Strategi

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
:confused:Vore det inte bra om man inte kunna välja vilken taktik man ska använda när man strider? Olika off strategier som passar ihop med olika trupper och olika deff strategier, lägger mer eller mindre vikt på tur och moral.

Jag vet att man kan välja genombrytning när man anfaller, men, typ något om hur själva striden ska gå till,
ex. om man ska försöka bryta sönder portarna eller omringa staden, eller t.o.m. anlita en förädare som släpper in de.:eek:

Man borde även kunna välja hur en by skall försvara sig om de blir anfallna, skall trupperna stå åvanpå muren, göma sig i byggnaderna eller både och. Ex. om man väljer brända jordens taktik (i verkligheten innebar det att man brände egna byar för att motståndaren inte skulle kunna få någon föda), så offrar man en del utav sina byggnader (ex. bondgården), men gör det därmed svårare att anfalla.

Det skulle även vara bra om man fick välja hur redo ett försvar, anfall var redo att ge sig (ex. på en skala från 0-10, där varje enhet motsvarar 10% utav återstående soldater som väljer att retirerar/ger upp resurserna). Det skulle ex. vara bra om man är osäker på den försarande stadens styrka, eller om man har en offstad. För att inte göra några soldater "odödliga" så kan man ex. välja att "massakera" :cool: alla försvarande trupper.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1173

Guest
Fantastiskt:)

Ja men som Levus säger så skulle det vara grymt om man t.ex. när man skulle erövra en stad kunde välja mellan typ:

*Belägra
*förräderi (förrädare som öppnar portarna)
*Bryt igenom Porten

och sånt:)

Samma sak om man håller på och blir anfallen:) typ en senast en halvtimme innan anfallen kan man välja:

*Försvara muren
*Bakhåll utanför staden
*Slag utanför staden
*Lämna muren och göm er i husen

mm.

Allt detta skulle vara grymt:) verklit bra idé Levus:)

Sen skulle jag bara vilja komma med några förslag:)

Att man typ ska kunna ta fångar som spelarna kan lösa ut. Alltså typ jag fångar 100 bågskyttar och sen får fienden lösa ut dem för 5000 av varje resurs eller så:)

Sen älskar jag det sista Levus skriver:) Att man borde kunna välja hur man ska behandla trupperna i staden man tar:)

Samma sak att man borde kunna välja typ "Ge upp staden" Om man inte vill ha den längre eller om man håller på att förlora den eller så:)

Samma som han säger man borde kunna välja om ens trupper ska strida tills alla är döda eller om de ska "Retirera" När hälften är döda eller så:)

:cool::cool::cool: :D:p:mad:
 

DeletedUser

Guest
Ingen dum ide`!! Men det där med fångar skulle nog inte bli så användbart. Det skulle vara coolt om man kunde bygga fängelsehålor men det skulle nog inte så många avända. Krigs strategierna var bra som att använda "sköldpaddan" med svärdsmännen som rommarna. Det skulle kanske höja deras anfallsstyrka med 10% men sänka hastigheten med 50%. Eller att man låter distanssoldaterna avfyra i skurar skyddade av hopliterna. Detta skulle göra så att man behövde mer skicklighet och inte bara vara bra för att man sitter 10 timmar om dan.:cool: Undra vad ledningen har och säga om förslaget?
 

DeletedUser845

Guest
Allt som ökar skickligheten i grepolis är positivt!
 

DeletedUser

Guest
jag tycker sköldpaddan borde ge mer försvar, speciellt mot pilar!
 

DeletedUser

Guest
Ytterst bra idé. om ingen har något emot så tänkte jag skriva ett litet förslag :p

Den läggs upp imorgon!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Hmm.. det låter spännande.. MEN känns ganska omöjligt att få Innogames att klara av att programera någe sådant.. ;D

De är ju inte de vassaste knivarna i lådan liksom =)
 

DeletedUser678

Guest
Hmm.. det låter spännande.. MEN känns ganska omöjligt att få Innogames att klara av att programera någe sådant.. ;D

De är ju inte de vassaste knivarna i lådan liksom =)

Känns som du sågar Innogames ganska kraftigt nu på slutet, är du butter?
 

DeletedUser285

Guest
Bitter? Jag?..


Neee varför tror du det? ..
De gör ju spel som går ut på att man bar aska behöva logg ain en gång per vecka och få alla fördelar sen för det..

SKIT BRA!!
 

DeletedUser378

Guest
Vad pratar du om nu opeth? Om du har bekymmer med spelet eller innogames så prata med mig eller Gaffel istället.

Men tror du kan ha rätt på det sättet att innogames antagligen inte lär sätta en programmerare på att fixa det här.
 

DeletedUser285

Guest
ne men loth det är väll allmänt känt att moralen är en spelförstörande funktion.. ?
Eller är det bara på gamma,delta,zeta som det pajjar.. ;D
Moral kan man ha.. men man måste göra om den då..
 

DeletedUser378

Guest
Har du helt rätt i. Men tror den är med och förstör på epsilon också annars hade du nog med allihopa ;)
 

DeletedUser285

Guest
Spelar itne där så kan inte avgöra om den förstör där.. ;D
 

DeletedUser

Guest
Snälla kan vi återgå till ämnet! Moralen är diskuterad på hundratals trådar måste vi ha en till?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp