Kontoövervakare istället för semesterläge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Du nämner också att det finns flera spelare som sätter någon på kontoövervakare och sedan inte återvänder. aldrig hört talas om:O och ändå har jag spelat både ******* och TW aktivt i flera år. och om jag skulle stöta på någon som inte kom tillbaks efter utsatt tid skulle jag se denna som inaktiv, spendera hans trupper och sedan plundra/adla(eller vad det nu heter här på Grepolis) hans byar.

Tyvärr men de argumentet håller inte. "Aldrig hört talas om"-finns inte min värld.
Har suttit som administratör på TribalWars (gör fortfarande) och det har hänt i alla mina år som administratör.

Det är sånt som vi ser men inte ni spelare som håller er till reglerna. Tyvärr.
(Vi administratörer ser allt... och i mina ögon är KÖ ett sätt att missbrukas.)


Jag kommer att lägga fram förslaget, sen får höjdarna själva avgöra.
 

DeletedUser

Guest
Jo jag vet av att sånt finns på TW, men det är inte ofta...
Men om inte den jag sitter KÖ åt komme rtillbaka om 1 vecka kommer jag säga att han är inaktiv eller nått å få den spelaren kickad från alliansen.. och farma upp den.. eller/och adla..

För vilka vill ha Inaktiva/oseriösa spelare i en stam?
Och sitta Kö åt en i alliansen en längre tid är inge roligt, bara jobbigt och vad har det för nytta egentligen?

Bättre att kicka den spelaren å adla upp byarna och ta in aktiva spelare..
 

DeletedUser4

Guest
För vilka vill ha Inaktiva/oseriösa spelare i en stam?
Och sitta Kö åt en i alliansen en längre tid är inge roligt, bara jobbigt och vad har det för nytta egentligen?

Bättre att kicka den spelaren å adla upp byarna och ta in aktiva spelare..


Så vad gör en allians som har en inaktiv spelare (över KÖ) med 500 städer och 100.000 trupper?
Tror du på fullaste allvar att en allians kickar/adlar upp den spelaren på 1 månad? :p

(Retoriska frågor, så ingen behöver besvara dem. Så att det inte blir missförstånd.)
 

DeletedUser

Guest
Så vad gör en allians som har en inaktiv spelare (över KÖ) med 500 städer och 100.000 trupper?
Tror du på fullaste allvar att en allians kickar/adlar upp den spelaren på 1 månad? :p

Hm nja kanske inte 1 månad.. eller det kanske beror på hur många som är med i alliansen och de borde ju ha nästan lika många städer så de kanske går.. men det är långt dit.. och de kanske inte vill ha alla heller.. de har för lite poöng eller ligger på fel plats
 

DeletedUser

Guest
Orkar inte skriva en enorm post som inte kommer leda till något så kommer med ett förslag i stället.

skulle man inte kunna göra så att man kan max ha kontoövervakare i 62 eventuellt 48h. Efter det så slår semesterläget på. Alla som ska bort under en längre tid kommer att få ett låst konto men om man bara ska bort över en helg eller så så behöver man inte låsa kontot för det. Skulle detta inte vara en kompromiss som skulle kunna funka? (Dock så måste man ju ha 24efter att kötiden tar slut som inga attacker kan sändas eller ny inkommande dyka upp som slår in när semesterläget är aktiverat)
 

DeletedUser

Guest
Orkar inte skriva en enorm post som inte kommer leda till något så kommer med ett förslag i stället.

skulle man inte kunna göra så att man kan max ha kontoövervakare i 62 eventuellt 48h. Efter det så slår semesterläget på. Alla som ska bort under en längre tid kommer att få ett låst konto men om man bara ska bort över en helg eller så så behöver man inte låsa kontot för det. Skulle detta inte vara en kompromiss som skulle kunna funka? (Dock så måste man ju ha 24efter att kötiden tar slut som inga attacker kan sändas eller ny inkommande dyka upp som slår in när semesterläget är aktiverat)



Känner mig tvungen att ge mig in i diskussionen (förlåt).
Håller helt med zhizo här, väldigt bra förslag. Nästan alla de gånger jag har behövt KÖ-funktionen har det gällt högst ett par dagar.
 

DeletedUser

Guest
hej

nu har jag hittat hit, iaf så blev jag grymt besviken på "semesterläget"
på sommaren kan jag tänka mig att det är många som åker bort och skulle kunna behöva kö i 1-2 månader för att de har dålig tillgång till nätet.
så om jag inte är totalt slut så raderas väl kontot efter en viss tid som är under en månad har jag för mig. jag tror att det kommer skapa mycket frustation och blir man frustrerad över nåt så gör man det gärna inte igen.
(om man inte har ett beroende då).


Spirit
 

DeletedUser

Guest
hej

nu har jag hittat hit, iaf så blev jag grymt besviken på "semesterläget"
på sommaren kan jag tänka mig att det är många som åker bort och skulle kunna behöva kö i 1-2 månader för att de har dålig tillgång till nätet.
så om jag inte är totalt slut så raderas väl kontot efter en viss tid som är under en månad har jag för mig. jag tror att det kommer skapa mycket frustation och blir man frustrerad över nåt så gör man det gärna inte igen.
(om man inte har ett beroende då).


Spirit

Semesterläget gäller i 42 dagar. Är inte det tillräckligt länge?
 

DeletedUser

Guest
Orkar inte skriva en enorm post som inte kommer leda till något så kommer med ett förslag i stället.

skulle man inte kunna göra så att man kan max ha kontoövervakare i 62 eventuellt 48h. Efter det så slår semesterläget på. Alla som ska bort under en längre tid kommer att få ett låst konto men om man bara ska bort över en helg eller så så behöver man inte låsa kontot för det. Skulle detta inte vara en kompromiss som skulle kunna funka? (Dock så måste man ju ha 24efter att kötiden tar slut som inga attacker kan sändas eller ny inkommande dyka upp som slår in när semesterläget är aktiverat)

va NEJ :O
Det är ju inte alls bra, man ska kunna ha kö i 1 månad iaf.. får man kanske åker utomlands å så.. å man vill inte alls att kontot ska låsas.. man vill att byn ska växa lixa mycket eller iaf lite som man skulle sitta vid datan själv.. så att en kompis.. asså en i alliansen ska kunna sitta kö åt en..

ni som vill ha semesterläge är ni sånna som sitter här 24/7 eller?
så ni behöver ej använda semesterläget å veta hur mycket det suger?
Det är säkert så.. vi som vill ha lite fritid iaf vill kunna fixa en KÖ.. asså kunna vara borta utan att det ska gå ut över spelet.. jag är en seriös spelare och aktiv.. men såklart inte 24/7 och ibland orkar man bara inte med att spela å vill ta en Pause på 1 vecka.. eller att man ska bort med familjen elle rvara hos en kompis.. då vill man ju att någon kan sitta kö för att bygga på byn å hålla koll om attacker är inkommande.. vill ni inte det?

Jag fattar ju inte vad ni har imot KÖ.. det finsn bara Semesterläge i era huvuden.. än vad vi säger om KÖ så säger ni nej.. det är inte rätt anledningar eller för lite anledningar.. vad ska man skriva då så ni blir nöjda?
att vi ska säga att vi Älskar Semsetrläge?

Kan ni då säga vad som är Positivt att ha Semsterläge?
 

DeletedUser

Guest
Ursäkta mig Eross men du bara upprepar dig och läser nog inte riktigt vad Gaffel har skrivit här tidigare.
 

DeletedUser

Guest
Jo jag har visst läst Gaffels saker, men inget det är "argumentet håller inte" som han skriver själv.. jag och många fler tycker att KÖ är mycket bättre än Semsterläge..

Ja men ni fattar inte.. än vad man säger kommer ni inte ända nått! -_-
För OM vi skulle ha ett tillräkligt bra argumentet som alldrig kommer hända för ni tycker inget är bra!
Så kommer det endå vara fel.. för inget kan få er att ändra det..

men ni säger ju ej själv vad som är bra och dåligt med Semsterläge och KÖ.
 

DeletedUser

Guest
Detta kommer ni också såklart säga nej för -_-

Men att de som vill får ha Semesterläge så de blir glad
å de som vill ska få ha KÖ om de vill upp till 1-,1,5 Månad sedan kan det övergå till Semesterläge och efter kanske 1 vecka då om de ej loggat in så kan Kontot tas bort?
 

DeletedUser

Guest
Detta kommer ni också såklart säga nej för -_-

Men att de som vill får ha Semesterläge så de blir glad
å de som vill ska få ha KÖ om de vill upp till 1-,1,5 Månad sedan kan det övergå till Semesterläge och efter kanske 1 vecka då om de ej loggat in så kan Kontot tas bort?

Så du menar att man max kan ha 1 till 1½ månad kö men inte mer än 1vecka i taget? Ska man vara borta i en månad så är semesterläge att föredra framför kö, jag säger inte det för att jag tycker om semesterläge utan för att INGEN kommer vilja spela aktivt som kö åt någon i en månad och en mindre om det är krig.

Orkar inte skriva en enorm post som inte kommer leda till något så kommer med ett förslag i stället.

skulle man inte kunna göra så att man kan max ha kontoövervakare i 62 eventuellt 48h. Efter det så slår semesterläget på. Alla som ska bort under en längre tid kommer att få ett låst konto men om man bara ska bort över en helg eller så så behöver man inte låsa kontot för det. Skulle detta inte vara en kompromiss som skulle kunna funka? (Dock så måste man ju ha 24efter att kötiden tar slut som inga attacker kan sändas eller ny inkommande dyka upp som slår in när semesterläget är aktiverat)

om du läser mitt förslag och vad som skrivits tidigare av mig så kan du tydligt se att jag hellre har kö än semesterläge. MEN då grepolis är utformat med semesterläge som standard så tror jag det blir svårt att gå helt ifrån det. Mitt förslag är en kompromiss.

Du säger att man kanske vill ta en paus i en vecka och då skulle inte mitt förslag fungera? Men låt bli att logga in på 3 dygn (om det är 62h) sen loggar du in och sätter upp en ny kö i 62h. där har du lagt ner 5min på 6 dygn. Räcker inte det som paus?

Som sagt så är det svårt att diskutera vad som komemr hända med semesterläget då vi inte har konkreta fakta eller erfarenheter om vad det innebär här i grepolis.
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att man max kan ha 1 till 1½ månad kö men inte mer än 1vecka i taget? Ska man vara borta i en månad så är semesterläge att föredra framför kö, jag säger inte det för att jag tycker om semesterläge utan för att INGEN kommer vilja spela aktivt som kö åt någon i en månad och en mindre om det är krig.



om du läser mitt förslag och vad som skrivits tidigare av mig så kan du tydligt se att jag hellre har kö än semesterläge. MEN då grepolis är utformat med semesterläge som standard så tror jag det blir svårt att gå helt ifrån det. Mitt förslag är en kompromiss.

Du säger att man kanske vill ta en paus i en vecka och då skulle inte mitt förslag fungera? Men låt bli att logga in på 3 dygn (om det är 62h) sen loggar du in och sätter upp en ny kö i 62h. där har du lagt ner 5min på 6 dygn. Räcker inte det som paus?

Som sagt så är det svårt att diskutera vad som komemr hända med semesterläget då vi inte har konkreta fakta eller erfarenheter om vad det innebär här i grepolis.

Nej jag menar, asså de säger ju att de inte vill ha Kö eftersom många kommer ge ut Kö:n å sedan inte komma tillbaka på några månader typ..
Och det händer inte ofta... jo jag vet att man bruka sitta kö åt en som vill sluta spela för att tömma byn så de i stammen kan adla.. men det funkar vara i 60 dagar eller nått.. ja de har en gräns iaf på hur länge man får vara Kö om amn ska kunna attackera andra å så..
Så jag sa att man kunde ha max kö som kanske 1-1,5 månad och sedan försvinner kön å det blir Semesterläge på.. och om inte ägaren till kontot kollar in innan aknske 1 vecka.. så tas kontot bort?
För då får man ju bort de inaktiva..

Och när man är borta vill man ju att byn ska växa inte stanna i poöng.. därför vill man ha kö.. de flesta använder inte Semsterläge för allt stoppas då de ska vara borta 1-2 dagar.. då låter det vara som vanligt så man iaf får resuser..

och de som vill ha semsterläge ska kunna få välja det också..

men som du skrev 62 timmar.. 60 timmar är 2,5 dagar så det är inte ens 3 dagar.. det är väldigt kort Kö.. många är borta 1 vecka.. också...
och du sa annars 2 dagar alltså 48 timmar.. det är lite..

Det är en dålig komprimiss, min är bättre iaf av de som gillar KÖ..

och oftast då man är har kö så är man borta på riktigt, hos en kompis eller rest bort på ett lov å så.. då kan man inte logga in efter 2 dagar då man ska vara borta 1 vecka..

1 månad är inte så farligt att sitta Kö, bara 4 veckor.. det skulle jag kunna göra och många fler som vill hjälpa kompisar och alliansen och så har de tid och tycker det är roligt.
 

DeletedUser4

Guest
skulle man inte kunna göra så att man kan max ha kontoövervakare i 62 eventuellt 48h. Efter det så slår semesterläget på. Alla som ska bort under en längre tid kommer att få ett låst konto men om man bara ska bort över en helg eller så så behöver man inte låsa kontot för det. Skulle detta inte vara en kompromiss som skulle kunna funka? (Dock så måste man ju ha 24efter att kötiden tar slut som inga attacker kan sändas eller ny inkommande dyka upp som slår in när semesterläget är aktiverat)

Ska skriva in den förslagslistan. puss.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp