Tempelbugg

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Jag tänkte att jag skulle kommentera lite om tempelbuggen och ge svar på en del frågor som kommit in.
Först och främst är det givetvis en bugg eftersom det hade varit omöjligt att belägra ett tempel annars och InnoGames har under morgonen börjat kolla på en lösning.
Självklart är det inte bara den svenska servern som blivit påverkad av detta (även om vi verkar vara den första) så det skulle inte förvåna mig om det kommer en fix relativt fort (beroende på hur komplext problemet är).

Jag har även hört att det pratats om att AndreaPirlo borde bli avstängd för att han utnyttjat en bugg. Vi har en regel som gör att vi skulle kunna stänga av spelare som utnyttjat buggar (§6) Buggar) men under alla mina år som admin har jag aldrig använt mig av den för att stänga av någon.
Standard brukar vara att återställa/kompensera och sen brukar det komma en uppdatering relativt snabbt som fixar problemet, så det är väl mer av en gammal regel när utvecklingen inte gick lika fort.

Som Bragde själv nämnde är Olympus ett "work in progress" och därav uppstår dessa problem tyvärr men vi gör vårt bästa för att fixa till problemen som uppstår.
I detta fallet kommer Bragde som var den som satte igång belägringen få välja ett tempel att belägra utan att behöva rensa det och jag kommer sätta in trupper i templet så det inte går att avbryta belägringen.
 

DeletedUser3847

Guest
Det sista denna servern behöver är väl att de blir en massa ban även om det är fel att utnyttja en så uppenbar bugg :)
 

DeletedUser3847

Guest
@Boefst nu händer samma sak
Vår deff skickas hem från templet vi belägrar trots att det nu är en konstaterad bugg
 

DeletedUser3847

Guest
_20200823_114024.JPG
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Antingen har någon på InnoGames dålig känsla för skämt eller så har något gått fel med uppdateringen.
Eftersom det är helg får jag återkomma imorgon.
Jag beklagar verkligen att problemet återstår, särskilt efter att det skulle vara fixat.
 

DeletedUser3785

Guest
Antingen har någon på InnoGames dålig känsla för skämt eller så har något gått fel med uppdateringen.
Eftersom det är helg får jag återkomma imorgon.
Jag beklagar verkligen att problemet återstår, särskilt efter att det skulle vara fixat.
;)
 

DeletedUser3690

Guest
Hej
Vet inte hur många av er som spelade på korinth. Samma sak hände mig. Hade ks inne på caspers stad. Han gick in och kunde skicka hem allt. Nogold kommer säkert ihåg det.
Jag fick 1k guld som kompensation (tog flera månader att göra av med det hahaha). Jag ställde inga krav på att spelaren ska bli avstängd. Gör som jag ställ krav på inno. Vi lägger tid och pengar på detta spel.
Att Bragde fick ta en valfri tempel är generöst. Tycker detta är fel mot spelet eftersom några får en fördel av det.
Kräv annat istället för att stänga av en spelare som utnyttjar nåt som inno tillåter oss göra
Tack
 

DeletedUser3690

Guest
bra att du raderade mina inlägg. men när jag läser att detta är nåt nytt
Jag tänkte att jag skulle kommentera lite om tempelbuggen och ge svar på en del frågor som kommit in.
Först och främst är det givetvis en bugg eftersom det hade varit omöjligt att belägra ett tempel annars och InnoGames har under morgonen börjat kolla på en lösning.
Självklart är det inte bara den svenska servern som blivit påverkad av detta (även om vi verkar vara den första) så det skulle inte förvåna mig om det kommer en fix relativt fort (beroende på hur komplext problemet är).

Jag har även hört att det pratats om att AndreaPirlo borde bli avstängd för att han utnyttjat en bugg. Vi har en regel som gör att vi skulle kunna stänga av spelare som utnyttjat buggar (§6) Buggar) men under alla mina år som admin har jag aldrig använt mig av den för att stänga av någon.
Standard brukar vara att återställa/kompensera och sen brukar det komma en uppdatering relativt snabbt som fixar problemet, så det är väl mer av en gammal regel när utvecklingen inte gick lika fort.

Som Bragde själv nämnde är Olympus ett "work in progress" och därav uppstår dessa problem tyvärr men vi gör vårt bästa för att fixa till problemen som uppstår.
I detta fallet kommer Bragde som var den som satte igång belägringen få välja ett tempel att belägra utan att behöva rensa det och jag kommer sätta in trupper i templet så det inte går att avbryta belägringen.
Detta är inget nytt. samma problem har funnits tidigare. tycker du ska överväga ditt beslut om att ge bort en valfri tempel till en allians. du skapar en fördel för dem i spelet.
 

DeletedUser3847

Guest
bra att du raderade mina inlägg. men när jag läser att detta är nåt nytt

Detta är inget nytt. samma problem har funnits tidigare. tycker du ska överväga ditt beslut om att ge bort en valfri tempel till en allians. du skapar en fördel för dem i spelet.
Vi tackade nej till ett gratis tempel
Men i princip så har yttrande fått två tempel nu. Nagindos två gånger. För utan buggen dem utnyttjar så hade dem varit utan det templet.
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Jag har nu pratat med InnoGames och de har börjat kolla på varför problemet kvarstår.
På grund av att det denna gången var väldigt nära att templet togs över så kommer kompensationen vara att @Geggan eller en annan spelare från Soldiers of Fortune får ta templet Nagidos från alliansen Yttrandefrihet. Detta på grund av att de denna gången med största sannolikhet inte hade kunna hålla templet under normala omständigheter.
Jag kommer att skicka ett meddelande till alla spelare i de berörda allianserna med information om hur detta övertagandet kommer utföras.
 

DeletedUser3352

Guest
Är rädd att detta kan döda denna server

Det ryktas att ni kanske skulle kunnat försvarat templet, kan ju inte vara vårat fel att vi kan ta ert tempel om och om igen. Man trodde ju att ni skulle lärt er läxan efter första gången och åtminstone försökt behålla det. Några hundra bir i spelets viktigaste pjäs som försvar när ks finns 30min bort känns ju som inget annat än ren nonchalans.
 

DeletedUser3847

Guest
Är rädd att detta kan döda denna server
Vad är en levande server @ronnyn48 om det inte är att kriga om städer och tempel? I detta fall så handlar det om ett tempel som jag tror att de flesta ville haft. Ni tog det först och det var bra spelat. Sedan var det upp till er att hålla det. Hur kan vi döda servern när vi försöker att ta det ifrån er? Är det inte ni som dödar servern när ni inte försvarar det utan bara bråkar internt?
 

DeletedUser3574

Guest
Personligen skulle jag hellre ha 10% starkare biremer men starka deff-boostar finns aldrig
bezradny.gif
 

DeletedUser3690

Guest
Visa oss beslutet från inno.
Och sluta ta bort mina inlägg
 

AndreaPirlo

New Member
Jag är inte ledare i Tryckfrihet men det är alldeles uppenbart att ni har rätt och vi har fel. Jag skrev lite med @Geggan igår och berättade hur det gick till första gången det hände. Nu har det hänt igen och det är självklart att ni är irriterade.

Det lättaste är väl om någon av våra ledare tömmer templet och att ni plockar det nu direkt, utan att vi anfaller. Då kan alla som vill fortsätta spela och de som vill spöka får helt enkelt spöka.

Mitt förslag är att @Bragde och @Angouleme skriver i PM och löser ett vettigt upplägg, utan att @Boefst behöver lägga sig i.
 
Topp