Ett GP där strategi övervinner guld

DeletedUser1978

Guest
Jag tycker att man kunde satsa på en server där det endast går att köpa premiumfunktionerna. Då skulle det bli på mer lika villkor spelmässigt, och med de nya uppdragen kan dom som vill gneta på utan prem, få tillgång till extra försvar och anfall.
Sen tycker jag att inno kan satsa på en bättre mobilversion, med premiumfunktionerna och mindre buggar, så fler knegare har möjlighet att följa spelet. Kneg = Deg $$
 

DeletedUser2832

Guest
Det går väl bara att köpa premiumfunktionerna?
Eller finns det något superultra OP som jag missat?
Dom håller på att utveckla en ny app btw
 

DeletedUser378

Guest
Precis som ReeZ säger så arbetar vi på att ta fram en ny App för Grepolis som skall inkludera flera av spelets funktioner som idag inte finns att tillgå via Grepolis Toolbox.

Kommer att kontrollera med Innogames personal i Tyskland hur det ser ut att möjliggöra någon av de typer av servrar som ni diskuterat.
Ifall det finns en chans att genomföra öppnandet av server med de önskade inställningarna så kommer detta att kräva en del arbete och är inget som kommer att kunna föras in inom den närmsta framtiden.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser

Guest
Soeren: Att leva utan bondbyöversikten redan med 20 städer är ansträngande.. (Har använt den själv rätt länge, men den finns ju inte i toolboxen.. :))



Åter till ämnet.

Om en server skulle startas för att kora den bäste strategen tycker jag guld bör finnas. Guldet Går ju faktiskt använda strategiskt också! Säg att servern antingen kostar x kronor att gå in i, eller x kronor i månaden. Sen får Alla spelare t ex 1000 guld per månad, och möjligheten till att Spara guld finns inte, så att man t ex efter 3 månader Inte kan ha 3k guld, utan det blir Aldrig mer än 1k! (Eller annan godtycklig summa)

Då blir guldet en del av strategin också och med den som parameter utöver hur man bygger och placerar sina städer, vilka trupper man satsar på och hur man använder sin gunst samt vilken taktik man använder vid anfall och försvar så kan det bli en ganska intressant server! Guldet kan ju påverka Alla andra parametrar, men då mängden är begränsad måste man använde det klokt ;)

Det tror jag på i alla fall, jag hade gärna spelat på en sådan server :) Tjusningen med Grepolis för mig är just att vara "smartare" än min motståndare ;)
 

DeletedUser

Guest
Låter intressant - min poäng är ju egentligen bara att alla har exakt samma förutsättningar i spelet - hur man sedan utnyttjar eventuella resurser är ju som du säger strategiskt det med. Men då ska det (som du också säger) ingå en fast guldmängd där alla får exakt lika mycket.
 

DeletedUser2832

Guest
Cass ide verkar bra tycker jag :)
Som BB själv sa använde hon inte Guldet som dom flesta nog gjorde vilket är strategiskt vilket är vad vi i denna server vill ha :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att man kunde satsa på en server där det endast går att köpa premiumfunktionerna. Då skulle det bli på mer lika villkor spelmässigt, och med de nya uppdragen kan dom som vill gneta på utan prem, få tillgång till extra försvar och anfall.
Sen tycker jag att inno kan satsa på en bättre mobilversion, med premiumfunktionerna och mindre buggar, så fler knegare har möjlighet att följa spelet. Kneg = Deg $$
hehe bra svar där själv köpte jag en hel del ett tag men var då på en server där två allianser gick ihop och blev nr1/2 med total poäng på 10ggr mer än alliansen under så jag lade ner när de börja ta över mina städer som dessutom var bland topen :) Det hela var nog planerat från grunden av dessa allianser och det är väl problemet med en så liten server som svenska är!!

En server som alla har premiumfunktionerna i och halvering av byggtider inte är ett alternativ skulle ju vara extremt bra då, bra idé LouiseF, det skulle möjligtvis vara en bra nog anledning till att börja spela igen för min del ;)
 

DeletedUser

Guest
Soeren: Att leva utan bondbyöversikten redan med 20 städer är ansträngande.. (Har använt den själv rätt länge, men den finns ju inte i toolboxen.. :))



Åter till ämnet.

Om en server skulle startas för att kora den bäste strategen tycker jag guld bör finnas. Guldet Går ju faktiskt använda strategiskt också! Säg att servern antingen kostar x kronor att gå in i, eller x kronor i månaden. Sen får Alla spelare t ex 1000 guld per månad, och möjligheten till att Spara guld finns inte, så att man t ex efter 3 månader Inte kan ha 3k guld, utan det blir Aldrig mer än 1k! (Eller annan godtycklig summa)

Då blir guldet en del av strategin också och med den som parameter utöver hur man bygger och placerar sina städer, vilka trupper man satsar på och hur man använder sin gunst samt vilken taktik man använder vid anfall och försvar så kan det bli en ganska intressant server! Guldet kan ju påverka Alla andra parametrar, men då mängden är begränsad måste man använde det klokt ;)

Det tror jag på i alla fall, jag hade gärna spelat på en sådan server :) Tjusningen med Grepolis för mig är just att vara "smartare" än min motståndare ;)

Missade detta innan jag svarade och det är ju precis vad man saknade det du sa om guldet, skulle ju vara perfekt för strategier att ha en begränsad summa guld som man tex kan använda för att snabbt halvera byggtider inför koloniseringar både mot sig själv eller från sig själv och sen att man måste se till att använda guldet smart och samtidigt inte spara för länge under månaden så att man inte förlorar en mellanskillnad på 150 guld som man inte hunnit göra av med :D låter sjukt bra
 

DeletedUser

Guest
Precis som ReeZ säger så arbetar vi på att ta fram en ny App för Grepolis som skall inkludera flera av spelets funktioner som idag inte finns att tillgå via Grepolis Toolbox.

Kommer att kontrollera med Innogames personal i Tyskland hur det ser ut att möjliggöra någon av de typer av servrar som ni diskuterat.
Ifall det finns en chans att genomföra öppnandet av server med de önskade inställningarna så kommer detta att kräva en del arbete och är inget som kommer att kunna föras in inom den närmsta framtiden.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
Har snart gått ett år sedan jag lade in förslaget. Några framsteg?
 

DeletedUser378

Guest
Som det ser ut just nu är det inte aktuellt eller möjligt att öppna några servrar med de önskade inställningarna.
Det är tyvärr inte heller någonting som InnoGames arbetar med just nu.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser2556

Guest
Har innogames någon gång lyssnat på vad spelarna vill ha ändring på? En seriös fråga. Tycker förslag här på forumet alltid får ett nej. Men det kanske bara jag som tycker det.
 

DeletedUser378

Guest
InnoGames inför ungefär 3 förslag i månaden som tas fram av spelarna.
Dessa förslag är sådana som ni får ut i omröstningar varje månad för att InnoGames skall veta i vilken ordning som dessa nya funktioner eller ändringar skall genomföras.
Dessa ändringar är oftast mindre funktioner som gör spelet mer bekvämt att spela.
Förslag som innebär stora förändringar får oftast ett nej då dessa påverkar spelupplägget i en för stor utsträckning och InnoGames önskar behålla Grepolis som det spel det är idag.

Sedan bör du alltid komma ihåg att Sverige som marknad är väldigt litet och de förslag som kommer upp skall inte endast finna gehör här utan även fungera på de större marknaderna där Grepolis finns.

December är tyvärr ett undantag då InnoGames precis som de flesta andra företag under jultider är underbemannat och allting går på halvfart.

Hoppas detta gjorde dig lite klokare i hur InnoGames arbetar med spelarförslag.
Har du vidare frågor i ämnet finns jag tillgänglig både här på forumet och via support för att besvara dessa.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser2522

Guest
Har innogames någon gång lyssnat på vad spelarna vill ha ändring på? En seriös fråga. Tycker förslag här på forumet alltid får ett nej. Men det kanske bara jag som tycker det.

"Ett GP där strategi övervinner guld"

Det är vi som köper guld som betalar tyskarnas löner. InnoGames bryr sig mer om pengarna än spelarna, så detta förslag kastas i papperskorgen direkt.
 

DeletedUser2832

Guest
"Ett GP där strategi övervinner guld"

Det är vi som köper guld som betalar tyskarnas löner. InnoGames bryr sig mer om pengarna än spelarna, så detta förslag kastas i papperskorgen direkt.

Detta stämmer visserligen

Men konceptet var ju att "vissa" skulle komma in i världen
Att man betalade en viss peng i månaden för att köra där? och det delades ut LIKA MYCKET guld till alla
Eller en helt "vanlig" server där man betalade inträde till världen för att därefter inte kunde använda guld :)

Men håller med dig :p
 

DeletedUser

Guest
"Ett GP där strategi övervinner guld"

Det är vi som köper guld som betalar tyskarnas löner. InnoGames bryr sig mer om pengarna än spelarna, så detta förslag kastas i papperskorgen direkt.
Jag är högst medveten om att det krävs pengar för att betala Innogames löner, var därför jag föreslog att alla skulle betala en fast peng. Och att alla skulle betala lika mycket och få exakt samma förutsättningar.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp