Kontoövervakare istället för semesterläge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tycker att semesterläge bara är ren skit. Man hamnar bara efter alla andra, när ens konto står inaktivt. Kontoövervakare funkar mycket bättre, eftersom det då finns någon som kan sköta om staden.

// Z3n
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar inte det här med Kontoövervakare.

Kan man inte spela själv, så ska ingen annan göra det åt en heller.

Mycket bättre med semesterläge om man inte har möjligheten att spela.
 

DeletedUser

Guest
Annars kan någon annan logga in och spela åt en (som inte har eget konto).
 

DeletedUser

Guest
Tycker att semesterläge bara är ren skit. Man hamnar bara efter alla andra, när ens konto står inaktivt. Kontoövervakare funkar mycket bättre, eftersom det då finns någon som kan sköta om staden.

// Z3n

Håller med om det och kontoövervakare går att använda på ett sådan mycket bättre sätt och på många olika sätt.
 

DeletedUser4

Guest
Annars kan någon annan logga in och spela åt en (som inte har eget konto).

Icke! Stort nej.

§1) Ett konto per spelare
Spelare får spela på varje värld med endast ett konto. Att ge ut/dela lösenord till ett konto är förbjudet oavsett vad. Ett spelkonto får endast kontrolleras utav en enda person.

Så det är nog inte smart att utmana ödet på den fronten.


On-topic:

Skulle gärna vilja se att svaren i förslagstrådar är mycket bättre motiverade än vad dem är för tillfället. Motivera VARFÖR ni tycker som ni gör och gör det så tydligt/ordentligt ni bara kan. (Med risk att låta som en gammal surgubbe, men ta det inte så.) =)
 

DeletedUser

Guest
Ok, ska försöka motivera och hänvisar till detta klipp först: http://www.youtube.com/watch?v=C8jwfrM4Veg

Sedan detta:

* Det enda som jag har emot semesterläge och som gör det sjukt irriterande är att man hamnar efter väldigt mycket på det, om man åker bort i en vecka eller så, eftersom alla andra städer har utvecklats väldigt mycket under den tiden.
Dock så kan det väl vara skönt om du har kommit en bit in i spelet, men nu ibörjan så förstör det bara.
 

DeletedUser4

Guest
Ok, ska försöka motivera och hänvisar till detta klipp först: http://www.youtube.com/watch?v=C8jwfrM4Veg

Sedan detta:

* Det enda som jag har emot semesterläge och som gör det sjukt irriterande är att man hamnar efter väldigt mycket på det, om man åker bort i en vecka eller så, eftersom alla andra städer har utvecklats väldigt mycket under den tiden.
Dock så kan det väl vara skönt om du har kommit en bit in i spelet, men nu ibörjan så förstör det bara.

Är inte det mer än rättvist att de som är aktiva utvecklas, istället för de som åker iväg och livnär sig på andra aktiva spelare?

Somliga spelare kommer inte ens tillbaka när dem väl lämnat över till kontoövervakare, så varför ska alliansen få en sådan fördel att nyttja det och så vidare, när det egentligen skulle ha varit borttaget pga inaktivitet?

(Semesterläget är till för att skydda din stad...)
 

DeletedUser

Guest
Okey gör ett nytt (lite mer seriöst) försök.

Fördelar och nackdelar med semesterläge:

+ Personer som inte kan vara online växer inte, vilket gör spelet mera rättvist för den enskilda spelare.

- du låser dig själv i minst 62h, vilket leder till att det är totalt värdelöst att dra på semesterläge om du ska vara borta i mindre än 24h.

- om du ligger i krig och ska åka iväg så komemr du låsa upp stora delar av din alliansen samt dina motståndare om du ligger på fronten genom att alla dina byar blir oåtkomliga för en tid och du kan inte sända ut anfall under dom 48h som det tar för semesterläget att slå in.

- Du förlorar mycket på att ha en spelar som är uppsatt på "semester" i alliansen då det är en spelar som bara kommer vara där men inte kunna utföra något.

- Gaffel jag hoppas du inser hur många som kommer se till så någon annan spelar på kontot istället för att ha semesterläger uppsatt. Detta komemr leda till att många personer kommer bli bannade och många kommer ifrågasätta den regeln.

+- Semesterläge gynnar dom spelare som är mindre aktiva och spelar i en stam där ledningen inte har så höga krav på sina medlemmar och mest spelar för att ha lite kul och loggar in 20-30min om dan.

Fördelar och nackdelar med kontoövervakare:

+ Kontot kommer aldrig att bli låst och på så sätt kommer det inte stoppa upp ev krig.

+ Om en spelar ska vara borta i 12-13h utan att logga in och under den tiden behöver uppgradera eller att någon håller koll på städerna så går det lätt att fixa.

+ Som ledare i en allians kan du be om kontoövervakare för att få en inblick i hur dina medlemmar spelar och på det sättet planera offensiver bättre samt upptäcka spioner.

+- Kontot slutar inte växa, Bra för alliansen och bra för spelare men kanske inte helt rättvist då alla allianser inte komemr kunna ha en spelare som kan ställa upp som kö 24h om dygnet.

- Kan bli problem med att en och samma spelare spelar på flera konton samtidigt och utkämpar ett krig själv (om en regelrätt) på grund av att denna spelar är bra mycket bättre.


En snabb och mycket simpel sammanfattning:

Semesterläget är perfekt för sim-city spelare och spelare som inte är så aktiva eller med i en tok aktiv allians. Men den största påverkan kommer vi få se när spelare börjar bli större och helt plötsligt tar semester mitt i ett krig...

Personligen ser jag bara nackdelar med Semesterläger i stället för kö-läget men var tvungen att ta upp positiva och negativa på båda.
 

DeletedUser4

Guest
- Gaffel jag hoppas du inser hur många som kommer se till så någon annan spelar på kontot istället för att ha semesterläger uppsatt. Detta komemr leda till att många personer kommer bli bannade och många kommer ifrågasätta den regeln.

Personligen ser jag bara nackdelar med Semesterläger i stället för kö-läget men var tvungen att ta upp positiva och negativa på båda.

Vilken tur att det inte är jag som bestämmer hur reglerna kommer utforma sig...
(Annars hade jag aldrig tillåtit något sådant som KÖ, är personligen emot det men mina motiveringar är väldigt, väldigt långa.)


Alla versioner har likadana regler, så kommer funktionen för KÖ så kommer även reglerna att utforma sig så att det anpassas, såklart.

Därav mina följdfrågor och flyttningen av tråden. Märker att det är många spridda åsikter om KÖ och semesterläget, därför kan vi hålla en diskussion som inte går överstyr. Vill höra lite mer än bara "Det suger!", "Jag tycker det är dåligt.", motiveringarna är det som övertalar folk, låt dem höras!

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Om jag ska bort, men vill ha ett aktivt konto, får jag då ge lösen till någon som spelar åt mig medans jag är borta?
Har för mig att det finns en "inte-dela-lösenords-regel".
 

DeletedUser

Guest
Khanwars (KW) Så finns det också bara Semesterläge, och det är mycket dåligt.. för då stannar allt upp om man bara ska iväg å hitta på nått med familjen.. för Spelet sla väll inte ta upp hela sin fritid?
Men måste väll få göra lite annat, men endå få spelet att gå frammåt.. för annars kanske man är jätte seriös å aktiv.. men får man inte åka iväg å ha roligt då?
Är det sitt eget fel då att man inte kan spela då?

Jag tycker inget är bra med semesterläge..

men på TW så finns det ju .. och det är mycket bättre..
Om man ska bort med familjen å så.. bara en dag.. eller upp till 1 vecka.. så vill man ju inte att allt ska stanna.. poöng och man inte får resuser..
då vill man att någon i Alliansen ska få kunna sitta KÖ så man inte ligger efter.. för man vill ju spela å fixa sin/sina byar själv.. men det går bara inte att sitta vid datan å spela hela tiden, men måste få ta en pause å endå inte riskera att man ligger efter..

jag fattar inte vad ni är så imot KÖ..
 

DeletedUser

Guest
Icke! Stort nej.
§1) Ett konto per spelare
Spelare får spela på varje värld med endast ett konto. Att ge ut/dela lösenord till ett konto är förbjudet oavsett vad. Ett spelkonto får endast kontrolleras utav en enda person.

Där har du ditt svar.

Jag här inte direkt så jävla inläst på allt det här men jag har iaf en fråga som jag undrar lite över.

Semesterläget, Kan man slänga in det när som helst eller måste man t.ex. vara fri ifrån anfall?
Annars kan det användas som ett skydd... "Helvete, jag har 2000 anfall mot mig.. I med semesterläget så är jag skyddad!"
Det vore konstigt om det var så men man vet aldrig..
 

DeletedUser

Guest
Attacker som redan är skickade går igenom men inga nya kan skickas mot en spelare som har semesterläget aktiverat.
 

DeletedUser

Guest
Ja men strunta i den regeln -_-
den kan ni inte köra med..

Nej det står om man har inkommande anfall på sig, som du skriver 200 och sedan tar Semesterläge så kommer man forstfarande ha sina 200 atatcker på sig.. man kan inte få nya efter man tagit semesterläge..

Men att ha en KÖ är INTE att jag har 2 konton.. jag sitter bara vid det kontot i några dagar ibland någon vecka för att hjälpa en vän eller någon i alliansen.. så den regeln kan ni inte köra med iaf
 

DeletedUser4

Guest
Ja men strunta i den regeln -_-
den kan ni inte köra med..

Nej det står om man har inkommande anfall på sig, som du skriver 200 och sedan tar Semesterläge så kommer man forstfarande ha sina 200 atatcker på sig.. man kan inte få nya efter man tagit semesterläge..

Men att ha en KÖ är INTE att jag har 2 konton.. jag sitter bara vid det kontot i några dagar ibland någon vecka för att hjälpa en vän eller någon i alliansen.. så den regeln kan ni inte köra med iaf


Följande är viktigt att veta: när du valt semesterläget, tar det ytterligare 48 timmar innan det blir aktivt. Under denna tid är du sårbar, som alltid, och du kan också spela. Men du kan inte längre anfalla någon och inga anfall som kommer efter det att semesterläget inletts, accepteras.

Vet inte riktigt vart du vill komma eross men läs om för att jag tror du har missförstått den informationen rejält.
 

DeletedUser

Guest
Nej det vet jag.. men ingen vill väll åka bort och inte kunna växa eller få resuser?

Då vill man hellre att en kompis kan få logga in som KÖ å göra så man växer..
 

DeletedUser

Guest
Så man kan fortfarande anfalla/bli anfallen i de 48 timmar som det tar för semesterläget att slå in?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
detta har en vän till mig att säga:

Semesterläge:

Posetivt med semesterläge är att man kan vara borta en tid och komma tillbaka till allt som det var när man lämnade

dåliga är att man förlorar alla resurser under tiden vilket gör att man halkar effter och förlorar lusten att köra



positivt med kö är att man kan använda sinna resurser och växa starkare undertiden man är borta med hjälp av en vän vilket stärker känslan att vilja köra och spendera mer tid med den personen

negativt är att man kanske får någon som snor sin by men med hjälp av ledningne i spelet så kan man få tillbaka sin by genom att se att personen i fråga har två accounts.
 

DeletedUser

Guest
Ni talar mycket om att det är dåligt att ge sig iväg från kontot i fler än några timmar. men alla människor, utan de allra värsta nördarna utan socialt liv, ger sig iväg på saker ibland. det är grundläggande socialt liv. man vill kunna ge sig iväg med kompisarna på en fest i 2 dygn utan att det påverkar en spel. för sätter amn på semesterläge så är man fast i 62h. och då är det försåts dom 24h som man fortfarande är utsatt. ibland så är det akut behov, och lämna sig utan uppsikt i ett helt dygn är inte kul. och sedan när man kommer hem så vill kunna spela igen, inte behöva vänta 12h på att man ska kunna avsluta det igen.

Och du talar om att det är förbjudet för folk att logga in på en annans konto. låt oss dra lite paralleller till verkliga världen. till exempel Fildelningen . Det är olagligt att ladda hem saker och ting, men varenda kotte gör det ändå. Varför? jo, för staten kan nästan omöjligen kontroll över det.
Det finns mängder av exempel i historien där regeringar och tyranner har stiftat lagar, men till ingen nytta. en lag måste kunna upprätthållas, de måste ha ett syfte, och de får inte ha folket emot sig.
Att sätta regler som man inte kan kontrollera bara för att man anser en sak, är dumt.


Du nämner också att det finns flera spelare som sätter någon på kontoövervakare och sedan inte återvänder. aldrig hört talas om:O och ändå har jag spelat både ******* och TW aktivt i flera år. och om jag skulle stöta på någon som inte kom tillbaks efter utsatt tid skulle jag se denna som inaktiv, spendera hans trupper och sedan plundra/adla(eller vad det nu heter här på Grepolis) hans byar.

Ni talar även om att man kan låta en mycket skickligare person sitta som kontoövervakare och låta denna sökta krigandet, eller till och med koordinera attacker. det andra försvinner genom att man förbjuder integrationer mellan de 2 aktuella kontona i viss tid. men den första sker sällan med. jag spelar detta spel för att jag tycker det är kul. hur kul är det då om jag låter någon annan sköta det roligaste? och kontoövervakning kan ju användas till större samarbete i alliansen(som någon har nämnt), och samarbete är ju vad alla den här sortens spel går ut på.

Sammanfattnignsvis: Kontoövervakning bör finnas! man ska kunna ha ett normalt socialt liv vid sidan om utan att spelet tar skada!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp