Top 10 Allianser

  • Trådstartare DeletedUser2477
  • Start datum

DeletedUser1827

Guest
Känner inte heller ämnad att göra en men skulle vara roligt med ny någon?
 

DeletedUser

Guest
1 MUSKETEERS tror dom kommer va topp 1 några månader till. bra spelare sen iota som jag spela med.
2 Folkungarna känner 2 st av dom jobbar på kommer nog gå för bi musketeers.
3 Kladdig Hest dom borde va på topp 1 men som man känner deras spel så får man fiender på en gång. kommer gå ner i listan
4 Vilda vågor svårt å svara på kommer va på samma plats om inte går för bi hästen
5 Bumbibjörnarna starka men tror inte på dom.. som deras jr som dom har kan gå högre i rank
6 Hellenistic Illusion min allians stara sekt men vi växte fort tills inq bröt fred med os så förlora dom kriget. jag tror på os sammnt våra 2 andra vänner

7 De Skeva kan inget men ser bra för dom än så länge
8 Terima känner ingen där men växer sakta men säkert kommer dra skeva inom 2-3 veckor
9 MUSKETEERS 02 bra spelare kan bara sega mav. the king
10 Brutal Vikings skulle vilja se mer av dom. dom har ju min bild från iota så vill se mer av vikingarna på kartan
 

DeletedUser3148

Guest
Kändes som det var på tiden att det kom en ny lista och då ingen annan verkar intresserad så gör jag en själv.

1. MUSKETEERS
Känns som en väldigt stabil top allians med flera aktiv och duktiga spelare som skvätten, Mav., Jamson ocn nafpaktos för att nämna några. Känns dessutom som de ligger rätt bra placerade till så kommer vara rätt svåra att flytta från top placeringen om inte inre stridigheter eller liknande skulle uppstå.

Så blir en Swim på MUSKETEERS


2. Vildingarna
Känns som det är på väg utför med Vildingarna trots att har flera bra spelare av vilka några förvärvats genom bland annat sammanslagningar av andra allianser, då de rätt stadigt tappar städer till Brutal Terima. De har också vad jag anser den sämst placeringen då de ligger i mitten mellan alla de största allianserna och är främst därför som jag tror de får de tufft att försvara den positionen.

Blir en Sink på denna alliansen


3.Brutal Terima
Var lite osäker på denna alliansen för ett tag sen men sen de visat att de går så bra i kriget mot Vildingarna och med spelare som LillSven som ligger två på anfallsrankingen så tror jag att Brutal Terima kommer stanna bland top allianserna om än de får svårt att utmana om topp placeringen. Ett av anledningarna är att de har en bra placering utan några direkta hot i hav 65 så de kan fokusera sig helhjärtat på Vildingarna.

Blir en Swim på Brutal Terima


4. Hellenistic Illusion
Min egna allians som jag tror de kommer fortsatt gå rätt bra för med spelare som Mpampalous och Bossebus. Främst är det att precis som Brutal Terima så ligger vi bra placerat utan några direkt hot i hav 65.

Så blir en Swim här ( Som om jag skulle sätta något annat på min egna allians ;) )


5. Vilda ungar
Samma som för Vildingarna


6. De Skeva
Verkar inte hända så mycket för dem, kan bero på att de har MUSKETEERS som grannar så gissar att de får fokusera sig på försvar mycket. Tror att det blir svårt för dem att kunna växa sig starka i det området då det finns fler allianser där än MUSKETEERS som antagligen går på dem.

Blir en Sink här


7. smått och gott
En allians med några få men bra spelare som ap70 och larsthai för att nämna två av dem. Är nog en av allianserna som är med och krigar mot De Skeva, har också riktigt höga antagningskrav :D. Trots att de ligger i ett område med flera allianser så är detta en allians med riktigt aktiva spelare som kör kvalitet över kvantitet. Så dessa tror jag kommer att klättra lite på ranking listan, dock är de lite för få för att de skall kunna vara med och utmana MUSKEETERS i området.

Så blir en Swim här


8. HowYesNo
HowYesNo med Alokin i topp tror jag får det svårt att växa så mycket mer då de ligger till större delen vid smått och gott samt Mälardalen och verkar vara mest Alokin som verkligen står ut i den här lilla allinsen. På grund av läget så tror jag de kommer ha fullt upp med att försvara sina städer.

Så blir en Sink här


9. Bumbibjörnarna
Här hittar vi de spelare som inte gick med Vildingarna, verkar som de som inte valde att följa med i övergången kommer få det svårt då de är båda ansatta av Vildingarna och Brutal Terima då de har sin position i närheten av gränsen mellan hav 55 och 65. Tror att denna alliansen kommer att tappa städer stadigt till nämnda allianser.

Blir en Sink på denna alliansen


10. Mälardalen
Här hittar vi precis som med Smått och gott en liten allians men med flera erfarna och väldigt aktiva spelare som tomgra, rubyman och Karolinerna för att nämna några, också trevligt att se att Senseianders hittat hit till Omicron. Befinner sig också precis som smått och gott i samma område och kan nog klara att överleva där tror konkurrensen. Sen är de nog precis som smått och gott lite för få spelare för att riktigt utmana om top placeringarna. Kanske mest är intresserade att vara här för att kriga dock då de har inte accepterar några ansökningar :D.

Blir en Swim här.


Så då har man gjort sin första lista och får hoppas den inte upprör någon för mycket då detta trots allt bara är mina personliga åsikter för tillfället och kan ändras i framtiden beroende på vad som händer och behöver inte heller stämma för fullt ut nu heller då jag inte är fullt införstådd i hur situationerna är för alla allianser. Hoppas dock att någon uppskattar den och om de som inte instämmer kan ju göra en egen lista och visa mig hur det egentligen kommer att se ut i framtiden ;).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2807

Guest
Kändes som det var på tiden att det kom en ny lista och då ingen annan verkar intresserad så gör jag en själv.

1. MUSKETEERS
Känns som en väldigt stabil top allians med flera aktiv och duktiga spelare som skvätten, Mav., Jamson ocn nafpaktos för att nämna några. Känns dessutom som de ligger rätt bra placerade till så kommer vara rätt svåra att flytta från top placeringen om inte inre stridigheter eller liknande skulle uppstå.

Så blir en Swim på MUSKETEERS


2. Vildingarna
Känns som det är på väg utför med Vildingarna trots att har flera bra spelare av vilka några förvärvats genom bland annat sammanslagningar av andra allianser, då de rätt stadigt tappar städer till Brutal Terima. De har också vad jag anser den sämst placeringen då de ligger i mitten mellan alla de största allianserna och är främst därför som jag tror de får de tufft att försvara den positionen.

Blir en Sink på denna alliansen


3.Brutal Terima
Var lite osäker på denna alliansen för ett tag sen men sen de visat att de går så bra i kriget mot Vildingarna och med spelare som LillSven som ligger två på anfallsrankingen så tror jag att Brutal Terima kommer stanna bland top allianserna om än de får svårt att utmana om topp placeringen. Ett av anledningarna är att de har en bra placering utan några direkta hot i hav 65 så de kan fokusera sig helhjärtat på Vildingarna.

Blir en Swim på Brutal Terima


4. Hellenistic Illusion
Min egna allians som jag tror de kommer fortsatt gå rätt bra för med spelare som Mpampalous och Bossebus. Främst är det att precis som Brutal Terima så ligger vi bra placerat utan några direkt hot i hav 65.

Så blir en Swim här ( Som om jag skulle sätta något annat på min egna allians ;) )


5. Vilda ungar
Samma som för Vildingarna


6. De Skeva
Verkar inte hända så mycket för dem, kan bero på att de har MUSKETEERS som grannar så gissar att de får fokusera sig på försvar mycket. Tror att det blir svårt för dem att kunna växa sig starka i det området då det finns fler allianser där än MUSKETEERS som antagligen går på dem.

Blir en Sink här


7. smått och gott
En allians med några få men bra spelare som ap70 och larsthai för att nämna två av dem. Är nog en av allianserna som är med och krigar mot De Skeva, har också riktigt höga antagningskrav :D. Trots att de ligger i ett område med flera allianser så är detta en allians med riktigt aktiva spelare som kör kvalitet över kvantitet. Så dessa tror jag kommer att klättra lite på ranking listan, dock är de lite för få för att de skall kunna vara med och utmana MUSKEETERS i området.

Så blir en Swim här


8. HowYesNo
HowYesNo med Alokin i topp tror jag får det svårt att växa så mycket mer då de ligger till större delen vid smått och gott samt Mälardalen och verkar vara mest Alokin som verkligen står ut i den här lilla allinsen. På grund av läget så tror jag de kommer ha fullt upp med att försvara sina städer.

Så blir en Sink här


9. Bumbibjörnarna
Här hittar vi de spelare som inte gick med Vildingarna, verkar som de som inte valde att följa med i övergången kommer få det svårt då de är båda ansatta av Vildingarna och Brutal Terima då de har sin position i närheten av gränsen mellan hav 55 och 65. Tror att denna alliansen kommer att tappa städer stadigt till nämnda allianser.

Blir en Sink på denna alliansen


10. Mälardalen
Här hittar vi precis som med Smått och gott en liten allians men med flera erfarna och väldigt aktiva spelare som tomgra, rubyman och Karolinerna för att nämna några, också trevligt att se att Senseianders hittat hit till Omicron. Befinner sig också precis som smått och gott i samma område och kan nog klara att överleva där tror konkurrensen. Sen är de nog precis som smått och gott lite för få spelare för att riktigt utmana om top placeringarna. Kanske mest är intresserade att vara här för att kriga dock då de har inte accepterar några ansökningar :D.

Blir en Swim här.


Så då har man gjort sin första lista och får hoppas den inte upprör någon för mycket då detta trots allt bara är mina personliga åsikter för tillfället och kan ändras i framtiden beroende på vad som händer och behöver inte heller stämma för fullt ut nu heller då jag inte är fullt införstådd i hur situationerna är för alla allianser. Hoppas dock att någon uppskattar den och om de som inte instämmer kan ju göra en egen lista och visa mig hur det egentligen kommer att se ut i framtiden ;).

kul att nån tog sig tid. kudos till dig och din genomtänkta lista (y)
 

DeletedUser3174

Guest
Bra lista, trodde inte att någon hade lagt märke till våra små räder i öst =)
 

DeletedUser

Guest
Kändes som det var på tiden att det kom en ny lista och då ingen annan verkar intresserad så gör jag en själv.

1. MUSKETEERS
Känns som en väldigt stabil top allians med flera aktiv och duktiga spelare som skvätten, Mav., Jamson ocn nafpaktos för att nämna några. Känns dessutom som de ligger rätt bra placerade till så kommer vara rätt svåra att flytta från top placeringen om inte inre stridigheter eller liknande skulle uppstå.

Så blir en Swim på MUSKETEERS


2. Vildingarna
Känns som det är på väg utför med Vildingarna trots att har flera bra spelare av vilka några förvärvats genom bland annat sammanslagningar av andra allianser, då de rätt stadigt tappar städer till Brutal Terima. De har också vad jag anser den sämst placeringen då de ligger i mitten mellan alla de största allianserna och är främst därför som jag tror de får de tufft att försvara den positionen.

Blir en Sink på denna alliansen


3.Brutal Terima
Var lite osäker på denna alliansen för ett tag sen men sen de visat att de går så bra i kriget mot Vildingarna och med spelare som LillSven som ligger två på anfallsrankingen så tror jag att Brutal Terima kommer stanna bland top allianserna om än de får svårt att utmana om topp placeringen. Ett av anledningarna är att de har en bra placering utan några direkta hot i hav 65 så de kan fokusera sig helhjärtat på Vildingarna.

Blir en Swim på Brutal Terima


4. Hellenistic Illusion
Min egna allians som jag tror de kommer fortsatt gå rätt bra för med spelare som Mpampalous och Bossebus. Främst är det att precis som Brutal Terima så ligger vi bra placerat utan några direkt hot i hav 65.

Så blir en Swim här ( Som om jag skulle sätta något annat på min egna allians ;) )


5. Vilda ungar
Samma som för Vildingarna


6. De Skeva
Verkar inte hända så mycket för dem, kan bero på att de har MUSKETEERS som grannar så gissar att de får fokusera sig på försvar mycket. Tror att det blir svårt för dem att kunna växa sig starka i det området då det finns fler allianser där än MUSKETEERS som antagligen går på dem.

Blir en Sink här


7. smått och gott
En allians med några få men bra spelare som ap70 och larsthai för att nämna två av dem. Är nog en av allianserna som är med och krigar mot De Skeva, har också riktigt höga antagningskrav :D. Trots att de ligger i ett område med flera allianser så är detta en allians med riktigt aktiva spelare som kör kvalitet över kvantitet. Så dessa tror jag kommer att klättra lite på ranking listan, dock är de lite för få för att de skall kunna vara med och utmana MUSKEETERS i området.

Så blir en Swim här


8. HowYesNo
HowYesNo med Alokin i topp tror jag får det svårt att växa så mycket mer då de ligger till större delen vid smått och gott samt Mälardalen och verkar vara mest Alokin som verkligen står ut i den här lilla allinsen. På grund av läget så tror jag de kommer ha fullt upp med att försvara sina städer.

Så blir en Sink här


9. Bumbibjörnarna
Här hittar vi de spelare som inte gick med Vildingarna, verkar som de som inte valde att följa med i övergången kommer få det svårt då de är båda ansatta av Vildingarna och Brutal Terima då de har sin position i närheten av gränsen mellan hav 55 och 65. Tror att denna alliansen kommer att tappa städer stadigt till nämnda allianser.

Blir en Sink på denna alliansen


10. Mälardalen
Här hittar vi precis som med Smått och gott en liten allians men med flera erfarna och väldigt aktiva spelare som tomgra, rubyman och Karolinerna för att nämna några, också trevligt att se att Senseianders hittat hit till Omicron. Befinner sig också precis som smått och gott i samma område och kan nog klara att överleva där tror konkurrensen. Sen är de nog precis som smått och gott lite för få spelare för att riktigt utmana om top placeringarna. Kanske mest är intresserade att vara här för att kriga dock då de har inte accepterar några ansökningar :D.

Blir en Swim här.


Så då har man gjort sin första lista och får hoppas den inte upprör någon för mycket då detta trots allt bara är mina personliga åsikter för tillfället och kan ändras i framtiden beroende på vad som händer och behöver inte heller stämma för fullt ut nu heller då jag inte är fullt införstådd i hur situationerna är för alla allianser. Hoppas dock att någon uppskattar den och om de som inte instämmer kan ju göra en egen lista och visa mig hur det egentligen kommer att se ut i framtiden ;).
Aa, precis! För Mälardalen, HowYesNo och Smått och gott samarbetar ju inte bara liiiiite...
 

DeletedUser2143

Guest
konstigt!:eek: jag tog nyligen en stad, från Mälardalen! Men i och med att vi alla ligger nära er, så är det nog inte så konstigt i fall våra anfall sker ungefär samtidigt på era städer;)
 

DeletedUser1290

Guest
Länge sen vi såg någon lista här. Och det har ju faktiskt hänt en del. Gör ett litet försök som främst bygger på stats och gissningar :)

1 MUSKETEERS Ligger fortfarande i topp. Men verkar ha en del förluster av städer. Om det är IE eller fienden som som vill jämna ut poängen har jag inte kollat upp.

2 Brutal Terima Kämpar på som god tvåa. Hittar en del kända namn som jag vet har god kapacitet. I övrig lyser det en hel del rött i poängen även här.

3 Röda Nejlikan En sammanslagning av flera allianser. som i mina ögon blivit ett gäng som mkt väl kan härska och söndra här på servern. Från man ställer sig nu är om söndringen sker på rätt ställe och hur det är med aktivitet och motivation.

4 Hellenistic Illusion Ett gäng med många okända namn för mig. Har oxå många nollor och det lyser en hel del rött i listorna. Ska bli kul o se vart de finns på listan om nån månad.

5 Vildingarna Här hittar jag en del namn jag sett förut men av statistiken att döma verkar inte aktiviteten vara den bästa och bland de som är gröna verkar det mest vara byggverkstad.

6 MUSKETEERS 02 En liten sovfalang till de stora musketörerna. Frågan är hur länge den finns kvar. Kan mkt väl tänka mig att vi om nån månad bara har en musketörallians här.

7 Hellenistic Illusion 2 Inte många "kändisar" men de knaprar på. Personligen tycker jag att det är trist när de stora allianserna inte anser sig kunna klara sig själva utan måste ha en "del 2". Men ofta är det som med filmer, tvåan är inte bra och glöms bort efter ett tag eller äts upp av del 1. Är det samma här?

8 Brutal East Här har vi ett gäng där statistiken säger aktivitet. Ska bli spännande och se om de lever upp till sitt namn framöver. Eller om de fortsätter att växa på spökstäder.

9 Unbreakable Ett gäng som bygger.... Börjar kännas som de kanske ska byta namn innan övriga allianser på allvar börjar kolla om det stämmer :)

10 M-force My little Corner of The World :) Loose one, gain one ... M står för Mys ifall ni inte visste det .. hihi.
 

DeletedUser2483

Guest
Så min första lista då så ha lite tålamod och kanske se mellan fingrarna om det är förfärligt( Haters gonna hate).
Men de kändes att det var ett tag sen och UV närmar sig. Sen verkar detta forum vara en monolog för mig så varför inte :p

Brutal Terima 20657364/32
Högsta poängen och det högsta antalet medlemmar har tagit och behållit första platsen ett bra tag nu. Kanske håller det hela vägen ut med sina poängmakare som Ludvika och Brorsyster som kommer vara till en stor fördel inför UV. För sin stolek har det dock inte imponerat offensivt eller kreativt sedan kriget emot vildingarna men det existerar inte enbart byggarebob i denna skara. LillSven bland flera kan bita till och om man läser mellan raderna i deff flikarna så kan man känna smärta när de är igång.
Den högst sannolika vinnaren hörs runt på haven och med sitt strategiska läge kan man nog hålla med dessa rykten. Dock viktigt att tänka på att även fast mängd och placering är viktiga fördelar så är aktiviteten samt sammanhållning en viktig pelare med och denna tvivlar jag på tyvärr hos dessa. Återstår att se.

MUSKETEERS 19758631/30
Forna toppalliansen som för ett tag sen troddes skulle falla samman med IE och svikare(host host) men med ett fint ledarskap och en bra sammanhållning lyckades de vända denna trend och stanna kvar på top 3. Ska försöka vara ödmjuk då denna allians är den jag själv är med men svårt då jag har höga tankar om denna. Har en stabil ledning med Nikeful i spetsen, sen jag kom in i båset hos dessa veteraner har jag märkt att de fanns idéer och tankar samt en plan hur vi skulle vinna denna värld. Återstå att se om de går vår väg. Med de 3 största offensiva spelarna har vi ledningen i alla krigsranker som allians men en hel del kvar att jobba med. Vår krigspoäng kan nog bero på att vi ligger nu i mitten och har ingen rygg fri och detta kommer leda till stora problem när UV kommer hit med.
Kan denna allians få kontroll på sina IE(som förhoppningsvis är slut nu) som har pågått sedan krisen tror jag att denna kommer kunna ge BT en bra match om vinsten av Omicron.

Röda Nejlikan 17391253/26
Min personliga favorit allians eller kanske med de spelare jag länge velat spela med. Finns en enorm kapacitet och med de gamla spelarna ifrån TT ifrån HV(hatten av) så kan dessa trots alla tvivel vara en av de 3 stora som tar hemma detta. Detta om de själva börjar tro på det då de ligger bra till med en rygg fri i norr samt med en bra poäng och till sin största fördel, rutinerade och grymma spelare. Kan inte se så många namn i deras allians som inte är farliga eller duktiga motståndare(högsta poängsnittet som allians) och med deras egna poängjätte Alokin som troligtvis kommer vara en nyckelspelare under UV kan de vara den alliansen som tar hem detta. Säger det igen, hatten av för er och kul att ni har lyckats bygga upp en sådan stabil och grym allians ifrån nordens kalla vatten.

Hellenistic Illusion 12124520/30
En allians som har växt i skuggan av mångas syn och har visat sig starka och stabila de senaste månaderna som allians för att finnas med under UV. Är en av de stora allianserna jag själv inte har stött på i strid men kollar man på statistiken så har de en hel del spelare som växer snabbt och bra här. Frågan är om de är så pass utträngda ner i söder att om de inte börjar kriga emot Musk eller BT så kommer deras föda med IE ifrån akademin att ta slut. Har Mpampalous som sköter alliansens diplomati och skulle nog kunna sätta några bs städer på att han är deras främsta ledare med. Inför UV har de som de andra förutom Musk en fördel med ryggen fri men undrar om deras poäng kanske inte är tillräckligt stor för att kunna slåss emot de större allianserna om UV men med tiden får man nog se. Man ska dock inte räkna bort dessa då ingen vet vad de kan ställa till med för trubbel.

De andra allianserna har jag inte mkt till för då jag inte har stött på eller kan mkt utav dem. De 2 största efter dessa 4 giganter är trots allt akademier.Tror inte heller de kommer komma fram några fler kandidater inför UV om inte allianser splittras eller några guldgossar dyker upp ifrån ingenstans ^^
Tack för mig och hoppas ni fick ut något ifrån denna originella text. :)
 

DeletedUser3148

Guest
Ja kan förstå att du var lite orolig att ingen skulle läsa den då det inte verkar vara någon större aktivitet här på forumet. Verkar vara bra genomtänkt för hur läget ser ut nu på server. Allianserna utanför de 4 högst rankade kommer nog inte kunna på verka utgången på servern så mycket, så att du inte hade med dem gör inget för min del. Så till sist vill jag tacka dig för att du tog dig tiden och gjorde en ny lista.
 
Topp