Top 10 Allianser

  • Trådstartare DeletedUser2477
  • Start datum

DeletedUser2477

Guest
Lägg gärna in lista på allianserna

Med vänlig hälsning
Moonlight
Super Moderator
Grepolis Sweden
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1. Vi kommer från Xi
35918 poäng
34 spelare


2. Inquisition
31051 poäng
25 spelare


3. Knegarna
20566 poäng
21 spelare


4. Vikingarna (min allians)
15362 poäng
14 spelare


5. THE TREE MUSKETHERS
12166 poäng
11 spelare


6. Ingnito
11103 poäng
10 spelare


7. The Red Evils
10609 poäng
10 spelare


8. West Coast Warriors
9216 poäng
10 spelare


9. JUSTE TRY ME
8532 poäng
10 spelare


10. Klass 9s
6881 poäng
7 spelare
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår hur du tänker, men om man gör inlägg här så brukar man analysera de olika allianserna och inte bara punkta upp dem för det kan vi se inne på rankinglistorna! ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår hur du tänker, men om man gör inlägg här så brukar man analysera de olika allianserna och inte bara punkta upp dem för det kan vi se inne på rankinglistorna! ;)

Håller med dig.

En "tio i topp" utan kommentarer eller
analys ger inget nytt.
 

DeletedUser678

Guest
Först, till er som kommenterade listan som enbart var kopierad från rankingen, sluta klaga om ni inte kan fixa en lista själva. Sluta klaga på att någon tar sig tid.

1. Vi kommer från XI
Maxat antal medlemmar efter 1 dag, bra jobbat! Sämst snitt av top tre allianserna vilket tyder på att det inte är den största kulan i julgranen, utan mer en polkagrisstång. Få spelare som jag känner igen (har iof inte spelat på ett tag). Tippar på att de kommer bli slaktade ganska snabbt när man väl får börja attackera. Lojalitet betyder inget för dessa pojkar och flickor. Och förstår inte vart ni kommer ifrån?

2. Inquisition
Högst snitt, nuft said. Btw, rip Anna Lindh.

3. THE TREE MUSKETHERS
En väldigt vacker roman som skrevs på 1800 talet, som handlade om att de skulle försvara den franska kungen, återstår och se om de lyckas försvara sig själva? Lite sossetänk när man läser alliansprofilen, men men. Kommer nog ha lite att säga till om.

4. JUST TRY ME
"Under uppbyggnad" Ja, enligt mig har dom en hel del som dom måste bygga upp. Alliansen består mest av lingon och blåbär ute i skogen, ett och annat vildhallon på sin höjd. Kommer nog få kämpigt när de thilänska bärplockarna tar över servern/Sverige.

5. Knegarna
Här har vi verkligen sossetänk, grundades ni i betongbyggnaden på LO eller? En till allians som är under uppbyggnad, hoppas att byggandet går framåt.

/Beni
 

DeletedUser2503

Guest
Länge leve INQ, är Danne som är fånig o kör reunion? ;-)

Ingen INQ utan ^^
 

DeletedUser

Guest
Bra analys Benny

Tror, när man tittar närmare på spelarna i allianserna, att
THE TREE MUSKETERS kommer att bli en mycket giftig
allians. Tänker då främst på skvätten och Bajenbrudar.

Tror på dom som topp-allians om nu jag inte lyckas skrapa
ihop ett gäng som är mycket aktiva och offensiva ;)

Just nu ligger vi långt efter men som ni säkert håller med om,,,,
det är inte storleken på alliansen som gör den till vinnare på sikt,
det är spelarna den består av, sammanhållningen och aktiviteten ;-)
 

DeletedUser

Guest
Bra analys Benny

Just nu ligger vi långt efter men som ni säkert håller med om,,,,
det är inte storleken på alliansen som gör den till vinnare på sikt,
det är spelarna den består av, sammanhållningen och aktiviteten ;-)

Du beskrev just Krios Returns :)
 

DeletedUser

Guest
Hej alla glada människor

Nu är det dags för min analys, innan ni hetsar upp er tänk på att det bara är teorier och tankar från stackars mig.
Observera att det även är för tidigt att börja prata om aktivitet samt poäng, endast i syfte om medlemsantal och poängsnitt i alliansen är det intressant nu i början. Observera att det även inte går att skriva en topp tio lista då allianser byter placering i skrivandes stund, därför kommer ordningen allianserna stå i inte heller vara aktuellt. Läs följande lista på egen risk.


7) The Red Evils
Med deras ondskefulla allians-namn härjar dessa herrar och kanske någon dam i gränsen mellan H54 och H55, tillsammans kommer den röda maffian segla mot norr och skaffa sitt fäste i H54 för att på lång sikt vara en dominerande stormakt i det lilla havet H55. Detta kommer ske till Icognito stora fasa och förtret. Dock gynnar det alliansen och hela Omicron att den röda ondskan uppfyller sin profetia. Ska dessa för mig okända lirare skapa en succé i H54 eller möta en tidig och ödesdiger död i H55? Ja, de kan såklart också merga med en starkare allians...

6) Icognito
Ett gäng som antingen är premade eller massinvite på den lokala ön. Deras fäste är väldigt intressant och bra beläget. Högt uppe i H54 kommer dess dominera, deras strategiska position är det bästa bland toppallianserna i det defensiva perspektivet, i det offensiva perspektivet kommer de alla trampa på spikar av bedrövelse. Dessa förväntar jag mig bli den dominerande alliansen i norra H54, allt annat är en skandal. Frågan är om de vågar bege sig mer söder mot de stora grabbarna?

5) Knegarna
Dessa hårt arbetande spelare måste älska att kriga, för de kommer behöva all aktivitet och skicklighet de kan för att överleva. Detta skriver jag INTE på grund av misstankar om inkompetens utan på grund av deras strategiska position. Dessa flitiga myror bor i centrum om H55 där faror lurar i alla hör. Våra lågt avlönande slavar kommer antagligen segla mot norr eller utkanten av H55. Kommer deras håra slit och möda belönas eller bli bortglömda i all byråkrati?

4) Just Try me
Med en saftig och utmanande alliansnamn bjuder dessa krigare in en invit till hela Omicron. Deras strategiska position ger de flera fördelar, nära kriget, men inte i kriget. De kan segla mot alla väderstreck. Frågan är, vågar de leva upp till sitt namn och utmana topp 3 allianserna eller flyr de ut från H55 alternativt utkanten?

3)De Tre Musketörerna
Dock verkar det som om Omicron får frukta fler än bara tre musketörer, i själva verket kommer vi alla få vrida och vända oss i våra sängar på grund av 24 farligt nobla soldater. Dock är det intressant att se att topp tre är faktiskt några av "De Tre Musketörerna". Med stora möjligheter att sköta sin diplomati och sin strategiska position långt söder om H55 förväntar jag mig att vi får se mer om våra musketörer. Bara tiden kan avgöra om våra elitsoldater kan hålla ihop och segla tillsammans.

2) Inquisition
Den farligaste alliansen från värld Iota har återuppstått. Med sin rutinerade och gentlemannamässiga kapten siktat i land vid H55, närheten precis vid Origo. Detta ger alliansen som kommer älska att kriga och belägra en perfekt strategisk läge. Möjligheten att avancera finns överallt och kommer bedrivas överallt. Frågan är, klarar Grecostyle sitt ändå mål? Att inte ligga sist i alliansen. Btw, RIP Anna Lindh.

1) Vi kommer från XI
Med hakan i skyn och stoltheten i sina hjärtan annonserar XI´s mardröm att de är här för att stanna. Med ett stort antal medlemmar är dessa ute efter att härska. Dessvärre till deras nackdel är deras strategiska position i H55 närhet av Origo och centrum. 6 av deras främsta spelare har hamnat bland Omicrons värsta, farligaste, rosenrasandes, bästa, belägringsgalna stridsmaskiner (och löjliga Grecostyle). Våra favorit XIare måste kämpa och samarbeta för att överleva. Jag och vi övriga önskar er all lycka till. Kommer ni leva upp till vår önskan?

Med Grekiska Hälsningar, Grecostyle
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
förutom att musketörerna (medvetet??) stavat fel i sitt alliansnamn så blir dom kandidater till segern..
 

DeletedUser

Guest
Underbar läsning när du skriver i berättandeform, stort tack GrecoStyle ;)
 

DeletedUser

Guest
we from XI have the power of VALHALL, the holyness of the S.A.I.N.T.S, the revenge of Murre, the gloriousness of Gloriosa and we want you to Give Us Your Cities
 

DeletedUser1182

Guest
Lojalitet betyder inget för dessa pojkar och flickor. Och förstår inte vart ni kommer ifrån?

/Beni


Tyvärr försvann lojaliteten på detta spel för ett bra tag sedan Benny, och snacka för dig själv....

Ryktas att KlanInq inte fick Kronan på Iota, får se hur det blir på denna värld... ;)
 

DeletedUser

Guest
Fina analyser, kände inte till att man skulle göra det då jag inte är så aktiv i forumet men bra att ni påpekar det :)
 

DeletedUser107

Guest
Ryktas att KlanInq inte fick Kronan på Iota, får se hur det blir på denna värld... ;)
Jag är en kung utan krona och det går verkligen inte för sig. ;)

Greco denna fantastiska man som jag har äran att kalla min vän, det är alltid lika underhållande att läsa dina alster. <3
 

DeletedUser2832

Guest
1. The Tree Muskethers
Denna allians snodde precis första platsen från Xi gänget :)
Dom har främst 2 spelare som utnämner sig bland mängden: BajenBrudar, Skvätten
Men resten av gänget känner man också igen :)

Med Bajens taktik att anfalla allt och alla så har dom en rejäl offensiv slägga
Klarar hon av belägring lika bra som revolt?
Tvivlar jag inte på men återstå att se :)

Skvätten gillar oxå att anfalla lite här på belägring :)

Denna är en allians jag tror mycket väl har en chans på att stanna kvar :)

2. Vi Kommer Från Xi

En allians som vad det verkar är en premade.
Dom ligger ganska samlat och har några namn jag känner igen...

Om dom kommer stanna kvar och kämpa på top 10?
Tror tyvärr inte dom kommer stanna kvar någon längre tid

3 Inquisition
Gänget från Iota (och lite andra personer) är tillbaka :)
Finns stor kapacitet till att komma längre i spelet. Men kommer det gå lika bra som på Iota?
Eller kommer dom slås ihop med en annan allians?

Återstår att se :)

4. Incognito
Tycker deras namn stämmer ganska hyfsat
Inte sett mycket av deras spelare i tidigare världar

Men dom är ganska bra samlade och tvekar inte på att jag kommer få besök av dom inom en snar framtid :)

5. Just Try Me
Tror inte på denna allians
Trots deras samarbete med Knegarna (6) så tror jag inte på dom
Frågan är nog om BB kommer ta dom själv? :)

6. Knegarna
Denna allians tror jag på bättre än "Just Try Me"
Dom skulle nog kunna ta "JTM" om dom försökte :) skulle ge dom starkare fäste i öst

7. Krios Returns
Finns en anledning till att jag lämnade denna allians...

Jag känner inte igen någon från Krios eller NWO härifrån :)
Kan dock bero på att jag inte spelade på Beta :p
Alldeles för utspridda för att kunna skapa en egen kärna, får väl se om dom skickar iväg massa ks mot söder :)

8. North Men
Jag tror inte att männen (och kvinnorna) från norr kommer kunna klara sig jättebra i den grekiska sommarvärmen
Men då dom har ganska bra samling i söder och förhoppningsvis kan expandera därborta så har dom chanser att överleva

9. West Coast Warriors
Kanske krigarna från väst klarar sig bättre än människorna från norr?
Inte så jättestor spridning och dom har en chans att överleva om dom slår sig "tillbaka" mot nordväst

10. Wolfpack
Denna vargfamilj kommer få det tufft med Inquisition så pass nära :)

Återstår att se om vargar bits så hårt det sägs?

Bubblare?
Finns ingen direkt allians som sticker ut under topp 10

Däremot kan jag vill säga att min allians Hallonsaft är den allians som har högst poängsnitt i servern :)
Vi ligger dock för utspridda är jag rädd för :)

Hoppas ni njuter trots att jag inte är lika duktig som Greco på listor ;)
 

Geggan

Active Member
11. Hallonsaft
En allians med få spelare, gamla som nya. klättrat på rankingen bra mycket. Men har det lite tufft. men dom gör sitt bästa!
En allians man ska se upp för. :D

allt för mig, resten fixar ni själva! <3
 

DeletedUser1915

Guest
1 Plats har vi MUSKETEERS på ynka 613327 poäng som 30 spelare har fått ihop, snittar vi dem får vi 20444. WOHO!!

MUSKETEERS enjoy

2 Plats har vi Inquisition på hela 324138 poäng som 26 spelar har fått ihop, snitt de så får vi 12467. AWESOME GUYS!!!
Antagligen inte denna kyrkan ni har tänkt er

3 ja ni kan resten av skrivandet... Incognito - 271795 - 33 - 8236

Annan typ av incognito

4 -The Settlers - 267095 - 31 - 8616

Har inte en aning om er!! Utom att en kram go spelare finns här

5 - Krios Returns - 129070 - 23 - 5612

Krios, men kanske inte den krios ni visste

6 - North Men - 122750 - 30 - 4092

En äkta North Man!

7 - Hallonsaft - 112501 - 14 - 8036

Va mer ska man säga?

8 - West Coast Warriors - 105326 - 25 - 4213

Detta rätt West??

9 - JUST TRY ME - 91685 - 22 - 4168

Av någon anledning dök denna upp, passar nog er

10 - Wolfpack - 89635 - 23 - 3897

Wolfpack hardcore IRL
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2496

Guest
1. MUSKETEERS
1426849p med ett snitt på 46027p/medlem.

Har en blandning av bra och mindre bra, men egentligen inget jätte svagt kort.
En stabil ledning med Wolf och Wargen i främsta fören(om jag får fundera fritt kring namnen som ändå står på deras lista) de andra är inte dåliga men är inte heller några ledare i min syn.
Kan gå långt om de slutar ta solospelande 1k städer/spökstäder.
Utmanas egentligen bara av Kladdig Hest, men frågan är om de kommer utmana någon snart?

Blir en SWIM på denna.

2. Kladdig Hest
1345361p med ett snitt på 79139p/Spelare.

Familjen är samlad igen, va det första som sades när vi drog igång ridskolan igen.
Har en stabil ledning med undertecknad som sista utpost på denna server.
Anfaller här och där men har ännu inte stött på något större motstånd.
Kanske blir annorlunda nu? Ryktas om mass-förbund även på denna server.

Blir en maybe på denna.. :S

3. Incognito
849635p med ett snitt på 35405p/person

Vet inte allt för mycket om dessa men de verkar vara men de känns mer aktiva på slagfältet än Musk så
BRA jobbat! fortsätter ni på detta sätt kommer det inte dröja länge innan ni är om Musk och kan bli en allians att räkna med!

Blir en stark SWIM på denna. :)

4. The Settlers
821891p med ett snitt på 24906p/Person.

Ett gäng små kända namn men ingen riktigt ledare så kan bli svårt för dem i längden dessutom verkar de inte vilja kriga allt för mkt.
Dock är de måna om sina städer, vilket kan resultera i fina deff kp för dem som landar ett ks i en av deras städer.

Blir tyvärr en sink hos er.

5. De Skeva
772411p med ett snitt på 38621p/person

Vette tusan vad dessa håller på med.
två spelare som försöker spela men de gör det inte till den kaliber som jag hade trott förväntat mig att de ska göra.
Får ni in ett ks här räkna inte med deff kp, de försöker nämligen aldrig bryta en belägring.
Och får de in ks hos er, räkna inte med off kp, kommer det mer än 3 anfall drar de hem ks.
Kan låta lite arg, och det är jag..

BIG SINK!!!

6. -10. är allianser som jag vet i stort sett inget om, då de inte varit i kontakt med mig eller de som jag pratar med i sådan utsträckning att jag kan säga vad jag tror eller tycker om er.

Men för att sammanfatta servern så känns den på ett sätt väldigt död redan från start, kan bero på enhetshastigheten, kan vara annat.
Hoppas att fler allianser snart vågar hoppa in i hetluften och inte bara gömma sig bakom stora förbund och ta singelspelande 1k städer (musketörerna...)

Hejs!
 

DeletedUser

Guest
1 Plats har vi MUSKETEERS på ynka 613327 poäng som 30 spelare har fått ihop, snittar vi dem får vi 20444. WOHO!!

MUSKETEERS enjoy

2 Plats har vi Inquisition på hela 324138 poäng som 26 spelar har fått ihop, snitt de så får vi 12467. AWESOME GUYS!!!
Antagligen inte denna kyrkan ni har tänkt er

3 ja ni kan resten av skrivandet... Incognito - 271795 - 33 - 8236

Annan typ av incognito

4 -The Settlers - 267095 - 31 - 8616

Har inte en aning om er!! Utom att en kram go spelare finns här

5 - Krios Returns - 129070 - 23 - 5612

Krios, men kanske inte den krios ni visste

6 - North Men - 122750 - 30 - 4092

En äkta North Man!

7 - Hallonsaft - 112501 - 14 - 8036

Va mer ska man säga?

8 - West Coast Warriors - 105326 - 25 - 4213

Detta rätt West??

9 - JUST TRY ME - 91685 - 22 - 4168

Av någon anledning dök denna upp, passar nog er

10 - Wolfpack - 89635 - 23 - 3897

Wolfpack hardcore IRL

ja nu är jag med i topp 10 i gen ;=) men inte med vikingarna som jag inte vet vilka dom är men hoppas på dom kommer lika långt som i iota ;=)
 
Topp