Det ryktas...

DeletedUser

Guest
Rykten säger att man kanske ska kolla på hela statistiken eftersom ni tycks vara så fäst vid den.
5/12 hos ToG var aktivt deltagande offensivt
2/19 hos BB var aktivt deltagande offensivt
5/16 hos Hera var aktivt deltagande offensivt
3/20 hos BS var aktivt deltagande offensivt
5+2+5+3=15

15 spelare mot era 14. (samtliga hos era var ju aktiva på ett eller annat sätt fram tills nyligen)

Kollar vi då hur många som var aktiva hos ToG/BB/GoM när de blev pressade och hur många av er som anföll blir siffran åtminstone 20-25, vi tappade ju även 2 spelare som spökade. Vill du så kan du ju kolla upp statistiken så vi får ett enigt resultat.
20-2 = 18
[/img]

Ryktas att Forbidden...vrider information.. han också :)

Ryktas att 7 av Tog anföll Emazing.
Ryktas att 3 av BB anföll Emazing.
Ryktas att 9 av Hera anföll Emazing.
Ryktas att 5 av Black Sail anföll Emazing.

Det är läst på rapporter.. i forum... Ryktas..också TimothyN och Gänget hjälpte..för Hera CS.. :) The.first.order med. Gpro hjälpte inte Hera med...CS :)

Ryktas att när vi...attack...er varvi 15 i The first order...och...G.PRO... Men hur många..i TimothyN och Gänget hjälpte med försvar? Det fanns fler..än 50..som..kan. Emazing..fortfarande..bara 14. Minus 2 som av personskäl.. inte kunde närvaro.. :)
 

DeletedUser3493

Guest
Ryktas att Forbidden...vrider information.. han också :)

Ryktas att 7 av Tog anföll Emazing.
Ryktas att 3 av BB anföll Emazing.

Det är läst på rapporter.. i forum... Ryktas..också TimothyN och Gänget hjälpte..för Hera CS.. :) The.first.order med. Gpro hjälpte inte Hera med...CS :)

Ryktas att när vi...attack...er varvi 15 i The first order...och...G.PRO... Men hur många..i TimothyN och Gänget hjälpte med försvar? Det fanns fler..än 50..som..kan. Emazing..fortfarande..bara 14. Minus 2 som av personskäl.. inte kunde närvaro.. :)
Rykten säger att om man ska räkna in varenda anfall som gjordes mot en allians från spelare som inte nödvändigtvis varit aktiva rent offensivt, så ökar siffran. Men jag räknar inte med det utan jag kollade på statistiken från ökning i off-kp och kom då fram till antalet 5 aktiva hos oss. Sedan finns det säkert något som vart och revoltat någon tom stad som därmed inte syns på off-kp. Men det är ingen spelare jag räknar som offensivt aktiv. Så jag står fast för den siffran jag skrev för ToG/BB.

ToG/BB som allians hjälpte inte medvetet Hera med något ks. Sen kan det funnits enskilda spelare som beslutat att hjälpa varandra.

Att det fanns fler än 50 spelare som Kunde hjälpa till att deffa är för mig en uppenbarhet. Är det 1500+ spelare som inte är i våran allians så är det fortfarande 1500+ spelare som KAN deffa oss men det betyder inte att de gör det. Varav att jag kommer fram till siffran 15 aktiva hos oss under "deffen". Sen att det fanns fler än 15 spelare hos oss är en annan grej.
Det är ju därför konceptet "Kvalité framför kvantitet" funkar, för att i allianser där man tänker på jaget istället för laget så går det skit.

Att ni var 15 hos GPro och Tfo som anföll kan nog stämma, men då anföll ju också Hera. Enligt dig så fanns det ju 9+5 aktiva offare där. Iom att de är den enda alliansen som inte haft några stora förändringar inom alliansen så använder jag den siffran nu.
Ni hade alltså 29 spelare mot våra 18. Minus Loth, Malin, DQ och de resurser/trupper som vi använde för att hjälpa dem.
Vi hade därmed sämre odds än Emazing (14 vs 15), men tog oss "vinnande" ur situationen ändå

Finns rykten att vi bjuder in spelare från andra community's inte för att vi behöver dem, utan för att vi vill möta något motstånd eftersom "Emazing" gav upp så lätt.

Låter modigt bjuda in nya spelare så alla kan gå på dom?

Rykten säger att jag undrar vad Made menar med "alla"?
Rykten säger att även om ni anfaller era motståndare det första ni gör trots om de kommer in lite senare på världen så föredrar jag att inte anfalla spelare som är inbjudna av min allians (speciellt om det är för framtida motstånd) förrän de har ett hyfsat poängsnitt. Så de får bida sin tid och bli stora innan jag skickar något anfall mot dem.
smiley_emoticons_kolobok-sanduhr.gif
 

DeletedUser2843

Guest
Ryktas att någon inte vågar posta med sitt riktiga nick? :D

BB och GoM var ju mycket mindre än topp-5 allianserna när ni paktade ihop er mot oss. Er off mot oss höll på ungefär mellan 23 februari till 8 mars. De två först dagarna fick fick ToG ca 170k deff-kp medan BB fick ca 13k och GoM fick ca 3k. De ville gärna hjälpa mer, men de var små och kunde inte lämna sina städer helt tomma för hjälpa oss. De växte iofs sen och hjälpte mer och mer, men under hela tiden ni hade off mot oss så fick ToG ca 730k deff-KP, BB fick 170k och GoM fick 55k. Alltså var ca 76% från ToG. GoM och BB deffade dock sig själva mot andra allianser också under denna tiden. Så den verkliga deffen som var mot era trupper bestod av ca 80-90% av ToGs trupper.

Sen har EmaZinG skickat förslag på samarbete till oss nu för nån dag sen. Ni bad oss att inte anfalla er och att båda skulle gå mot Hera+Black istället. Ni vet ju att BB och GoM skulle varit med på det då också, vilket skulle inneburit att vår sida hade 3 gånger mer poäng än Hera+Black. Men när ni kommer mer förslaget är det givetvis helt okej eller? Kan skicka PM på det om nån vill se

Sen är det ju knappast mitt fel att det är som det är nu heller? Det fanns 3 stora block på världen: Vi, G PRO/TFO och Hera+Black. Ni valde att slå ihop 2 av dessa och gå emot oss. Då fanns det 2 stora block kvar. Då valde ni att svika allianserna ni var i och skapa en ensam allians. Ni gjorde er själva till fiender med dem ni är fiender mot nu, jag har inte gjort nånting för att få nån annan att anfalla er

Vi har inte heller några gemensamma forum med Hera+Black. Om nån tajmat till deras KS har de spelarna fixat det själva via PM. Det gjorde ni i G PRO ett par gånger också. Fick flera rapporter där ni tajmat innan KS till varandra.
 

DeletedUser1259

Guest
Ryktas att någon inte vågar posta med sitt riktiga nick? :D

BB och GoM var ju mycket mindre än topp-5 allianserna när ni paktade ihop er mot oss. Er off mot oss höll på ungefär mellan 23 februari till 8 mars. De två först dagarna fick fick ToG ca 170k deff-kp medan BB fick ca 13k och GoM fick ca 3k. De ville gärna hjälpa mer, men de var små och kunde inte lämna sina städer helt tomma för hjälpa oss. De växte iofs sen och hjälpte mer och mer, men under hela tiden ni hade off mot oss så fick ToG ca 730k deff-KP, BB fick 170k och GoM fick 55k. Alltså var ca 76% från ToG. GoM och BB deffade dock sig själva mot andra allianser också under denna tiden. Så den verkliga deffen som var mot era trupper bestod av ca 80-90% av ToGs trupper.

Sen har EmaZinG skickat förslag på samarbete till oss nu för nån dag sen. Ni bad oss att inte anfalla er och att båda skulle gå mot Hera+Black istället. Ni vet ju att BB och GoM skulle varit med på det då också, vilket skulle inneburit att vår sida hade 3 gånger mer poäng än Hera+Black. Men när ni kommer mer förslaget är det givetvis helt okej eller? Kan skicka PM på det om nån vill se

Sen är det ju knappast mitt fel att det är som det är nu heller? Det fanns 3 stora block på världen: Vi, G PRO/TFO och Hera+Black. Ni valde att slå ihop 2 av dessa och gå emot oss. Då fanns det 2 stora block kvar. Då valde ni att svika allianserna ni var i och skapa en ensam allians. Ni gjorde er själva till fiender med dem ni är fiender mot nu, jag har inte gjort nånting för att få nån annan att anfalla er

Vi har inte heller några gemensamma forum med Hera+Black. Om nån tajmat till deras KS har de spelarna fixat det själva via PM. Det gjorde ni i G PRO ett par gånger också. Fick flera rapporter där ni tajmat innan KS till varandra.

Sant, jag personligen är sjukt besviken på Hera som inte kunde se vad som hände. Skulle blivit mycket jämnare om dom fortsatt kriga mot er... Men nää, det våga dom inte?

För ni när slog mot dom, så deffade vi G PRO och TFO dom... jag har hjälpt dom sänka massa KS med tajmade birem.

När vi senare gick på er, så gick dom på er... alltså krigade dom med hjälp av våra anfall tills vi slutade kriga mot er. Då slutade dom kriga mot er.

När ni sedan gick på oss, då krigade dom mot oss med hjälp av era anfall.... tyckte dom skulle se hur det var stå på egna ben en gång?

Så jag bad om ett kortare andrum för att få slå tillbaka... Sen är det ju tydligen inte fel alla går på en allians, det är ju helt tydligt? 3 block skulle dock vara betydligt roligare...

Jag skrev inte jag ville ha något förbud med er, bara ett litet andrum... Så att slaget kunde stå mer jämt på sikt?

Önskar vi kunde hålla oss borta från smutskastning och pajkastning så gott det går.

En sak är dock Helt säker... Det kommer hända många fler saker på CHI innan det är över.

Och efter att haft mer kontakt med er så är HERA rena drömmen jämfört ToG.

För naturligtvis är det jäkligt svårt hålla sig objektiv och se på allt utifrån... vi ser det från vårt håll, ni ser det från ert håll... Hera från sitt osv... Vi får inte glömma att det bara är ett spel.
 

DeletedUser1259

Guest
Sen måste jag ju bemöta detta också

Sen är det ju knappast mitt fel att det är som det är nu heller? Det fanns 3 stora block på världen: Vi, G PRO/TFO och Hera+Black. Ni valde att slå ihop 2 av dessa och gå emot oss. Då fanns det 2 stora block kvar. Då valde ni att svika allianserna ni var i och skapa en ensam allians. Ni gjorde er själva till fiender med dem ni är fiender mot nu, jag har inte gjort nånting för att få nån annan att anfalla er

VI nämner du bara som VI ... NI är ToG, BB och GoM? 3 allianser?

Vi var G PRO och TFO... med hjälp av HERA OCH BS som ni slagit ner i stövlarna då?

vad skulle vi gjort medan ni krigade med HERA och BS när det är 3 block? Gått på den svagaste? Eller den starkaste för tillfället?

Nu är det ni som är starkast... ert block?

Vad gör alla då tro? Jo, då slår vi lite till på dom som är få...

Kanske ToG gänget ska tacka sin stjärna för att vi inte fortsatte mangla på er? Utan att vi ville ha en jämnare server?
 

DeletedUser

Guest
Sen har EmaZinG skickat förslag på samarbete till oss nu för nån dag sen. Ni bad oss att inte anfalla er och att båda skulle gå mot Hera+Black istället. Ni vet ju att BB och GoM skulle varit med på det då också, vilket skulle inneburit att vår sida hade 3 gånger mer poäng än Hera+Black. Men när ni kommer mer förslaget är det givetvis helt okej eller? Kan skicka PM på det om nån vill se

Om det är mitt PM så handlade det om 24 timmars tidsfrist för att snacka ihop mig med övriga i Emazing som efter 4 dagar med anfall dygnet runt, app terror etc inte tyckte de var kul längre. Folk mådde psykiskt dåligt och så ska de inte behöva bli.

OBS! Vem som stod för appterrorn kan jag inte svara på, och jag pekar heller inte finger åt något håll! Påpekar bara att det förekom!

Du verkade dock själv tycka att det var helt okej och att vi fick skylla oss själva. Du menade också på att ni själva var i en liknande situation. Men hur man kan jämföra när TFO och G Pro gick mot er med detta övergår mitt förstånd.. Som du själv påpekar var t ex BB och GoM inte överdrivet stora då. Men likaså var inte TFO eller G Pro det i jämförelse med ToG som under eventet samlat på sig rejält med städer och hade enorma mängder med off.

Att ni hamnade i den situation ni gjorde var för att ni underskattade motståndet och gick för hårt på offensiven utan att se till å ha deff så ni klarade er.

Det som skedde förra veckan handlade om 4 allianser som sammanlagt hade 3ggr fler städer än motståndet. Varav den stora mängden av dom var fullt utbyggda till skillnad från den offensiv som skedde mellan 23feb och 8 mars då många städer fortfarande låg på 5-8k i storlek. Hur många som sen faktiskt var aktivt bidragande i offen låter jag vara osagt.

Det är med andra ord inte en liknande situation, oavsett hur gärna ni vill försvara ert agerande. Sen säger jag inte att ni agerat fel, det får andra avgöra. Men försök inte jämföra.

Sen är det ju knappast mitt fel att det är som det är nu heller? Det fanns 3 stora block på världen: Vi, G PRO/TFO och Hera+Black. Ni valde att slå ihop 2 av dessa och gå emot oss. Då fanns det 2 stora block kvar. Då valde ni att svika allianserna ni var i och skapa en ensam allians. Ni gjorde er själva till fiender med dem ni är fiender mot nu, jag har inte gjort nånting för att få nån annan att anfalla er

Har någon anklagat dig personligen och sagt att det är ditt fel att Emazing attackeras av Hera/Bs eller ToG/BB/Gom? Nej.

Har någon uttryckt en åsikt om att det kanske kan anses vara fegt att teama upp på det sättet? Ja.

Inte samma sak..

Jag var fullt medveten om att vi skulle bli anfallna av både Hera blocket och av er när Emazing grundades, jag trodde dock inte att ni skulle göra det tillsammans. Har jag gnällt över att ni gjort det tillsammans? Enligt mig nej. Men någonting jag sagt någonstans går säkert vrida till det om man så önskar...

Vi har inte heller några gemensamma forum med Hera+Black. Om nån tajmat till deras KS har de spelarna fixat det själva via PM. Det gjorde ni i G PRO ett par gånger också. Fick flera rapporter där ni tajmat innan KS till varandra.

Att TFO och G Pro tajmat tillsammans är väl inte konstigare än att ToG och BB gjort det? Eller syftar du på någonting annat?
 

DeletedUser2843

Guest
Du kan kalla det att du bad om för andrum om du vill, men att komma överens om att inte anfalla varandra är en IAP ryktas det. Om det är tillfälligt är det väl en tillfällig IAP då, som ni erbjöd oss alltså. Och sen skulle vi ju givetvis anfallit Hera+Black. Det är precis så vi har det nu, bara att vi inte har det med er. Så ni föreslog exakt samma sak, men ändå kastar era spelare skit på oss för vi har det så nu. Bara ni som får pakta tydligen


Ja "Vi" är ToG, BB och delvis GoM. Vi delade dock inte våra OP-flikar med GoM innan ni började deffa Hera+Black. Ni hade fått anfalla vem ni vill, men ni startade IAP och deff-samarbete mellan två av blocken. Så det var definitivt ni som gjorde världen till en 2-blocksvärld.

Ryktas för övrigt att ni knappast manglade oss dagarna innan EmaZinG skapades. I början fick vi stryk, men sen kunde ni inte ta många städer. Det höll på att vända, oavsett vad du tror.
 

DeletedUser1259

Guest
Du kan kalla det att du bad om för andrum om du vill, men att komma överens om att inte anfalla varandra är en IAP ryktas det. Om det är tillfälligt är det väl en tillfällig IAP då, som ni erbjöd oss alltså. Och sen skulle vi ju givetvis anfallit Hera+Black. Det är precis så vi har det nu, bara att vi inte har det med er. Så ni föreslog exakt samma sak, men ändå kastar era spelare skit på oss för vi har det så nu. Bara ni som får pakta tydligen


Ja "Vi" är ToG, BB och delvis GoM. Vi delade dock inte våra OP-flikar med GoM innan ni började deffa Hera+Black. Ni hade fått anfalla vem ni vill, men ni startade IAP och deff-samarbete mellan två av blocken. Så det var definitivt ni som gjorde världen till en 2-blocksvärld.

Ryktas för övrigt att ni knappast manglade oss dagarna innan EmaZinG skapades. I början fick vi stryk, men sen kunde ni inte ta många städer. Det höll på att vända, oavsett vad du tror.


Jag ska vara stor flicka nu och sluta kasta pajjen tillbaka... men jag får bita mig i tungan ganska rejält faktiskt!!

Hur som helst, Jag önskar alla en trevlig påsk oavsett allians efter som jag inser att det är ett spel och inte verklighet. (tänker på Bryssel
smiley_emoticons_candle.gif
)
 

DeletedUser1259

Guest
Det ryktas att jag skulle vilja ha en utamning?

Vågar ToG ställa upp med en veckas krig utan hjälp från någon annan?

Skulle det vara något som var kul för alla? Vi kan då först få tid på oss att ställa om städer strategiskt?

Så kan BB, GoM kriga mot Hera, BS, TFO

Eller något sånt?

Låter kul för mig ... Ska vi spåna vidare på denna utmaning efter påsk?

den som vinner veckans utmaning får välja? OBS inget guld får användas under utmaningen.
 

DeletedUser3025

Guest
Ryktas

We shall overcome, we shall overcome,
We shall overcome someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We shall overcome someday.

The Lord will see us through, The Lord will see us through,
The Lord will see us through someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We shall overcome someday.

We're on to victory, We're on to victory,
We're on to victory someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We're on to victory someday.

We'll walk hand in hand, we'll walk hand in hand,
We'll walk hand in hand someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We'll walk hand in hand someday.

We are not afraid, we are not afraid,
We are not afraid today;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We are not afraid today.

The truth shall set us free , the truth shall set us free,
The truth shall set us free someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
The truth shall set us free someday.

We shall live in peace, we shall live in peace,
We shall live in peace someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We shall live in peace someday.
 

DeletedUser3180

Guest
Ryktas att jag håller med Stronknorre. Hej och hå så mycket gnäll det var här då! Ta å lägg tiden på att göra något åt saken istället för att gnälla, för det om något kommer inte att hjälpa ;) Och mår man psykiskt dåligt av att spela så bör man nog inte hålla på nej.

För övrigt verkar folk ha en stor tendens att glömma vad detta spel handlar om, att krig, diplomati och strategi är en stor del. Ska allt vara så vansinnigt rättvist hela tiden så får vi väl skära av haven och procentuellt fördela städer/öar? Så kan vi tuffa på där, kanske även fördela anfall så att alla får lika många på sig varje dag så ingen känner sig glömd eller dömd? Kanske vore nåt :)

Nä, ta och ät något gott så ska det nog snart kännas bättre. Tack o hej!
 

DeletedUser3387

Guest
Ryktas att jag håller med Stronknorre. Hej och hå så mycket gnäll det var här då! Ta å lägg tiden på att göra något åt saken istället för att gnälla, för det om något kommer inte att hjälpa ;) Och mår man psykiskt dåligt av att spela så bör man nog inte hålla på nej.

För övrigt verkar folk ha en stor tendens att glömma vad detta spel handlar om, att krig, diplomati och strategi är en stor del. Ska allt vara så vansinnigt rättvist hela tiden så får vi väl skära av haven och procentuellt fördela städer/öar? Så kan vi tuffa på där, kanske även fördela anfall så att alla får lika många på sig varje dag så ingen känner sig glömd eller dömd? Kanske vore nåt :)

Nä, ta och ät något gott så ska det nog snart kännas bättre. Tack o hej!

haha :p mitt i prick , dig gillar jag direkt
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
. Haha hade sett ut om vi hade delat haven emellan oss från början
smiley_emoticons_headstand.gif
 

DeletedUser

Guest
Och mår man psykiskt dåligt av att spela så bör man nog inte hålla på nej.

Gnälligt blev det ja.. Från många håll. Ryktas att jag dock skulle vilja vända på detta påstående.

Mår man psykiskt dåligt ska man inte spela, det håller jag med om.

Men ska det anses vara okej att få andra människor att må psykiskt dåligt?

*Märk väl att jag än en gång inte personligen klagar över att vi blivit anfallna av 4 allianser. Jag anklagar inte någon för att ha spelat fegt eller agerat fel. Och jag pekar inte finger på någon enskild person! Det enda jag "gnällt" över personligen är att det bedrivits en krigsföring som kan liknas vid mobbning. Då syftar jag på app terrorn. Vem som gjort det vet jag däremot, som sagt, inte.

Ryktas att jag inte vill att mina ord skall förvrängas till osanning.. :) Ryktas att det uppkommit en hel del "fakta" här i ryktestråden på senaste som varit vinklad eller förvrängd.. :)
 

DeletedUser876

Guest
Ryktas att jag inte förstår syftet med att vissa spelare totalt river ner alla städer man kan med stenhagel, när man väl fått bort mur och deff.
Ett rykte om vad tanken bakom är skulle uppskattas.
(F.ö. Anser jag att innogames infört något som inte tillför spelet något vettigt öht, och det är inget rykte)
 

Skaparn

Member
Ryktas att jag inte förstår syftet med att vissa spelare totalt river ner alla städer man kan med stenhagel, när man väl fått bort mur och deff.
Ett rykte om vad tanken bakom är skulle uppskattas.
(F.ö. Anser jag att innogames infört något som inte tillför spelet något vettigt öht, och det är inget rykte)

Det ryktas att man kan se likheter i hur de allierade bombade sönder o samman Dresden. En effektiv terrorkrigföring som dock är mycket ifrågasatt då den i första hand drabbar civila.
 

Ylmer Jr

Member
Ryktas att jag inte förstår syftet med att vissa spelare totalt river ner alla städer man kan med stenhagel, när man väl fått bort mur och deff.
Ett rykte om vad tanken bakom är skulle uppskattas.
(F.ö. Anser jag att innogames infört något som inte tillför spelet något vettigt öht, och det är inget rykte)

Det ryktas att Innogames gått in i energibranschen och driver det tredje största vattenkraftverket i Tyskland med alla tårar som genereras på grepolisservrarna runt om i världen.
 

DeletedUser1259

Guest
Det ryktas att Innogames gått in i energibranschen och driver det tredje största vattenkraftverket i Tyskland med alla tårar som genereras på grepolisservrarna runt om i världen.

Det ryktas ett kraftverk drivs av spelare i ToG.... Ett drivs just nu av mig.

Men!!! Är det inte otroligt dumt slå ner stad vi tänker ta över?

Jag kan förstå att man slår ensam stad på helägd ö för att den inte ska kunna skicka ks... Men att bara slå ner? Vad är strategin med det?

Nu har ju jag också börjat förstå att det är svårt att föra diskussion här här om olika strategier.

Finns några som inte gnäller det minsta faktiskt, dom sitter säkra i sina båtar... Men dom toppar inte bästa kämpe heller... Så det är nog kanske lätt tycka alla gnäller då.
 

Ylmer Jr

Member
Det ryktas ett kraftverk drivs av spelare i ToG.... Ett drivs just nu av mig.

Men!!! Är det inte otroligt dumt slå ner stad vi tänker ta över?

Jag kan förstå att man slår ensam stad på helägd ö för att den inte ska kunna skicka ks... Men att bara slå ner? Vad är strategin med det?

Nu har ju jag också börjat förstå att det är svårt att föra diskussion här här om olika strategier.

Finns några som inte gnäller det minsta faktiskt, dom sitter säkra i sina båtar... Men dom toppar inte bästa kämpe heller... Så det är nog kanske lätt tycka alla gnäller då.

Det ryktas att om nu någon vill riva en stad så låt den spelaren göra det utan att kleta på era åsikter på allt - så blir spelet mycket trevligare och kärleksfullare <3
 

DeletedUser3481

Guest
Ryktas att tro att ToG har en taktik är att tro för mycket om dem.
Och tror man för mycket om dem då blir man snart besviken för de kommer snart motbevisa dig.

Ryktas också att det finns spelare som gnäller återkommande på spelet, för att sedan gråta lite hos admin för att sedan köpa guld och då är livet bra igen, för då får de köpa 10 slungor på 1 sekund.



Ryktas det om.....
 
Topp