olympiaden

DeletedUser176

Guest
gratis försöket startar om automatiskt på 24 timmar utan att man gör något alls.. är det så att bara dem som vill slösa guld ska vara med och tävla??
 

DeletedUser1915

Guest
Finns inte en chans att ja lr någon kommer spendera totalt 1.7k guld för de … inte ens Heffi skulle göra de (pojekn med guldbyxor för den som inte vet)
 

DeletedUser1570

Guest
Funkar inte på epsilon som det ska, jag hade 7 minuter kvar till gratis tävling vid midnatt till lördagen, satt där förväntansfullt och skulle se vad dagens träning skull ge i tävlingen bara för att se att räknaren började om på 24h och jag kunde välja att köra ett lopp för 50guld.
Inget gratis försök dök upp när räknaren sa att det skulle göra det mao.
Däremot så dök plötsligt ett gratis försök upp plötsligt på lördag förmiddag trots att det var 13-14h kvar till nästa. Något är inte som det ska vara med denna funktion.
Summa summarum, jag har fått rätt antal försök men vid helt andra tidpunkter än vad timern säger att jag ska få dem.
 

DeletedUser4

Guest
Om någon har upprepade problem med Grepolympiaden, ber vi er att kontakta supporten så att vi kan lösa det.

Hoppas givetvis att det mesta går som planerat och att det blir ett roligt evenemang för oss alla. :)

Vill passa på och tacka er alla för era kommentarer på evenemanget och för att ni vill utveckla Grepolis.
 

DeletedUser1915

Guest
Nu funkar de inte igen … Verkar vara så att man får vänta ett tag in på den nya nedräkningen …
 

DeletedUser

Guest
Funkar inte på epsilon som det ska, jag hade 7 minuter kvar till gratis tävling vid midnatt till lördagen, satt där förväntansfullt och skulle se vad dagens träning skull ge i tävlingen bara för att se att räknaren började om på 24h och jag kunde välja att köra ett lopp för 50guld.
Inget gratis försök dök upp när räknaren sa att det skulle göra det mao.
Däremot så dök plötsligt ett gratis försök upp plötsligt på lördag förmiddag trots att det var 13-14h kvar till nästa. Något är inte som det ska vara med denna funktion.
Summa summarum, jag har fått rätt antal försök men vid helt andra tidpunkter än vad timern säger att jag ska få dem.

Ja, exakt så var det på Achilles också. När jag lördag förmiddag plötsligt hade möjligheten att delta gratis igen antog jag att problemet var löst men nu ikväll startade räknaren om på 24 timmar igen utan att ge mig något gratis försök.
Kommer säkert få köra igen imorgon förmiddag.
 

DeletedUser

Guest
Om någon har upprepade problem med Grepolympiaden, ber vi er att kontakta supporten så att vi kan lösa det.

Hoppas givetvis att det mesta går som planerat och att det blir ett roligt evenemang för oss alla. :)

Vill passa på och tacka er alla för era kommentarer på evenemanget och för att ni vill utveckla Grepolis.

Funkar inte, men tar betalt...för ingenting...
Fy skäms!
 

DeletedUser

Guest
Och man får inget gratis försök heller, allt kostar men jag tänker inte betalt, jag är en snål g**el.
 

DeletedUser

Guest
Beslöt mig för att kolla, och det är samma för mig, tiden börjar om men måste betala 50 guld för att tävla.

Antingen en medveten grej för att folk ska klicka i tron att det blev gratis när räknaren började om, eller som man får hoppas ett fel i programmeringen.
 

DeletedUser4

Guest
Funkar inte, men tar betalt...för ingenting...
Fy skäms!

Beslöt mig för att kolla, och det är samma för mig, tiden börjar om men måste betala 50 guld för att tävla.

Antingen en medveten grej för att folk ska klicka i tron att det blev gratis när räknaren började om, eller som man får hoppas ett fel i programmeringen.

Vilka världar spelar ni på? Om så är fallet* så ska vi lösa det, därför ber jag er att kontakta supporten med era buggar.

* ... att det inte fungerar som det ska, och ni löst ut guld för det, så ska vi lösa det på bästa möjliga sätt.
 

DeletedUser4

Guest
Vilka världar spelar ni på? Om så är fallet* så ska vi lösa det, därför ber jag er att kontakta supporten med era buggar.

* ... att det inte fungerar som det ska, och ni löst ut guld för det, så ska vi lösa det på bästa möjliga sätt.

Kan nu meddela att det fungerar som det ska, det rör sig endast om en "display"-bugg.

Funktionen/fördelen fungerar alltså trots att det inte ser så ut. :)
 

DeletedUser

Guest
Ok, jag har dock inte använt något guld så det är lugna puckar oavsett. Kunde de inte införa något liknande som inte går att använda guld till, för de som vill tävla lite seriöst ?

Eller iaf en mätare som visar hur mycket guld andra spenderar, så man vet hur man ligger till så att säga.

Eller en möjlighet att sortera och kunna jämföra sig med de som har spenderat inget eller ungefär lika mycket guld.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ok, jag har dock inte använt något guld så det är lugna puckar oavsett. Kunde de inte införa något liknande som inte går att använda guld till, för de som vill tävla lite seriöst ?

Eller iaf en mätare som visar hur mycket guld andra spenderar, så man vet hur man ligger till så att säga.

Eller en möjlighet att sortera och kunna jämföra sig med de som har spenderat inget eller ungefär lika mycket guld.
Det tror jag inte att Grepo teamet kommer att göra för det är på såna här tävlingar dom drar in mest pengar på, har jag inte rätt Gaffel?
 

DeletedUser

Guest
Nu är det andra gången räknaren börjar om, men det står "Deltag i tävlingen igen för 50"
 

DeletedUser1570

Guest
Problemet är inte löst på epsilon för mig än. Klockan passerade just midnatt och inget försök dök upp. Timern räknar ner från 24h igen.
Räknaren börjar alltid om på 24h och ber mig betala 50guld för ett nytt försök utan att ge ett gratisförsök, detta har varit så sedan det startade. Lika säker på att detta kommer att hända imorgon midnatt igen är jag på att gratisförsöket dyker upp under förmiddagen helt plötsligt när räknaren står på sådär 14h 37min 47sek, eller liknande, till nästa gratisförsök.
Funktionen är buggig men verkar ge rätt antal gratisförsök per dag men vid helt andra tidpunkter än vad räknaren anger.
Det är samma problem på alla våra 3 datorer och senaste mozilla eller IE8.0 så det ligger med största säkerhet på serversidan.
 

DeletedUser

Guest
Har samma problem på Iota, igår fungerade det när jag refreshade sidan men det gör det inte idag. Får hoppas på att buggen åtgärdas!
 

DeletedUser

Guest
Funktionen är buggig men verkar ge rätt antal gratisförsök per dag men vid helt andra tidpunkter än vad räknaren anger.

Det kan nog stämma, har kört gratisförsök 2ggr. Men gav upp hela grejen när jag insåg att det inte går att tävla utan att spendera guld.
 

DeletedUser176

Guest
jag har inte slösat något guld alls på att tävla.. just nu ligger jag 3a på zeta
 
Topp