Sänkt 2.X underverks port.

Vad tycker ni att poängkravet (top 50 ally sammanlagt) ska vara för underverk?

  • 25 miljoner eller mindre (Jag vill ha snabba omgångar)

    Röster: 12 20,0%
  • 50 miljoner (Jag vill inte att underverken ska komma igång för tidigt)

    Röster: 21 35,0%
  • 100 miljoner (Jag vill ha långa omgångar, men inte för långa)

    Röster: 18 30,0%
  • 150 miljoner (Jag tycker att en värld ska hålla på minst lika länge som beta gjort)

    Röster: 3 5,0%
  • 250 miljoner (Jag vill inte att den ska ändras, jag vill ha över 3 år långa omgångar).

    Röster: 6 10,0%

  • Totalt antal röstare
    60
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2076

Guest
Att vänta 3 år är på tok för länge. Spelarna skulle helt klart vara mer aktiva och lojala till världen om man såg ett realistiskt slutmål närma sig.

Jag kan tänka mig att man har olika krav för UV på olika världar, så att de som gillar att köra ett spel i 3 år får göra det, medan de som helst kör med 6 månader har ett sådant alternativ ockå.

Zeta kommer ju knappast växa i medlemsantal, så värför inte dra ner kraven för när UV skall byggas?



Det är ett förslag->

Vissa vill ju ha korta servrar och en del långa.
Det är därför jag tycker speed servrar kan införas(en del längre en del kortare).Det löser ju problemen dom som vill spela korta världar e.x 12 månader lång speed sever och dom som vill spela långa kör med dom vanliga världarna och sen måste det ju finnas 2-3 dagars speed sevrar och sånt.
Om inte 2.0 införs på Alfa-Epsi så tycker jag att man ska ha 2-3 speed sevrar med gamla versionen(för alfa veteranerna(inte alliansen) som fäst sig vid gamla versionen).
Hoppas att du kan fixa speed sevrar Gaffel!
MVH .Y.
 

DeletedUser845

Guest
Verkar som att 50 miljoner leder ganska stort här, vilket betyder att det kanske kommer bli det första vi experimenterar med ifall vi kommer kunna ändra kraven.

Ifall det finns några starka motståndare till 50 miljoner, så för fram era motargument nu!
 

DeletedUser1459

Guest
Jag är visserligen inte motståndare om än jag röstade på 100M.

Men tänkte det kunde vara bra att ha en referens. Eta som är den senaste servern ligger nu på 16 miljoner (16.185.324)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vilket förslag som vinner har för egen del ingen större betydelse. Det finns ett grundläggande fel som Innogames och andra företag gör på den svenska marknaden. Man startar nya servrar på tok för snabbt!

I andra större länder kan det fungera men inte för svensk del. Det är på tok för många "hoppjerkor" som ska spela på alla servrar vilket oftast urholkar allianser då många av dessa inte orkar spela fullt ut.
Kan iofs förstå att det genererar mer pengar att starta fler världar, i alla fall på kort sikt. På längre sikt riskerar man dock att förlora många spelare då världarna inte nödvändigtvis vinns av dem bästa utan de som har mest ledig tid samt uthålligheten att härda ut.

Finns enligt mig ett par lösningar på problemet men troligen vinner jag inget gehör från spelföretaget eller ens från majoriteten av spelarna.
Jag tror nämligen att man antingen får:
a) minska ner storleken på världen. Antingen minska kartan eller öka trupphastigheten för att vi i Sverige ska uppnå samma intensitet som många andra länder.
b) Göra en eller ett par världar som en sluten spelvärld där man betalar en månadsavgift istället för guld. Självklart ska man kunna hoppa in när man vill men då alla "tvingas" betala så är man troligen mer rädd om sitt konto.
Först efter den här, eller liknande, åtgärd(en) kan man börja diskutera världsunder på allvar.

//ingewest (aka Lillen99)
 

DeletedUser4

Guest
Jag har en ny statusuppdatering på ämnet men ber att få återkomma när uppdateringen för gamla världar har lagt sig. Vill posta här när den inte försvinner i skymundan.

Tackar på förhand.

ps. Tror att ni kommer bli glada av mitt besked. ds.
 

DeletedUser2228

Guest
Reklam?

Om ni Gör mer reklam för spelet, En större Shop. Lägg till Spelet i Facebook. MER REKLAM, ni ska inte Whina om att Det är så få spelare.. Tyskarna och Britterna Gör Reklam det gör inte ni. SÅ tycker bara att ni är Lata på den fronten.
:eek:
 

DeletedUser

Guest
Om ni Gör mer reklam för spelet, En större Shop. Lägg till Spelet i Facebook. MER REKLAM, ni ska inte Whina om att Det är så få spelare.. Tyskarna och Britterna Gör Reklam det gör inte ni. SÅ tycker bara att ni är Lata på den fronten.
:eek:

sen att tyskarna är över 100 miljoner som talar det språket och att det e över 500 miljoner som kan köra på engelska har väl inte med saken att göra?

i övrigt håller jag med dig mer reklam!
 

DeletedUser845

Guest
Om ni Gör mer reklam för spelet, En större Shop. Lägg till Spelet i Facebook. MER REKLAM, ni ska inte Whina om att Det är så få spelare.. Tyskarna och Britterna Gör Reklam det gör inte ni. SÅ tycker bara att ni är Lata på den fronten.
:eek:

Konstigt att tyskarna gör mer reklam när det är dem som får alla pengar? ;P
 

DeletedUser1337

Guest
Jag har en ny statusuppdatering på ämnet men ber att få återkomma när uppdateringen för gamla världar har lagt sig. Vill posta här när den inte försvinner i skymundan.

Tackar på förhand.

ps. Tror att ni kommer bli glada av mitt besked. ds.
Du får gärna dela med dig nu. Störande att underverkens tidsålder inte är aktuell från "start" på alfa.
Världen har funnits i cirka 20 månader nu och vi är uppe i omkring 100 miljoner poäng. Om man hade räknat från världens start skulle kravet vara 68 miljoner (räknat på 20 månader) vid det här laget.

Har bett om svar på detta tidigare, men du är bra på att ducka. Bättre att säga att du själv inte vet ännu, om du nu inte vet. ;)
 

DeletedUser845

Guest
Du får gärna dela med dig nu. Störande att underverkens tidsålder inte är aktuell från "start" på alfa.
Världen har funnits i cirka 20 månader nu och vi är uppe i omkring 100 miljoner poäng. Om man hade räknat från världens start skulle kravet vara 68 miljoner (räknat på 20 månader) vid det här laget.

Har bett om svar på detta tidigare, men du är bra på att ducka. Bättre att säga att du själv inte vet ännu, om du nu inte vet. ;)

Anledningen att svar dröjer är för att det är på tal om ett system som eventuellt kommer ge oss svenskar makten att styra hur det kommer vara med den saken på just svenska världar. Ifall vi nu får detta system, så kommer vi kunna göra lite hur vi vill med den saken, får vi inte systemet så är det nog ingen som vet exakt hur det funkar med den saken.

Den här tråden handlar hur som helst om vad vi ska sänka porten till när/om vi får tillgång till att reglera den själva, så försök hålla dig till ämnet :).
 

DeletedUser1337

Guest
Anledningen att svar dröjer är för att det är på tal om ett system som eventuellt kommer ge oss svenskar makten att styra hur det kommer vara med den saken på just svenska världar. Ifall vi nu får detta system, så kommer vi kunna göra lite hur vi vill med den saken, får vi inte systemet så är det nog ingen som vet exakt hur det funkar med den saken.

Den här tråden handlar hur som helst om vad vi ska sänka porten till när/om vi får tillgång till att reglera den själva, så försök hålla dig till ämnet :).

Alright, skönt med ett svar som omväxling. Fick ju inte det i "rätt" tråd.

Antar att ni fått systemet nu dock. Grattis? ^^
 

DeletedUser845

Guest
Vill även passa på att påpeka att vi i så fall troligen kommer kunna ha olika regler för när underverks eran ska starta på olika världar. Om jag har rätt angående detta, så betyder det alltså att om vi nu råkar bestämma oss för något som inte verkar funka så bra som vi trodde, så kan vi alltså byta gränsen för framtida världar.
 

DeletedUser4

Guest
Vill även passa på att påpeka att vi i så fall troligen kommer kunna ha olika regler för när underverks eran ska starta på olika världar. Om jag har rätt angående detta, så betyder det alltså att om vi nu råkar bestämma oss för något som inte verkar funka så bra som vi trodde, så kan vi alltså byta gränsen för framtida världar.

Hej igen!

Nått i den stilen som Chamie säger. Förhoppningarna ligger på det i alla fall.

Statusen just nu är fortfarande under evaluering för att se om tidaspekterna är rimliga eller ej. På GP.SE kan vi följa Zeta bland annat som var först med 2.0 från start, så antalet månader (summa) kommer bli intressant när eran anländer. =)

(Zeta öppnades: 2011-04-12 (7 mån sedan))

Poäng som krävs för att nå tidsåldern för världens underverk:
53.43 milj. / 237 milj.
Ungefärlig tid tills tidsåldern för världens underverk nås: ~15 månader

Baserat på om allianserna i topp 50 inte växer, vilket inte är särskilt sannolikt.

Följer Zeta med intresse som sagt.
 

DeletedUser962

Guest
Hej igen!

Nått i den stilen som Chamie säger. Förhoppningarna ligger på det i alla fall.

Statusen just nu är fortfarande under evaluering för att se om tidaspekterna är rimliga eller ej. På GP.SE kan vi följa Zeta bland annat som var först med 2.0 från start, så antalet månader (summa) kommer bli intressant när eran anländer. =)

(Zeta öppnades: 2011-04-12 (7 mån sedan))



Baserat på om allianserna i topp 50 inte växer, vilket inte är särskilt sannolikt.

Följer Zeta med intresse som sagt.

Rättelse: Pengaintresse*
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser176

Guest
Hej igen!

Nått i den stilen som Chamie säger. Förhoppningarna ligger på det i alla fall.

Statusen just nu är fortfarande under evaluering för att se om tidaspekterna är rimliga eller ej. På GP.SE kan vi följa Zeta bland annat som var först med 2.0 från start, så antalet månader (summa) kommer bli intressant när eran anländer. =)

(Zeta öppnades: 2011-04-12 (7 mån sedan))



Baserat på om allianserna i topp 50 inte växer, vilket inte är särskilt sannolikt.

Följer Zeta med intresse som sagt.

Det är inte speciellt troligt heller att det kommer att ta mindre än 12 månader heller eftersom allt fler slutar desto fler nya världar som kommer.. om vi ser på utvecklingen så höjs zeta med max 7.5 miljoner i månaden och sedan plus 13 miljoner så kommer det att ta ca 11 månader till för att kunna börja med underverken och då måste alla i topp 50 allianserna grunda massor med städer istället för att kriga och ta varandras städer för att kriga gör inga nya poäng och spelare får inte heller sluta eftersom interna erövringar inte genererar nya poäng..
 

DeletedUser

Guest
Håller givetvis med monen.

Kollar men då på zeta med intresse så ser man att under top 50 så ligger poängsnittet runt 7k för deras medlemmar. eftersom vi har moral också på zeta är det knappast aktuellt för de flesta i topp 20 allianserna att ta städer från andra än just de inom topp 20.

Enligt grepostats växer de medlemmarna från topp 20-50 inte så fruktansvärt snabbt direkt så om vi ska vänta på att de se till så topp 50 växer kan de ta ett tag.

Vet inte riktigt hur det är tänkt med topp 50 ska vara det man går efter när det gäller VU. På se världar är ju topp 50 hela världen...
 

DeletedUser4

Guest
Hej igen. Mycket skriveri idag.

Vi har pratat mycket om kraven för att nå underverkseran och vi hoppas på att göra en rimlig anpassning för världar i framtiden. Idag är 250 miljoner en hög "ribba", men vi ska i början på nästa år förhoppningsvis kunna se en bra förändring till detta.

Det beror på hur lång definitionen av en världslängd är, vad tycker folket?

Pratar vi 6, 12 eller 24 månader? (För att nå underverken dvs.)

Hur lång tid det tar efter det till att avsluta världen är idag omöjligt att säga. Vi kan idag ta Alfa, Beta & Gamma för att göra en spekulation, men i och med att dem inte var världar med 2.0 från start, blir det en annan beräkning än t ex Värld Zeta.

Så det går inte en dag utan att vi håller ett extra öga på den världen.

(...och alla dem andra givetvis för att följa mönstret.)
 

DeletedUser962

Guest
Hej igen. Mycket skriveri idag.

Vi har pratat mycket om kraven för att nå underverkseran och vi hoppas på att göra en rimlig anpassning för världar i framtiden. Idag är 250 miljoner en hög "ribba", men vi ska i början på nästa år förhoppningsvis kunna se en bra förändring till detta.

Det beror på hur lång definitionen av en världslängd är, vad tycker folket?

Pratar vi 6, 12 eller 24 månader? (För att nå underverken dvs.)

Hur lång tid det tar efter det till att avsluta världen är idag omöjligt att säga. Vi kan idag ta Alfa, Beta & Gamma för att göra en spekulation, men i och med att dem inte var världar med 2.0 från start, blir det en annan beräkning än t ex Värld Zeta.

Så det går inte en dag utan att vi håller ett extra öga på den världen.

(...och alla dem andra givetvis för att följa mönstret.)

Jag tycker att efter UV ska låsas upp efter 4-6mån ( beroende på World Speed )
den ska ligga på 50-75 milj, och sedan ska det sänkas 5-12milj i månaden efter att UV startat.
Men bara vad jag tycker. :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp