olympiaden

DeletedUser

Guest
Har samma problem som de flesta andra skriver om i Iota olympiaden varje gång när jag ska få nytt gratisförsök så börjar nerräkningen om på 24h. . .
 

DeletedUser1570

Guest
Problemet kvarstår att gratisförsöket inte kommer när räknaren säger att det ska det.
Nytt efter rollbacken är att man inte får upp info på hur långt man har sprungit när man väl har väntat ut gratisloppet som kommer 6-7 timmar efter timern säger att det skulle ha gjort det.
Man får uppdatera ranking listan för att se om man fick ett bättre resultat.
 

DeletedUser1880

Guest
Har samma problem som de flesta andra skriver om i Iota olympiaden varje gång när jag ska få nytt gratisförsök så börjar nerräkningen om på 24h. . .
Hade samma problem inatt, men nu på morgonen verkar det vara löst. Har iaf ett gratisförsök nu. :)
 

DeletedUser1570

Guest
Hade samma problem inatt, men nu på morgonen verkar det vara löst. Har iaf ett gratisförsök nu. :)

Problemet är inte löst, det just det som du säger som är problemet, dvs att försöket dyker upp 6-7h efter att timern säger att det ska dyka upp.
Försvinner detta problem relativt snart efter en uppdatering av grepolis så är det en bugg.
Finns det kvar över hela olympiaden så är det nog en medveten strategi att locka folk att ta det där 50-guldsförsöket då gratisförsöket aldrig dök upp vid midnatt. Detta är inte direkt raketvetenskap att fixa till, ganska simpel kod med lite timrar och att uppdatera klienterna efter midnatt.
Alla får sitt gratisförsök varje dag i slutändan, så vitt jag vet, så spelet håller sitt löfte om gratisförsök varje dag men det ges inte på den utlovade tiden.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1570

Guest
Klockan passerade just midnatt, och idag funkade det för första gången med det fria försöket i olympiaden.

Sen upptäckte jag att på bågskyttet står det meter som enhet i resultatlistan, det borde väl vara poäng?
 

DeletedUser

Guest
Problemet är inte löst, det just det som du säger som är problemet, dvs att försöket dyker upp 6-7h efter att timern säger att det ska dyka upp.
Försvinner detta problem relativt snart efter en uppdatering av grepolis så är det en bugg.
Finns det kvar över hela olympiaden så är det nog en medveten strategi att locka folk att ta det där 50-guldsförsöket då gratisförsöket aldrig dök upp vid midnatt. Detta är inte direkt raketvetenskap att fixa till, ganska simpel kod med lite timrar och att uppdatera klienterna efter midnatt.
Alla får sitt gratisförsök varje dag i slutändan, så vitt jag vet, så spelet håller sitt löfte om gratisförsök varje dag men det ges inte på den utlovade tiden.

Hmm . . . testade vänta igår natt på gratisförsöket efter att timern hade räknat ner till midnatt då tog det fram till halv fyra på natten :s
men idag tog det bara till kvart i ett . . . :rolleyes:

ps: hur kan du ha fått in ditt nästa inlägg klockan 23:05 när klockan hade passerat midnatt eller står det fel på forumet för mig? vad jag vet så är dessutom bågskytte timern inställd på nedräkning till 23:00 för mig:p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1570

Guest
Det är nog en inställning hos dig, vilken tidszon har du?
Inlägget visar 0.05 för mig på forumet så där är 1h "fel" hos dig någonstans.
 
Topp