Landskamps värld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser962

Guest
Förslag
Det hade varit kul ,med en internationell värld
Där alla länder som har Grepolis ska vara med, det Officiella språket ska vara engelska. ( Ofc? )
Och varje land ska välja ut 50 spelare. Som ska spela för landet.

Öar
Vi säger att 10 länder deltar. Och 50 Personer väljs ut. ( 500 personer )
Så ska det det bara finnas öar till 500 personer.

Var ska Alliansen/landslaget ligga på i världen
Platsen som "landslaget/alliansen" ska vara på, ska välja slumpmässigt ut av en admin/dator.
Men hela landslaget ska vara på samma riktning, de behöver inte ligga på samma ö.

Krig/Eliminering av allianser och spelare.
Ifall t.ex Sverige och Norge går ut i krig och Norge förlorar alla sina byar, så kan de inte starta om.
Om Sverige vinner fast "Spelare A" ( som tillhör Sverige) Förlorar alla sina byar, så har han ingen möjlighet att starta om.

Kolonisering.
Kolonisering, utanför området ska inte vara möjlig.

Hur länge ska världen vara uppe?
Detta är ganska svårt, då en värld kan ta 3 år att spela klart ( Enligt Gaffel )
Men Världshastigheten ska vara 5.0-10.0.
En ganska snabb världs dvs, allt för att världen ska gå så snabbt så möjligt.

Erövning

Det ska vara Revolt system, eller enkelt system.
Där man bara behöver skicka kollo + trupper. för att ta över en stad. Man måste självklart rensa mark och hamn för att det ska kunna ta över.


Då detta är skrivet medan lilla Mace är trött, så det kan vara en del stavfel eller något jag har glömt ;)


Säg till om det är något ni inte förstår, eller ifall ni vill tillägga något :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser845

Guest
Ett bättre namn kanske hade varit landskamps värld :).
 

DeletedUser285

Guest
Mace.. detta är nog något av de bättre sakerna du skrivit...

Gillar det starkt.. de har någe liknande i TW fast då är det bara i skandinavien.. :9
 

DeletedUser378

Guest
Tog mig friheten och bytte namn när jag ändå var inne och tittade.
Hoppas Amplify inte misstycker.
 

DeletedUser1593

Guest
bra idé, spelar du eurepublic? Har en sådan sak men de väljer statsminister mm

Gaffel denna idén är grym
 

DeletedUser962

Guest
bra idé, spelar du eurepublic? Har en sådan sak men de väljer statsminister mm

Gaffel denna idén är grym


Nej :p


Men är det någon som vill lägga till något elelr ändra så säg till :)

Och ifall det är något ni inte förstår, fråga :)
 

DeletedUser378

Guest
Tycker helt klart detta är en utmärkt ide. Beklagar mest att jag antagligen inte kommer ha tid att delta om något som detta kommer upp.
 

DeletedUser

Guest
Det svåra är väl att hitta vilka som ska spela. Ska man vänta tills en värld är klar så att den vinnande alliansen ska vara representanter? Problemet är väl då att hälften gett bort sina konton efter 2-3års spelande och de som fortfarande är kvar kanske inte är så sugna på att spela.
 

DeletedUser962

Guest
Det svåra är väl att hitta vilka som ska spela. Ska man vänta tills en värld är klar så att den vinnande alliansen ska vara representanter? Problemet är väl då att hälften gett bort sina konton efter 2-3års spelande och de som fortfarande är kvar kanske inte är så sugna på att spela.


Världen ska inte vara uppe i 2-3 år,
Världshasstigheten på världen ska ligga på 5.0-10.0
hastigheten på världen gör att tiden för världen ska sluta minskar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Världen ska inte vara uppe i 2-3 år,
Världshasstigheten på världen ska ligga på 5.0-10.0
hastigheten på världen gör att tiden för världen ska sluta minskar.

Som jag skrev så är väl problemet att välja ut vilka som ska representera tex Sverige i det här fallet. Inställningar för lanskampsvärlden spelar ingen roll i det fallet.
 

DeletedUser962

Guest
Som jag skrev så är väl problemet att välja ut vilka som ska representera tex Sverige i det här fallet. Inställningar för lanskampsvärlden spelar ingen roll i det fallet.

Du skrev att världen skulle hålla på i 2-3år ? Och jag svarade på det.

Men förstår vad du menar, men tänkte att man kunde ha en röstning i forumet. Där man rekommenderar spelare, men man får inte rekommendera sig själv ^^
 

DeletedUser678

Guest
Eller så får gaffel en roll där han pekar ut spelare, så får vi komma med förslag. :)
Tror dock vi blir köttade, men kul att testa! :)
 

DeletedUser

Guest
Du skrev att världen skulle hålla på i 2-3år ? Och jag svarade på det.

Men förstår vad du menar, men tänkte att man kunde ha en röstning i forumet. Där man rekommenderar spelare, men man får inte rekommendera sig själv ^^

Jo världarna som folk spelar på där de kan bli utsedda ska ju hålla på i 2-3 år.

Som du ser så står det ska man vänta på att en värld ska sluta efter 2-3år...

Att rösta på forumet känns bara fel, populäritetstävling kallas det.
Eller så kommer ledarna för massinvite allianser spela där då de kan be sina medlemmar gå in på forumet att rösta på dom.

Tror för övrigt inte att Gaffel håller koll på allas kvalitéer, sen finns ju problemet som sagt med att konton byter ägare, spelare har olika namn på olika världar osv.
 

DeletedUser285

Guest
Eller så får gaffel en roll där han pekar ut spelare, så får vi komma med förslag. :)
Tror dock vi blir köttade, men kul att testa! :)

Na.. tror vi kan ha en ganska bra chans mot nordbor etc etc..
Men om England eller tyskland kommer tidigt kan det bli jobbigt.. ;D
 

DeletedUser962

Guest
Jag håller med :p

Men jag ville veta med Gaffel och Co. Tycker?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp