Noterad. Bättre överblick för ledningen !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vad jag menar är att alliansen man tillhör får ett övertag som jag inte vill ge dom, om jag bestämmer mig för att lämna. Jag tror det hänt alla att man känner efter tag att man inte delar allt som alliansen står för. Då vill inte jag iaf att dom har full kontroll på om tex en av mina städer är något sämre deffad.

Vad jag har i mina städer är helt min sak anser jag. Sen om vissa spelare anser att det är OK att alliansen vet exakt vad dom har, får dom väl lämna dom uppgifterna.
Men det ska vara frivilligt, inte något som bara finns i spelet.
 

DeletedUser

Guest
Det handlar inte om att förändra det här utifrån Ett annat spel, jag har spelat många spel genom åren med fler fördelar/möjlighet för allianser.

Ett alternativ kan vara att låta medlemmarna själva välja vilken information de vill dela med sig av till alliansledningen/generaler eller vem/vilka det nu ska gälla. Exempelvis att kunna dela med sig av inkommande anfall, rikets truppstatus, truppstatus på stadsnivå etc. Då kan man välja själv vilken information som alliansen ska få ta del av, visst allianser kan kräva att all information ska delas med ledningen men då är det bara att söka sig till en allians som tar in information på individuell basis. Återigen så måste allianser, alliansledningar och liknande självsaneras och ska inte vara basis för ett förhindrande av spelutveckling.
 

DeletedUser

Guest
Ja då är det stor skillnad. Om det är på frivillig basis så att man själv kan göra ett val.
 

DeletedUser

Guest
Det handlar inte om att förändra det här utifrån Ett annat spel, jag har spelat många spel genom åren med fler fördelar/möjlighet för allianser.

Ett alternativ kan vara att låta medlemmarna själva välja vilken information de vill dela med sig av till alliansledningen/generaler eller vem/vilka det nu ska gälla. Exempelvis att kunna dela med sig av inkommande anfall, rikets truppstatus, truppstatus på stadsnivå etc. Då kan man välja själv vilken information som alliansen ska få ta del av, visst allianser kan kräva att all information ska delas med ledningen men då är det bara att söka sig till en allians som tar in information på individuell basis. Återigen så måste allianser, alliansledningar och liknande självsaneras och ska inte vara basis för ett förhindrande av spelutveckling.

Vilket fantastiskt kompromissförslag till min grundide. Detta stödjer jag fullständigt. Härligt att se att även isidor stödjer den ;)

Gaffel, kan vi ändra i din notering att funktionen ska kunna vara frivillig från spelaren ? tack :)
 

DeletedUser

Guest
Bättre överblick

Tycker att samtliga förslag var av yppersta kvalité.

1.
Varje Generals rättighet. I vilket krig har inte en General koll på sin allians trupprörelser?

2.
Helt riktigt. Om spelaren är ute på fel hav eller försöker förstöra för alliansen sin, då bör Mr General ha möjlighet att dra tillbaka detta. Vill spelaren attackera får han gå ur alliansen först! Ser inget fel i detta.

3.
Den bästa av allt detta smaskiga. Nu, vilken General vill inte veta hur mycket trupper som står till förfogande? Hur mycket skulle inte detta underlätta för planering och dylikt och utvidga spelets möjligheter.

Stark förespråkare av förslaget. Move it back ;)
Instämmer helt i detta inlägg

Den nuvarande överblicken i spelet är ganska dålig
skall ge ett enkelt exempel
Skickar PM till samtliga spelare på tre öar 10 PM för att samordna en attack
Alla spelare svarar när dom kan och med hur mycket de kan bidra med. Jag svarar samtliga. Härefter lägger jag upp en plan och skickar ut PM hur och när.
Tre frågor
Hur håller jag koll på denna konversation avskild från övrig?
När sedan anfallsrapporterna kommer in till varje spelare hur håller vi tillsammans reda på hur det går?
Hur förklarar jag vilka två kolonier (av 10) på ön jämte som skall koloniseras?

I övrigt håller jag med tidigare inlägg att kriget är det väsentliga i spelet och att de funktioner som underlättar för ledningen att ha koll på detta måste
utvecklas Tom forumsbiten är dålig i jämförelse med den standard som finns
på området tex detta forum

Tack för ordet
Swefixarn
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp