Diskussion Värld Troja

docprometheus

Active Member
12h belägring handlar mycket om att gulda upp massor av flyg och deff till belägringen/ar i en turboserver
smiley-emoticons-lol.gif


giphy.gif
 

docprometheus

Active Member
Dock är det intressant att nästan likadant inställning kommer till tyska nästa vecka, men UV istället för trista dominans och så är enhetshastighet satt till 6 istället för 5 här i svenska.
 

nogold

Active Member
Ja jag förstår att det handlar om pengar. Men det jag inte förstår är varför innogames då startar en server med 12 timmar belägringstid. De borde rimligtvis tjäna mest pengar på en server som folk vill spela på.
 

docprometheus

Active Member
Ja jag förstår att det handlar om pengar. Men det jag inte förstår är varför innogames då startar en server med 12 timmar belägringstid. De borde rimligtvis tjäna mest pengar på en server som folk vill spela på.

Där har du svar på allt
smiley-emoticons-lol.gif


Inno VET att servern kommer att rulla på därav dessa inställningar vi spelarna önskade kommer inte alltid det vi önskade
smiley-emoticons-nicken.gif
 

docprometheus

Active Member
Gissningsvis vill Nogold ha belägringstid där Nogold kan putta in ett ks hos en slö och ouppmärksam lirare lagom innan NB startas och belägringen går ut efter NB
smiley-emoticons-lol.gif


För mig kvittar det! Att ha lite action med flyg innan sängen och innan man drar iväg till jobbet på morgonen med nya flyg från eventet kan även vara kul och knycka flera kp
smiley-emoticons-kleeblatt2.gif
 

nogold

Active Member
23 till 05 är bra med nb
Men med 12 funkar det inte tycker jag
Särskilt inte på speed 6
Med så lång tid blir det väldigt svårt att växa och ta städer och spelet blir tråkigt
6 timmar bell tid
 
Senast ändrad:

Cspeete

Member
Frågan är dock om dessa 3 startstäder fungerar liknande som på andra världar. Det vill säga, två städer på bondbyöar(två olika?) och sedan en på en kobbe(?) i varierande storlekar?

Förresten, 5 dagars NS om man börjar med 3 städer? Antar att några kommer att ha 10-20 städer när NS släpper :p
 

docprometheus

Active Member
Frågan är dock om dessa 3 startstäder fungerar liknande som på andra världar. Det vill säga, två städer på bondbyöar(två olika?) och sedan en på en kobbe(?) i varierande storlekar?

Förresten, 5 dagars NS om man börjar med 3 städer? Antar att några kommer att ha 10-20 städer när NS släpper :p

All-in kära Cspeete! Mindre sovtimmar kära Cspeete, nattanfall kära Cspeete, natt-terror (enligt svensk modell) kära Cspeete
smiley-emoticons-bravo2.gif
 

jacoblilje

Active Member
Håller med ovanstående talare om 6-8h belägring på en hastighet 6 värld, men då måste nb kortas ner lite så inte hela belägringen kan ske i nb
 

DeletedUser3448

Guest
Roligt att vi fått in en moderator som lyssnar lite mer på communityn som finns kvar, inte varit så konstigt att spelare har lämnat med åren då vi aldrig får som vi vill. Ett tips om ni vill fortsätta har kvar Svenska grepolis är att lägga lite mer vikt på vad vi som spelar spelet tycker. Roligt att bytet till Boefst ökat hoppet lite.
Dock så har det blivit allt mer pay to win med åren, skulle vara trevligt om vi får någon server där enbart Förvaltare/Handelsman/prästinna/Befälhavare/kapten finns med. Samt att server är 4 hastighet, belägring och 6-8 timmars belägringstid. Skulle vara en fin gest för alla år vi spelat detta spelet.
Det gäller trots allt att bevara den lilla community och gemenskap som finns kvar i spelet.

Förstår helt klart att ni måste få in pengar på något sätt, men av alla servrar som kommit ut skulle det inte vara mer än rätt att vi får "EN" enda liten server där det inte är guldet som spelar roll. Utan att vi får testa våra verkliga kunskaper, färdigheter och strategier.

Tack
Hälsningar
Jakob
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Kul att höra!
Tyvärr var/är det samma sak på Tribalwars, många vill ha en server där man inte kan köpa fördelar.
Vad jag vet har det inte hänt ännu och det kommer antagligen inte hända på Grepolis heller vad ni eller jag än säger.
Men man kan ju alltid försöka, skam den som ger sig!

Jag sätter ner Belägringstiden till 10 timmar, kan inte ha den lägre pga Nattbonusen som jag inte vill ändra.
Är det något som inte funkar som det ska imorron när världen startar pga av detta så bannar jag @nogold ;) (obs skämt)
 

xeet

Active Member
Kul att höra!
Tyvärr var/är det samma sak på Tribalwars, många vill ha en server där man inte kan köpa fördelar.
Vad jag vet har det inte hänt ännu och det kommer antagligen inte hända på Grepolis heller vad ni eller jag än säger.
Men man kan ju alltid försöka, skam den som ger sig!

Jag sätter ner Belägringstiden till 10 timmar, kan inte ha den lägre pga Nattbonusen som jag inte vill ändra.
Är det något som inte funkar som det ska imorron när världen startar pga av detta så bannar jag @nogold ;) (obs skämt)
härligt med en moderator som kan tänka sig att ändra inställningar för att spelarna vill det, exakt sådana småsaker som gör att spelare stannar på de svenska servrarna, du har gjort ett riktigt bra jobb hittils fortsätt så @Boefst:)
 

DeletedUser3448

Guest
Bästa moderatorn på länge, BIG UP till dig Boefst! =)
Innan dig behövde man vänta veckor för svar, oooom man ens fick något svar, var inte ofta det hände.
Hoppas vi kan göra framtida servrar så bra som möjligt för oss spelare och att du trivs som moderator bland oss :)

Men tänkte bara kolla en annan grej också? Event? Det är ingenting du har makt över heller? Alltså att minska eller något, för just i denna stunden så känns det som event har övertaget på spelet. Det är ju heller inte så att eventen kommer med 3 månaders mellanrum, dem kommer konstant.

Vill bara höra hur det ligger till! :)
Kanske du kan skicka iväg ett meddelande till huvudkontoret om vi samlar in lite namn eller något? För att visa att vi verkligen vill något här i vår svenska community.

Stort tack!
Mvh
Jakob
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Servern är igång! Hoppas det blir en rolig värld!
Håll utkik och skicka in tickets om något inte fungerar som det ska

Men tänkte bara kolla en annan grej också? Event? Det är ingenting du har makt över heller? Alltså att minska eller något, för just i denna stunden så känns det som event har övertaget på spelet. Det är ju heller inte så att eventen kommer med 3 månaders mellanrum, dem kommer konstant.

Vill bara höra hur det ligger till! :)
Kanske du kan skicka iväg ett meddelande till huvudkontoret om vi samlar in lite namn eller något? För att visa att vi verkligen vill något här i vår svenska community.
Event kan jag inte göra något åt, jag och några andra cms har redan framfört det till min chef några gånger då det varit väldigt tätt med events.
 

DeletedUser3806

Guest
I think I've seen more people writing here than people play in the server. Well but just settings are not so bad, I hope we'll have all toghether some fun

see ya in game :)
 

DeletedUser3448

Guest
I think I've seen more people writing here than people play in the server. Well but just settings are not so bad, I hope we'll have all toghether some fun

see ya in game :)
Alot of players have quit the game sadly, because of the time it takes from your life.
 
Topp