Super Event (3-6 mån)

DeletedUser

Guest
Japp, nu står det faktiskt klart och tydligt att man får en skatt från en skattkista om man erövrar staden.
Efter att du har redigerat texten och bytt formuleringen som var otydlig.

Och förresten, har du något exempel på när jag gnäller på din grammatik?
Eller att jag påpekar något annat stavfel bortsett från när jag påpekade att det heter Iota och inte Lota, vilket i det här sammanhanget faktiskt är ett faktafel och inte ett stavfel då jag antar att du helt enkelt hade uppfattat namnet som Lota.
Jo, men en "skatt" inom citationstecken måste väl för farao få svampen innan för pannbenet att reagera, lite åtminstone. Spelet riktar sig ju i alla fall till 16+. Inte ska man behöva lägga sig på en nivå att förklara och vara så detaljerad att en 3-åring, som inte ens kan läsa, ska förstå.

Ska leta upp när jag har tid.
Spelar ingen roll om det är faktafel eller inte. Med tanke på alla de dyslektiker som finns så är det inte bara kränkande utan också ett regelbrott enligt forums reglerna att anmärka överhuvudtaget, vad gäller grammatik och stav fel mm. Speciellt om man förstår innebörden och det gör dom flesta.

Edit
Dessutom kan man som i ditt fall med Iota, Lota, kolla tangentbordets konstruktion, så ser man att jag råkade missa 1 tangentrad diagonalt. Och det ska man väl för farao få göra utan att folk ska behöva anmärka på det. Dessutom så förstod du vad jag menade så det borde ge varningspoäng om något. Men jag har förstått att modsen är lite inkonsekventa i en del fall.

Men om man nu då vill poängtera, dvs inte anmärka så kan man t ex börja en mening med: jag antar att du menar ....

Då blir det korrekt!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spelet riktar sig ju i alla fall till 16+. Inte ska man behöva lägga sig på en nivå att förklara och vara så detaljerad att en 3-åring, som inte ens kan läsa, ska förstå.

Med tanke på alla de dyslektiker som finns så är det inte bara kränkande utan också ett regelbrott enligt forums reglerna att anmärka överhuvudtaget, vad gäller grammatik och stav fel mm. Speciellt om man förstår innebörden och det gör dom flesta.

Tänk efter en gång, är inte det lite ironiskt att först klagar på att folk har det problem med att läsa och är på en 3 årings nivå när du i meningen efter förklarar att det är kränkande för människor med dyslexi att anmärka sånt?

Nu har jag inte dyslexi, och har inte anmärkt stavfel eller grammatiska fel heller. Det enda jag anmärkte var att om man vill bli tagen seriöst så är det viktigt att kolla rätt fakta, men den delen har du redan förklarat. :)

Angående "skatt" med citationstecken så beror det ju förstås på vad man tolkar det som, jag är medveten om att du inte tillåter några andra tolkningar bortsett från dina här, men så är det helt enkelt. Eftersom att någon skulle betala en "skatt" så kan det ju antingen tolkas att någon betalar en skatt, eller betalar med något som för den personen är en skatt. ;)
 

DeletedUser

Guest
Angående "skatt" med citationstecken så beror det ju förstås på vad man tolkar det som, jag är medveten om att du inte tillåter några andra tolkningar bortsett från dina här, men så är det helt enkelt. Eftersom att någon skulle betala en "skatt" så kan det ju antingen tolkas att någon betalar en skatt, eller betalar med något som för den personen är en skatt. ;)

Men snälla, man får naturligtvis tolka hur man vill, i detta fall tror jag dock du är ganska ensam i din tolkning. För du har väl inget som du kan "betala" till någon annan spelare som denne i sin tur kan lägga i sitt förråd som dessutom klart och tydligt beskrevs att det skulle slumpas fram. Du hade helt enkelt hjärnsläpp, men artig som jag är så är det nu korrigerat så "även en blind höna kan hitta några korn".

Edit
Nu är jag inte särskilt bevandrad i sjukdomsdiagnoser, men vad gäller dyslexi så har dom väl inte direkt problem med förståndet utan kan förstå en text även om vissa bokstäver/ord försvinner på vägen. Sedan finns det naturligtvis olika grad av denna diagnos som många andra också, men tänker inte fördjupa mig mer i det eftersom jag klart är ute på hal is.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Men snälla, man får naturligtvis tolka hur man vill, i detta fall tror jag dock du är ganska ensam i din tolkning. För du har väl inget som du kan "betala" till någon annan spelare som denne i sin tur kan lägga i sitt förråd som dessutom klart och tydligt beskrevs att det skulle slumpas fram. Du hade helt enkelt hjärnsläpp, men artig som jag är så är det nu korrigerat så "även en blind höna kan hitta några korn".

Finns väldigt många mindre smickrande ordspråk som passar in på dig, men varför vara så dryg hela tiden? :)

Ensam om tolkningen eller inte, du skrev ett förslag och jag ställde en fråga med avsikten att uppmärksamma en formulering som kan tolkas annorlunda och du ändrade texten. Ställ dig då frågan, var det inte konstruktivt för din text? :)
 

DeletedUser

Guest
Finns väldigt många mindre smickrande ordspråk som passar in på dig, men varför vara så dryg hela tiden? :)

Ensam om tolkningen eller inte, du skrev ett förslag och jag ställde en fråga med avsikten att uppmärksamma en formulering som kan tolkas annorlunda och du ändrade texten. Ställ dig då frågan, var det inte konstruktivt för din text? :)

Nä, jag bara suckade djupt ... men visst, tycker du det så är väl det bra.
 

DeletedUser

Guest
Långt inlägg av Nikita som inte behöver citeras.

Låter som en rolig idé. Är själv för ett spel där alla har samma chans att vinna från början och inte köper till sig fördelar. Tycker kanske att Kp fördelningen är liiite hård 100-50-25. Ingen kommer vilja deffa eller bygga deff utan bara anfalla. Serverhastigheten gör också att man kommer få magsår och ingen kommer orka sex månader - kanske en månad. Personligen tycker jag man kan lägga in fredade timmar på natten så alla får sova lite. Men överlag bra och genomtänkt. Grattis!
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp