärr verkar det vara dåligt med det..
bennyG Idag kl 13.51
De låter inte bra, varför då?
Får du inge deff ?
XXXXXX Idag kl 13.49
Ja.. Ni kommer nog ta staden
bennyG Idag kl 13.45
Blev det svettigt nu?

Skön inställning iaf!
Låter spelaren vara anonym... ;)

OCH, vi har inga svaga länkar, skulle kanske vara bjarke, men han är HELT OK.
 

DeletedUser

Guest
För att på nått sätt hålla mig till ämnet så tänkte jag utala mig enligt den rankingen som är nu.


1.Rokkoko

Verkar vara en allians som kommer att befinna sig i toppen sålänge dom knyter sina skor rätt. Värkar ha bra sammanhållning, smått patriotiska :)
Dock tror jag att dom lär fortsätta gära väsen av sig långt in i servern sålänge även dom mindre och "okända" spelarna gör lika bra ifrån sig som dom i toppen!

2.Mongolerna

Min känsla av mongolerna är att dom är halvt premade och antagligen därför en ledning som kommer få alliansen att ligga i toppen. Vet några i alliansen som är duktiga men säkert även där så att dom mindre spelarna kommer behöva göra bra ifrån sig för att alliansen skall fortsätta växa och eventuellt bli störst.

3.Sagittis

En allians jag tror starkt på då dom har en väldigt bra placering på kartan och kan växa i lugn och ro, även denna allians tror jag har en stark ledning där det finns både erfarenhet och kompetens. Faktiskt en hög tippad allians.

4.Dead Rabbits

Detta är i mina öron en sorts bubblare. Säkerligen en bra kärna i alliansen men låga medelpoäng och förmodligen en allians som bjöd in många på samma öar endast för dom såg andra allianser i närheten växa sig starka. Annars inte sett eller hört mycket väsen av dessa.

5.Sioux

Detta tror jag faktiskt är en allians som kan komma att bli något, Dock så ligger denna alliansens spelare väldigt utspritt och dumt till gentemot andra stora allianser. Med rätt strategi och rätt ledning kan denna allians lungt hålla sig kvar i toppen.

6.The League of Wolves

TLoW skall jag väl igentligen inte utala mig nått om då den kontakt jag haft varit trevlig etc, men trots sin position i haven har väldigt låga poäng gällande krig så har jag svårt att se hur framtiden ser ut. Får dom till ett stronghold med bra spelare och dom sköter sina kort rätt tror jag detta kommer i någon form i framtiden vara en allians som håller sig högt upp.

7.Konstaplarna

Tråkigt att bedöma min egna allians, det jag kan säga är att vi har en bra utgångspunkt och att jag tror många på denna servern inte vet vilka spelare som lurar bakom städerna, lämnar konstaplarna där :)

8.Militia

Faktiskt sett och hört väldigt lite om denna alliansen, vet inte ens var exakt dom ligger, vilket hav etc. Men med tanke på poängen så kan man väl tolka dom som att dom växt fort och medelpoängen visar väl på nått sett att alliansen är genomtänkt. Lite bubblare dock får se var framtiden leder denna allians.

9.Enigma

Tvärtimot Militia är detta i mina ögon en allians där dom stora spelarna om nu detta inte är ledarna dvs kommer få upp ögonen för andra större allianser i framtiden då deras medelpoäng är väldigt lågt och har även snart fullt med spelare 31/35. Får helt enkelt se var alliansen leder till.

10.S.P.Q.R

Har väldigt dålig insikt i denna allians, även här många spelare med låga medelpoäng. Får även här se vart det leder, med rätt tanke, rätt placering och rätt ledning så kan denna alliansen säkerligen växa sig starka.


Starka Bubblare!

1.Alea iacta est
Tror denna alliansen har bra folk och kommer att så småning om ta sig uppåt i rankingen. Värkar även ha koll på sin placering.

2.Rumpnissarna
Kanske en liten allians. Men dock stark och en storspelare med i den dess utom. Hur det ser ut om 1 månad vet ingen men skall hålla ögonen öppna.


Detta va min lista och hoppas att jag va så opartisk och rättvis som möjligt!
 
Topp